تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815686255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست نقد و بررسي فيلم «فقط چشمهايت را ببند»؛ شادمهر راستين: «فقط چشمهايت را ببند» فيلمي عجيب و غريب است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست نقد و بررسي فيلم «فقط چشمهايت را ببند»؛ شادمهر راستين: «فقط چشمهايت را ببند» فيلمي عجيب و غريب است
خبرگزاري فارس: شادمهر راستين در نشست نقد و بررسي فيلم «فقط چشمهايت را ببند» گفت: «فقط چشمهايت را ببند» فيلمي عجيب و غريب است كه نمونه آن كمتر در سينماي ايران ديده شده است.
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست نقد و بررسي فيلم «فقط چشمهايت را ببند» پنجمين فيلم بلند سينمايي عليرضا اميني با حضور كارگردان، شادمهر راستين(منتقد)، بيتا سحرخيز و امير حسين رستمي(بازيگران) شب گذشته در فرهنگسراي هنر(ارسباران) برگزار شد.
بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين نشست شادمهر راستين در خصوص فيلم گفت: صفت عجيب و غريب براي اين فيلم صفت بسيار خوبي است چرا كه «فقط چشمهايت را ببند» ما را درگير مي‌كند و برايمان سؤال ايجاد مي‌كند كه اين شخصيت‌ها كه هستند و از كجا آمده‌اند؟ به همين دليل و با توجه به ساختار فيلم مي‌توان گفت: «فقط چشمهايت را ببند» فيلمي عجيب و غريب است كه نمونه آن كمتر در سينماي ايران ديده شده است.
وي ادامه داد: يكي از امتيازهاي مثبت فيلم اين است كه من فكر مي‌كنم يك مقدار هر كسي توانسته خودش ار بيان كند و همين به جذابيت فيلم اضافه كرده و باعث شده تماشاگر در پاره‌اي از مواقع با شخصيت‌ها، همذات‌پنداري كند.
راستين كه به نوعي حكم مشاوره دهنده فيلم را داشته است، افزود: اولين باري كه «فقط چشمهايت را ببند» را ديدم خيلي از مقامات دولتي با فيلم مخالف بودند اما برخلاف موضوع فيلم كه در ارتباط با خودكشي دسته جمعي عده‌اي جوان است وقتي راش‌هاي فيلم را نگاه مي‌كردم، اين كار سرشار از انرژي و شادي است و نتيجه همكاري يك عده حوان به حساب مي‌آيد كه از كار خود لذت برده‌اند و براي من مهم اين بود كه شايد در تضاد با موضوع فيلم باشد اما باعث شد تا فيلم خيلي زنده و پر انرژي به نظر برسد.
اين منتقد سينماي كشورمان در ادامه اظهار داشت: «فقط چشمهايت را ببند» يك فيلم كاملا گروهي است و اگر افراد زمان بيشتري را در كنار هم بودند شايد بسياري از بازي‌ها شكل كاملا منجسم‌تري به خود مي‌گرفت و اين فيلم با قرار دادن موضوع خودكشي در ميان جوانان مي‌خواهد كمك كند كه برخي به زندگي بازگردند.
در ادامه عليرضا اميني نيز در خصوص ايده اوليه فيلم گفت: اين سوژه قرار بود در ابتدا به صروت 35 ميليمتري كار شود كه داستان آن كاملا واقعي است كه يك عده جوان دسته‌جمعي دست به خودكشي مي‌زنند و تصميم داشتم از بازيگران چهره استفاده كنم اما به اين نتيجه رسيدم كه اگر از بازيگران چهره استفاده كنم ارتباطم با تماشاگر قطع خواهد شد چرا كه مي‌خواستم از مديوم مستند و با ساختار تدويني سينمايي استفاده كنم.
اميني در مورد استفاده زياد از كلوزآپ و فضاي تيره در فيلم خود گفت: جنس «فقط چشمهايت را ببند» اينگونه بود و با توجه به موضوع فيلم كه در ارتباط با خودكشي بود فضاي فيلم بايد فضاي خفه اي باشد چرا كه يك عده دست به خودكشي مي زنند پس طبيعي بود كه از يك بك گراند مشكي استفاده كنم تا رنگ را در فيلم خفه كنم.
كارگردان فيلم «فقط چشمهايت را ببند» در خصوص بازي‌هاي روان و تاثير گذار فيلم نيز گفت: رشته اصلي من بازيگري و كارگرداني تئاتر بود و چهار سالي كه در اين رشته تحصيل كردم صرفا براي اين بود كه بتوانم از بازيگرانم بازي بگيرم و با توجه به اينكه «فقط چشمهايت را ببند» داراي ساختاري مستند گونه بود بازي ها برايم خيلي اهميت داشت و به دليل اينكه خودم پارتنر بازيگران بودم همه چيز كنترل شده انجام شد.
وي ادامه داد: من اصلا مبتني بر فيلمنامه كار نمي كنم و همه چيز براساس طرح است و چون بازيگري خوانده بودم در بازي گرفتن از بازيگران راحت بودم و معتقد بودم كه اذگر بازيگران را راحت بگذارم همه چيز حل خواهد شد.
اميني در خصوص نام فيلم نيز گفت: من خودم وقتي فكر مي كنم چشمهايم را مي بندم و يكي از ديالوگ هاي فيلم هم اين بود كه رهبر جمع مي گفت «فقط چشمهايت را ببند» و به داخل آب بپر ديگر همه چيز تمام مي شود.
كارگردان فيلم «فقط چشمهايت را ببند» در ادامه تاكيد كرد:من اساسا با قضيه خودكشي مخالفم و هيچ اعتقادي به آن ندارم بنابراين زندگي را خيلي روشن و پلان پاياني فيلم هم به همين دليل است و گرنه مي‌توانستم پلان تيره و سياهي براي پايان فيلم در نظر بگيرم به همين دليل شخصا زندگي را روشن مي‌بينم و به آينده خوشبين هستم.
وي همچنين در مورد موسيقي انتخابي فيلم گفت: اين نسخه زير نويس داشت و صبح امروز موفق شدم آنرا پيدا كنم چرا كه نسخه اصلي در خارج از كشور است و در نسخه اصلي براي فيلم موسيقي متن ساخته شده است و ديگر موسيقي انتخابي وجود ندارد.
اميني در پاسخ به پرسشي در خصوص دلايل خوكشي شخصيت‌ها و اين كه آيا در ارتباط با گروه‌هاي شيطان صفت بودند يا خير؟ اظهار داشت: اين افراد هيچ ارتباطي با اين گروه‌ها نداشتند و حتي شما در فيلم مي‌بينيد كه چيزي هم مصرف نمي‌كنند و يكسري انگيزه‌هاي شخصي براي خودكشي داشتند كه البته شكل آن با يكديگر متفاوت بود.
كارگردان فيلم «فقط چشمهايت را ببند» در خصوص تدوين فيلم نيز گفت: «فقط چشمهايت را ببند» 12 بار تدوين شد، البته من خيلي سكانس داشتم كه بعد از 12 بار به اين فيلمي كه شما ديديد رسيدم.
وي در ادامه با اشاره به مشكلات ساخته شدن فيلم گفت: يكسري تهيه كننده آمدند جلو اما متاسفانه خيلي بد خودشان را كنار كشيدند و به همين دليل شوتينگ كار كلا 16 روز طول كشيد و با توجه به محدوديت هاي مالي مه داشتيم چنين نتيجه‌اي پيدا كرد.
اميني ادامه داد:من چيزي حدود 60 تا 65 نفر را ديدم كه از اين جمع به جرأت مي‌توان گفت كه 45 نفر دست به خودكشي زده بودند و كافي است كه يكبار به بيمارستان لقمان برويد و از نزديك محيط متأثر كننده آنجا را ببينيد.
كارگردان فيلم «فقط چشمهايت را ببند» در خاتمه افزود: شايد باور نكنيد اما به جرات مي‌توان گفت كه 85 درصد از افرادي كه با آنها صحبت كردم خودكشي‌هايشان ناشي از روابط بوده است و به همين دليل تصميم گرفتم در يك تعدادي از شخصيت ها انگيزه خودكشي اين موضوع باشد.
بيتا سحرخيز يكي از بازيگران «فقط چشمهايت را ببند» نيز در خصوص چگونگي حضور خود در اين فيلم گفت: ما فقط يك بيوگرافي مي دانستيم و همه اتفاقاتي كه سر صحنه رخ مي داد بداهه بود و سهي مي كرديم كه بيشتر خودمان باشيم تا اينكه چيزي را بازي كنيم و فكر مي كنم موفقيت فيلم هم بيشتر ناشي از همين بداهه بودن آن است.
وي همچنين در خصوص تاپير بازي بازيگران بر يكديگر گفت: اصلا چنين چيزي وجود نداشت و مي‌شود گفت كه حتي هيچ مشورتي را در مورد نقش‌هاي‌مان با يكديگر انجام نمي‌داديم اما نكته مهم اين بود كه ما خيلي انرژي به هم مي‌داديم و نقش هر كسي براي ديگري مهم بود.
امير حسين رستمي نيز كه اولين تجربه بازيگري خود را در «فقط چشمهايت را ببند» كسب كرد در خصوص اين فيلم گفت:20 روز قبل از اين كه كار شروع شود اميني با بچه‌ها صحبت كرد و يك چيزهايي را در مورد نقش‌ها توضيح داد اما من تا روز فيلمبرداري نمي‌دانستم بايد چكار كنم. روز فيلمبرداري گفتم من بايد چه چيزي را بازي كنم؟ گفت: هيچ چيز! تو بايد نقش يك آدم تك بعدي و توخالي را بازي كني كه اتفاقا اين نقش خيلي سخت بود و در واقع خودم را بازي كردم.
گزارش خبرنگار سينمايي فارس حاكي است، سيامك شايقي، حميد عسگري و نيما شاهرخ شاهي از جمله مهيمانان ويژه اين فيلم بودند.
انتهاي پيام/ا
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 833]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن