تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819163585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس اتاق بازرگاني ايران خواستار شد: بررسي منطقي بحران مالي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئيس اتاق بازرگاني ايران خواستار شد: بررسي منطقي بحران مالي جهان
جام جم آنلاين: محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني ، صنايع و معادن ايران گفت: بحران مالي جهان بايد با موضع «منطقي» بررسي شود تا بتوان برنامه ريزي مناسبي براي مقابله با آن در اين خصوص انجام داد.


به گزارش مهر ، نهاونديان امروز در همايش بحران مالي جهاني ، جالش ها و فرصتها در تهران گفت: به نظر مي رسد اين بحران از بازار پول آمريكا به علت وجود سوء مديريت در يكي از بخشهاي اقتصادي اين كشور(مسكن) شروع شد به نحوي كه اين امر بعد از ركود 11 سپتامبر و فروريزي قيمتها در بخش IT بايد در يكي از بخشهاي اقتصادي پيگيري مي شد.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: با تسهيل اعتبارات و مقررات زدايي به تمام افراد اعتبارات ارايه شد كه البته اين امر با اتكا به روند روبه رشد قيمت مسكن بود، در اعتبارات بخش مسكن خطا انجام شد و بحران مالي در جهان در پي اين خطا بوده است.

وي با بيان اينكه عنصر سرايت بحران در دنيا بسيار مهم است، گفت: بايد برنامه ريزيهاي لازم براي جلوگيري از سرايتها را انجام دهيم.

نهاونديان با اشاره به جهاني شدن بازارهاي مالي گفت: اين سرايت با توجه به جهاني شدن به بانكها و بازار سرمايه كشورها نيز رسيده است. سهم بانكها متاثر از بازار مالي جهان است و نتيجه آن نيز كاهش قيمت سهام بانكها بر اثر كاهش سرمايه گذاري اين شركتها است.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: اقتصاد آمريكا در 30 سال گذشته با كسري فعاليت خود را ادامه داده به نحوي كه ميزان كسري بودجه اين كشور در سال گذشته 860 ميليارد دلار بوده است.

نهاونديان با بيان آنكه برخي از بحرانهاي اقتصادي در بروز بحرانهاي اجتماعي نيز موثر هستند، تصريح كرد: اگر برخي از بحرانهاي اجتماعي رفع نشود بسياري از مشكلات در بخشهاي مختلف ايجاد خواهد شد.

وي گفت: به نظر مي رسد در تحليل و پيش بيني رابطه بين بخشهاي مختلف اقتصادي بازنگري جدي در جهان صورت گيرد.

وي با بيان آنكه بخشهاي مالي در سالهاي گذشته سكاندار اقتصاد جهان بوده است، ادامه داد: حجم مبادلات جهاني چندين برابر بخش واقعي اقتصاد است كه اين امر به معناي اضافه هزينه است. بعد از اين بحران امكان دارد بخش واقعي مورد توجه بيشتر قرار گيرد و قيمتها در جهان به نحو قيمت گذاري كالا و خدمات حركت كند. اين امر فرصت بزرگ و مناسبي براي اقتصادهاي پرجمعيت و متكي به انرژي خواهد بود.

نهاونديان در ادامه اين جلسه بر شفافيت بر بازارهاي مالي تاكيد كرد و گفت: از آنجا كه شفافيت در بازارهاي مالي در دنيا وجود نداشت، مشكل بحران مالي در دنيا ايجاد شده است.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: از آنجا كه اقتصاد كشورهاي در حال توسعه نظارت و كنترل مي شود مشكل كمتري در خصوص شفافيت دارند اما اين امر در خصوص اقتصاد امريكا ناديده گرفته شده است.

نهاونديان با اشاره به بهره گيري از راه حل اسلامي براي جلوگيري از آسيبهاي بحران مالي در دنيا، تاكيد كرد: استفاده از راهكارهاي اسلامي بايد مستدل باشد.

وي اظهار داشت: بازار سرمايه جهان بعد از اين بحران آرايش جديدي خواهد گرفت و فرودگاه اصلي سرمايه ها از اين به بعد به دليل عدم اعتماد سرمايه گذاران ديگر آمريكا نخواهد بود و در جريان هاي جديد كشورهاي ديگر از اهميت ويژه اي برخوردار خواهند شد.

رئيس اتاق بازرگاني ايران بر اصلاح فضاي كسب و كار در كشور تاكيد كرد و گفت: بايد امكان جذب سرمايه را در كشور افزايش داد.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن