تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812751999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس امور بين‌الملل روزنامه گاردين در گفتگو با فارس: پيروزي اوباما سياست‌هاي آمريكا در قبال ايران را قطعا تغيير خواهد داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كارشناس امور بين‌الملل روزنامه "گاردين" در گفتگو با فارس: پيروزي اوباما سياست‌هاي آمريكا در قبال ايران را قطعا تغيير خواهد داد
خبرگزاري فارس: كارشناس امور بين‌الملل روزنامه انگليسي "گاردين" در مصاحبه با خبرگزاري فارس با اشاره به نزديك شدن انتخابات رياست جمهوري آمريكا تاكيد كرد: با پيروزي اوباما قطعا سياست‌هاي آمريكا در قبال ايران تغيير خواهد كرد.


به گزارش فارس، "جاناتان استيل" كه كارشناس امور بين‌الملل روزنامه گاردين و ستون‌نويس اين روزنامه نيز هست در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما چه كسي برنده انتخابات رياست جمهوري آمريكا است گفت: همه شواهد و نظرسنجي‌ها حاكي از اين است كه "باراك اوباما" نامزد دموكرات پيروز ميدان انتخابات خواهد بود.
وي در ادامه در جواب اين پرسش كه سياست‌هاي آمريكا در قبال ايران با روي كار آمدن اوباما چه تغييري خواهد كرد تصريح كرد: قطعا سياست آمريكا در قبال ايران با پيروزي اوباما تغيير مي‌كند و اين از نقاط تمايز قدرتمند ميان اوباما و "جان مك‌كين" نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكاست.
استيل ادامه داد: اوباما و مك‌كين در بسياري از مباحث بين‌المللي مانند خاورميانه، فلسطين، اسرائيل ديدگاه‌هاي مشابهي دارند اما درباره ايران اين روشن است كه اوباما خواستار گفتگو با ايران است و بر اين باور است كه قطع رابطه ديپلماتيك 30 ساله اين دو كشور بايد تغيير يابد.
اين كارشناس انگليسي در ادامه گفت: قطعا اوباما خواهان بحث و گفتگو درباره موضوعات متعدد مورد اختلاف دو كشور و حل آنهاست. البته اين كار آساني نخواهد بود اما گزينه گفتگو به عنوان گام اول بسيار با اهميت است.
جاناتان استيل در پاسخ به اين سوال كه "آيا اوباما بر اساس وعده خود نيروهاي آمريكايي را در 16 ماه از عراق خارج خواهد كرد؟" گفت: وي اين وعده را داده است اما وي پس از آن شرايطي را اعلام كرد كه اولين آن اين بود كه شماري از نيروهاي آمريكا را در عراق باقي خواهد گذاشت.
وي همچنين گفت به نظر مي‌آيد منظور اوباما از نيروهايي كه باقي خواهند ماند نيروهاي غيرنظامي باشد اما نيروهاي نظامي هم بايد در عراق براي حفاظت از سفارت آمريكا در بغداد كه بزرگترين سفارت در جهان است باقي بمانند و ممكن است نيروهايي هم براي انجام عمليات عليه القاعده در مواقع ضروري در اين كشور حضور داشته باشند. اما آنچه مهم است اين است كه منظور اوباما از نيروهايي كه قرار است در عراق حضور داشته باشند مشخص نيست.
"فرانسيس فوكوياما" انديشمند سياسي و استاد دانشگاه جان هاپكينز آمريكا در مقاله‌هايي پايان تاريخ و پايان نئوليبراليسم را پيش بيني كرده بود و بر همين اساس كارشناس امور بين‌الملل روزنامه "گاردين" در پاسخ به اين سوال كه نظر شما درباره نظريه پايان نئوليبراليسم در آمريكا چيست، گفت: فوكوياما درباره پايان تاريخ نيز صحبت كرده بود كه اشتباه مي‌كرد و ممكن است هنگاميكه درباره پايان نئوليبراليسم صحبت مي‌كند نيز در اشتباه باشد.
وي تصريح كرد: من تصور مي‌كنم نئوليبراليسم به وضوح از لحاظ ارزش‌هاي خود صدماتي ديده است.
استيل در پاسخ به سوالي درباره حملات اخير آمريكا به خاك پاكستان و سوريه كه منجر به كشته و زخمي شدن صدها غيرنظامي شد، گفت: حملات آمريكا به پاكستان و سوريه غير مشروع است و اين اشتباهي است كه از جانب واشنگتن رخ داده است.
وي در ادامه گفت: برخي از عناصر القاعده از سوريه، عربستان سعودي، الجزاير و يمن وارد عراق مي‌شوند. آيا آمريكا بايد به عربستان و ديگر كشورهاي همسايه به اين دليل حمله كند؟
ستون نويس روزنامه گاردين افزود: آمريكا بايد در داخل عراق با تروريست‌ها مبارزه كند نه اينكه به كشورهاي همسايه آن حمله كند.
استيل در پايان در پاسخ به اين سوال كه "گشايش دفتر حافظ منافع آمريكا در تهران را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟"، گفت: به نظر من بايد منتظر بمانيم تا رئيس جمهوري جديد آمريكا وارد كاخ سفيد شود و هيچ چيز تا زمانيكه رئيس جمهوري آينده آمريكا تعيين نشود مشخص نيست.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن