تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815529435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون احمدي نژاد مجلس را متهم به سناريوسازي عليه دولت كرد ابعاد تازه بحران كردان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون احمدي نژاد مجلس را متهم به سناريوسازي عليه دولت كرد ابعاد تازه بحران كردان
گروه سياسي؛ فصل جديد كتاب «علي كردان» با بالا گرفتن مناقشه دولتي ها و مجلسي ها آغاز شد تا دردسرهاي آقاي وزير اين بار بر سر چك هاي پنج ميليوني ادامه پيدا كند. روز گذشته و در حالي كه تنها سه روز به استيضاح وزير كشور دولت نهم باقي مانده بود، دو مناظره مكتوب اما رسانه يي، پرداخت چك هاي پنج ميليون توماني دولت به نمايندگان و استيضاح كردان را وارد فاز جديدي كرد. مناظره مكتوب و شديداللحن علي كردان و حسين شريعتمداري از سويي و نامه نگاري هاي تند و تيز معاون پارلماني احمدي نژاد و يكي از نمايندگان افشاكننده پرداخت هاي پنج ميليوني دولت زواياي ديگري از ماجراي چك هاي دولت به نمايندگان مجلس هشتم را آشكار كرد.در اين ميان يكي از نمايندگان پروپاقرص حامي دولت كه نقش پررنگي در چينش كابينه احمدي نژاد در مرداد 84 داشت، با انتشار يادداشتي در وبلاگش ابعاد ديگري از قضيه را روشن كرد تا حامي دولت اين بار به حمايت از مجلسي ها برخيزد. همزمان با اين قضايا يكي از نمايندگان از اعمال فشار بر نمايندگان امضاكننده استيضاح كردان خبر داد. به گفته وي برخي از اين نمايندگان ناچار شده اند با خاموش كردن موبايل به اين تماس ها واكنش نشان دهند. اگرچه مواضع تند دولتمردان و بهارستان نشينان چندان دور از انتظار نبود اما كمتر كسي گمان مي برد معاون سابق كردان لب به سخن بگشايد. عليرضا افشار كه چند هفته پيش با حكم وزير كشور از ساختمان بلند خيابان فاطمي با سكوت خداحافظي كرد، ديروز اعلام كرد براي تاييد نكردن وزير كشور در جلسه توديعش حرفي نزده است. به اين ترتيب ماجراي كردان با دو مناظره ديروز، وبلاگ نويسي نماينده حامي دولت و افشاگري افشار بعد تازه يي به خود گرفت.

اتهام نامه معاون احمدي نژاد

ماجراي مناظره هاي ديروز از آنجا آغاز شد كه محمدرضا رحيمي معاون حقوقي و امور مجلس احمدي نژاد كه از سوي برخي نمايندگان مجلس، كارگردان پرداخت هاي پنج ميليون توماني دولت به نمايندگان توصيف شده دست به قلم برد و به يكي از نمايندگاني كه براي نخستين بار قضيه چك هاي دولت را رسانه يي كرد، نامه نوشت؛ نامه يي كه به جاي آنكه براي عوض حيدرپور نماينده شهرضا ارسال شود به صورت سرگشاده در سايت ها و منابع خبري مختلف منتشر شد.رحيمي در اين نامه با رد گفته هاي حيدرپور، وي را به «سناريوسازي» عليه دولت متهم كرد. معاون احمدي نژاد چك پنج ميليوني دولت به حيدرپور را پاسخ به درخواست وي براي تعمير مساجد حوزه انتخابيه حيدرپور توصيف كرد و با تكذيب هر ارتباطي ميان پنج ميليون اهدايي دولت و پس گرفتن استيضاح كردان خطاب به نماينده شهرضا نوشت؛ «جنابعالي در تاريخ 9/7/1387 طي نامه يي به معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري تقاضاي 10 ميليون تومان وجه نقد براي كمك به مساجد حوزه انتخابيه خود كرديد كه معاونت مذكور تقاضاي شما را در تاريخ 15/7/1387 به منظور تصميم مقتضي به معاونت اجرايي رئيس جمهوري منعكس كرد و نهايتاً با پنج ميليون تومان كمك مالي موافقت شد و وجه مذكور طي چكي در ساعت 11 روز چهارشنبه 8/8/1387 از سوي يكي از مسوولان مالي معاونت اجرايي در قبال اخذ رسيد تحويل جنابعالي شد.اين در حالي است كه جنابعالي قبل از امضاي رسيد مذكور، در ساعت 30/9 صبح انصراف خود را از استيضاح وزير محترم كشور اعلام و برگه آن را كه كاملاً متفاوت با رسيد چك مورد اشاره مي باشد در اختيار دفتر ويژه دولت قرار داده بوديد كه جناب حجت الاسلام والمسلمين مسعودپور معاونت حقوقي مجلس شاهد و ناظر برگه انصراف شما بوده است.»رحيمي افزود؛ «متاسفانه بعد از افشاي انصراف شما از استيضاح و اطلاع تعدادي از نمايندگان مجلس، تحت تاثير اعتراض آنها قرار گرفته و يكباره شاهد سناريوي عجيب و مشمئزكننده عليه روابط دولت و مجلس بوديم و شما ادعا كرديد كه فريب مديريت دفتر ويژه دولت در مجلس را خورده ايد و اين در حالي است كه يكي از مواردي كه همواره شما و دوستان تان عليه وزير كشور بيان مي كنيد، علت فريب خوردن وي در اعتماد به فردي در جريان اخذ مدرك دكتراي افتخاري است و حال شما خود مدعي فريب خوردن شده ايد.»

تهديد نماينده افشاگر

انتشار نامه معاون احمدي نژاد واكنش نماينده شهرضا را به دنبال داشت. حيدرپور طي تماس تلفني با يكي از خبرگزاري ها نه تنها اتهامات مطرح شده در نامه رحيمي را به شدت رد كرد بلكه با لحن تندتري به احمدي نژاد توصيه كرد روز استيضاح از وزير كشورش دفاع نكند چرا كه در اين صورت نه تنها مجلس به اظهارات رئيس جمهور گوش نخواهد داد بلكه رئيس دولت نهم در صورت حمايت از كردان در صحن علني مجلس آراي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري را از دست خواهد داد. اما به گزارش فارس نماينده شهرضا مطالب مطرح شده در نامه معاون احمدي نژاد را «كذب» خوانده و با انتقاد از رسانه يي شدن آن توضيحاتي را ارائه كرد. حيدرپور داستان درخواست كمك مالي براي مساجد حوزه انتخابيه اش را اينچنين روايت كرد؛ «ما درخواست كرده بوديم براي تعمير مساجد حوزه انتخابيه كمكي به ما شود، اين درست است، اما آقاي رحيمي در نامه شان نوشتند كه شما چك مربوطه را روز چهارشنبه 8 آبان در ساعت 11 دريافت كرده ايد و رسيد داده ايد، در حالي كه آن چك را من روز سه شنبه گرفتم و اصلاً روز چهارشنبه چنين اقدامي انجام نشده و من روز سه شنبه ساعت 45/13 براي گرفتن چك مراجعه كردم.» حيدرپور افزود؛ «در نامه آقاي رحيمي آمده است كه شما ساعت30/9 انصراف خود را از استيضاح وزير كشور اعلام و برگه آن را كه كاملاً متفاوت با برگه رسيد چك بود، در اختيار دفتر دولت قرار داديد و آقاي مسعود پور معاون حقوقي دفتر دولت در مجلس شاهد اين موضوع بوده است كه اين موضوع هم كاملاً دروغ است و آقاي مسعودپور شاهد قضيه نبوده، بلكه بعد از آنكه بنده روز سه شنبه ساعت 45/13 به دفتر دولت در مجلس رفتم، آقاي مسعودپور ساعت 55/13 دقيقه به دفتر دولت رفته و اصلاً خبر نداشت كه ما چه مي گوييم.» وي تصريح كرد؛ «چون بنده با آقاي مسعودپور از قديم دوستي و رفاقتي دارم، اگر چنانچه ايشان چنين حرفي زده باشد، حيف كه چنين دوستي داشته باشيم. در عين حال آقاي مسعودپور به بنده گفت كه شما از امضاي استيضاح نمي خواهيد انصراف بدهيد كه بنده پاسخ دادم «هيهات من الذله». آقاي كردان مساله اش به حدي است و موضوع ايشان آنقدر براي كشور حياتي است كه عبارت«هيهات من الذله» و يك جمله ديگر كه جا ندارد اينجا بيان كنم را در پاسخ به آقاي مسعودپور گفتم و از دفتر دولت روز سه شنبه ساعت 14 براي رفتن به صحن علني مجلس خارج شدم.» وي با اشاره به بخش ديگر نامه رحيمي گفت؛ بنده دقيقاً آن برگه ها را خواندم و امضا كردم؛ وقتي آقاي عباسي نامه رسيد و نامه انصراف از استيضاح را به من داد، اين دو نامه را روي هم گذاشته بود و عباسي كسي است كه او را آدم ضعيفي مي دانم. او وقتي آن دو برگه را به من داد، متوجه شدم برگه دوم برگه انصراف از استيضاح است، اما آن را مطرح نكردم و امضا كردم تا ببينم برخورد دوستان ما در دفتر دولت در مجلس به چه صورت است و پنج دقيقه پس از امضا كردن آن نامه به آقاي عباسي مراجعه كردم و از وي خواستم برگه رسيد را به من بدهد. اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد؛ آقاي عباسي ضعيف است و فكر مي كنم در اين مسير هم ضعيف كشي خواهد شد و شايد آنقدر عدالت و انصاف وجود نداشته باشد كه با ريشه فتنه برخورد شود. در اين ميان عباسي ضرر كرد، عباسي گريه كرد و خطاب به من با اشاره به جانباز بودن خود گفت «مرا ببخش». من هم خطاب به عباسي گفتم كه او را بخشيدم و اصلاً نمي خواهم موضوع شما را مطرح كنم.

استيضاح با 200 راي

حيدرپور خطاب به احمدي نژاد رئيس جمهور اظهار داشت؛ اگر شما با آقاي كردان برخورد كرده و او را از كار بركنار كرديد، به قول دوستان فعال در عرصه كامپيوتر پنج ميليون راي براي انتخابات آينده «سيو» مي كنيد و چنانچه روز سه شنبه بخواهيد از ايشان دفاع كنيد، ديگر شما در واقع بر شاخ نشسته ايد و بن مي بريد. وي تاكيد كرد؛ اگر آقاي احمدي نژاد خودش آقاي كردان را بركنار نكند، بداند كه روز سه شنبه در مجلس كسي به دفاع ايشان گوش نمي دهد و دفاع آقاي احمدي نژاد از كردان مساوي با از بين بردن ميليون ها راي براي دولت اصولگرا و آقاي احمدي نژاد خواهد بود.به گزارش ايسنا حيدرپور افزود؛ تاكنون كسي امضايش را از طرح استيضاح وزير كشور پس نگرفته است و طبق پيش بيني هاي انجام شده، استيضاح علي كردان در جلسه علني روز سه شنبه هفته جاري، بيش از 200 راي خواهد آورد.

روايت نماينده حامي دولت از روز درگيري

اگرچه محمدرضا رحيمي و عوض حيدرپور انتقادات مشابهي را عليه هم مطرح كرده و هر دو نفر يكديگر را به «دروغگويي» متهم كرده بودند اما انتشار يادداشتي از يكي از نمايندگان حامي دولت صحت اظهارات نماينده شهرضا را تاييد كرد.حميد رسايي با نوشتن يادداشتي تحت عنوان «روز چهارشنبه در مجلس چه گذشت» اتهامات مطرح شده عليه نماينده دولت را تاييد كرد. رسايي نوشت؛ «صبح روز چهارشنبه در صحن علني مجلس شوراي اسلامي خبري را شنيدم كه نه تنها مرا به تعجب واداشت بلكه وقاحت اين اقدام زشت آنقدر زياد بود كه نتوانستم بي تفاوت باشم. ماجرا از اين قرار بود كه آقاي حيدرپور وقتي به دفتر دولت براي امضاي رسيد دريافت چك هاي پنج ميليوني كمك به مساجد حوزه انتخابيه مراجعه كرده بود، به عنوان رسيد در دو برگه از او امضا گرفته شده بود، در حالي كه مضمون يكي از اين برگه ها نامه انصراف امضاكننده از استيضاح خطاب به آقاي لاريجاني بوده است، اصل قضيه را از نماينده شهرضا جويا شدم و پس از شنيدن ماجرا درخواست كردم نسخه يي از رسيد را جهت پيگيري قصه از فرد خاطي و رسيدن به ريشه اين اقدام در اختيارم قرار دهد. در اين بين برخي از نمايندگان مطلع، راهكار تعجب آور ديگري را در برابر آقاي حيدرپور قرار مي دادند از جمله آقاي لاريجاني كه از وي خواسته بود اين موضوع را از پشت تريبون مجلس تذكر دهد و با خبرنگاران هم مصاحبه كند، از پيشنهاد ايشان متعجب شدم چرا كه طرح موضوع به اين شكل همه را متهم مي كرد. از آقاي حيدرپور خواستم نسبت به تصميمش تجديد نظر كند به ويژه كه مطمئن بودم شخص رئيس جمهور از اين اقدام و حتي پرداخت چك هاي پنج ميليوني در اين مكان و زمان هيچ اطلاعي ندارد. دوستاني مثل دكتر نجابت هم نظر مرا تاييد كردند و به جاي تذكر عمومي خواستند در پيگيري قصه به من كمك شود.در اين بين با آقاي شيخ الاسلام مسوول دفتر رئيس جمهور تماس گرفتم و شكي كه داشتم به يقين تبديل شد. دكتر احمدي نژاد از توزيع چك ها در اين محل و در اين ايام اطلاعي نداشت. آقاي شيخ الاسلام از من خواست براي اطلاع از حواشي اين داستان به ويژه نحوه جلب امضاي انصراف، موضوع را ريشه يابي كنم. به همين منظور به دفتر دولت رفتم تا از آقاي عباسي كه چك ها را پرداخته و امضاها را جلب كرده بود، در اين باره سوال كنم. در بين راه آقاي زارعي را ديدم و از ايشان خواستم مراقب شيطنت هاي داخل صحن مجلس باشد... وقتي آقاي حيدرپور و فتحي پور را با آقاي عباسي روبه رو كرديم متوجه برخي تناقض گويي ها شديم. اين در حالي بود كه عباسي يك بار سخن آنها را انكار و وقتي عصبانيت آنها را مي ديد با ترس و لرز از آنها عذرخواهي مي كرد، همين رفتار وي مرا به اين نتيجه رساند كه آقاي فتحي پور و حيدرپور درست مي گفتند.در اين بين آقاي زارعي كه از رفتار زشت اين فرد عصباني شده بود، با تندي خطاب به او گفت كه چرا آبروي نظام را مي بري، چرا با آبروي دولت بازي مي كني، چرا به همه ما در مجلس و دولت لطمه مي زني... و در برابر، آقاي عباسي از اينكه جانباز است و مدافع خون شهدا، سخن مي گفت و البته باز در برابر ادعاهاي دو نماينده تناقض گويي مي كرد، آقاي زارعي خطاب به او گفت كه ساكت شو و با اين كار مفتضح دم از خانواده شهدا و جانبازان نزن كه مي زنم توي دهانت و عباسي گفت اگر راحت مي شوي بزن و در اين هنگام هم آقاي زارعي با دست به صورت اين فرد زد ولي نه به شكلي كه برخي به بزرگنمايي آن پرداخته اند و ادعاي پاره شدن پرده گوش او را كرده اند...

انتقاد از دفاع بيجا

حميد رسايي همچنين در گفت وگو با ايسنا با انتقاد از محتواي نامه معاونت حقوقي و پارلماني رئيس جمهور در توضيح نحوه پرداخت كمك پنج ميليون توماني جهت مساجد به برخي نمايندگان امضاكننده طرح استيضاح وزير كشور تصريح كرد؛ به دنبال آن هستم كه حضوري خدمت رئيس جمهور مستندات اين ماجرا را ارائه دهم. اين نماينده اصولگراي مجلس افزود؛ متاسفانه نامه يي كه منتشر شده، برخلاف واقعيت است و من از نگارش اين نامه بسيار تعجب كرده ام چرا كه اين نامه با واقعيت هاي موجود تطبيق نمي كند و حداقل ايشان بايد منتظر مي ماند تا نتيجه بررسي دفتر بازرسي دفتر رياست جمهوري مشخص مي شد. نماينده تهران تاكيد كرد؛ موضوع پرداخت اين پنج ميليون تومان در اين شرايط قابل دفاع نيست و اين اشتباه و خطايي است كه انجام شده و بايد با مسببان اصلي اين خطا برخورد شود. رسايي نامه رحيمي درباره حواشي پرداخت كمك پنج ميليون توماني به نمايندگان را «دفاع بيجا» توصيف كرد و گفت؛ انتقاد ايشان از دو نماينده نيز هرچند درخصوص عدم قرائت برگه و امضاي آن، انتقاد واردي است اما اين مساله قبح كاري را كه انجام شده، از بين نمي برد و انتقاد بي موردي است و ماجرا به اين شكلي كه عنوان مي كنند، نيست و مستندات و صحبت هاي آقاي عباسي نيز نشان مي دهد ادعاي آن دو نماينده ادعاي درستي بوده است.

تكذيبيه كردان براي كيهان

جدا از جدال لفظي نماينده دولت و نمايندگان مجلس روز گذشته علي كردان تكذيبيه يي را براي روزنامه كيهان ارسال و به مقاله اخير حسين شريعتمداري اعتراض كرد؛ تكذيبيه يي كه به نوشته شريعتمداري حاوي «فحاشي و اهانت به نويسنده يادداشت» بود. وزير كشور در اين جوابيه شريعتمداري را به «توهم» متهم كرد و با اشاره به يادداشت روز شنبه شريعتمداري نوشت؛ «در آن متن موهوم و مملو از حدس و گمان هاي مختلف و متضاد (كه البته از ترفندهاي نگارشي جنابعالي است) مدعي شده ايد «آقاي عباسي مديركل پارلماني دولت، تحت مسووليت آقاي رحيمي معاون پارلماني رئيس جمهور قرار دارد. بنابراين در حالت اول؛ احتمال هماهنگي وي با آقاي رحيمي قوت فراواني دارد. از سوي ديگر، آقاي رحيمي از دوستان نزديك آقاي كردان و از همفكران و همراهان اوست. بنابراين احتمال هماهنگي آقاي كردان و آقاي رحيمي در اين ماجرا دور از ذهن نيست كه شواهدي نيز بر آن دلالت مي كند.» ابتدا اين سوال را از جنابعالي دارم كه براساس كدام مشي اصولگرايانه و در كدام قاموس ارزشمدارانه شما اين اجازه را همواره براي خود قائل هستيد كه پيش از بررسي در ماهيت اخباري كه كسب مي كنيد و تحقيق در صحت و سقم اخباري كه به دست مي آوريد راساً و در مقام يك فردي كه از همه امور مطلع است و هيچ نقصي در اطلاعات و تحليل هاي وي نيست، از مكاني كه متعلق به بيت المال مسلمين است براي مقاصد و نيات و اوهام خود بهره برداري مي كنيد.»

ابراز بي اطلاعي وزير كشور از چك هاي پنج ميليوني

كردان سپس با ابراز بي اطلاعي از چك هاي پرداختي دولت به نمايندگان نوشت؛ «اصولاً اينجانب از هيچ يك از حدس و گمانه زني هاي شما اطلاعي نداشتم و اتفاقي كه روز چهارشنبه نيز رخ داد موضوعي است كه ارتباطي به بنده پيدا نمي كند و من از رسانه ها در جريان آن قرار گرفتم و همچنين بررسي هاي اينجانب نشان مي دهد كه موضوع دادن چك پنج ميليون توماني به نمايندگان براي ساخت و تعمير مساجد، بنا به درخواست تعدادي از نمايندگان در ماه مبارك رمضان از آقاي رئيس جمهور مي باشد و اهداي اين كمك از بعد از ماه مبارك در جريان بوده و ارتباطي به استيضاح اينجانب ندارد.»كردان در پايان اين نامه اعلام كرده است با آمادگي كامل براي دفاع در روز استيضاح در مجلس در پيشگاه نمايندگان حاضر خواهد شد و به بيان حقايقي خواهد پرداخت.

«ذخيره شب انتخابات»

روزنامه كيهان اگرچه متن نامه كردان را چاپ كرد اما حسين شريعتمداري در پايان اين نامه در توضيحي از سويي تلويحاً وزير كشور را به افشاگري درباره قرارداد كرسنت تهديد كرد و از سويي از كردان به عنوان «ذخيره شب انتخابات اصولگرايان» ياد كرد.شريعتمداري نوشت؛ «جناب كردان به سابقه درخشان 30 سال خدمت خود اشاره كرده اند كه ضمن احترام به اين خدمت 30ساله عرض مي كنيم سخن ما درباره خدمت دوماهه اخير حضرتعالي است كه چندان درخشان نيست.»وي افزود؛ «نمايندگان استيضاح كننده از اصلي ترين نمايندگان طرفدار دولت هستند وگرنه نمايندگان مخالف دولت كه آشكارا از شما حمايت مي كنند و به خاطر برخي از اقدامات نسنجيده جنابعالي از شما با عنوان «ذخيره شب انتخابات» براي تخريب جبهه اصولگرايان ياد مي كنند،

آخر قصه كردان

به اين ترتيب داستان وزير كشور هر روز با ابعاد جديدي دنبال مي شود. اگرچه پرونده حضور يا عدم حضور كردان در كابينه بسته مي شود اما به عقيده ناظران احتمالاً تبعات اين مساله در انتخابات دامنگير احمدي نژاد خواهد شد.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن