تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815354405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انعكاس مخدوش اظهارات رئيس‌جمهور دستمايه رسانه‌هاي مخالف


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: انعكاس مخدوش اظهارات رئيس‌جمهور دستمايه رسانه‌هاي مخالف
انعكاس مخدوش اظهارات رئيس جمهور در حاشيه جلسه دولت در خبرگزاري دولت، زمينه ساز حمله روزنامه هاي دوم خردادي شد.

به گزارش رجانيوز، خبرگزاري ايرنا در خبري كه روز گذشته به صورت فوري بر روي خروجي قرار داد به نقل از رئيس جمهور نوشت: استيضاح وزرا بايد نسبت به عملكرد آنها صورت بگيرد، لذا استيضاح وزير كشور قانوني نيست و من در جلسه استيضاح ايشان شركت نمي‌كنم.

اين اظهارات در حالي به نقل از رئيس جمهور منتشر شد كه استفاده از تعبير "غيرقانوني" براي استيضاح، در مغايرت با تصريح قانون اساسي است مبني بر اينكه "نمايندگان‏ مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ مي‏ توانند در مواردي‏ كه‏ لازم‏ مي‏ دانند هيات‏ وزيران‏ يا هر يك‏ از وزرا را استيضاح‏ كنند، استيضاح‏ وقتي‏ قابل‏ طرح‏ در مجلس‏ است‏ كه‏ با امضاي‏ حداقل‏ 10‏ نفر از نمايندگان‏ به‏ مجلس‏ تقديم‏ شود."

انعكاس مخدوش اين اظهارات موجب شد روزنامه هاي مخالف دولت، اصل مطالب بيان شده توسط احمدي نژاد را تحت الشعاع "غيرقانوني" خواندن استيضاح قرار دهند.

روزنامه كارگزاران در اين زمينه به نقل از پرويز سروري از امضاكنندگان استيضاح كردان نوشت: «براساس قانون رئيس‌جمهوري مرجع تشخيص درست يا نادرست بودن استيضاح نيست، بلكه اين مورد از وظايف هيات‌رئيسه مجلس است و همان‌طور كه مي‌دانيد هيات‌رئيسه استيضاح وزير كشور را وصول كرده و در دستور كار مجلس قرار داده است.»

همچنين روزنامه اعمتاد نوشت: محمود احمدي نژاد دو روز مانده به استيضاح علي كردان به مجلس هشتم هشدار داد استيضاح غيرقانوني است و در جلسه استيضاح وزير كشور شركت نمي كند. احمدي نژاد تهديد كرد اگر قرار باشد نقاط ضعف ديگران را هم روي ميز بگذارد مسائل ديگري پيش خواهد آمد.

اين تحريف در انتقال اظهارات رئيس جمهور موجب شد كه بخش خبري 14 امروز دوشنبه، مشروح گفتگوي وي با خبرنگار واحد مركزي خبر را پخش كند كه در اين گفتگو اثري از ادعاي غيرقانوني خواندن استيضاح توسط رئيس جمهور نبود.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن