تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816769566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش بسيج و رسانه مطرح شدتعامل بسيج و رسانه‌ها براي مقابله با عمليات رواني دشمنان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در همايش بسيج و رسانه مطرح شدتعامل بسيج و رسانه‌ها براي مقابله با عمليات رواني دشمنان
گروه گزارش: امروز رسانه‌ها از آمادگي كامل روحي‌، معنوي‌، رواني و عملياتي براي مقابله با تحركات دشمنان برخوردار نيستند، لذا از بسيج انتظار مي‌رود براي ترويج اين روحيات، به درون رسانه‌ها وارد شود و بخشي از اهداف خود را از اين طريق دنبال كند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) ششمين همايش يك‌روزه «بسيج و رسانه» روز پنجشنبه نهم آبان‌ماه كار خود را در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ثامن‌الائمه، حضرت امام رضا(ع) با حضور مديران شبكه‌‌هاي مختلف صدا، سيما، خبرگزاري‌ها و مطبوعات و خبرنگاران اغاز كرد.

در ابتئاي اين همايش پس از قرائت قرآن، اسماعيل احمدي، مسئول روابط عمومي بسيج دانشجويي در آستانه اول ذي‌القعده سالروز ميلاد حضرت معصومه(س) در اين مراسم به مديحه‌سرايي يرداخت.

«علي‌اشرف نوري» معاون روابط عمومي و تبليغات نيروي مقاومت بسيج به عنوان اولين سخنران اين مراسم به ارائه گزارشي از همايش‌هاي بسيج و رسانه در سال‌هاي قبل پرداخت و ابراز اميدواري كرد كه اين جلسات موجب تقويت و توسعه فرهنگ بسيجي و تحقق خواسته بنيانگذار انقلاب اسلامي يعني بسيج دهها ميليوني ‌شود.

وي آسيب‌شناسي تعامل بسيج و نقاط اطلاع‌رساني يعني اصحاب رسانه (صدا، سيما، مطبوعات و خبرگزاري‌ها) را از اهداف برگزاري اين همايش برشمرد و در ادامه ديگر اهداف آن را گوشزد كرد و گفت: بسيج فرهنگ است و بسيجي فرهنگ‌ساز، لذا بازبيني رسالت مشترك بسيج و رسانه از ضروريات اين همايش است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين «علي محمدي» نماينده ولي‌فقيه در نيروي مقاومت بسيج، در خصوص نقش و جايگاه بسيج سخن به ميان آورد و با مروري بر سخنان امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي)، بر ايجاد ارتباط ميان بسيج و مردم و نيز مسئولان دولتي تأكيد كرد.

حجت‌الاسلام محمدي، بسيج را فتح‌الفتوح حضرت امام(ره) و انقلاب دانست و خطاب به اصحاب رسانه‌ خواستار پرداختن آنان به منشأ و خاستگاه بسيج شد.

نماينده ولي‌فقيه در نيروي مقاومت بسيج در پايان سخنان خود، تحقق تفكر و فرهنگ بسيج را نيازمند برنامه‌ريزي پايدار و مستمر در جامعه دانست.

در اين مراسم سردار«محمد فرهادي» به تشريح انواع جهاد (اكبر، كبير، افضل، اصغر) در تفكر اسلامي پرداخت و تأكيد كرد: روحيه جهادي در تمام عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي، سازندگي و امثالهم در تفكر بسيجي موج مي‌زند.

وي با توجه به احاديث اسلامي، جهاد افضل را قدرتي سياسي برشمرد و آن را يكي از شاخصه‌هاي تفكر بسيجي خواند و در توضيح جهاد اكبر عنوان كرد: در تفكر امام (ره) به ‌عنوان مبدع تفكر بسيجي، جهاد اكبر، پايه و اصل است.

گفتني است مرتضي نبوي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و مديرمسئول روزنامه رسالت نيز در اين همايش حضور يافت و به ارائه راهكارهايي جهت ارتقاي ارتباط بسيج و رسانه پرداخت.

در ادامه همايش بسيج و رسانه «سيدمحمود دعايي» مديرمسئول روزنامه اطلاعات بسيج را منشأء خدمات ارزشمندي دانست و با يادآوري رشادت‌هاي جوانان و دوران دفاع مقدس، گفت: بسيج يكي از خطرناكترين توطئه‌ها را كه همان جنگ تحميلي بود خنثي كرد و اين به بركت حضور جوانان بسيجي بود كه دشمنان شكست خوردند.

وي در عين حال اعضاي بسيج را نيروي انساني عظيمي براي تحقق اهداف بلند انقلاب در آباداني و امنيت كشور دانست و يكي از نقاط ضعف در كشور را عدم توجه به آباداني و احياي مناطق مرزي خواند و هشدار داد: دشمن از اين طريق در حال فعاليت است و اگر حركت جدي صورت نگيرد آينده خوشي نخواهد داشت.

«حميدرضا مقدم‌فر» مديرعامل خبرگزاري فارس نيز در اين همايش با اشاره به اينكه بسياري از اخبار رسانه‌هاي داخل كشور، برگرفته از رسانه‌هاي خارجي و معاند است، گفت: امروز روايت رسانه‌هاي داخلي از تحولات جهان، كشورهاي همسايه و حتي اتفاقات داخلي درست همان چيزي است كه رسانه‌هاي جهاني مدنظر دارند؛ اين در حالي است كه رسانه‌هاي قدرتمند جهان براي خبرنگاران خود در ايران رزمايش ها و آموزش‌هاي متنوع و حتي نظامي ترتيب مي‌دهند و ما از اين مهم غافل مانده‌ايم.

مقدم‌فر در تكميل اين بخش از سخنان خود اظهار كرد: بعد از دهه اول انقلاب كه با تهديد سخت دشمن و دوران دفاع مقدس روبرو بوديم، طي دو دهه اخير غرب با اتكاء به قدرت گسترده رسانه‌هاي خود جنگ نرم يا هوشمندانه‌اي را عليه اهداف انقلاب آغاز كرده است.

مديرعامل خبرگزاري فارس در ادامه به قدرت رسانه‌هاي جمهوري اسلامي اشاره داشت و متذكر شد: امروز رسانه‌ها از آمادگي كامل روحي‌، معنوي‌، رواني و عملياتي براي مقابله با تحركات دشمنان برخوردار نيستند، لذا از بسيج انتظار مي‌رود براي ترويج اين روحيات، به درون رسانه‌ها وارد شود و بخشي از اهداف خود را از اين طريق دنبال كند.

در ادامه، اين مراسم به چهاركارگزوه صدا، سيما، مطبوعات و خبرگزاري‌ها تقسيم شد و در آن راهكارهاي تعامل بهتر بسيج و رسانه مورد بررسي قرار گرفت.

گفتني است حميدرضا مقدم‌فر، مديرعامل خبرگزاري فارس، سرپرستي كارگزوه خبرگزاري‌ها را بر عهده داشت و غلامرضا مهرعبداللهي، مديرمسئول روزنامه حسبان در كارگروه مطبوعات، مجيد رجبي‌معمار، مدير شبكه پنج سيما در كارگروه سيما و حميد خزايي، قائم‌مقام معاونت صدا در كارگروه صدا ايفاي نقش كردند.

گفتني است حجت الاسلام والمسلمين «حسين طائب» فرمانده نيروي مقاومت بسيج نيز با حضور در هر يك از اين كارگروه‌ها به ارائه پيشنهاداتي به منظور ارتقاء سطح ارتباط بسيج و رسانه پرداخت.

حجت‌الاسلام طائب در اين كارگروه‌ها به خواسته بنيانگذار انقلاب در تشكيل بسيج بيست ميليوني اشاره داشت و گفت: بسيج ده‌ها ميليوني فقط بسيج دفاعي نيست و در همه عرصه‌ها حضور دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به بررسي نقش بسيج و نيروي مقاومت پرداخت و گفت: نيروي مقاومت متولي پشتيباني و هدايت بسيج است و كساني كه در بسيج حضور دارند به فكر پيشرفت انقلاب هستند لذا توصيه مي‌كنم «بسيجيان را در انتقال اين افكار فعال كنيد».

حجت‌الاسلام طائب به اين كارگزوه‌ها توصيه كرد اين كميسيون‌ها را تثبيت و به صورت فصلي برگزار كنيد تا نتايج اين جلسات در همايش سال آينده به بحث گذاشته و بررسي شود.

حجت‌الاسلام طائب در پايان اين مراسم در جمع مدعوين اين همايش حضور يافت و به رويارويي جبهه اسلام و استكبار اشاره داشت و گفت: استكبار جهاني با زور، زر و تزوير تلاش داشت تا در قرن 21 جهان را تبديل به يك دهكده كوچك با يك ناظم كند.

وي جبهه اسلام با محوريت جمهوري اسلامي را در مقابل جبهه استكبار معرفي كرد و گفت: امروز جبهه اسلام تلاش دارد تا با اتكا به قدرت لايزال الهي و بيداركردن مردم و نيز با به حركت‌درآوردن سرمايه‌ها و تصرف قلوب يك مقاومت جهاني به وجود آورد.

حجت‌الاسلام طائب در ادامه با اشاره به بحران اقتصادي كه امروز آمريكا و غرب را فراگرفته بيان كرد: تنها قدرتي كه جبهه استكبار را سرپا نگه‌داشته و كاركردش را در انحصار خود گرفته، قدرت رسانه است و هم‌افزايي تعامل بسيج و رسانه مي‌تواند به تقويت قدرت نرم جمهوري اسلامي در برابر تهديدهاي نرم دشمنان كمك كند.

وي تلاش براي ارتقاي معرفت ديني و بصيرت سياسي آحاد جامعه، گسترش رفتار مبتني بر فضايل ديني و ريشه‌دار كردن شناخت و باور به ارزش‌ها و مباني فكري انقلاب و همچنين آگاه‌سازي مردم نسبت به مقولات جهاني با توجه به تدابير مقام معظم رهبري را از جمله اهداف مشترك بسيج و رسانه دانست و گفت: دشمن در پي تغيير باورهاي مردم است كه اگر ‌چنين شود جهت عمل نيز تغيير مي‌كند.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج در پايان اظهار كرد: هرچه دشمن در تهديد سخت‌افزاري ضعيف‌تر شود توجه بيشتري به تهديد نرم مي‌كند، اگر مي‌خواهيم هم‌افزايي داشته باشيم بايد قدرت نرم كشور را بالا ببريم تا ملت خود را حفظ كنيم تا پشتيان جهان اسلام و مستضفعان باشند.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن