تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815464282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از سياست


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه از سياست
توافق ايران و عراق براي تبادل اجساد
گروه سياسي: سخنگوي دولت عراق اعلام كرد: ايران و عراق اجساد كشته هاي جنگ هشت ساله را مبادله مي كنند. به گزارش خبرگزاري "اصوات العراق"، "علي الدباغ" روزجمعه در بيانيه اي اعلام كرد: دولت عراق از طريق وزارت حقوق بشر با دولت جمهوري اسلامي ايران در مساله تبادل اجساد سربازان كشته شده در جنگ عراق و ايران به توافق رسيد. وي افزود: موعد اول براي اجراي عمليات تبادل اجساد در 15 نوامبر سال جاري ميلادي است به گونه اي كه اجساد 200 عراقي از طرف ايراني تحويل گرفته و در مقابل اجساد 41 ايراني در نقطه مرزي تحويل طرف عراقي داده مي شود. سخنگوي دولت عراق اظهار داشت: دولت عراق تلاش مشترك خود با طرف ايراني براي ايجاد راه حل در مسائل باقيمانده به ويژه در امور انساني ادامه مي دهد.
احتمال تغيير سخنگوي حزب" اعتماد ملي"
گروه سياسي: رئيس دفتر حقوقي حزب اعتمادملي گفت: با توجه به انتخاب شوراي مركزي جديد حزب اعتماد ملي، تغيير سخنگوي حزب محتمل است. سيد محمد حائري در گفتگو با فارس در خصوص انتخاب روساي اركان و دفاتر حزب با بيان اينكه هنوز اعضاي دفاتر مشخص نشده است، گفت: تا زماني كه اعضاي دفاتر حزب مشخص نشوند، روساي دفاتر نيز مشخص نخواهد شد زيرا روساي دفاتر از بين اعضاي دفاتر انتخاب مي شوند. حائري اظهار داشت: سخنگويي حزب انتصابي است و دبيركل اين سمت را ترجيحا از بين اعضاي شوراي مركزي انتخاب مي كند. عضو شوراي مركزي اعتماد ملي با محتمل دانستن تغيير سخنگوي حزب متبوع خود افزود: ممكن است گزينه هاي ديگري كه ارتباط بيشتري با اركان اداري و تقنيني كشور داشته باشند، به اين سمت انتخاب شوند. سيد محمد حائري همچنين تصريح كرد: با توجه به تغييرات شوراي مركزي حزب اعتماد ملي، احتمال تغيير سخنگوي حزب محتمل است.
بررسي لايحه حمايت از خانواده در كميسيون فرهنگي
گروه سياسي: كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هفته جاري لايحه حمايت از خانواده را در دستور كار بررسي قرار دارد.همچنين اين كميسيون با حضور رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گزارش عملكرد و برنامه هاي اين سازمان را بررسي مي كند. كارگروه زنان، خانواده، تربيت بدني و جوانان كميسيون فرهنگي مجلس نيز لايحه تصويب كنوانسيون حقوق افراد داراي معلوليت را بررسي مي كنند. كارگروه رسانه و هنر هم بررسي سوابق قانون اداره سازمان صدا و سيما را در دستور كار خود دارد.
پاكستان خواستار كمكهاي ايران در بخش نفت شد
گروه سياسي: يك مقام رسمي پاكستان گفت با توجه به تاخير عربستان براي ارائه كمكها و امكانات نفتي به پاكستان ، اسلام آباد از ايران براي اعطاي كمكهاي نفتي درخواست خواهد كرد . به گزارش فارس به نقل از روزنامه نيوز ، ايران تمايل خود را براي دادن پاسخ مثبت به پاكستان نشان داده است و اگر عربستان به درخواست پاكستان جواب منفي دهد ، ايران مهمترين گزينه براي كمكهاي نفتي به پاكستان به شمار مي رود . آسف علي زرداري رييس جمهور پاكستان قصد دارد روز چهارم نوامبر نخستين ديدار رسمي خود را از عربستان انجام دهد و در اين سفر از شاه عبدالله مي خواهد تا اسلام آباد پول نفت خريداري شده از رياض را با تاخير بپردازد .
نهايي شدن ائتلاف قطعي اصلاح طلبان دراين هفته
گروه سياسي: سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي گفت: ائتلاف قطعي اصلاح طلبان اين هفته نهايي خواهد شد و پس از قطعي شدن اجماع، شوراي حكميت شكل خواهد گرفت. حسين مرعشي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه " شكل گيري شوراي حكميت و مكانيزم نظرسنجي در تضاد با يكديگر نيستند" اظهار كرد: شوراي حكميت اگر نهايي شود به هر رويه اي كه صلاح بداند، بايد كشف كند راي آوري كداميك از كانديداهاي اين جبهه بيشتر خواهد بود، حال مي تواند از طريق نظرسنجي صورت بگيرد و يا به وسيله روش هاي ديگر. وي افزود: شوراي حكميت مي تواند از مكانيزم نظرسنجي استفاده كند و يا خود نظرسنجي را انجام دهد، تا بتواند به نتيجه اي كه مورد نظر است برسد. وي با تاكيد بر اين كه " شوراي حكميت درهرحال، شكل خواهد گرفت" گفت: اگر ائتلاف اصلاح طلبان، بتواند بدون حكميت به كانديداي واحد به اجماع برسد، اين موضوع به شورا ارجاع نمي شود اما به هر حال شورا شكل خواهد گرفت. سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي ادامه داد: شوراي حكميت جمعي است كه بايد مورد قبول همه گروه هاي اصلاح طلب از جمله حزب اعتماد ملي باشد و طبيعتا از تصميم آن تبعيت خواهند كرد.
برگزاري گردهمايي سراسري كارگزاران در13 آذر
گروه سياسي: دبير اول حزب كارگزاران سازندگي استان تهران، از گردهمايي سراسري اين حزب در 13 و 14 آذر ماه سال جاري خبر داد. جهانبخش خانجاني در گفت وگو با "ايلنا"، اظهار داشت: قرار است كليه دفاتر حزب در استان ها به همراه اعضاي شوراي مركزي و شوراي سياست گذاري به منظور همگرايي و بهره مندي از نظرات و ديدگاه هاي اعضاي استان ها، در اين گردهمايي شركت كنند.وي در خصوص برنامه هاي حزب كارگزاران در اين گردهمايي گفت: بررسي مسايل روز، ترميم ساختار درون تشكيلاتي، بررسي مواضع تئوريك، انتخابات رياست جمهوري و ارائه ديدگاه هاي حزب در مورد مسايل اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي در دستور كار اين مجموعه است. خانجاني افزود: در سال هاي گذشته تعدادي از اعضاي شوراي مركزي حزب كارگزاران مانند مرحوم نور بخش، از دنيا رفته اند، به همين دليل از ديدگاه و نظرات اعضاي حزب در استان ها، براي ترميم شوراي مركزي حزب استفاده خواهيم كرد. وي اين گردهمايي را مقدمه كنگره اين حزب دانست و ادامه داد: حزب كارگزاران با اميد به آينده و آرام آرام و با توجه به تمام ديدگاه ها حركت مي كند و به برگزاري كنگره هاي صوري تمايلي ندارد.
بررسي قرارداد كرسنت در كميسيون امنيت ملي
گروه سياسي: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس فردا در نشست مشتركي با وزير نفت بررسي مسائل قرارداد كرسنت، قرارداد اخير سه كشور در مورد اوپك گازي و وضعيت نوسان قيمت نفت را در دستور كار دارد.در همين روز جمع بندي و بررسي نهايي طرحها و لوايح مطروحه در كارگروه هاي سه گانه كميسيون نيز دردستور كار كميسيون قرار دارد.كارگروه امنيت داخلي و شوراها نيز يكشنبه 12 آبان ماه ادامه بررسي طرح يك فوريتي حراستها را دردستور كار قرار داده است. ادامه بررسي طرح يك فوريتي اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب 1363نيز روز دوشنبه در كارگروه دفاعي كميسيون قرار دارد. آخرين تحولات سياست خارجي و بررسي لايحه تصويب كنوانسيون حقوق افراد داراي معلوليت نيز سه شنبه 14 آبان ماه در كارگروه روابط خارجي بررسي مي شود.
انتقاد جليلي ازاستفاده ابزاري آمريكا از دموكراسي
گروه سياسي: دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران " استفاده ابزاري آمريكا و برخي قدرتها از دموكراسي را عامل مهم بي ثباتي در منطقه و جهان و بي اعتمادي ملت ها به آمريكا و غر ب دانست. به گزارش روابط عمومي شوراي عالي امنيت ملي، سعيدجليلي ديروز درديدار وزير امور خارجه هند با وي با اشاره به بحران هاي موجود در منطقه خاورميانه گفت: منافع برخي قدرت ها در استمرار بحران در اين منطقه است و ظاهرا اراده اي براي حل آن وجود ندارد. وي افزود : كساني كه به بهانه مبارزه با تروريسم به منطقه لشكر كشي كردند امروز با طرح تروريسم خوب و تروريسم بد در صدد تداوم بخشي به بحران در منطقه اند. نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي رويكرد جمهوري اسلامي ايران در تاكيد بر حق سرنوشت مردم را راهبردي خواند و گفت: احترام به اراده مردم براي تثبيت ثبات و استقرار در همه مناطق ضروري است. دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين با اشاره به روابط عميق و تاريخي دو ملت ايران و هند خواستار گسترش روبط در همه زمينه ها بين تهران و دهلي نو شد. پراناب موكرجي وزير امور خارجه هند نيز در اين ديدار با اشاره به نتايج موفقيت آميز ديدارش از كشورمان روابط با تهران را براي دهلي نو استراتژيك توصيف كرد و گفت: اين روابط خوب و عميق تحت تاثير هيچ عامل منفي قرار نخواهد گرفت.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن