تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819960214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نانوكامپوزيت براي توليد كابل و اندام مصنوعي پيشرفته در كشور توليد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نانوكامپوزيت براي توليد كابل و اندام مصنوعي پيشرفته در كشور توليد شد
پژوهشگران دانشگاه تهران طي تحقيقي، موفق به سنتز نوعي نانوكامپوزيت شدند كه در توليد كابل ، ظروف آزمايشگاهي و اندام مصنوعي پيشرفته كاربرد دارد.


مجري طرح با بيان اينكه وقتي نانوكامپوزيت هاي پلي اتيلن در معرض پرتودهي قرار مي‌گيرند به علت چسبيدن زنجيرهاي پليمر، مقاومت آنها تا مقدار خاصي از پرتودهي تغيير مي كند، گفت: مقدار بهينه اي براي پرتودهي وجود دارد كه براي پليمرهاي خاص بايد تعيين شوند.
در اين پژوهش كه در قالب پايان‌نامه كارشناسي ارشد مهندس احمد محدث‌پور انجام شده است، محققان موفق به سنتز نانوكامپوزيت هاي پلي اتيلن- خاك رس و نيز توليد پليمرهاي تقويت شده به همراه واكنش كراسلينك گرديدند.
محدث ‌پور افزود: افزودن خاك رس در مقياس نانو به پليمر در مقياس بسيار اندك باعث بهبود چشمگير خواص اين پليمرها مي‌شود و وقتي با مقدار مناسبي از پرتودهي همراه شوند، خواص آنها به صورت بسيار چشمگيري بهبود مي‌يابد.
دانش‌آموخته كارشناسي ارشد دانشكده مهندسي شيمي دانشگاه تهران، در تشريح نحوه اجراي اين طرح گفت: ابتدا بايد خاك رس در ابعاد نانومتري تهيه شود. بعد از آن عمل مهمي كه در اين خصوص بايد انجام شود اصلاح خاك رس است. خاك رس ماده معدني است و سازگار با محيط آلي و مواد پليمري نيست كه قابل به كار‌گيري با آنها باشد، لذا سطح لايه هاي خاك رس با موادي همچون آمين ها و فسفات ها اصلاح مي‌شود.
محدث پور بكار‌گيري سازگار‌كننده آلي در كنار اصلاح‌كننده ماده معدني يا همان خاك رس را از ديگر اقدامات اين پروژه ذكر كرد و ادامه داد: با اين اقدام شرايط را براي همگون كردن پليمر و ماده معدني بهينه كرديم و لايه هاي خاك رس را كه در مقياس نانو بودند به صورت لايه لايه در زمينه پليمري پخش كرديم و محيط همگني به ‌وجود آمد.
مجري طرح تاكيد كرد: در حقيقت، جذابيت اين تحقيق، لايه لايه بودن ساختار است كه باعث بهبود چشمگير خواص پليمر مي‌شود، لذا بكار‌گيري اين دو ماده در كنار هم براي توليد نانوكامپوزيت هاي پليمري دستاورد جديدي به شمار مي‌رود.
وي افزود: در نهايت، اين مواد در راكتوري به حجم 50 سانتيمتر مكعب در دماي "آنيله" شدن پليمر با هم مخلوط مي‌شوند تا نانوكامپوزيت، تحت شرايط كنترل شده حاصل شود. سپس محصول به ‌دست آمده به منظور انجام آزمون ها، رول شده و در پرس گرم، قالب‌ گيري مي‌شود.
محدث پور به كاربردهاي اين نانو كامپوزيت ها اشاره كرد و گفت: اين نانوكامپوزيت ها قابليت كاربرد در صنايع خودروسازي، كابل ها، ظروف آزمايشگاهي، اندام مصنوعي پيشرفته، صنايع نظامي و هوا فضا را دارا هستند.
به گفته مجري طرح، جزييات اين كار تحقيقاتي در مجله e-Polymers (شماره 084، سال 2008) منتشر شده است.
اين پژوهش در قالب پايان‌نامه كارشناسي ارشد مهندس احمد محدث‌پور (دانش‌آموخته كارشناسي ارشد دانشكده مهندسي شيمي دانشگاه تهران)، با همكاري مهندس شهريار جعفري‌نژاد و با راهنمايي دكتر حسين ابوالقاسمي (عضو هيئت علمي دانشكده مهندسي شيمي دانشگاه تهران) و دكتر سيد جواد احمدي (عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم و فنون) انجام گرديده است.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن