تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1838043896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

أحاديثى توهين آميز به مقام پيامبران الهى در مجامع روائى اهل سنّت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: أحاديثى توهين آميز به مقام پيامبران الهى در مجامع روائى اهل سنّت در مجامع روائى اهل سنّت

خواهر: ش. جاودان تير ماه 1379 ه. ش

«پيامبر اسلام از نظر آيات و روايات»

مقام نبوت و رسالت در موقعيت و مرحله اى است كه نمى توان با مقياس فكرى و عادى بشرى سنجيد و اين مقام از نظر مقدمات عقلانى و اخلاقى و روانى آن چنان آمادگى و شايستگى مى خواهد كه اگر كسى ب به مرحله كمال انسانى نرسد نمى تواند بدان مقام الهى و آسمانى نائل در قرآن مجيد ضمن آياتى چند با اين حقيقت اشاره شده است و در اين آيات پيامبران در سطح عالى ترى معرفى گرديده و براى آنان و به خصوص براى پيامبر اسلام امتيازات خاصى بيان شده است كه اينك براى شناخت مقام نبوت از نظر قرآن مجيد از اين آيات در اينجا مى آوريم.
1- «اللّه يصطفى فى الملائكه رسلا و فى لناس(1)»
خداوند از فرشتگان و از افرابشر رسولان و پيامبرانى برمى گزيند.
2- «اللّه اعلم جنب يجعل رسالته(2)»
خداوند داناتر است كه رسالت خويش رابه عهده چه كس قرار دهد.
3- «يا صالح قد كنت فينا مرجواقبل هذا(3)»
اى صالح! قبل از ادعاى نبوت اميدها و انتظارهايى از تو داشتيم و قوم نمودر اثر رشد و كماليكه در وجوتو مشاهده مى نمومنتظر آن روز بودند كه اين مردم رابه شما همراه ترقى و تعالى رهبرى كنى.
نبوت و عصمت: از آيات متعدقرآن مجيد استفاده مى گردد كه پيامبران از هر گناه و خطا معصوم و از هر لغزش مصون مى باشد:
اولئك الذين هدى اللّه اقتده(4)» اينها كسانى هستند كه خداهدايتشان نموده است تو نيز از هدايت آنان پيروى كن.
روايات فراوانى كه از رسول خداو ائمه هدى (ع) در مدارك اصلى نقل گرديده است همان مطالبى راكه از آيات استفاده مى گرديد تأييد مى كند آمادگى رسول خدا(ص) و عبادت و پرستش او راكه قبل از دوران بعثت انجام مى داتثبيت مى نمايد كه اينك نمونه هايى از اين روايات رادر اينجا مى آوريم.
1- ابن سعد در طبقات از رسول خدا(ص) نقل مى كند كه از دوران آدم نطفه من از راه ازدواج مشروع و نكاحى كه طبق دستور آسمانى باشد منعقد گرديده است نه از راه غير مشروع «خرجت من لدن آدم من نكاح غير سفاح(5).»
2- اميرالمؤمنان (ع) در خطبه قاصعه كه يكى از جالبترين فصيحترين خطبه هاى نهج البلاغه است درباره رسول اكرم (ص) مى گويد:
از روزى كه دوران شير خوارگى رسول خدابه پايان رسيد خداوند متعال بزرگترين فرشته اى از فرشتگانش رامأمور ساخت تا قرين و هم نشين پيامبرش گرديد و او راشب و روز به راه و رسم او صاف نيك و اخلاق پسنديده آشنا مى ساخت(6).
3- فخر رازى در تفسير آيه «ان اتبع الا ما يوفى الىّ» مى گويد كه رسول خدابه جز وحى دستور نمى داو ابداباجتهاو رأى و نظريه خويش عمل نمى كرد.
4- همانا مطلب رابخارى نيز در صحيح خوتأييد كرده و در موراينكه گفتار(7)و عمل رسول خدا(ص) از وحى سرچشمه مى گرفت باب مخصوص بدين عنوان ساخته است كه اگر از رسول خدااز آنچه به او در آن باره وحى نازل نگرديده بوسوال مى شد آن حضرت جواب نمى داو يا مى فرمونمى دانم و يا مى گفت هنوز حكم آن ثابت نشده است تا اينكه در آن موربر وى وحى نازل مى گرديد و آن حضرت از راه رأى و مقياس چيزى مى گفت به دليل آيه شريفه «انا انزلنا اليك الكتاب بالحق لعكم بين الناس بى اراك اللّه(8).

«نبوت از ديدگاه صحام»

آنچه در فصل گذشته ذكر شد خلاصه اى بواز آياتى كه درباره پيامبران به خصوص درباره پيامبر اسلام در قرآن مجيد وارگرديده و وايات صحيحى كه از پيشوايان اسلامى نقل شده است و مى توان از اين آيات قرآنى و روايات معتبر دينى قيافه واقعى پيامبران را از نظر اخلاقى و ايمانى تماشا نموو سيماى دوران پيش از نبوت و بعد از نبوت آنان رابه راهنمايى اين آيات و روايات شناخت شخصيت عظيم و موقعيت ويژه آنان رادر ذهن خوترسيم نموپاكى، نذاهت، قدس، عظمت، عصمت و معصوميتشان رااز هر نوع گناه و آلودگى اثبات كر
ولى به علل خاصى كه بعداذكر خواهد شد تعريف كنندگان تاريخ اسلام أنبياء رابا قيافه و سيماى ديگرى به ما معرفى مى كنند نه تنها براى پيامبران عصمتى ثابت نگرديده و انبياء با پاكى و نذاهت معرفى نشده اند بلكه مقام نبوت به خصوص در صحام آنچنان كنترل داده شده است و آنچنان نسبتهاى ناروابه ساخت مقدس انبياء داده اند كه قيافه واقعى آنان رامسخ نموده و از افراعادى و معمولى هم پست تر معرفى كرده اند و آنان رادر رديف افراعياش و هوسران كه در برابر شهوت رانى و اعمال هواو هوسشان هيچگونه مانع و رادع اخلاقى و معنوى وجوندارقلمدانموده اند.
مهمتر اينكه در كتب صحام اهل تسنن نه تنها قيافه پيامبران گذشته واقعيت خورااز دست داده و به صورت مضحك و مسخره آميزى خونمائى كرده است بلكه قيافه واقعى پيامبر اسلام نيز عوض گرديده و آن سيماى روحانى و معنوى و آن اخلاق ملكوتى و آسمانى به صورت ديگرى كه با واقعيات و با آيات قرآن مجيد تطبيق نمى كند ترسيم شده است.
بررسى و مطالعه احاديثى كه در صحام راجع به گوشه هايى از زندگى پيامبر اسلام نقل گرديده است اين حقيقت رابر ما روشن مى كند و اين تحريف واقعيت و تغيير حقيقت راتأييد مى نمايد كه:
دروغ سازى و شايعه پردازى درباره پيامبر اسلام از زمان خوآن بزرگوار شروع گرديده و در حال حيات پيامبر (ص) افرازادى در أثر حب و بغض و يا علل و جهات ديگر دروغهايى ساخته و شايعه هايى خلاف واقع رانسبت به رسول خدامنتشر مى نمودند تا جائى كه رسول اكرم (ص) در بالاى منبر علنا مردم رااز وجوچنين افرادروغ سازى و فرمو «لا تكذبو من كذب على فليج النار»
مردم بر من دروغ نبنديد و هر كس بر من دروغ ببندجايگاهش آتش است.

انگيزه جعل اين حديث

پس از دوران زندگى آن حضرت اين علل و دواعى رو به فزونى گذاشت و به موازات فاصله مردم از دوران قبل از نبوت پيامبر چگونگى آغاز وحى زندگى داخلى و خانوادگى وى، طرز رفتار و معاشرتش با مسلمانان و خلاصه تمام جهات و جوانب زندگى آن بزرگوار طبق هدفها و آمال مردم رنگ آميزى مى شد و هر كس براى عقيده و هدف خويش از زندگانى پيامبر (ص) مايه مى گرفت تا دوران معاوية اين مسأله شكل مى نموو وضع بدين منوال پيش مى رفت تا اينكه اين مسأله شكل اساسى تر و خطرناكترى به خوگرفت.
و به دستور وى كارخانه هاى حديث سازى به كار افتامعاويه براى اغراض و هدفهاى گوناگون از جمله براى سرپوش گذاشتن به اعمال غير اسلام خوو تحميل كردن رياست فرزندش بر مسلمانان هر نوع فعاليتى مى نمودر پيشبراين اهداف و اغراض از اين كارخانه هاى حديث سازى به بهترين وجهى بهره بردارى نموو با اين گونه حديثهاى ساختگى مى خواست شخصيت پيامبر راكوچك جلوه دهد تا با شخصيت خوو فرزندش هم سطح و هم افق گرداند و شخصيت پيامبر رادر اذهان مردم آنقدر تنزل دهد تا مررابراى پذيرفتن خلافت و رهبرى فرجنايتكارى مثل يزيد آماده و راه رابر خلافت وى هموار ساز
پس از معاويه زماداران ديگر نيز چون وضع موجورابه نفع خوديدند و وجوچنين حديثها رادر تحكم پايه و اساسى خلافت و سلطنت خويش مؤثر دانستند در حفظ و حراست اين حديثها سعى و كوشش كرده و سر و سامان بيشترى به آنها دادند.
اين احاديث ساختگى دست به دست مى گيرند تا با كتابها منتقل شد و در پيشاپيش همه كتابهاى حديث (صحيح بخارى) و «صحيح مسم» قرار گرفت و از آنها به كتب حديث، تاريخ و تفسير نقل گرديده و گاهى به كتب شيعه نيز راه يافت و بعضى از مؤلفين شيعه نيز بدون توجه و بدون نقد و بررسى پاره اى از اين مطالب رابه عنوان نقل حديث و تاريخ و تفسير آيات در كتابهاى خوآورده اند.
و اينك براى شاهد گفتار چند نمونه از احاديثى كه در صحاح نسبت به پيامبران گذشته نقل گرديده است مى آوريم سپس به يارى پروردگار به نقل و بررسى احاديثى كه درباره پيامبر اسلام در صحاح آمده است مى پردازيم.

«دروغ گفتن حضرت ابراهيم و محروميت وى از مقام شفاعت»

ابو هريره از رسول خدا(ص) نقل مى كند كه ابراهيم دروغ نگفت مگر در سه موردو مورد از اين سه دروغ براى خدابود كه گفت (انى سقيم) دبل فعله بيكرهم و دروغ سومش درباره (ساره) بوآنگاه كه وى به همراهى ساره كه زيباترين زنان بوبه كشور پادشاه زورگوئى وارگرديد.
ابراهيم در آنجا به ساره گفت: اگر اين مرستمگر بداند كه تو همسر من هستى تو راه زور و اذيت از من مى گيراگر ارتباط تو رابا منت سوال كربگو كه من خواهر وى هستم زيراتو از نظر اسلام و عقيده خواهر مت هستى و من در روى زمين غير از تو و خودم مسلمانى سراغ ندارم اتفاقا مأمورين، ساره را ديدند و به پادشاه رساندند كه به شهر تو زن زيبائى آمده است كه نبايد بجز تو همسر كسى گردد.
او دستور داساره راحاضر كنند و چون خواستند او رابياورند ابراهيم به دعا و نماز مشغول گرديد و چون چشم شاه به رخسار زيباى ساره افتاد نتوانست خوددارى كند و دست به سوى ساره دراز نمود در همان حال دستش خشك گرديد به ساره گفت از خدابخواه دست مرابه حال خوبرگرداند(9).
باز در صحاح آمده درباره جريان شفاعت پيامبر (ص) در ضمن حديث مفصلى كه ابوهريره با مضمونهاى مختلف از رسول خدا(ص) نقل مى كند چنين آمده است كه: اهل محشر براى استمداو طلب شفاعت به نزپيامبران مى روند و هر يك از پيامبران يكى از گناهان و لغزشهاى خورابيامى آورو از شفاعت نموده اعتذار مى كند و مردم رابه سوى پيامبر بعدى مى

«پيامبر جنايتكار يا كور شدن عزرائيل»

ابو هريره گويد: يا رسول خدا(ص) فرموملك الموت از طرف خداوند به نزطوس آمد تا او را قبض روح كند موسى به مقام دفاع درآمد و سيلى محكمى به صورت عزرائيل نواخت كه در اثر آن سيلى چشم وى كور شد و به سوى خدابرگشت و عرض نمود خدايا مرابه نزد بنده اى فرستاده اى كه مردن ندارد خداچشم عزرائيل رابه او برگرداند و دستور داد كه به نزد موسى برگرد و به وى بگو! كه دست خود رابه پشت بگذارد و به تعداد هر موئى كه در زير دستش قرار بگيريكسال عمر به وى مى دهم.
چون عزرائيل به نزموسى برگشت و جريان رابه وى گفت موسى عرضه داشت خدايا بعد از اين همه عمر آخرش چيست فرمو آخرش مرگ است.
عرض كر بنابراين همين حالا آماده مرگم و از خداوند خواست كه او رابه زمين بيت المقدس نزديك كند و در همان جا قبض روح گردد.(10)
در اين حديث مطالبى هست كه نه با مقام الوهيت سازش دارو نه مضمون اين حديث با مقام ملائكه و موقعيت پيامبران وفق ميدهد زيرا:
1- چگونه ممكن است خداوند بنده اى رابه مقام نبوت انتخاب كند و با سمت «كليم اللهى» فقثمرش گرداند كه مانند مردم خودخواه و متكبر بدون جهت و علت معقول و مشروع كسى رابزند و چشم او راكور كند آنهم كسى كه از طرف پروردگار مأمور شود.
2- موسى بن عمران كه چنين جنايتى رابه جاى عتاب و عقاب از طرف پروردگار مورد عنايت بيشترى نيز واقع گرديد و مژده هزاران سال عمر به وى داده شد يك سيلى ظالمانه و اين همه جايزه!!
3- ما از نكار و حشر يك و از افرامتكبر و متبحر مانند فرعون و نمرود روى اين جهت تبرى ميكنيم و آنان رادشمن خدامى دانيم كه در برابر او امر خداو پيامبران او به عناو لجاجت برخاستند و دست ربه سينه انبيا زدند و آنان راموراهانت و بى احترامى قرار دادند. اگر اين حديث رابدين صورت كه نقل گرديده بپذيريم فرقى در ميان موسى و فرعون باقى نمى ماند زيراكارى راكه فرعون در برابر فرستاده خدا(موسى) انجام داده بود خوموسى نيز از همان روش پيروى نموده است و به فرستاده خدا(ملك الموت) با اهانت جواب رد داده است.
به هر حال با اين همه ايراو اشكال كه در اين حديث وجودارجالب اين است كه «مسلم» در صحيح خواين حديث رادر باب فضائل موسى نقل نموده است ولى ما نمى دانيم براى پيامبر اين چه فضيلتى است كه يكى از فرشتگان مقرب رادر موقع انجام وظيفه و ابلاغ امر پروردگار با سيلى بزند و چشم او راكور كند.

«سوغات شراب براى رسول خدا(ص)»

به حديثى كه احمد بن حنبل در مسند خودر اين زمينه نقل كرده توجه كنيد كه پيامبر اكرم از دقت مشروب خوارى نيز بدور نمانده است ولى سازندگان حديث چون ديده اند كه مسئله حرمت شراب از مسائلى است كه صريحا در قرآن مجيد آمده است و نمى توان گفت كه رسول خداحتى در آخر عمرش هم شراب مى خورد لذامى خوارگى رسول خدارابه دوران قبل از تحريم محضر دانسته اند و از نافع چنين آورده اند كه پدرش كيان در زمان پيامبر تجارت مشروب داشت و در يكى از سفرهايش از شام چند مشك شراب براى فروش به مدينه آورده بوبه خدمت پيامبر (ص) آمده عرضه داشت يا رسول اللّه براى تو شراب خوبى آورده ام رسول خدا(ص) فرمو كسان! پس از آنكه مسافرت كردى شراب خوردن حرام و ممنوع گرديد.

«موسى لانه مورچه ها راآتش مى زند»

ابو هريره نقل مى كند كه مورچه اى پاى يكى از پيامبران رانيش زد آن پيامبر هم ناراحت شد و دستور داكه لانه مورچه ها راآتش زدند در اين هنگام از طرف خداوند توبيخى به دين صورت صادر گرديد كه: اى پيامبر آيا به جهت نيش زدن يك مورچه امتى راكه تسبيح خدامى گويند آتش مى زنى!(11)
و بنا به مزمون حديث ديگرى كه در صحيح ترمذى آمده است و قسطلاتى و ابن حج نيز آن راتأييد نموده اند اين پيامبر قسى القلب كه هزاران مورچه و ذى روح رابه جرم نيش زدن يك مورچه به آتش كشيده است همان «موسى» پيامبر خدابوده است.(12)«حديث توهين آميز به ساحت مقدس سليمان پيامبر»
أبو هريره روايت مى كند: «سليمان بن داوعهد كرهر آينه شبانگاه با صد زن مباشرت كنم كه هر يك فرزندى رابه دنيا آوركه در راه خداكار زار كند. فرشته به او گفت: بگو اگر خدابخواهد ولى او نگفت و چون شبانه با آنان مباشرت كرتنها يكى از آن صد زن نيمى از انسان رابه دنيا آورد. ابو هريره گويد: پيامبر فرمواگر لفظ «اگر خدابخواهد» رابه زبان جارى كرده بوگناهى از او سر نزده و اميد به قضاى حاجتش مى رفت.(13)

احاديث توهين آميز به ساحت مقدس پيامبران قبل از بعثت:

در اين فصل مى خواهيم قيافه پيامبر اسلام رااز ديدگاه صحاح بشناسيم در دوران قبل از بعثت، نسبت هاى ناروائى كه صحاح در اين دوران به پيامبر اكرم داده اند از جمله:
1- در صحيح مسلم پدر و مادر پيامبر رامشرك معرفى نموده و چنين نقل مى كنند: مردى بوبه رسول خدا(ص) عرضه داشت يا رسول خداپدر من در كجاس پيامبر او راصداكرد و فرمود: پدر تو در آتش است چون آن مرد رفت پيامبر او راصداكرد و فرمود: پدر من و پدر تو هر دو در آتش هستند.(14)
2- ابو هريره مى گويد: پيامبر (ص) قبر مادرش رازيارت نمود و گريه كرد و كسانى راكه در اطراف آن حضرت بودند به گريه انداخت آن گاه رسول خدا(ص) فرمو من از پروردگارم اجازه خواستم تا درباره مادرم طلب مغفرت كنم چنين اجازه اى به من داده نشد و از خدادر خواست كردم اجازه دهد تا قبر مادرم رازيارت كنم اين در خواست مراپذيرفت شما نيز قبرها رازيارت كنيد كه زيارت قبور يادآور مرگ است.(15)
سازندگان اين دو حديث خواسته اند بار سنگين ننگ خانوادگى و پدران خويش راكه در جبهه هاى جنگ در راه تحكيم و حفظ آئين شرك و بت پرستى مى جنگيدند افرادى راكه در مقابل قرآن و پيامبر ايستادگى نموده و با شدن به عالم ديگر رخت بر بستند، آرى سازندگان اين احاديث خواسته اند ننگ خانوادگى خورابدين صورت بر طرف سازند و اين عقده حقارت رابه دينگونه حل نمايند كه پدر و مادر رسول خدارابا پدران خويش در يك صف و در يك رديف قرار دهند.
آيا رسول خداگوشت حرام ميخور!
عبداللّه بن عمر از رسول خدا(ص) نقل مى كند كه آن حضرت قبل از دوران نبوت و بعثت (با زيد بن عمر و بن نفيل) در دامنه كوه بلدح ملاقات نموو براى وى سفره اى پهن كركه در آن سفره گوشت هم وجوداشت و (زيد) از خوردن آن گوشت ابا و امتناع ورزيد و علت اين خوددارى راچنين بيان داشت كه: من از اين گوشتهايى كه شما به نام بتها و انصاب خوذبح مى كنيد نمى خورم و من فقط از گوشت حيواناتى كه به نام خداذبح مى گردتناول مى كنم(16).
و حديثى ديگر آمده است و در مسند احمد بن حنبل از نوفل بن هشام بن سعد بن زيد آورده است كه: رسول خدابا ابو سفيان مشغول خوردن از آن گوشت بودند و از زيد دعوت نموكه او نيز بخورد ولى زيد نه تنها خودش از خوردن آن امتناع ورزيد بلكه رسول خدا(ص) هم در اين عمل از وى پيروى كرو از آن روز به بعد تا دوران انصاب و انصام ذبح مى گرديد ترك نمود(17).
مورخان و شرح حال نويسان نيز كه در قرن بعدى آمده اند اين مطلب رااز اين دو مدرك به اصطلاح معتبر و صحيح گرفته و در كتابهاى خونقل نموده اند(18).

«احاديث توهين آميز بعد از بعثت»

«اشتباه رسول خدادر نماز»

در صحاح نقل گرديده كه رسول خداگاهى در نماز سهو و اشتباه مى نموو گاهى در ركعات نماز كم و زيامى كرو گاهى نيز اصلا نماز چهار ركعتى رادو ركعت مى خواند.
ابو هريره نقل مى كند كه رسول خدايكى از دو نماز مغرب و عشاء رابا ما مى خواند و در سر دو ركعت سلام نماز راداو از جاى خوبلند شد و مانند آدم خشمناك به درخت خشكى كه در وسط مسجد انداخته شده بوتكيه نموو دست راستش راروى دست چپش گذاشت مردم گفتند آيا نماز كوتاه شده است ابوبكر و عمر نيز در ميان مردم بوده ولى ترس مانع گرديد كه آنان با پيامبر در اين موضوع گفتگو كنند از مان مردم مردى به نام (ذواليدين) كه دستهايش بلندتر بوعرضه داشت:
يا رسل اللّه آيا نماز رافراموش كردى يا كوتاه گرديده است رسول خدافرمونه نماز كوتاه شده است و نه من فراموش كرده ام آنگاه رسول خداسوال كرآيا جريان آنچنان است كه ذواليدين مى گويند عرضه داشتند بلى آنگاه رسول خدادر صف ايستاو آن ركعاتى كه نخوانده بجاى آورد و سلام نمز راداد.(19).

«شركت نمودن رسول خدادر نماز با حال جنابت»

ابو هريره نقل مى كند كه «اقامه نماز گفته شد و صفهاى جماعت منظم گردرسول خدا(ص) براى انجام دادن نماز در مسجد حاضر شد هنگامى كه در محراب قرار گرفت و مى خواست نماز راشروع كند به يادش آمد كه او جنب است آنگاه به ما فرمو: شما در جاى خوبايستيد و صفها رابه هم نزنيد و به خانه برگشت و غسل نمودر حاليكه قطرات آب غسل از سر و صورتش مى ريخت به مسجد آمد و به نماز ايستاد آنگاه ما نماز رابا او به جاى آورديم...(20).

«آيا رسول خدا آيات قرآن رافراموش مى كند!

از عايشه نقل مى كنند كه پيامبر اكرم صداى مردى راكه در مسجد قرآن مى خواند شنيد و فرمود خدابر وى رحمت كند كه فلان و فلان آيه رابه ياد من انداخت كه از فلان سوره ساقط كرده بودم(21).
و در حديث ديگرى كه باز در صحين آمده است به جاى اسقطها انسيتها به كار رفته است يعنى فلان آيات راكه فراموش كرده بودم او به يامن انداخت(22). اين حديث از دروغهاى روشن و صريحى است كه نه با عقل سازش داو نه قرآن و سنت آن رامى پذيرزيرا.. كس كه در مقام نبوت آياتى راكه بر وى نازل گرديده است فراموش كند و نتواند آنچه راكه معجزه جاودانى مذهب و آئينش مى باشد حفظ كند مسلم است كه چنين شخص در تبليغ رسالت خودش مورشوق و اعتمانخواهد بوو به مقام رسالت صلاحيت نخواهد داشت و براى اهميت اين موضوع است كه در قرآن مجيد نسيان و فراموشى در آيات از پيامبر نفى مى كند و مى گويد: «ستغفرك فلانسن» ما تو راخوانا به قرآن مى كنيم و هيچ فراموشى نمى كنى آرى اين آيه نيز حديث موربحث رامحكوم ساخته و حفظ رسول خدارادرباره آيات قرآن تضمين مى كند.

«احاديث ديگر»

در نهايت اين بحث و تحقيق من منابع بعضى از احاديث توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) كه در صحاح اهل تسنن آمده ذكر خواهم كرد و از مطالب و حتى آن احاديث صرف نظر مى كنم زيراقباحت اين سخن به قدرى روشن است كه حتى خوعلماى اهل سنت و شارحان «صحيحين» نيز به آن اعتراف دارند و اهانت بودن اين نسبت رابه مقام نبوت و قبح اين جريان رادرك كرده اند تا آنجا كه به مقام توجيه و تأويل آن برآمده و علتهاى خشك و اشمئزاز آورى ذكر نموده اند و در واقع به عذرهاى بدتر از گناه مرتكب شده اند.
1- رسول خداايستاده بول می كند(23)
2- آوازه خوانى در خانه پيامبر(24)
3- رسول خداهمسر خويش رابه تماشاى رقاصها دعوت مى كر!!(25)
1- سنن ابن حاجه ج 2 ص 938 باب الغناء والدف حديث 1898/2.
حدثنا ابوبكر بن ابى شبيه ثنا أبو اسامه عن هشام بن عروه ن ابيه عن عايشه قالت دخل على ابوبكر و عندى جاريتنا فى جوارى الانصار نعينينان بى تفاولت به الانصار قال ابوبكر... بمزمور الشيطان فى بيت البيتى (ص)! و ذلك فى يوم عيد فقال البيتى (ص) يا ابابكر ان كل قوم عيداو هذاعيدنا.
2- سنن ابن حاجه ج 2 ص 439 باب الغناء والدف
حديث 1899/3 نيز همان مطلب بالا رامى رساند.
3- سنن ابن حاجه حديث 1900/4 نفس المصدر السابق
4- سنن ابن حاجه ج 1 ص 352 باب حالى جل فى امرته اذاكانت حائضا.
حديث 636/2
5- نفس المصدر السابق 637/3 حديث ام سلمه شأن المرأة حال الحيض و شأدنا حال حيضها مع رسول اللّه (ص).
6- البخارى كتاب الحيض باب مباشرة الحائض

مسلم كتاب الحيض

ابو داود كتاب الطهاره باب فى الرجل مصيب فها مادون الجماع.
الترمذى كتاب الطهاره باب ما جاء فى مباشرة الارئض.

النسائى باب مباشرة الارض.

از درگاه خداى متعالى خواستاريم: جمهرى اسلامى ايران راتا ظهور حضرت حجة بن الحسن العسكرى (ع) پاينده بدار. و افرعوانا ان الحمد اللّه رب العالمين.


1) سوره حج آيه 75.
2) سوره انعام آيه 124.
3) سوره هوآيه 62.
4) سوره انعام آيه 90.
5) طبقات ج 1 ص 32.
6) نهج البلاغه شرح ابن ابى الحديد.
7) تفسير فخر رازى چاپ اول ج 17 ص 56.
8) صحيح بخارى ج 9 كتاب اعتصام بالكتاب والسنه باب ماكان النبى يسأل.
9) عن ابى هريره: ان النبى (ص) قال هم يكذب ابراهيم النبى قط الاثلاث كذبات ثنين فى ذات الله قوله: انى سقيم و قوله بل فعله كبير هم هذاو واحدة فى شأن ساره.
صحيح بخارى جلد 4 كتاب بدء الخلق باب قول اللّه و اتخذ اللّه ابراهيم خليلا
صحيح مسلم ج 7 كتاب الفضائل باب فى فضائل ابراهيم الخليل.
10) صحيح بخارى ج 2 كتاب الجناير باب مى احب الدخن فى الارض المقدسة.
صحيح بخارى ج 4 كتاب بدء الخلق باب وفات موسى و ذكره بعد.
صحيح مسلم ج 7 باب فضائل موسى.
11) قرصت نحلة نبيا فى الانبياء فاصر النحل فاصر بقرية النحل فاحرمت فا وحى اللّه اللّه انا قرصتك نحله احرقت امه الاهم تسبح الد.
12) ارشاالسارى ج 6 ص 114 فتح البارى ج 7 ص 168.
13) بخارى 3/76 كتاب النكاح باب قول الرجل لاطوفن 1- مسند احمد 2/229.
14) صحيح مسلم ج 1 كتاب الايات باب بيان انا فى مات على الكفر و فوقى النار.
سنن ابن حاجه ج 1 حديث 1572 سنن ابى داود ج 2 ص 532.
15) صحيح مسلم ج 3 كتاب الجنائن سنن ابى داود ج 2 ص 195.
16) بخارى ج 7 باب ماذبح على النصب و الاصنام.
17) مسند احمد ج 1 ص 189.
18) مثلا ابن عبدالبر در استيعاب و ابو الفرج اصفهانى.
19) صحيح بخارى ج 1 كتاب الصلاه
صحيح بخارى ج 2 باب اذامسلم فى ركعتين
صحيح بخارى ج 8 باب فى كلبر فى سجدتى الهو
صحيح بخارى ج 9 باب حاجاء فى اجازه فى اجازه خبرالواحدلصدوق فى الاذان
صحيح مسلم ج 2 باب الهو فى لصلوه و السجودله.
20) صحيح البخارى ج 1 كتاب الغسل، كتاب بدء الاذان
صحيح المسلم ج 2 كتاب الصلاه
سنن ابى داود ج 1 باب فى الجنب يصلى بالقوم هوناس.
21) صحيح بخارى ج 8 كتاب الدعوات صحيح بخارى ج 3 كتاب الشهادات باب شهادة الاعمى.
22) صحيح مسلم ج 2 كتاب فضائل القرآن حيح بخارى ج 6 كتاب فضائل القرآن.
23) صحيح بخارى ج 1 كتاب الوضوع باب البول عند صاحبه.
صحيح بخارى ج 3 باب الوقوف و البول عند سباحه القوم.

صحيح ملم باب المسح على الخفين.

24) صحيح بخارى ج 5 كتاب الفضائل فضائل اصحاب النبى باب مقدم النبى و اصحابه المدينه.
صحيح بخارى ج 2 كتاب العيدين
صحيح مسلم ج 3 كتاب صلاة العيدين باب الرحضه فى لعب يوم العيد.
25) صحيح بخارى ج 1 كتاب الصلاه باب اصحاب الحراب فى المسجد
صحيح بخارى ج 7 كتاب النكاح باب نظر المرئه اى الحبش و نحوهم فى غير ربيه
صحيح مسلم باب الرخصه فى اللعب الذى لامعية فيه.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن