تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821113176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سازمان سنجش اعلام كرد: ثبت نام اينترنتي كارشناسي ارشد، از فردا


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: معاون سازمان سنجش اعلام كرد: ثبت نام اينترنتي كارشناسي ارشد، از فردا
آفتاب: معاون سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه ثبت‌نام اينترنتي آزمون كارشناسي ارشد سال 88 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي از فردا آغاز مي‌شود و تا 20 آبان ماه ادامه دارد، گفت: «در آزمون كارشناسي ارشد، داوطلبان در 139 رشته پذيرش مي‌شوند».

به گزارش سرويس اجتماعي آفتاب، دكتر حسين توكلي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه پذيرش در 5 رشته توسط دستگاه‌هاي اجرايي و با همكاري سازمان سنجش صورت مي‌گيرد، اظهار كرد: «پذيرش در 134 رشته ديگر نيز به صورت متمركز و از سوي سازمان سنجش صورت مي‌گيرد».

وي با بيان اينكه دفترچه انتخاب رشته كنكور كارشناسي ارشد از فردا بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد، عنوان كرد: «داوطلبان همچنين مي‌توانند از فردا با مراجعه به نزديك‌ترين باجه پستي و پرداخت 80 هزار ريال به عنوان وجه ثبت‌نام، كارت اعتباري ثبت‌نام و با پرداخت 5 هزار ريال، دفترچه راهنماي خود را دريافت كنند».

دكتر توكلي با بيان اينكه داوطلبان مي توانند بر اساس علاقمندي رشته اول خود را انتخاب كنند، خاطر نشان كرد: «61 رشته شناور نيز براي انتخاب داوطلبان در نظر گرفته شده كه داوطلبان مي‌توانند بر اساس ضوابط يكي از اين رشته‌ها را نيز به عنوان رشته دوم خود انتخاب كنند كه در اين صورت داوطلبان بايد يك كارت اعتباري ديگر نيز براي نام كاربري و رمز عبور ورود به سيستم نرم‌افزاري ثبت‌نام اينترنتي خريداري كنند».

وي افزود: «داوطلبان بايد پس از مطالعه دستورالعمل‌هاي مربوطه نسبت به تكميل تقاضانامه الكترونيكي ثبت‌نام خود از طريق سايت سازمان به نشاني www.sanjesh.org اقدام كنند».

دكتر توكلي ادامه داد: «كليه فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي كارشناسي بدون توجه به نوع مدرك مي‌توانند در آزمون ورودي دوره‌هاي كارشناسي ارشد رشته‌هاي گروه علوم انساني، علوم پايه، فني و مهندسي، كشاورزي و هنر به جز گروه پزشكي و كد رشته‌هاي امتحاني كه شرط عنوان مدرك در آنها اعمال و درج شده است، ثبت‌نام و شركت كنند».

وي با بيان اينكه پذيرفته‌شدگان نهايي دوره روزانه آزمون كارشناسي ارشد سال 87 حق ثبت‌نام و شركت در اين آزمون را ندارند، عنوان كرد: «پذيرفته‌شدگان نهايي رشته‌هاي تحصيلي دوره شبانه، نيمه حضوري، دانشگاه پيام نور، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي و دوره مجازي آزمون كارشناسي ارشد سال 87 در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولي و يا انصراف از آن با رعايت شرايط مي‌توانند در آزمون كارشناسي ارشد امسال شركت كنند».

وي افزود: «دانشجويان سال آخر و فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي و يا كارشناسي ناپيوسته ورودي سال 76 به بعد كه معدل آنها كمتر از 12 باشد، حق ثبت‌نام و شركت در اين آزمون را ندارند».

به گفته وي، دارندگان مدرك كارشناسي مراكز ضمن خدمت فرهنگيان مجاز به ثبت‌نام و شركت در اين آزمون نيستند، مگراينكه در آزمون جامع دارندگان مدرك معادل كارشناسي ارشد سالهاي 84 تا 87 شركت و حد نصاب لازم را كسب كرده باشند.

دكتر توكلي با بيان اينكه كليه فارغ‌التحصيلان رتبه اول دوره كارشناسي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي موظفند بر اساس مفاد آيين‌نامه ادامه تحصيل فارغ‌التحصيلان رتبه اول دوره كارشناسي در اين آزمون ثبت‌نام و شركت كنند، اظهار كرد: «بديهي است در صورت عدم ثبت‌نام و شركت در آزمون از مفاد آيين‌نامه مذكور بهره‌مند نخواهند شد».

وي افزود: «امتياز استفاده از مفاد آيين‌نامه ادامه تحصيل فارغ التحصيلان رتبه اول كارشناسي منحصرا براي فارغ التحصيلان دوره‌هاي كارشناسي موسسات آموزش عالي تحت پوشش وزارت علوم است و اين افراد در صورت شركت در آزمون كارشناسي ارشد و كسب حداقل90 درصد حدنصاب گزينش آزاد در رشته محل منتخب خود، در صورتيكه بالاترين نمره را در بين رتبه‌ اولي‌هاي متقاضي دانشگاه مربوط داشته باشند به عنوان پذيرفته شده در آن رشته محل محسوب شده و از سوي سازمان با عنوان ظرفيت مازاد آن رشته محل معرفي خواهند شد».

معاون سازمان سنجش آموزش كشور در خاتمه، گفت: «بر اساس برنامه زمان‌بندي تعيين شده آزمون كارشناسي ارشد سال 88 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور از 23 تا 26 بهمن ماه برگزار مي‌شود».
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن