تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816509125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين جايزه جهاني اديان توحيدي ويژه هنر عكاسي اسفند برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سومين جايزه جهاني اديان توحيدي ويژه هنر عكاسي اسفند برگزار مي‌شود
گروه هنر: سومين جايزه جهاني اديان توحيدي به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در رشته عكاسي اسفند ماه سال جاري الي ارديبهشت سال آينده در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) برپا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، نشست خبري سومين جايزه جهاني اديان توحيدي ويژه مسابقه عكاسي صبح امروز شنبه 11 آبان ماه ساعت 10 صبح با حضور «مجتبي آقايي» مدير هنرهاي تجسمي و امور موزه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و مدير موزه هنرهاي ديني امام علي(ع)، «مژگان طريقي» مدير اجرايي سومين جايزه جهاني اديان توحيدي و «محمد حكمت» معاون هنري موزه امام علي(ع) در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) برگزار شد.

در اين نشست آقايي با اشاره به دوره‌هاي پيشين جايزه جهاني اديان توحيدي عنوان كرد: دفتر هنرهاي تجسمي سازمان فرهنگي هنري شهرداري در سال 86 اين جايزه را در رشته‌هاي مختلف هنرهاي تجسمي بنيان گذاشت و دو دوره نخست در رشته‌هاي پوستر و تصويرسازي برگزار و با استقبال هنرمندان سراسر دنيا مواجه شد و اينك دوره سوم اين جايزه در رشته عكاسي برپا خواهد شد.

وي ادامه داد: در مديريت جديد دفتر هنرهاي تجسمي با ساماندهي اين مسابقه بنا بر اين گذاشته شد كه از اين پس اين جشنواره در 5 يا 6 رشته تجسمي به صورت سه‌سالانه با موضوع اديان توحيدي برپا شود تا از اين طريق يك جريان تاثيرگذار در عرصه هنر به وجود آيد.

مدير امور هنرهاي تجسمي سازمان فرهنگي هنري شهرداري از موضوعات سومين جايزه جهاني اديان توحيدي مسابقه عكاسي خبر داد و گفت: نمايشگاه با موضوع‌هاي برگرفته از دستورات و تعاليم پيامبران الهي در جوامع، اقوام، فرهنگ‌ها و اديان توحيدي و جلوه‌هاي گوناگون آن در زندگي بشر برگزار مي‌شود همچنين موضوع‌هايي از قبيل آيين‌ها، رسوم، سنت‌ها، مناسك و مراسم مذهبي، عبادت، نيايش و رفتارها و باورها و نشانه‌هاي ديني و نمود آنها در زندگي فردي و اجتماعي روزمره مردم و صلح و همزيستي مسالمت‌آميز اديان در كنار هم، بافت‌هاي شهري و روستايي و معماري‌هاي مذهبي، احوال رهبران ديني و موضوع‌هايي از اين دست نيز جز آثار قابل پذيرش هستند.

وي درباره شرايط شركت در اين مسابقه تشريح كرد: هر هنرمند مي‌تواند حداكثر با ۱۰ عكس به صورت سياه و سفيد يا رنگي، آنالوگ يا ديجيتال در نمايشگاه شركت كند همچنين آثار مي‌توانند به صورت تك عكس و يا مجموعه عكس باشند. پذيرش آثار از يك آذر ماه از طريق سايت جشنواره و ارسال پستي به دبيرخانه آغاز مي‌شود و تا 30 دي ماه ادامه خواهد داشت.

آقايي تشريح كرد: يك گروه بين‌المللي متشكل از ۵ داور (۳ ايراني و ۲ خارجي) انتخاب آثار را انجام مي‌دهند كه اسامي داوران هنوز به طور قطعي مشخص نيست. نمايشگاه آثار برتر نيز از اسفند سال جاري در تهران آغاز و تا ارديبهشت ماه سال 88 ادامه مي‌يابد همچنين آثار برگزيده بر روي اينترنت قابل مشاهده خواهد بود. همايش و كارگاه‌هاي تخصصي نيز در نيمه دوم فروردين و ارديبهشت 88 برپا مي‌شود.

وي با اشاره به بخش‌هاي ديگر اين رويداد بين‌المللي توضيح داد: افشين شاهرودي، حسين چنعاني‌زاده، عليرضا نيك‌نژاد، مژگان طريقي، محمد ستاري و من اعضاي شوراي سياست‌گذاري مسابقه عكاسي اديان توحيدي را تشكيل مي‌دهيم كه طي جلساتي بر آن شديم تا اين مسابقه همراه با بخش‌هايي نظير همايش، پژوهش و كارگاه تخصصي همراه باشد.

آقايي با اشاره به بخش همايش اين مسابقه جهاني تصريح كرد: متاسفانه در عرصه هنرهاي تجسمي فقط در توليد و نمايش آثار سرمايه‌گذاري مي‌شود و شاهد هستيم كه حوزه انديشه، پژوهش و تفكر هنر مهجور مانده است. در سال گذشته در دومين جايزه جهاني اديان توحيدي همايشي با موضوع تصويرگري در اديان توحيدي برگزار شد كه سخنراني‌ها و مقالات ارائه شده در اين همايش در نوع خود بي‌نظير بود. به همين علت بر آن شديم تا در بخش همايش با انتشار فراخوان و دعوت از اساتيد داخلي و خارجي به تقويت بنيان‌هاي نظري هنر بپردازيم كه مسئوليت برپايي نشست‌هاي اين بخش را «حسين چنعاني‌زاده» مدرس دانشگاه بر عهده دارد.

مدير موزه امام علي(ع) درباره بخش پژوهش اين مسابقه نيز تاكيد كرد: بخش پژوهش با مسئوليت «محمد ستاري» با عنوان «پژوهشي در تاريخ عكاسي ايران» در كنار بخش همايش‌ برگزار مي‌شود كه اميدواريم با استقبال پژوهشگران اين حوزه روبه‌رو شويم.

وي از كارگاه‌هاي تخصصي عكاسي نيز ياد كرد و گفت: هنرمندان ايراني و خارجي كه آثارشان براي حضور در نمايشگاه پذيرفته مي‌شود، به مدت يك هفته مهمان دبيرخانه سومين جايزه جهاني اديان توحيدي هستند و برنامه‌هايي چون كارگاه‌هاي تخصصي عكاسي و بازديد از اماكن مذهبي ايران براي آنان در نظر گرفته شده است كه «افشين شاهرودي» عهده‌دار اين بخش خواهد بود.

آقايي در پايان اعلام كرد: در تلاش هستيم طي رايزني با كشورهاي ديگر به ويژه در اجلاس شهرداران پايتخت‌هاي آسيايي مقدماتي فراهم آوريم تا گزيده‌اي از نمايشگاه آثار برگزيده به صورت همزمان با نمايشگاه اصلي در تهران در چهار كشور ديگر نيز برپا شود.

عكاسان علاقمند به شركت در اين مسابقه بين‌المللي مي‌توانند شرايط دقيق حضور در اين رويداد هنري و فراخوان را در سايت http://www.mrawards.org ملاحظه كنند.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن