تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821144503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نايب رييس اتحاديه صنايع بازيافت: اين صنعت در ايران ناشناخته است شهرك صنعتي بازيافت تشكيل شود براي كالاي چند بار استفاده و بازيافت شده هم بايد ماليات دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نايب رييس اتحاديه صنايع بازيافت: اين صنعت در ايران ناشناخته است شهرك صنعتي بازيافت تشكيل شود براي كالاي چند بار استفاده و بازيافت شده هم بايد ماليات دهيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

از توليدكنندگان داخلي فعال در حوزه صنايع بازيافت به دليل ناشناخته بودن اين صنعت حمايت چنداني نمي‌شود.

كاميار فيلسوفي - نائب رييس اتحاديه صنايع بازيافت كشور - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: با تمامي نهادها و سازمان‌هاي دولتي مانند وزارت صنايع و معادن و حفاظت از محيط زيست مكاتبه و اعلام حضور كرده‌ايم، اما همچنان در بسياري از بخش‌ها مانند دريافت تسهيلات بانكي به دليل ناشناخته بودن صنايع بازيافت در كشور با مشكلات زيادي روبرو هستيم.

وي با اشاره به اين‌كه يكي از مشكلات فعالان صنايع بازيافت كشور دريافت پروانه‌هاي بهره‌برداري از وزارت صنايع و معادن است، گفت: واحدهاي بازيافت به دليل مشكل حمل‌ونقل قادر به فعاليت‌ در خارج از شعاع 120 كيلومتري نيستند.

او با بيان اين‌كه پيشنهاد تشكيل شهرك صنعتي بازيافت به سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران ارايه شده است، عنوان كرد: متاسفانه توليدكنندگان زيرپله‌اي نيز در صنايع بازيافت فعاليت مي‌كنند كه به صورت غيراصولي و غيرعلمي اقدام به بازيافت زباله مي‌كنند.

فيلسوفي درباره ادغام واحدهاي كوچك بازيافت با يكديگر و ايجاد واحدهاي بزرگ به منظور افزايش توان صنايع بازيافت توضيح داد: ايجاد واحدهاي بزرگ بازيافت در صورتي موفق خواهد بود كه علاوه بر انجام فرآيند بازيافت به صورت تمام اتوماسيون، طرح تفكيك از مبدا زباله‌ها نيز به صورت كامل اجرا شود كه در حال حاضر با فراهم نبودن اين دو عامل در كشور احداث واحدهاي بزرگ بازيافت پاسخگو نيست، بنابراين به دنبال اين هستيم كه واحدهاي متوسط بيشتر در صنايع بازيافت پا بگيرند.

نائب رييس اتحاديه صنايع بازيافت كشور افزود: در بسياري از كشورهاي دنيا هنوز فرآيند جداسازي زباله‌هاي خشك و تر توسط دست انجام مي‌شود.

اين فعال صنعتي با بيان اين‌كه در حال حاضر فلزات و پليمرها بيشترين حجم بازيافت را در كشور به خود اختصاص مي‌دهند، اظهار كرد: بازيافت هر كالا بستگي به هزينه‌هاي آن صرفه اقتصادي دارد.

وي در ادامه با بيان اين‌كه 70 درصد زباله توليد شده خانگي در كشور از نوع تر است، گفت: طبق قانون دولت مالك زباله‌هاي در منازل بوده و دستگاه‌هاي دولتي هم متولي بازيافت زباله‌هاي تر هستند كه بعضا با برگزاري مزايده كار بازيافت را به شركت‌ها و سازمان‌هاي واجد شرايط واگذار مي‌كنند.

او با بيان اين‌كه هم‌اكنون 57 شركت عضو اتحاديه هستند، توضيح داد: هنوز حضور بخش خصوصي در صنايع بازيافت كشور كمرنگ است. همچنين توليدكنندگان در بخش ماشين‌آلات صنايع بازيافت صاحب تكنولوژي بوده و كمبودي در اين زمينه ندارند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن