تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815431740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با آغاز به كار دومين جشنواره ملي دانشجويي دختران آفتاب نخستين تمبر اختصاصي «عفاف و حجاب» در كشور رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با آغاز به كار دومين جشنواره ملي دانشجويي دختران آفتاب نخستين تمبر اختصاصي «عفاف و حجاب» در كشور رونمايي شد
خبرگزاري فارس: با آغاز به كار دومين جشنواره ملي دانشجويي دختران آفتاب نخستين تمبر اختصاصي «عفاف و حجاب» در كشور رونمايي شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مراسم افتتاحيه دومين جشنواره ملي دانشجويي دختران آفتاب ديشب در سالن فارابي دانشگاه هنر با حضور نماينده مجلس شوراي اسلامي و ‌جمعي از مسئولان برگزار شد.
در اين مراسم، تمبر ملي يادبود جشنواره با حضور مسئولان رونمايي شد.
مهدي بياتي، دبير اين جشنواره در ابتداي مراسم با ارائه گزارشي از اهداف و روند جشنواره‌ به تشريح برنامه‌هاي انجام شده پرداخت.
وي مهم‌ترين محور‌هاي اين جشنواره‌ را نظر‌سنجي از 3 هزار دانشجوي دختر كشور حول محور حجاب و عفاف عنوان كرد و افزود: اعلام نتايج اين نظر‌سنجي در پايان جشنواره صورت خواهد گرفت.
بياتي برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي، ميزگردها و سخنراني‌هاي علمي و برگزاري نمايشگاه جنبي را از محورهاي اين جشنواره دانست.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اين‌كه برگزاري جشنواره تا 15 آبان ادامه دارد، تصريح كرد: علاقه‌مندان مي‌توانند در اين‌ مدت از نمايشگاه جشنواره دختران آفتاب بازديد كنند.
وي خاطرنشان كرد: هر روز دومين جشنواره ملي دانشجويي دختران آفتاب به يك عنوان نامگذاري شده است و امروز كه روز افتتاحيه است با عنوان «حجاب و جوان»، روز شنبه با عنوان «حجاب و خانواده»، روز يكشنبه با عنوان «حجاب و اجتماع»، روز دوشنبه با عنوان «حجاب و رسانه» و روز سه شنبه نيز با عنوان «حجاب و بين‌الملل» نامگذاري شده است.
علي عباس‌پور رئيس كميسيون رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز در اين مراسم با اشاره به اين‌كه پذيرش 64 درصدي دانشجويان دختر از بركات نظام جمهوري اسلامي ايران بوده كه شرايط ارتقاي فكري و حضور زنان را در جامعه فراهم كرده است، گفت: تحصيل و حضور زنان در جامعه نبايد سدي براي امر مهم ازدواج به حساب آيد.
وي‌ ادامه داد: بايد در جامعه شرايط قانون‌مندي حاكم با‌شد تا حضور زن در جامعه‌، حفظ ركن خانواده و تشويق به امر ازدواج را در كنار يكديگر قرار دهد و انديشمندان نيز بايد براي بهتر شدن اين امر مهم تدابير ويژه‌اي را اجرا كنند.
عباس‌پور با اشاره به اين كه آمار 64 درصدي پذيرش دانشجويان دختر براي ما مايه افتخار است، اظهار داشت: اين اصل مهم‌ در شرايطي اجرايي مي‌شود كه آمار ازدواج و افزايش سن ازدواج مقداري نگران كننده است.
وي اضافه كرد: يكي ديگر از نگراني‌هاي‌ جامعه اسلامي ازدواج دختران با پسران داراي مقطع تحصيلي پايين‌تر از خودشان است.
عباس‌پور با اشاره به اين‌كه اين امر با نگرش به آمار طلاق براي ما نگران كننده است‌، تصريح كرد: در اين نوع جشنواره‌ها مي‌توانيم از راه‌كارها، ايده‌ها و پژوهش‌هاي جديد استفاده كنيم تا براي رفع ابهامات برنامه‌‌هاي اجرايي را به ثمر برسانيم.
اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: حضور زنان در جامعه پذيرفته شده است و بايد با نگرش به حفظ ركن خانواده قوانين به گونه‌اي تنظيم شود كه نهايتا منجر به پويايي و حفظ ركن خانواده و همچنين فعاليت زنان در جامعه و پويايي اقتصادي شود.
وي با اشاره به اين‌كه‌ حضور فعال زنان در جامعه اصل مهمي است، ادامه داد: اصل اساسي خانواده بوده و سالم بودن خانواده و تربيت نسل انديشمند، متفكر و متخصص بر‌اساس دستورات اسلامي بر همين اصل استوار است، از سوي ديگر ركن اساسي خانواده زن است كه بايد به عنوان محور اصلي در اين زمينه فعاليت كند.
نيلچي‌زاده نماينده سازمان ملي جوانان نيز در حاشيه اين جشنواره در نشست گروهي با دانشجويان گفت: نبود لباس ملي فقدان عميقي است و گذاشتن نوع و جنبه‌هاي پوششي براي خانم‌ها‌، هويت ايراني، ملي و اسلامي در گرو حفظ و جايگاه پوشش‌ متناسب است.
وي همچنين با تشريح انواع حجاب به افراط و تفريط هاي به كار رفته در اين‌ زمينه اشاره كرد.
نيلچي‌زاده ادامه داد: تئوري زيبا بودنم‌ يا زيبا كردن‌ از آموزش‌هايي است كه بايد در ابتدا از خانواده و از دوران كودكي شكل مي‌گرفت و اين امر كه هم‌اكنون در برخي موارد دچار اشكال است عدم صحيح آموزش را نشان مي‌دهد.
آثار برگزيده هنري كه از سراسر كشور به دبير‌خانه ارائه شده است امروز در نمايشگاه جنبي جشنواره به نمايش گذاشته مي‌شود.
انتهاي پيام/
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن