تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821105222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از آذرماه ، قيمت گاز CNG دو برابر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از آذرماه ، قيمت گاز CNG دو برابر مي شود
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: قيمت گاز "CNG" در جايگاه هاي توزيع سوخت، از آذر ماه امسال، با قيمت 400 ريال در هر متر مكعب عرضه خواهد شد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا، رويانيان در جمع خبرنگاران افزود: علت افزايش صد در درصدي قيمت گاز CNG، به صرفه نبودن توزيع اين گاز براي جايگاه داران است.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، با بيان اينكه "گاز "سي ان جي"، تا كنون با قيمت 200 ريال به مصرف كنندگان عرضه مي شده است"، گفت: 80 ريال قيمت گاز سي ان جي و 12 تومان نيز سهم جايگاه داران بوده است.

رويانيان با بيان اينكه "با تصميم جديد ستاد، سهم جايگاه داران از 120 ريال به 320 ريال افزايش يافته و قيمت گاز توزيعي به 400 ريال خواهد رسيد"، گفت: تهران نيازمند حداقل 100 جايگاه سوخت است تا به دو برابر تعداد موجود برسد.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، با اشاره به اينكه "برابر قانون، شهرداري ها به تامين زمين براي احداث جايگاه سوخت موظف شده اند"، گفت: "وزارت مسكن و شهرسازي" نيز مكلف شد اولويت نخست را در واگذاري زمين به احداث جايگاه سوخت بنزين و سي ان جي اختصاص دهد.

مدير ستاد ملّي مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: شهرداري ها نيز مكلف شدند، 20 درصد از زمين جايگاه هاي سوخت را تجاري كنند تا سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در اين مناطق، ترغيب شوند.

رويانيان گفت: شهرك هايي كه اجازه احداث جايگاه را ندهند، از دريافت هرگونه تسهيلات دولتي محروم خواهند شد.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، با اشاره به وجود شهرك هاي بين دو هزار تا 10 هزار نفر خانوار در اطراف تهران، گفت: ساكنان اين شهرك‌ ها براي تامين بنزين، فواصل زيادي تا مراكز طي مي كنند و اين مورد، سبب آلودگي هوا، مصرف سوخت و ترافيك خواهد شد كه با ايجاد جايگاه هاي سوخت، از اين موارد جلوگيري مي شود.

رويانيان گفت: بر اساس مصوب روز شنبه اين ستاد، تمام شهرك‌ ها، مجتمع ‌ها، شهرك ‌هاي اداري، مسكوني و صنعتي، با يك هزار و 500 خانوار ساكن، موظف هستند براي ايجاد جايگاه سيّار و ثابت عرضه سوخت، زمين به "وزارت نفت" واگذار كنند و شهرداري ها نيز موظّف به صدور مجوّز هستند.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، نبود آمايش صحيح در مراكز خدماتي، پمپ بنزين ها و عرضه سوخت را يكي از علل مهم ترافيك تهران اعلام كرد و گفت: "وزارت نفت" بر اساس سياست هاي اصل 44 قانون اساسي، موظّف است با جلب سرمايه گذاران خصوصي، براي تامين جايگاه هاي سوخت كوچك اقدام كند.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، با اشاره به اينكه "شهرك هاي آپادانا، شهيد محلاتي، دانشگاه امام حسين، ايران خودرو، سايپا و شهيد باقري، تا كنون به جايگاه هاي عرضه سوخت مجهّز شده اند"، گفت: با قولي كه شهرداران مناطق در حوزه شهرك اكباتان و شهرك قدس (غرب) داده اند، به عرضه جايگاه سوخت مجهّز خواهند شد.

رويانيان با بيان اينكه "در سال هاي گذشته، زيرساخت ها توسعه نيافته و در مديريت حمل و نقل شهري، كاري صورت نگرفته است"، گفت: با ورود سالانه 400 هزار خودرو به سطح شهرها، در صورت اتخاذ نشدن راهكار مناسب، به وضعي بدتر از وضع موجود خواهيم رسيد.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، يكي از راهكارهاي برون رفت از ترافيك را توسعه حمل و نقل عمومي عنوان كرد و گفت: تا سال 91، لازم است 75 درصد از جا به جايي ها در تهران، با ناوگان عمومي صورت گيرد و از اين رقم، 30 درصد ريلي، 20 درصد تاكسي و 25 درصد اتوبوس ها صاحب سهم باشند.

رويانيان، با اشاره به اينكه "توان حمل و نقل ريلي در تهران، 10 درصد است"، گفت: لازم است اين رقم به 30 درصد برسد.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، با تاكيد بر اينكه "مترو، اساسي ترين وسيله حمل و نقل درون شهري به حساب مي رود"، گفت: نمي توانيم ظرف چهار سال آينده، رقم 10 درصدي مترو را به 30 درصد افزايش دهيم و 100 سال زمان لازم است تا به اين رقم برسيم.

رويانيان با بيان اينكه "در ناوگان تاكسي، اكنون به سهم 22 درصدي رسيده ايم" گفت: لازم است با حمايت از تاكسيراني، براي ساماندهي وضع تاكسي ها اقدام كنيم.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 445]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن