تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818148845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
سردار اسدي: آمريكا غول برفي است

گروه سياسي: فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: آمريكا غول برفي است و بزودي دنيا شاهد آب شدنش خواهد بود. به گزارش ايرنا، سردار محمد جعفر اسدي با بيان مطلب فوق تصريح كرد: ما در آستانه پيروزي بر استكبار جهاني قرار گرفته ايم و اين ثمره استقامت، پايداري و مقاومت ملت بزرگ ايران اسلامي در سي سال گذشته است . وي با اشاره به اهداف استكباري آمريكاي جهانخوار از حضور در منطقه خاورميانه خاطر نشان كرد: هدف غائي آمريكا از لشكركشي به منطقه خاور ميانه به بهانه مبارزه با تروريسم صرفا براي تصاحب مخازن نفتي موجود و انرژي منطقه نيست بلكه فراتر از آن ممانعت از صدور انقلاب اسلامي به سراسر جهان است چرا كه انقلاب اسلامي آتش بيداري را در سراسر جهان شعله ور ساخته است. معاون فرمانده كل سپاه در ادامه دفاع مقدس را تكرار حماسه عاشورا در غرب و جنوب غرب ايران اسلامي دانست و افزود: ملت بزرگ ايران در دفاع مقدس حماسه عاشورا را تكرار ساخت و رمز و راز اين پيروزي، عشق به ائمه معصومين (ع) و رزمندگان اسلام با تجهيزاتي اندك در برابر دنياي كفر ايستاد و به بركت قرآن و اسلام درسي بزرگ به جهانيان آموخت و به دنيا نشان داد كه ملت ايران با تبعيت از ولايت امر مسلمين اجازه تجاوز به خاك ايران اسلامي را نخواهد داد. وي در ادامه تاكيد كرد: تاريخ ايران اسلامي به وجود جواناني با اخلاص و مومن براي هميشه افتخار خواهد كرد و حكايت رزمندگان اسلام و پاسداران جان بر كف براي هميشه زينت تاريخ ايران اسلامي خواهد بود. سردار اسدي با اشاره به پيروزي رزمندگان حزب ا... لبنان در جنگ 33روزه گفت: رزمندگان لبنان از حماسه آفريني و شجاعت و رشادت رزمندگان در دفاع مقدس درس گرفتند و پيروزي اين فرزندان راستين اسلام و قرآن بر رژيم اشغالگر قدس، سند بزرگ صدور انقلاب اسلامي بر جهان است.

در هاي كتابخانه مجلس به روي همه مردم باز شد

گروه سياسي: كتابخانه مجلس شوراي اسلامي از اين پس از مراجعان خود كارت عضويت نمي خواهد و همه مي توانند با نشان دادن كارت ملي از اين كتابخانه استفاده كنند. اين تصميم در راستاي وعده اي است كه شهريور امسال رسول جعفريان در مراسم معارفه خود براي رياست كتابخانه مجلس شوراي اسلامي داده بود. جعفريان از سخت گيري برخي از كتابخانه ها نسبت به در اختيار گذاشتن منابع خود انتقاد كرده بود. رئيس جديد كتابخانه مجلس تلاش مي كند در مدت مسوليتش فضاي مساعدي را براي مراجعه كنندگان به اين كتابخانه فراهم كند. به نوشته پايگاه اينترنتي كتابخانه مجلس ، تصميم جديد اين كتابخانه براي ورود افراد بدون كارت عضويت اخيرا در جلسه شوراي مديران كتابخانه مجلس شوراي اسلامي گرفته شده است. افراد مي توانند تنها با داشتن كارت ملي از همه خدمات كتابخانه مجلس شوراي اسلامي استفاده كنند. كتابخانه مجلس در ميدان بهارستان قرار دارد و قرار است طي چند سال آينده به روبروي مدرسه شهيد مطهري منتقل شود. جعفريان پيشتر به فارس، گفته بود در طرح جامع بهارستان، ساختمان فعلي كتابخانه تخريب مي شود.

تلاش آمريكا براي ايجاد اختلاف بين اعراب و ايران

گروه سياسي: روزنامه النهار چاپ لبنان ديروز نوشت: آمريكا براي تقسيم جهان عرب و اسلام به كشورهاي ميانه رو و تندرو و نيز پيچيده ساختن روابط بين كشورهاي ميانه رو و ايران نقشه كشيده است، تاجايي كه آنها ايران را دشمن و اسرائيل را دوست بدانند. به گزارش ايرنا، پايگاه اينترنتي النهار افزود: آمريكا اين اقدام را در حالي انجام مي دهد كه از تلاش ايران براي نزديك شدن به كشورهاي عربي به ويژه كشورهاي خليج فارس باخبر است و مي داند كه ايران كشورهاي مصر و اردن را تحريم نكرده است. بنابراين، آنچه آمريكا محور تمركز قرار داده است اين است كه اعراب و يا كشورهاي منطقه بايد در دو گروه باقي بمانند: يك دسته اعراب ميانه رو و دسته ديگر اعراب تندرو زيرا اين موضوع با سياست خارجي آمريكا مرتبط است. در اين ميان آمريكا، كشورهاي عربي را براي برقراري روابط ديپلماتيك با عراق تحت فشار قرار داد، زيرا از آنجاييكه از حضور ايران در عراق ناراضي بود در تلاش براي ايجاد روابط سياسي و اقتصادي بين اعراب و عراق برآمد تا به اين ترتيب عراق از روابط سياسي و اقتصادي با ايران بي نياز شود. النهار در ادامه افزود: آمريكا حضور اعراب در عراق را تحقق بخشيد، زيرا اين اقدام به نفع واشنگتن است، اما اين تحرك را از حوادث و اموري شروع كرد كه كشورهاي عربي و ايران را در برابر يكديگر و دشمني با هم قرار دهد كه نمونه آن طرح موضوع سني و شيعي و همچنين فعاليت هسته اي ايران بود. النهار به نقل از يك مرجع مذهبي برجسته لبناني (بدون ذكر نام ) نوشت :" گمان مي كنم كه كشورهاي عربي هيج فرصت واقعي سياسي و نظامي براي اعلام دشمني با ايران ندارند، به ويژه اينكه ايران در تلاش براي ورود و مشاركت در مواضع كشورهاي عربي به ويژه در خليج فارس است و در نشست شوراي همكاري خليج فارس نيز شركت كرد.

درخواست پاكستان براي تسريع دراجراي خط لوله صلح

گروه سياسي: نخست وزير پاكستان در ديدار با وزير امور خارجه ايران خواستار گسترش تعاملات دوكشور براي يافتن راهكار كاهش آسيب هاي بحران جهاني بر اقتصاد ايران و پاكستان همچنين تسريع روند اجرايي همكاري ها در انرژي و خط لوله شد .به گزارش مهر، منوچهر متكي با يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان روز جمعه در حاشيه اجلاس منطقه اي مجمع جهاني اقتصادي در استانبول ديدار و پيرامون تحولات، روابط دو جانبه و منطقه اي بحث و تبادل نظر كرد.متكي با ابراز همدردي نسبت به رخدادهاي زلزله در منطقه بلوچستان پاكستان خانواده قربانيان، ملت، دولت پاكستان، تسليت گفته و ابراز اميدواري كرد رنجهاي ناشي از اين رخداد به زودي پايان يابد.وي با تشريح مناسبات جاري اظهار داشت: مناسبات جاري روند مطلوب و رو به جلو داشته است ، ما اميدواريم از خلال رايزني هاي مستمر بتوانيم پيوندها و همكاري هاي اقتصادي را گسترش داده و بر پايه منافع و برنامه هاي مشترك بتوانيم عوارض ناشي از رويكردهاي غلط آمريكا در ارتباط با اقتصاد منطقه را نسبت به اقتصاد كشورهايمان دور سازيم.وزير امور خارجه ايران با ارزيابي تحولات افغانستان اظهار داشت: رخدادهاي جاري افغانستان نا امني و بي ثباتي بيشتر را تعميق مي نمايد و رايزني هاي مستمر بين پاكستان و ايران و افغانستان مي تواند در راستاي برقراري صلح و ثبات منطقه اي نقش بارزي ايفا نمايد. گيلاني نيزبا تشريح مناسبات و علايق ديرينه دو ملت ايران و پاكستان گفت: دو ملت همواره در سختي ها و شادي ها با يكديگر بوده اند و ما در راستاي علايق و پيوندهاي فرهنگي مشترك مي توانيم چشم انداز مناسبات را به سوي ظرفيت هاي جديد هدايت نماييم.

مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب كرد:
قطع وابستگي درآمد ها به نفت تا پايان برنامه ششم
گروه سياسي: مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب كرد كه وابستگي اعتبارات هزينه اي دولت به درآمدهاي نفت و گاز به صورت ساليانه بايد كاهش يابد، به طوري كه تا پايان برنامه ششم به طور كامل قطع گردد. مجمع تشخيص مصلحت نظام ديروز با حضور اكثريت اعضا تشكيل جلسه داد.در اين جلسه در ادامه بررسي الزامات چشم انداز جمهوري اسلامي ايران در موضوع نفت و گاز، چند بند الحاقي به موارد قبلي اضافه شد كه در مجموع الزامات چشم انداز در بخش نفت و گاز به اين شرح به تصويب رسيد.تغييرنگاه به نفت و گاز و درآمدهاي حاصل از منبع تامين بودجه عمومي به منابع و سرمايه هاي زاينده اقتصادي و ايجاد صندوق توسعه ملي مستقل با سازوكار مناسب قانوني براي ارائه تسهيلات ارزي به بخش هاي خصوصي، تعاوني و عمومي غير دولتي با هدف توسعه سرمايه گذاري و توليد ملي با در نظر گرفتن شرايط رقابتي و بازدهي مناسب اقتصادي با تاكيد بر توجه به مزيت نسبي نفت و گاز با اولويت احداث صنايع نفت، گاز، پتروشيمي، برق و صنايع انرژي بر در زنجيره صنعتي و خدماتي و پايين دستي با ارزش افزوده قابل رقابت در سطح سرمايه گذاري هاي ملي نسبت به صادرات نفت خام و گاز طبيعي.ارزش توليد نفت خام و گاز طبيعي (شامل ميعانات و مايعات گازي) اعم از صادراتي و مصرف داخلي پس از كسر هزينه هاي توليد، فروش و تسهيلات مالي سرمايه گذاري، به قيمت هاي صادراتي محاسبه و ثروت ملي محسوب شده، درآمد دولت تلقي نمي گردد و براي زايندگي مستمر و حفظ اين ثروت هاي طبيعي بايد به تدريج و با توجه به بندهاي آتي به سرمايه هاي مولد تبديل گردد. اين حكم مانع از ثبت عمليات مالي نفت خام و گاز طبيعي پس از استخراج در دفاتر شركت ملي نفت ايران نمي باشد.از ابتداي برنامه پنجمين توسعه ساليانه درصدي از ارزش توليد موضوع بند (8-2) كه ميزان آن در سياست هاي كلي هر برنامه مشخص مي شود و نبايد كمتر از 30 درصد به عنوان تامين و افزايش سرمايه صندوق توسعه ملي منظور مي گردد.وابستگي اعتبارات هزينه اي دولت به درآمدهاي نفت و گاز به صورت ساليانه بايد كاهش يابد به طوريكه تا پايان برنامه ششم، به طور كامل قطع گردد. در ادامه جلسه ديروز مجمع تشخيص مصحلت نظام همچنين سه موضوع اختلافي ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان در دستور كار مجمع قرار گرفت كه در هر سه مورد با تصويب اعضاي مجمع رفع اختلاف شد.

آيت ا... جنتي:عدل علي(ع) بايد در جامعه زنده شود

گروه سياسي: دبير شوراي نگهبان قانون اساسي ديروز در مراسم پاياني اجلاس سراسري بنياد بين المللي غديردر مشهد گفت: عدل حضرت امام علي(ع) بايد در جامعه زنده شود. آيت الله احمد جنتي افزود: جاري شدن عدل علي(ع) در زندگي يعني زنده شدن علي(ع) و بايد علاوه بر برگزاري اجلاس، با تبليغ براي زنده شدن عدل علي تلاش كنيم. وي گفت: با كمكهاي صورت گرفته از طرف دولت به حوزه علميه و مساجد، فرصت مناسبي براي زنده كردن عدل علي (ع) فراهم شده كه بايد از آن نهايت استفاده را برد. اووضعيت كنوني جامعه را شبيه زمان صدر اسلام دانست و افزود: دشمنان خطر بزرگي را از جانب ايران احساس كرده اند زيرا ايران كشوري است كه به هيچ وجه سازش نمي كند و با توكل به خدا و مردم 30 سال روي پاي خود ايستاده است. جنتي به تهاجم بي وقفه دشمنان عليه ايران و نظام اسلامي اشاره و بيان كرد: بيش از صدها برنامه تلويزيوني و ماهواره اي و روشهاي ديگر براي ضربه زدن به جامعه اسلامي و ايجاد فتنه در ميان جوانان ايراني بكار گرفته شده تا وحدت و قدرت جامعه اسلامي تضعيف شود. عضو هيات امناي بنياد بين المللي غدير، گسترش عرفان انحرافي در دانشگاه ها و تلاش دشمنان براي بيگانه نمودن دانشگاهيان با اسلام را خطري بزرگ خواند و افزود: ايجاد جاذبه هاي مادي نيز از ديگر نيرنگهاي دشمنان براي ايجاد گمراهي در جامعه اسلامي است. وي اظهار داشت: با تمام نيرنگها و تلاشهاي بيگانگان، جوانان پاك و دلاوري وجود دارند كه در راه خدا حركت كرده و در مقابل خطرات سينه سپر مي كنند. او افزود: اين تعداد از جوانان كه شايد كميت آنها زياد نباشد اما از نظر كيفيت از رتبه هاي بالايي برخوردار هستند بايد پرچم اسلام، تشيع و غدير را بالا برده و اسلام را فراگير كنند.

خباز: نامزد اصلاح طلبان در انتخابات يك نفراست

گروه سياسي: يك عضو شوراي مركزي فراكسيون خط امام(ره) مجلس گفت: اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري فقط يك كانديدا خواهند داشت. محمد رضا خباز در گفت وگو با ايسنا، افزود: اصلاح طلبان به خاطر ضربه اي كه در دور گذشته خوردند، فهميدند كه اگر اجماع نكنند مجددا در اين دوره نيز شكست خواهند خورد. وي اظهارداشت: در مجموع اصلاح طلبان به اين نتيجه رسيده اند كه فقط بايد با اتحاد به اجماع برسند تا برنده اين مسابقه شوند. وي ادامه داد: بنابراين اصلاح طلبان روي چهار مورد اجماع دركانديدا، اجماع در برنامه ، اجماع دركابينه و اجماع در حاكميت در حال اجماع هستند. نماينده كاشمر درخانه ملت خاطرنشان كرد: اصلاح طلبان زماني كه قرار باشد در انتخابات شركت كنند، فقط از يك كانديدا حمايت خواهند كرد. وي با اشاره به وضعيت اردوگاه اصولگرايان گفت: تاكنون هيچ كسي از اين طيف وارد صحنه انتخابات نشده است،اما رفت و آمدها و نحوه برخوردها نشان مي دهد كه خود احمدي نژاد در صحنه انتخابات حضور دارد. نماينده كاشمر در مجلس ادامه داد: هنوز هيچ كس از اردوگاه اصولگرايان به صورت رسمي كانديداتوري خود را اعلام نكرده و فقط تنها يك نفر در كشور آن هم آقاي كروبي كانديداتوري خود را رسما اعلام كرده است. خباز ادامه داد: اصولگرايان نيز در حال چانه زني هستند،اما هنوز به نتيجه مطلوبي نرسيده اند، اما نوع روش و منش آقاي احمدي نژاد نشان مي دهد كه حركت هاي وي حركت هاي انتخاباتي است و با اين حركت ها قصد كانديداتوري دارد. وي در خصوص موضوع وام مسكن نمايندگان گفت: تا مجلس چهارم كه خانه هاي سازماني براي نمايندگان وجود داشت اين گرفتاري ها را نداشتيم،اما با تخريب خانه هاي سازماني بهارستان، همه ساله نمايندگان دچار اين مشكل هستند. نماينده مردم كاشمر در مجلس با اشاره به ميزان وام مسكن نمايندگان از مجلس هفتم تاكنون خاطرنشان كرد: هر چه قدر قيمت مسكن افزايش پيدا كند، وام مسكن نمايندگان نيز افزايش پيدا خواهد كرد و اين به صورت قرضي دست نمايندگان خواهد بود. مخبر كميسيون اقتصادي مجلس افزود: اگر 200 خانه سازماني براي نمايندگان احداث شود همه اين مشكلات مرتفع خواهد شد،اما متاسفانه به دليل افزايش قيمت مسكن، هنوز برخي نتوانسته اند براي خود مسكن تهيه كنند و شب را در هتل سپري مي كنند و خانواده آن ها در شهرستان هستند.

جلسه طراحان استيضاح با وزير جهادكشاورزي

گروه سياسي: رييس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس گفت : نمايندگان متقاضي استيضاح وزير جهادكشاورزي امروز در مجلس با "محمد رضا اسكندري " جلسه مشترك خواهند داشت. "عباس رجايي" ديروز در گفت و گو با ايرنا، با بيان اينكه طرح استيضاح وزير جهادكشاورزي كه از سوي برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به امضا رسيده به هيات رييسه مجلس ارائه شده است، گفت : قرار است نمايندگان متقاضي استيضاح اسكندري فردا (امروز) با حضور يكي از نواب رييس مجلس در جلسه اي با وزير جهادكشاورزي مسائل خود را مطرح كنند. نماينده اراك در مجلس در پاسخ به اين پرسش كه آيا استيضاح وزير جهاد كشاورزي عملي خواهد شد يا نه، با بيان اين مطلب كه استيضاح اسكندري را در اين مقطع به نفع كشاورزي كشور نمي دانم، گفت : در جلسه اي كه فردا برگزار خواهد شد ، وزير به سوالات نمايندگان پاسخ مي دهد و اگر نمايندگان از توضيحات وي قانع نشدند و بر نظر خود اصرار كردند، بالطبع تقاضاي استيضاح از سوي هيات رييسه اعلام وصول و در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت . رييس كميسيون كشاورزي مجلس سپس شائبه سياسي بودن طرح استيضاح وزير جهادكشاورزي را رد نكرد و افزود: با توجه به در صورت در دستور كار قرار داشتن استيضاح وزير كشور در مجلس و اينكه اگر استيضاح وزير كشاورزي نيز مطرح شود ، بحث راي اعتماد با كابينه مطرح خواهد شد،گفت :اين استيضاح مي تواند سياسي و اهرم فشار هم باشد . رجايي در ادامه تاكيد كرد: بايد بسيار دقت شود كه پرسش از وزيران و يا استيضاح در جهت تقويت بعد نظارتي و همچنين تلاش براي بهبود وضعيت امور در يك وزارتخانه باشد و طوري اقدام نشود كه به جاي اينكه كار كارشناسي و فني در راستاي تقويت نظام صورت گيرد، سياسي كاري صورت گيرد.

سردارنقدي:ايران حرف اول را در خليج فارس مي زند

گروه سياسي: معاون ستادكل نيروهاي مسلح گفت: امروز ايران حرف نخست را در خليج فارس مي زند و شاهد حضور قدرتمند نيروهاي كشورمان در آب هاي خليج فارس هستيم. سردار محمدرضا نقدي در گفت وگو با ايسنا، تاكيد كرد: با توجه به قدرت دفاعي كشورمان در آب هاي خليج فارس هيچ مشكلي در اين بخش وجود ندارد. وي افزود: يكي از مهمترين نقاط قوت ايران در بخش دفاع، بخش درياست. اين موضوع دشمن را در اجراي سياست هاي خود به گونه دلخواه زمين گير كرده است. وي خاطرنشان كرد: تجربه اي را كه به واسطه جنگ تحميلي نيروهاي مسلح كشور در درياها پيدا كردند، نقطه عطفي براي افزايش قدرت ايران در آب ها به شمار مي آيد. معاون ستادكل نيروهاي مسلح تصريح كرد: اين موضوع توان دفاعي نيروهاي ايراني را از نظر تاكتيكي و تكنيكي همچنين افزايش سطح فن آوري و تجهيزات در خليج فارس به همراه داشت. وي همچنين در مورد توسعه صنايع دريايي در ايران گفت: در سال هاي اخير شاهد توسعه همه جانبه در بخش صنايع دريايي در كشور بوده ايم. اين روند توسعه امروز به سرعت بيشتري نياز دارد و نمي توان با روال گذشته حركت كرد. وي يادآور شد: هم اينك عمده مشكل كشور در توسعه صنايع دريايي را مي توان نبود برخي هماهنگي ها ميان طرف هاي تاثير گذار در اين بخش و ايراداتي در مديريت بخش دريايي دانست. البته كارهاي موثري در اين رابطه در حال انجام است كه اميدواريم در آينده شاهد نتايج مثبت اين امر باشيم.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن