تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805593430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد سه خودرو ملي در سايپا


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: توليد سه خودرو ملي در سايپا
مژگان ميرزايي«خودروي ملي توليد مي‌كنيم» اين گفته خيلي از مديران دو شركت بزرگ خودروساز كشورمان حتي قبل از توليد سمند است، به طوري كه در حال حاضر توليد خودرو با برند ملي يا موتور ملي تبديل به مسابقه‌اي شده كه هر دو شركت سعي دارند برنده خط آخر باشند.


اما در دولت نهم اين ايده تشديد شده به طوري كه از سال 85 و همزمان با رونمايي از موتور ملي در شركت ايران خودرو از سوي احمدي‌نژاد رييس‌جمهوري به شركت‌‌هاي خودروساز به طور جدي اين امر تكليف شد. اين در حالي است كه تكليف مذكور موجب شده شركت‌هاي خودروساز با وجود هزينه سنگين، توليد محصولات ملي را به طور جدي در برنامه كاري خود قرار دهند، حال پس از توليد سمند در ايران خودرو شركت سايپا نيز به گفته مقامات ارشد آن توليد سه خودرو و موتور ملي را در دستور كار خود قرار داده به طوري كه يكي از خودروها زير 10ميليون تومان قيمت داشته و دو خودروي ديگر بين 10 تا 20ميليون تومان برآورد قيمتي شده است. به گفته روشني مقدم رييس هيات مديره سايپا خودروي ملي زير 10ميليون تومان اين شركت بهمن ماه و دو خودروي ديگر حداكثر دو تا سه سال آينده وارد بازار خواهد شد. از سوي ديگر علاوه بر اين سه محصول شركت سايپا سعي دارد B90 يكي ديگر از محصولات توليد شده بر روي پلت‌فرم تندر-90 را توليد كند كه اين خودرو نيز تا سال 89 به بازار عرضه مي‌شود.
توليد خودروهاي جديد و همچنين خروج زانتيا از خط توليد از سوي سايپا سوژه‌هايي هستند كه با روشني مقدم رييس هيات مديره شركت سايپا به گفت‌وگو نشستيم..
توليد سه محصول ملي سايپا
همان طوري كه عنوان شد، ملي‌سازي يا ملي‌گرايي در صنعت خودروسازي را مي‌توان شعار شركت‌هاي خودروساز طي سال‌هاي گذشته دانست به طوري كه توليد خودرو يا موتور ملي به طور جدي در دستور كار اين شركت‌ها قرار گرفته است.
شركت ايران خودرو با توليد سمند اولين خودروي ملي را به توليد رساند و اينك سايپا خبر از عرضه خودروي ملي خود طي چند ماه آينده مي‌دهد به طوري كه به گفته روشني مقدم اولين محصول كاملا ايراني اين شركت در بهمن ماه رونمايي خواهد شد.
اين خودرو كه تاكنون با كد S81 شناخته مي‌شد و به تازگي از سوي مسوولان شركت سايپا به كد S 231 تغيير نام داده، خودرويي است كه در كلاس B قرار داشته و بدنه آن بر روي پلت‌فرمي تركيبي از پرايد و ريو قرار گرفته است. از سوي ديگر موتور اين خودرو با كمك مركز تحقيقات موتور آلمان EFV در حال طراحي است و قرار است اين موتور با برند سايپا بر روي خودروي S81 نصب شود حجم موتور اين خودرو 5/1ليتر بوده و داراي هشت سوپاپ است كه توانايي توليد 85 اسب‌بخار قدرت را دارد.
به گفته روشني‌مقدم شركت سايپا به موازات اجراي خودروي (S 231 (S 81 طراحي و توليد دو محصول جديد ديگر را نيز آغاز كرده كه اين دو محصول جديد طي دو تا سه سال آينده وارد بازار خواهند شد.
نايب‌رييس هيات‌مديره گروه خودروسازي سايپا درخصوص مشخصات اين دو خودروي جديد نيز مي‌گويد: اين دو خودرو هم‌اكنون با كدهاي 331 و 431 نام‌گذاري شده است، كد 331 خودرويي است كه بر روي پلت‌فرم 81 S طراحي شده بدنه كشيده‌اي دارد و در اصل نسل بعدي 81 S مي‌باشد.
431 نيز بر روي پلت‌فرم 90 X (ال-90) طراحي خواهد شد كه ابعادي برابر با مگان خواهد داشت و با قواي محركه 1600 تا 2000 سي‌سي توليد و به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته روشني‌مقدم سه خودروي جديد سايپا صد درصد ملي هستند كه توسط مركز تحقيقات اين شركت طراحي شده‌ است. خودروي 234 S با قيمتي كمتر از 10ميليون تومان و دو خودروي 331 و 431 با قيمتي در حدود 20ميليون تومان به بازار عرضه خواهند شد.
ساندرو، سال 89 به بازار مي‌آيد
مذاكرات اوليه براي توليد ساندرو كه محصول جديد شركت داچياي رنو بوده و در نمايشگاه خودروي پاريس نيز رونمايي شد به اتمام رسيده و احتمالا اين خودرو در سال 89 وارد بازار خواهد شد. روشني‌مقدم ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: مذاكرات اوليه براي توليد خودروي 90 B (ساندرو) كه محصول جديد توليد شده بر روي پلت‌فرم ال-90 است به اتمام رسيده و توليد آن در يكي از پايگاه‌هاي توليدي سايپا آغاز خواهد شد.
ساندرو كه براي اولين بار در نمايشگاه خودروي پاريس 2008 به معرض نمايش گذاشته شده خودرويي هاچ‌بك است كه بر روي پلت‌فرم ال-90 طراحي شده و مانند تندر-90 داراي آپشن و مدل‌هاي مختلف است. ساندرو از لحاظ ابعاد از پژو 206 بزرگ‌تر بوده و داراي موتور 1600سي‌سي چهار سيلندر است كه با اين موتور مي‌تواند 64 اسب‌بخار قدرت توليد كند از سوي ديگر اين خودرو در رده خودروهاي كم‌مصرف قرار دارد به طوري كه خودروي مذكور با باك 50ليتري در هر 100كيلومتر در سيكل تركيبي تنها هفت ليتر بنزين مصرف مي‌كند. اين خودرو در اروپا در رده خودروهاي ارزان‌قيمت قرار دارد و با قيمتي در حدود 8 تا 11هزار يورو در بازار عرضه مي‌شود. نايب‌رييس هيات‌مديره سايپا از عرضه اين خودرو در بازار ايران با قيمتي در حدود قيمت تندر-90 خبر داده به طوري كه وي در خصوص قيمت اين خودرو در ايران مي‌گويد: اين خودرو 10 تا 20درصد نسبت به تندر- 90 گرانتر خواهد بود و افزايش قيمت چشمگيري نسبت به تندر -90 نخواهد داشت.
روشني‌مقدم در پاسخ به اين پرسش نيز كه آيا براي توليد محصولات ديگري با شركت رنو مذاكراتي صورت گرفته يا خير، عنوان مي‌كند: مذاكراتي صورت گرفته، اما به دليل اينكه هنوز پيشرفت زيادي حاصل نشده اعلام نهايي آن‌را به اتمام مذاكرات موكول كرده‌ايم.
در صورت حذف زانتيا تا 10 سال خدمات مي‌دهيم
خبر خروج زانتيا از خط توليد سايپا كه چندي پيش از سوي مسوولان اين شركت اعلام شد دارندگان اين خودرو را با نگراني چگونگي ارائه خدمات، پس از حذف اين خودرو از چرخه توليد سايپا مواجه كرد.ظاهرا زانتيا به دليل مشكلات به‌وجود آمده در تامين قطعه طي 5/1سال آينده از خط توليد سايپا خارج خواهد شد. اما روشني مقدم با اعلام آنكه هيچ مشكلي براي ارائه خدمات به اين خودرو پس از حذف توليد وجود ندارد، اظهار داشت: در صورت حذف هر يك از محصولات از خط توليد امكان ارائه خدمات تا 10 سال وجود دارد و اين امر در خصوص زانتيا نيز صدق مي‌كند به همين دليل دارندگان آن نبايد نگران چگونگي ارائه خدمات پس از حذف توليد اين خودرو باشند.
وي در خصوص خودروي جايگزين زانتيا نيز مي‌گويد: در‌حال‌حاضر مذاكراتي را با شركت سيتروئن آغاز كرده‌ايم تا پيش از حذف زانتيا توليد آن در شركت آغاز شود، اين خودرو بر روي پلت‌فرم C4 طراحي شده و خودرويي است صندوق‌دار و ابعادي بزرگ‌تر از زانتيا دارد.
وي در ادامه عنوان مي‌كند: C4 اواسط سال 89 وارد بازار شده و توليد آن با 40درصد ساخت داخل در كشور آغاز خواهد شد.
وي در پاسخ به اين پرسش نيز كه آيا سايپا برنامه‌اي براي واردات اين خودرو پيش از آغاز توليد در كشور دارد يا خير، عنوان مي‌كند: هنوز تصميمي در خصوص واردات اين خودرو به صورت CBU پيش از توليد اخذ نشده و احتمالا اين خودرو به صورت توليد داخل وارد بازار مي‌شود.
از سوي ديگر شركت سايپا اوايل سال‌جاري اقدام به رونمايي از زانتياي فيس‌ليفت شده در اين شركت كرد كه به گفته روشني‌مقدم در صورت حذف زانتيا از خط توليد، اين خودرو نيز حذف خواهد شد. وي در پاسخ به اين پرسش نيز كه زانتياي فيس‌ليفت شده چه زماني وارد بازار خواهد شد،مي‌گويد: توليد اين خودرو در شركت سايپا آغاز شده اما تيراژ آن محدود است به همين دليل عرضه آن را به افزايش تيراژ توليد اين خودرو موكول كرده‌ايم كه طي يك الي دو ماه آينده توليد آن افزايش يافته و عرضه آن به بازار آغاز مي‌شود.
فعلا برنامه براي خودروي هيبريد نداريم
سال گذشته و به منظور گسترش سبد سوختي مجلس طرح حمايت از توليد خودروهاي هيبريدي را به تصويب رساند كه براساس آن مسوولان موظف شدند كه خودروسازان را در برنامه‌هاي تحقيقات و توليدي حمايت كنند، هرچند در همان ابتدا خودروسازان از تصويب اين مصوبه ابراز رضايت كردند به طوري كه شركت ايران‌خودرو نيز وعده عرضه اولين محصول هيبريد را در سال 87 داد اما با گذشت يكسال هنوز خبري در اين خصوص از سوي خودروسازان منتشر نشده است. به طوري كه روشني‌مقدم توليد اين خودروها را در مرحله طرح و تحقيق دانست و اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌اي براي توليد نداريم و اين طرح در حال حاضر در مرحله تحقيقاتي قرار دارد.
به گفته وي طي دو سال آينده امكان توليد يا عرضه اين خودروها به بازار وجود ندارد اما براي پيش بردن اين تحقيقات با دانشگاه‌هاي فني مهندسي نيز همكاري مي‌كنيم.
روشني‌مقدم در خصوص توليد خودروهاي گازوئيل‌سوز نيز مي‌گويد: وانت گازوئيل‌سوز طي چند ماه آينده وارد بازار خواهد شد اما براي توليد خودروهاي گازوئيل‌سوز سواري فعلا برنامه‌اي نداريم.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن