تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816521302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور خودروهاي پرنده در شهرهاي آينده + گزارش تصویری


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: شهرهاي آينده متفاوت از امروز خواهند بود. عوارض شهري، ساختمانها و حتي سيستم حمل و نقل ترافيكي نيز در مقايسه با امروز تغييرات زيادي خواهد داشت. مردمي كه در آينده و در اين شهرها زندگي خواهند كرد، نيازهاي متفاوتي نيز نسبت به مردم امروز خواهند داشت و در اين ميان خودرو يكي از اولويتها بهشمار ميآيد. سالهاست كه مباحث داغي ميان محققان و كارشناسان درخصوص كمبود منابع انرژي و در خطر قرار داشتن محيط زيست مطرح بوده است. اين نگرانيها همواره به صنعت خودروسازي و راهكارهايي كه براي توسعه سيستم حمل و نقل درونشهري مطرح بوده، گره خورده است و در اين ميان تلاش شده راهكارهاي مختلفي ارائه شود تا اين نگرانيها به حداقل برسند.

ايدههايي كه درخصوص اين نوع خودروها مطرح شده، ريشه در امروز ندارند بلكه از چندين دهه پيش و زماني كه صنعت خودروسازي رونق جدي گرفت، برخي مبتكران اين عرصه ايدههايي درخصوص خودروهايي با قابليت پرواز در آسمان يا حركت در آب مطرح كردهاند و هر روز نيز طرح تازهاي در اين خصوص رونمايي ميشود. خودروي مفهومي (yee) تازهترين ايدهاي است كه در اين پرونده رونمايي شده و سر و صداي زيادي نيز در رسانههاي خبري و بخصوص علمي جهان به راه انداخته است. بارزترين مشخصه اين خودرو قابليت پرواز آن است. برخي كارشناسان معتقدند اين خودرو قابليت تبديل شدن به واقعيت را دارد.
نگاه كلي به آن تداعيكننده همان سيستمهاي سرعتي حمل و نقلي است كه در برخي فيلمها و انيميشنهاي تصويركننده آينده زمين ديده شده است.
طراحي اوليه اين خودرو از سوي گروهي از محققان دپارتمان طراحي صنعتي مدرسه مهندسي مكانيك و خودروي چين انجام شده و در ارائه آن يك شعار كلي در نظر گرفته شده است؛ محصولي براي برآورده كردن نيازهاي مردم در شهرهاي آينده. yee همچون خودروهاي امروزي ـ البته در شكل و شمايلي كاملا متفاوت و جذابتر ـ روي زمين حركت ميكند، اما اين قابليت را دارد كه تنها با فشرده شدن يك دكمه به وضعيت پرواز درآيد و همچون يك هواپيماي كوچك سرعتي از ميان انبوهي از آسمانخراشها و معابر چند طبقه درونشهري عبور كند. خودرو براي اين كه از وضعيت حركت روي زمين به وضعيت پرواز در آسمان درآيد، دو مرحله بسيار ساده را پيشروي دارد. راننده با انتخاب وضعيت پرواز در آسمان تنها در عرض چند ثانيه شاهد آن خواهد بود كه دو چرخ جلويي از يكديگر جدا شده و به سمت بالا رفته و در همين حال دو جداره كناري خودرو نيز با فاصله گرفتن از هم در حكم بالهاي خودرو موجب ميشود تا خودرو از زمين فاصله بگيرد. لاي زژين يكي از طراحان اين خودروست. او ميگويد: آنچه كه طراحي كردهايم در حقيقت خودرويي است كه براحتي ميتوان آن را از وضعيت حركت روي آسفالت به وضعيت شناور شدن در هوا و حركت با سرعت بالا تبديل كرد.
خودروي «yee» قرار است از جمله فناوريهايي باشد كه در آيندهاي نهچندان دور در قالب خودروي پرنده در سيستم حمل و نقل درونشهري به كار گرفته ميشود
حركت در آسمان، جايي كه خبري از آسفالت و معابر و موانع شهري نيست، ميتواند بسيار لذتبخش باشد. در اين حالت سرعت حمل و نقل به طرز قابل توجهي افزايش يافته و از تراكم خودروها در ترافيكهاي سنگين كاسته ميشود. نتيجه اين فرآيند سادگي در زندگي و آرامش بيشتر است. نكته ديگر اين كه از منابع جديد انرژي استفاده شده است، اينجا ديگر خبري از سوختهاي فسيلي و آلاينده نيست. شايد بتوان اوج خلاقيت به كار گرفته شده در اين پروژه را در ملخهاي قدرتمندي دانست كه در چرخهاي خودرو جاسازي شدهاند. روي آسفالت و خيابانهاي درونشهري، yee خودرويي سرعتي است كه با تكيه بر پيشرفتهترين فناوريهاي خودروسازي جهان حركت ميكند و زماني هم كه در آسمان به پرواز درميآيد، انتخابي مطمئن براي آنهايي است كه از غوطهور شدن در آسمان لذت ميبرند.
در اين خودرو خبري از سوختهاي فسيلي نخواهد بود، چون يكي از مهمترين راهبردهاي فني كه طراحان خودرو از همان ابتدا مدنظر داشتهاند، رساندن ضريب آلايندگي آن به صفر بوده است. راههاي مختلفي براي دستيابي به اين چشمانداز وجود داشته كه از ميان تمامي آنها انرژي خورشيدي به عنوان يك راهكار اصولي انتخاب شده است. yee با استفاده از انرژي خورشيدي و همچنين الكتريسيتهاي كه از اين طريق توليد ميشود، حركت ميكند. براي اين منظور طراحان، ساخت سطح وسيع خورشيدي را مدنظر داشتهاند كه نه تنها به عنوان يك ايستگاه بزرگ شارژ خودرو به كار گرفته ميشود بلكه رانندگان ميتوانند از آن براي نشستن بر زمين يا برخاستن از آن استفاده كنند.
پاك بودن خودرو از حيث استفاده از انرژيهاي پاك يكي از مهمترين عواملي بوده كه آن را به عنوان يك فناوري مفهومي قابل قبول از سوي منتقدان علمي قرار داده است. استقبال از اين فناوري تا آنجا بوده است كه چندي پيش اين طرح جايزه طلايي بهترين ايده خلاقانه براي آينده را نيز از آن خود كرد. اين جايزه در خلال برگزاري نخستين رقابت بينالمللي خودروهاي فشرده مفهومي به طراحان خودروي yee اعطا شد. اين رقابت ديدني در پكن و با حضور انبوهي از طراحان بينالمللي برگزار شد.
مهمترين بخش اين خودروي دو وضعيتي در چرخهاي آن است، جايي كه اين بخشها به عنوان موتور اصلي حركت خودرو در آسمان به كار گرفته ميشوند.
چرخها از 3 قسمت اصلي تشكيل شدهاند: تاير، چرخ و ملخ. زماني كه yee روي زمين حركت ميكند، قسمت تاير وظيفه اصلي را در حركت خودرو به عهده دارد، اما زماني كه yee راهي آسمان ميشود اين بخش ملخدار است كه به عنوان قلب مجموعه نقش مهم خود را در پايداري خودرو نشان ميدهد، گرچه هنوز اطلاعات فني خاصي درباره اين خودروي پرنده منتشر نشده است، اما از هماكنون برخي كارشناسان امور خودرو ميگويند ميتوان از آن براي راهاندازي رقابتهاي جذاب هوايي در سالها يا دهههاي آينده استفاده كرد. برگزاري رقابتهاي فرمول يك يكي از تجربيات منحصر به فرد در تلفيق فناوري ـ ورزش و سرگرمي بوده است و اكنون بايد زماني را تصور كرد كه نسخه جديدي از اين تلفيق هنرمندانه اين بار در آسمان شهرها تجربه شود.
البته بايد برگزاري رقابتهاي فرمول يك خودروهاي پرنده در روزهاي تعطيل برگزار شود تا اختلالي در پرواز ساير خودروهاي پرنده و ترافيك هوايي شهرها ايجاد نشود.
yee هنوز در حد يك ايده مفهومي است، اما به جهت ساختار جالب توجه و قابليتهايي كه در آن ديده ميشود ميتوان نگاه متفاوتتري به آن داشت. اين خودرو قرار است از جمله فناوريهايي باشد كه در آيندهاي نه چندان دور در قالب خودروي پرنده در سيستم حمل و نقل درونشهري به كار گرفته ميشود. يكي از نگرانيهايي كه از هماكنون مطرح ميشود ضريب امنيتي پرواز با آن است. قرار است اين خودرو از ميان انبوهي از آسمانخراشها عبور كند. از اينرو حتي تصور كوچكترين برخورد آنها با اين سازهها نيز دلنگرانيهاي زيادي را به همراه خواهد داشت.





















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن