تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815594354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوچ پاييزه عشاير ايل سون استان اردبيل آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كوچ پاييزه عشاير ايل سون استان اردبيل آغاز شد
اقتصاد. عشاير. كوچ
اردبيل - به دنبال بارش برف در ارتفاعات و سرد شدن هوا در استان اردبيل عشاير ييلاق‌نشين ايل سون اين استان با حركت به سمت دشتها و با استقرار در ميان بندها كوچ پاييزه خود به سمت قشلاقات ارشق و مغان را آغاز كردند.

مديركل امور عشايري استان اردبيل روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: همه ساله كوچ رسمي و پاييزه عشاير اين استان در نيمه آبانماه و متناسب با شرايط جوي مناطق ييلاقي آغاز مي‌شود و امسال نيز به علت سرماي ناشي از بارش برف در ارتفاعات عشاير مستقر در ييلاقات استان به سر مزارع و ميان بندهاي استان كوچ كردند.

اسماعيل جوادزاده افزود: هم اكنون با هماهنگي ستاد كوچ استان اكيپهاي نظارت اداره كل امور عشايري استان به منظور تسهيل در كوچ عشاير براي سركشي از محل كوچ عشاير ايل سون به محل استقرار آنها اعزام شده‌اند و اين اكيپ‌ها تا پايان كوچ عشاير در اوايل آذرماه در محل‌هاي كوچ آنها حضور خواهند داشت.

وي بيان كرد: كوچ عشاير در استان اردبيل بستگي به شرايط آب و هوايي دارد و ما آمادگي كامل براي خدمات رساني به دام و كوچ نشينان تا استقرار در مناطق قشلاقي را داريم.

وي اظهارداشت: براي تامين نياز علوفه دامهاي عشاير استان به هنگام كوچ و حتي پس از آن اقدامات لازم انجام شده و هم اكنون هيچ گونه كمبودي در اين زمينه نداريم.

وي گفت: امسال از دوم تا ‪ ۲۲‬تيرماه عمليات سرشماري جامعه عشايري استان انجام شد كه هنوز نتايج آن استخراج نشده ولي نتايج اين سرشماري پس از جمع بندي توسط مركز آمار ايران منتشر خواهد شد.

مدير كل امور عشايري استان اردبيل اختلافات به وجود آمده با روستاييان واقع در مسير كوچ، امورات دامپزشكي، حمل و نقل، تسهيلات كمرنگ بانكي، تخريب جاده‌ها در ييلاق و قشلاق را از مشكلات عمده عشاير اين استان ذكر كرد.

همه ساله در ايام بهار ‪ ۱۱‬هزار خانوار عشايري در استان اردبيل با دو ميليون و ‪ ۳۰۰‬هزار راس دام در ييلاقات دامنه سبلان و ارتفاعات بزغوش، كليبر ، اهر، سراب و هريس مستقر مي‌شوند و با آغاز فصل سرما اين مناطق را به سمت قشلاقات استان ترك مي‌كنند.

سالانه ‪ ۸۰‬هزار تن شير، ‪ ۱۰‬هزار تن پنير، ‪ ۱۲‬هزار تن گوشت، يكهزار و ‪۶۰۰‬ تن پشم توسط عشاير مغان و مشگين شهر توليد مي‌شود و ميانگين عايدات سالانه استان از محل توليد اين محصولات حدود سه هزار و ‪ ۶۵۰‬ميليارد ريال است. ك/ ‪۵۳۵/۶۱۸‬
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن