تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811806629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل روزنامه لبناني از چالشهاي اوباما در مقام رياست جمهوري آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تحليل روزنامه لبناني از چالشهاي اوباما در مقام رياست جمهوري آمريكا
سياسي. اوباما. انتخابات. چالش ها
تهران- روزنامه لبناني ديلي استار دوران رياست جمهوري باراك اوباما نامزد دمكراتها در انتخابات رياست جمهوري در صورت انتخاب شدن وي به اين مقام را با چالش‌هاي سخت فراوان ارزيابي و با مقايسه او با جان اف كندي پيش بيني كرد، وي در مقام رييس جمهور مشكلات زيادي براي آمريكا ايجاد كند.

به گزارش گروه صوتي و تصويري ايرنا، ديلي استار در مقاله‌اي با اشاره به موقعيت جاري اوباما در انتخابات به عنوان يك شخصيت داراي تاثيرگذاري فراوان، اما بي‌تجربه كه با حمايت افراد ايده آليست و مطبوعات وارد مبارزات انتخاباتي شده و تا همان روز انتخابات هم مشاورانش ترس دارند كه مردم به او راي ندهند ، نوشت : فرض كنيم كه او به رغم تمام تعصباتي كه در جامعه آمريكا وجود دارد در انتخابات پيروز شود و اين درست زماني است كه مشكلات براي آمريكا شروع خواهد شد.

به اعتقاد اين روزنامه لبناني، اوباما را مي‌توان با جان اف كندي رييس جمهور ترور شده آمريكا مقايسه كرد كه در ‪ ۴۳‬سالگي به رياست جمهوري رسيد و به خاطر بي‌تجربگي، در همان يك سال اول رياست جمهوري افتضاح بزرگي براي آمريكا به بار آورد، به طوريكه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا ) توانست او را با جنگ خليج خوكها عليه كوبا وادار كند، نيكيتا خروشچف رهبر وقت كرملين توانست او را در جريان كنفرانس سران در وين بترساند و بعد ديوار برلين را برپاكند و تنها در اين زمان بود كه كندي فهميد كه جهان واقعي بسيار پيچيده تر از شعارهاي انتخاباتي او است.

به نوشته ديلي استار، نامزدي نيز كه روز سه شنبه در انتخابات برنده خواهد شد با همان وضعيت كندي روبرو خواهد شد، زيرا مشكلات داخلي و خارجي آمريكا چنان جدي است و جا براي مانور دادن بر سر حل اين مسايل به قدري محدود است كه ريسك شكست براي رييس جمهور بعدي را بسيار بالا بوده و فرصتهاي انجام كارهاي بزرگ را بشدت براي او محدود مي‌كند.

اين روزنامه در شرح مشكلات اصلي اوباما در صورت انتخاب شدن به مقام رياست جمهوري آمريكا نوشت: اصلي‌ترين مشكل اوباما جنگ عراق خواهد بود، زيرا هر چند وي در زمان حمله آمريكا به عراق با اين كار مخالفت كرد، اما اكنون با عراقي روبروست كه ايران در آن از قدرت زيادي برخوردار است و بشدت تلاش مي كند به هر طريق ممكن آمريكا را با يك شكست دردناك دچار كند. بنابراين او نخواهد توانست نيروهاي آمريكا را از عراق بيرون بكشد و قدرت ايران را در عراق تقويت كند.

علاوه بر اين، اگر اوباما بخواهد نيروهاي آمريكايي را از عراق بيرون ببرد ممكن است كشور دچار جنگ داخلي بشود كه با توجه به موفقيت بوش در جلوگيري از وقوع اين امر در سالهاي پس از حمله به عراق ناكامي جديد به نام اوباما ثبت خواهد شد.

اين روزنامه لبناني در ادامه نوشت: علاوه بر آن، خود ايران هم مساله بزرگي است. درست است كه هم دمكراتها و هم جمهوريخواهان اعلام كرده‌اند كه خواهان گفتگو با ايران بر سر مسايل متعددي هستند ، اما با توجه به اينكه سال آينده در ايران انتخابات رياست جمهوري برگزار خواهد شد، آيا گشايش باب روابط با ايران به نفع محمود احمدي نژاد رييس جمهور فعلي ايران كه دشمن درجه يك آمريكاست تمام نخواهد شد. مساله هسته‌اي ايران هم به قوت خود باقي است و ظاهرا جرج بوش رييس جمهور فعلي آمريكا اين مشكل عمده را بدون ارائه راه حلي به جانشين خود منتقل خواهد كرد.

ديلي استار در ادامه نوشت: اگر همه اين دلايل براي توصيف ناكامي اوباما كافي نيست، مساله افغانستان حتما عدم آمادگي او را براي رياست جمهوري اثبات خواهد كرد، چون جنگ بدون برد در افغانستان اكنون به نقطه‌اي رسيده است كه سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) مي‌خواهد براي پايان دادن به آن با طالبان مذاكره كند و اينجاست كه تواناني اوباما در اتخاذ چنين تصميمي و مذاكره با طالبان مورد ترديد قرار مي‌گيرد.

ديلي استار در انتها با اشاره به اينكه اقتصاد بسيار مشكل دار آمريكا چالش اصلي داخلي اوباما خواهد بود نوشت: ممكن است او بگويد كه دولت بوش مسوول وضعيت اسفناك فعلي است، اما به هر حال دولت اوست كه بايد به ترميم آن بپردازد و با عواقب يك ركود اقتصادي دست و پنجه نرم كند و همه اينها تنها خلاصه‌اي از چالشهاي بسيارسختي است كه قابليت اوباما در مقام رياست جمهوري آينده را مورد ترديد جدي قرار مي‌دهد.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن