تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821079531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوكوس تحليل كرد : غروب بوش با2جنگ‌ناتمام و بحران مالي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: فوكوس تحليل كرد : غروب بوش با2جنگ‌ناتمام و بحران مالي
جام جم آنلاين: نشريه آلماني فوكوس در گزارشي سياست هاي كابويي بوش را عامل شرمندگي و ياس و نااميدي مردم آمريكا و نفرت جهانيان از اين كشور ارزيابي كرده و خاطر نشان كرد: بوش يك كشور بازنده اقتصادي را براي جانشين خود به ارث خواهد گذاشت.


نشريه آلماني "فوكوس" در تحليلي در اين باره نوشت : هشت سال پيش مردم آمريكا با خنده و علاقه از رياست جمهوري بوش استقبال كردند. اين در حالي است كه ديگر با گذشت اين سالها از آن خنده ها خبري نيست.

نويسنده خاطر نشان كرد : امروز در غروب حكومت بوش بر آمريكا به خصوص بسياري از مردم اين كشور احساس شرمندگي مي كنند.

اين نشريه آلماني به نتيجه مهلك و خانمان برانداز دوره هشت ساله حكومت بوش اشاره كرده و اظهار داشت : دو جنگ، زوال و انحطاط اخلاقي كه به نفرت كشورهاي خارجي و افزايش شك مردم اين كشور به خود تبديل شد و همچنين سياست اقتصادي كه يكي از بدترين بحرانهاي مالي در اين كشور را به دنبال داشت ميراث شوم حكومت هشت ساله بوش بر آمريكا است.

فوكوس در بخش ديگري از اين مطلب به نظر تاريخدانان درباره ميراث حكومت بوش اشاره كرده و به نتيجه يك همه پرسي مركز Pew Research آمريكا از بين تاريخدانان مهم پرداخته و مي نويسد : بر اساس اين همه پرسي 61 درصد اين تاريخدانان بوش را بدترين رئيس جمهوري آمريكا مي دانند و 98 درصد بوش را به عنوان رئيس جمهوري ناكام ارزيابي مي كنند.

اين در حالي است كه بوش تا به حال در بين شهروندان آمريكايي تا اين حد نامحبوب نبوده است. تنها زير سي درصد از شهروندان اين كشور موافق سياستهاي وي هستند. جرج بوش حتي در بين هم حزبي هاي خود نيز نامحبوب است به گونه اي كه "جان مك كين" نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا در مبارزات انتخاباتي خود ضروري مي داند كه بگويد من بوش نيستم.

فوكوس به سياستهاي غلط بوش در مبارزه با تروريسم پس از حملات 11 سپتامبر اشاره كرده و مي نويسد : البته جامعه جهاني ابتدا در اين مبارزات پشتيبان وي بودند. اما اين حمايت بعد از گسترش جنگ افغانستان به مناطق ديگر از جمله عراق رو به كاهش گذاشت.

در گزارش به سياست نادرست جنگ پيشگيرانه بوش و طرفداران نومحافظه كارش اشاره شده و آمده است : بوش با اين جمله كه "يا با ما باشيد يا عليه ما" براي اينكه حمله خود به عراق را آغاز كند از گفتن دروغ بزرگي به جامعه جهاني مبني بر وجود سلاحهاي كشتار جمعي در اين كشور هيچ ابايي نداشت.

فوكوس همچنين برخورد حكومت آمريكا با زندانيان گوانتانامو را مغاير با كنوانسيون ژنو دانسته و خاطر نشان كرد : بوش درباره گزارش كارشناسان صبر كمي داشت و بيشتر به الهامات شخصي خود در تصميم گيري‌هايش توجه مي كرد. اخيرا حكومت وي در مسائلي از قبيل پروازهاي مخفي سيا، شكنجه زندانيان، رسوايي استراق سمع برخي سازمانهاي امنيتي در اين كشور و محدوديت حقوق شهروندان مسئول شمرده شد.

نويسنده در بخش ديگري از اين مطلب به سياستهاي نادرست بوش در زمينه داخلي اشاره كرده و اظهار داشت : از سياستهاي مالي بوش بيشتر طبقه ثروتمندان سود مي بردند تا طبقه متوسط. دوران حكومت وي آمريكا را در يك سقوط اقتصادي بي مانند فرو برد. بدهكاريهاي دولتي به حدود ده تريليون دلار و دو برابر افزايش پيدا كرده و اين كشور در حال حاضر در يك ركود اقتصادي به سر مي برد.

بوش براي جانشين خود يك كشور بازنده اقتصادي را به ارث مي گذارد. در آمريكا امروزه بيش از شش ميليون نفر زير خط فقر زندگي مي كنند. اين در حالي است كه وي در دوران حكومت خود بودجه نظامي اين كشور را دو برابر كرده و به بيش از 600 ميليارد دلار رساند.

نويسنده همچنين به مديريت بد بوش در جريان طوفان كاترينا در سال 2005 اشاره كرده و آن را بزرگترين افتضاح حكومت وي در زمينه سياست داخلي ارزيابي كرد كه در آن اين ابرقدرت جهاني به صورت يك كشور جهان سومي به نمايش درآمد.

مهر
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن