تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 بهمن 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

بانک کتاب

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

ایونا

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

کشتی تفریحی کیش

تور نوروز خارجی

خرید اسکرابر صنعتی

طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وب‌سایت

کاشت ابرو با خواب طبیعی

هدایای تبلیغاتی

زومکشت

فرش آشپزخانه

خرید عسل

قرص بلک اسلیم پلاس

کاشت تخصصی ابرو در مشهد

صندوق سهامی

تزریق ژل

خرید زعفران مرغوب

تحصیل آنلاین آمریکا

سوالات آیین نامه

سمپاشی سوسک فاضلاب

مبل کلاسیک

بهترین دکتر پروتز سینه در تهران

صندلی گیمینگ

کفش ایمنی و کار

دفترچه تبلیغاتی

خرید سی پی

قالیشویی کرج

سررسید 1404

تقویم رومیزی 1404

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1860761923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اندیشمندان چطور دیدند؟ (1)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: حقانیت قران حکیم و نبی معظم بسته به نظر افراد مذکور نیست لکن نشانه ای است از جهان شمولی و فطرت پذیری دارد;


نظر توماس كارلايل در باره اسلام

بعضى از مسيحيان درمقام طعن و ايراد بر اسلام مى گويند : محمد (ص ) آيين خود را به شمشير و نوك نيزه نشر داد يعني اگر شميشير نبود اين دين در عالم منتشر نمي شد گويندگان اين حرف چه قدر از حقيقت دور و در خطا هستند زيرا بايد نيك تدبر كنند آن قوه أي اين شمشير را در ( جزيره العرب ) از غلاف خوى بيرون كرده و برق آن را در قله كوههاي فرانسه و اسپانيا و كنگره طاق مداين تا سمر قند و روي اهرام مصر در دست مانند ( موسي بن نصير) و ( طارق بن زياد ) و ( ابو عبيده بن الجراح ) و ( خالدبن وليد) و امثال أنها فاتحيين بزرگ ظاهر و نمايان كرد . كدام قوه بود ؟ بى شك همان قوه ، آيين محمد (ص ) بود.
ــــــــــــــ اين آيين كه عرب جاهليت و ستايش كنندگان بتها بصميميت قلب او را قبول كردند، سزاوار تصديق وحق است و آنچه اين آيين از تعليمات روحى نشان داده و قوانين وضع كرده ، يگانه دستوريست كه بر انسان ، ايمان و پيروى آن ضروريست و اين دستور روح تعليمات و دستور هاى آيين هاى آسمانى است و به متابعت و پيروى آن ، انسان در اين پرستش گاه بزرگ دنيا پيشوا خواهد بود و باين دستور و تعليمات ، سعادت و براى انسان مهيا و قوانين و نظاماتى كه خداوند قادر حكيم براى آسايش آقريدگان خود وضع كرده جارى خواهد شد . وقتيكه اسلام در ( جزيرة العرب ) طالع و نمايان گرديد همه اعتقادات باطله ملل و نحل و بت پرستى محو و فانى شد زيرا كه اسلام يكى از حقائق برجسته بود كه از صميم قلب دنيا ظاهر گرديد . بطوريكه سابقا بيان شد قانون جارى طبيعت بر اين است چيزيرا كه سزاوار زندگى و بقاء ديد حمايت و حراست آنرا كرده و آنچه باطل و عارى از حقيقت باشد آنرا زائل ونابود خواهد كرد .[منبع :زندگى پيامبر : 50 و 51 و ۵۴]

نظر توماس كارلايل درباره قرآن كريم

و اما قرآن كه كتاب مقدس دينى مسلمانان است، احترام آن در نزد پيروان خود بيشتر است از احترام انجيل در نزد مسيحيان، و جمال و رونق او همانا در زبان عربى فصيح، بيشتر تجلى دارد و اگر در نزد اروپائيان جلوه نداشته باشد بواسطه ى اين است كه ترجمه آن بغير زبان عربى از جمال و رونق او كاسته است.
ــــــــــــــ ….و آنچه از زبان محمد (ص) از كلمات حكيمانه قرآن شنيده شد كمتر از آن است كه در نفس بزرگ او موجود بود .[منبع : زندگانى محمد (ص) : 55 و ۵۷]

نظر توماس كارلايل در باره پيامبر اسلام(ص)
دشمنان اگر به نظر حقيقت بنگرند خواند فهميد در نفس اين مرد بزرگ افكارى فوق طمع و دنيوى و جاه و سلطنت بوده است .
ــــــــــــــ
به رغم دشمنان هرگز پيامبر مرد شهوت پرست نبوده از روى ستم و عناد او را متهم به شهوت رانى نموده اند چقدر ستم و بى انصافى است كه شخصى مانند پيامبر را به شهوت رانى متهم كنيم يا اينكه بگوئيم جز شهوت و لذت نفسى خود همتى نداشت . ميانه پيامبر و شهوت و لذت پرستى چقدر فاصله بود . ــــــــــــــ
هو و جنجالى كه برخى از نصارى اخيرا بر پا كرده اند كه پيامبر اسلام چرا نه زن داشت ؟ البته روى كيل و غرض رانى بوده و گرنه قضيه آفتابى و پيش منصف محتاج به بيان نمى باشد، زيرا كه پيامبر اكرم در ريحان شباب و عنفوان جوانى ( 25 سالگى ) كه موقع بروز شهوت انسانى است به يك زن بيوه، چهل ساله قناعت و اكتفا كرده تا فوت خديجه كبرى ( سه سال بهجرت ماند ) زن ديگرى را نگرفت در صورتى كه آن اوقات ( دوره جاهيت ) گرفتن ده زن نيز بين عرب شايع و متداول بود و نيز در عين حال كه تازيان در آن هنگام دختران را وقعى نگذاشته و آنها را زنده به گور مى كردند . و فرزند نرينه از خديجه بخردى در گذشته و ديرى نمى زيست ، آن حضرت به همين منظور نيز زن ديگرى را علاوه نكرد و به همان زن بيوه و سالخورده بسنده كرده واو را بغايت دوست داشته و بسى نوازش مى كرد حتى روزى عايشه از او سؤال كرد كه او يا من ؟ فرمود: او اول زنى بود كه به من ايمان آورد محترمه بود وعالمه پرهيزكار بود و با تقوا ، بارى مسئله تعدد زوجات بعد از فوت خديجه بود كه پيامبر در آن زمان بين پنجاه و شصت بود كسيكه مردم او را به جلوست و عفت نسبت مى دادند و محمد امينش مى خواندند كسى كه در بيست و پنج سالگى زن چهل ساله را مى گيرد و تا سن پنجاه سالگى به يك زن سالخورده بسنده مى كند چگونه ميشود به او نسبت شهوت رانى داد؟! ــــــــــــــ
و نيز آن بار سنگين نبوت و سياست در تربيت مردم و تهيه وسائل مدنيت و تحمل آن اذيت ها و زنج ها و تصدى آن همه جنگلها و مدافعه ها چگونه همتى از براى شهوت مى گذارد . اگر قصه درست مى بود بايستى آن وقت كه جوان و بيكار وآسوده فكر بود زنهاى متعدد داشته باشد ( با توجه به وضعيت آن زمان كه امرى راحت و از راه مشروع و نامشرع هر دو موجود بود) نه در هنگام پيرى و تراكم روشن مى باشد كه تعدد زوجات چنانچه از تعمق و تمحيص تاريخى مى باشد . پس از بيانات گذشته بر شخص با انصاف و خبير راجع به تقويت و پيشرفت دين مقدس اسلام مى بوده ند بر روى عيش و شهوترانى . ــــــــــــــ
گر چه قرآن مشتمل بر آيات بليغه توحيد و تمجيد مقام ارجمند خداونديست وليكن يگانه چيزيكه در راى من سزاوار تقديس و تقدير ومورد اعجاب است همانا شعاع نظرهاى نافذ محمد(ص) اسبت به اسرار امور ، كه در ميان آيات قرآنى ساطع و نمايان و تاثير عميقى در آيينه دلهاى بى رنگ دارد . و اين بزرگترين مزيتيست كه حقا باعث تقديس واعجاب است واگر بديده عقل بنگريم اين معنى موهبت و فضل خداونديست كه بمحمد (ص) از طرف خداوند حكيم اعطاء گرديده . ــــــــــــــ
خوشا بحمد (ص) با لباس خشن و طعام خشن سعى در اصلاح عالم و تبليغ توحيد خداوند حق نموده روز و شب در رنج و تعب كوشش درنشر عدل و فضائل اخلاق ميكرد وابدا مانند اشخاص ضعيف النفس در تحمل شدائد و رنجها طمع و ميل بشهرت اسم يا نيل بسلطنت نداشت و هرگز نميخواست هيچ قسم سيطره در عالم داشته باشد بلكه نشر دين توحيد و عدل را در عالم ، وظيفه روحى و انسانى خود ميشمرد.[منبع: زندگى محمد : 34 و ۵۷ و۶۶ و ۱۱۴و 11۵]
نظر گوستاو لوبون درباره دفاع از اسلام
ترقى حيرت انگيز اسلام و اشاعه و انتشار قرآن دسته مخالف را بحيرت انداخته در بيان فلسفه آن چنين گفته اند : اسلام چون باب شهوات و لذات نفسانى را باز گذاشته لهذا رغبت عوام بطرف آن زياد شده و ديگر ، مذهب مزبور به زور شمشير اشاعه يافته است ليكن به آسانى مى توان ثابت كرد كه اين تصور بكلى باطل و بى اساس است . فقط از مطالعه قرآن معلوم مى شود كه سختى و فشار تعليمات اخلاقى قرآن كمتر از ساير كتب آسمانى نيست . و البته قرآن تعدد زوجات را اجازه داده است ولى بايد دانست كه رسم مزبور قبل از اسلام هم در ميان ملل مشرق معمول بوده و اين تجويز قرآن چيز تازه اى را براى آنها نياورده .
ـــــــــــــــ ما وقتى كه فتوحات مسلمين اول را به دقت ملاحظه نموده و اسباب علل كاميابى آنها را تحت نظر مى گيريم مى بينيم كه آنها در خصوص اشاعت مذهب از شمشير كار نگرفته اند زيرا آنها اقوام مغلوبه را قبول كرده حتى زبان آنها را هم اختيار نمودند سبب اصلى آن اين بود كه آنها در مقابل حكامى كه تا آن وقت زير شكنجه آنها بودند حكام جديد مسلمين را عادلتر و منصف تر مشاهده نمودند . به علاوه مذهب ايشان را هم نسبت به مذهبى كه داشتند ساده تر و اقرب به حقيقت يافتنند اين مطلب از تاريخ ثابت ميشود كه اصلا اشاعه هيچ مذهبى ممكن نيست به زور شمشير صورت گيرد. مسيحيان وقتى كه از اندلس را از دست مسلمين خارج ساختند آن وقت اين ملت مغلوب براى مردن حاضر شده ولى تبديل مدهب را قبول نكردند . واقعا اسلام به جاى اين كه با سر نيزه اشاعه يافته باشد و به وسيله تشويق و باقوه تبليغ و تقرير جلو رفته است و همين مسئله بوده كه اقوام ترك و مغول با اينكه اعراب را مغلوب ساختند ولى دين اسلام را قبول نمودند و در هندوستان كه فقط عبور عرب بدا نجا افتاده بود اسلام به قدرى ترقى كرد كه هم اكنون زياده از صد كرور مسلم در آنجا وجود دارد ودائما هم عده آنها در تزايد است .
اكنون كه هزاران كشيش مسيحى با وسايل لازمه در آنجا به تبليغ مشغول و تمام اهالى هم تحت سلطه حكومت انگليسى اند معذلك معلوم نيست كه در اين امر پيشرفتى نموده باشند .
ـــــــــــــــ ما چون به قواعد و عقائد اساسى قرآن مراجعه كنيم ممكن است اسلام را صورت آشكار ى از عيسويّت بدانيم ولى با اين حال اسلام با عيسويت در بسيارى از مسائل اصولى اختلاف نظر دارند، به ويژه درباره توحيد كه ريشه اساسى است، زيرا آن خداى يگانه اى كه اسلام مردم را بدان دعوت مى كند آن خدايى است كه بر همه چيز مسلط و بالاتر از همه است، فرشتگان يا قدّيسان اطراف او را نگرفته اند و اين افتخار تنها بهَره اسلام است كه نخستين دينى است كه توحيد را در جهان آورد و بايد در اين باره به خود ببالد .
ـــــــــــــــ تمام آسانی و سهولت بى نظير اسلام روى همين توحيد خالص است و رمز پيشرفت اسلام نيز در همان سهولت و آسانى آن بوده، پی بردن به اسلام به همين جهت بسيار آسان است از آن مطالبى كه خرد و عقل سالم از پذيرفتن آن خو دارى می كند و در اديان ديگر نمونه هاى آن بسيار است كاملاً تهى است بعنى آن تناقضات و پيچيدگى هايى كه غالباً در ساير كيشها و آئينهاى ديگر ديده مى شود در دين اسلام هيچ يك از آنها وجود ندارد هر چه شما فكر كنيد ساده تر از اصول اسلام نيست كه مى گويد : خدا يگانه است ، مردم همگى در برابر خدا يكسان اند ، با انجام چند فريضه دينى به بهشت مىرسد و با رو گرداندن از انجام آن به دوزخ در آيد، شما به هر مسلمان از هر طبقه اى كه برخورد كنيد مى بينيد تمام اصول اسلام و آنچه بر او واجب است، همه را در قالب چند جمله كوتاه با كمال آسانى مى ريزد و همه را به خوبى مى داند درست بر عكس مسيحيان كه به آسانى نمى توانند معناى تثليث و استحاله را بفهمند و يا ساير مسائل پيچيده اى كه تا استاد در علم لاهوت و ماهر در ريزه كارى هاىِ بحث و جدل نباشد هرگز از آن مطالب پيچ در پيچ بيرون نخواهند آمد .
منبع : تمدن اسلام و عرب : ۱۴۱و۱۴۲و 156و۱۵۷

نظرگوستاولوبون درباره پيامبر (ص)
اضافه بر آنچه گفته شد طبق گفته تاريخ نويسان عرب حضرت محمد (ص) بسيار خود دار و متفكر ، كم حرف ، احتياط كار ، خوش قلب ، در رفتار و كردارِ خود بسيار مراقب ادب و پاكيزگى خويش بود تا پس از اين كه به ثروت و اقتدار نيز رسيد هيچ گاه كارهاى خود را به ديگرى واگذار نكرد .
او مردى بود بردبار در برابر سختيها و دشواريها خود دار و متحمل ،داراى همتى بلند و در برخوردها مهربان و خوشرو بود يكى از خدمت گذارانش نقل مى كند كه هجده سال تمام خدمت او ارا انجام مىداد و در طول اين مدت هيچ گاه سخن تند يا كردار ملال آورى حتى براى تنبيه كردن من نيز از او نديدم ، حضرت محمد (ص) جنگ جويى دلاور و ماهر درفنون جنگى بود اگر احساس خطرى مى نمود فرار نمى كرد و بدون جهت نيز خود را به مهلكه نمىانداخت .
ــــــــــــــ
پيامبر اسلام توانست يك هدف مقدس واحدى براى تمام ملتهاى عرب بنا كند ملتهايى كه هدف و ايده، در آنها وجود نداشت و همين بناى عالى پيامبر بود كه توانست به خوبى عظمت و شخصيت او را آشكار نمايد .
ــــــــــــــ
ما اگر بخواهيم ارزش اشخاص را به كردار و آثار نيك شان بسنجيم به طور مسلم حضرت محمد (ص) بزرگترين مرد تاريخ است .
ــــــــــــــ
معجزه كبراى پيامبر اين بود كه توانست پيش از مرگ خود قافله پراكنده عرب را گرد هم آورد و از اين كاروان سرگردان و پريشان ملت واحدى تشكيل دهد ،بدانسان كه همه را در برابر يك دين خاضع كرده فرمانبر و مطيع يك پيشوا گرداند .
منبع : تمدن اسلام و غرب ص 113 ، 114 و ۱۲۸و ۱۸۱

نظر ولتر درباره اسلام
ولتر در پى انقلاب درونى كه در او به وجود آمد از مجموع مطالعاتش درباره اسلام چنين نتيجه مى گيرد كه: بر خلاف آنچه كشيشان متعصب و پيروانشان مى گويند، آيين محمّد [(ص)] نه تنها پرداخته شيطان و دور از موازين عقلى نيست، بلكه به دين مسيح بسيار نزديك و از نظر تاريخى تكامل يافته تر از آن است.
نظر ولتر درباره قرآن
نخستين كتابى كه ولتر در آن آشكارا دفاع از مسلمانان وقرآن را بر عهده گرفت "شرعيات مردى شريف" نام داشت. وى در اين كتاب معتقد است كه همه اديان روى زمين با عوام فريبى و زبان بازى رواج يافته اند، به جز دين اسلام كه از ميان همه ساخته هاى دست بشر، تنها دين خدايى به نظر مى رسد، زيرا قوانين آن پس از قرنها هنوز در سراسر دنيا اجرا مى شود. آنگاه ولتر در برابر انجيل و تورات به دفاع از قرآن مى پردازد و به يكى از مفسران تورات كه قرآن را افسانه ناميده است سخت می تازد:
قرآن در واقع مجموعه اى از پندهاى اخلاقى، دستورهاى دينى، راز و نياز به درگاه خدا، تحذير و تشويق جهانيان و شرح سرگذشت فرستادگان خداست كه بنابر روايات عرب نقل شده است. آيا مى توان به پيروى از نيدهام احمق و بى سواد، چنين كتابى را افسانه ناميد؟
در جايى ديگر براى تكذيب كسانى كه قرآن را برگرفته از تورات و انجيل و پيامبر را تعليم يافته سرجيوس راهب مى دانستند چنين مى افزايد:
قرآن نه يك كتاب تاريخ است كه خواسته باشند در آن به تقليد از كتاب هاى يهوديان و يا انجيلى ها بپردازند و نه مجموعه اى از ضوابط و قوانين، مانند "سِفر لاويان" و "سفر تثنيه" يا مجموعه اى از رؤياهاى پيامبرگونه و سرودهاى مذهبى، مانند مكاشفه يوحنا ....
نظر ولتر درباره پيامبر اسلام (ص)
سال 1763 ميلادى در تاريخ افكار ولتر نقطه عطفى بود. در اين سال بود كه سرانجام تصوير جديدى از حضرت محمّد [(ص)] و پيروانش در ذهن او ترسيم شد، قضاوت او نيز درباره شخص پيامبر اسلام [(ص)] كه هميشه مورد عنادش بود تغيير كرد و آنگاه كه حقيقت را بازيافت درباره آن حضرت گفت: محمّد [(ص)] بى گمان مردى بسيار بزرگ بود و مردان بزرگى نيز در دامن فضل و كمال خود پرورش داد. قانون گذارى خردمند، جهانگشايى توانا، فرمانروايى دادگستر، پيامبرى پرهيزگار بود و بزرگترين انقلاب هاى روى زمين را پديد آورد.
ولتر در سال 1776 ميلادى به ياد نمايشنامه فناتيسم، نخستين اثر ضد اسلامى اش، آخرين سخن خود را بر زبان آورد كه: "من در حق محمّد [(ص)] بسيار بد كردم" و چون برداشت هاى اوليه او از اسلام تحت تأثير نوشته هاى مغرضانه مسيحيان بود از روى خشم مى گفت: "همه كتاب هايى را كه تاكنون مسيحيان درباره مسلمانان نوشته اند بايد بر آتش افكند."


نظر گوته درباره قرآن
ساليان درازى كشيشان از خدا بى خبر، ما را از پى بردن به حقايق قرآن مقدّس و عظمت آورنده آن دور نگه داشته اند اما هرقدر كه ما قدم در جاده علم و دانش گذارده و پرده جهل و تعصبِ نا بجا را دريده ايم ، عظمت احكام مقدس اسلام كه قرآن مجموعه آن است بُهت و حيرت عجيبى در ما ايحاد نموده است و به زودى اين كتاب توصيف ناپذير ، عالم را به خود جلب نموده و تأثير عميقى در علم و دانش جهان مى گذارد و در نتيجه ( قرآن ) جهان مدار مى گردد .

نظر آلفونس دولامارتين شاعر و نويسنده فرانسوى درباره پيامبر (ص)
اگر بزرگىِّ هدف ، كمىِ وسايل و عظمت نتيجه را براى يك نابغه بشرى مقياس بگيريم در تاريخ نظيرى مانند حضرت محمّد (ص) نمى توان يافت ، وى در ثُلث اراضى مسكونى امپراطورى ها ،ارتش ها، قوانين ، خاندان ها و توده هاى عظيم بشرى را به حركت در آورد ،بيشتر و با عظمت تر از آن اين است كه عقل ها ، انديشه ها ،عقيده ها و روان ها را به نهضت در آورد .

هيچ فردى داوطلبانه يا از روى اجبار هدفى عالى تر از هدف پيامبر اسلام نداشته است زيرا دين اسلام موجب از بين بردنِ موهوم پرستى گرديده است ، همان موهوم پرستى كه بين خدا و مخلوقش به وجود آمده بود و همچنين باعث نزديك كردن انسان به خدا و توسعه عقيده معقولِ خداپرستى مىباشد و در ميان آن همه هرج و مرج و بى نظمى و اغتشاشِ بت پرستان و معتقدين به خدايان متعدّد، اسلام تنها فكر منطقى مى باشد .

هيچ پيامبرى نتوانسته است مانند پيامبر اسلام انقلابى آن چنان مقدّس و طولانى و پر اهميّت در آن مدت خيلى كم به مرحله عمل در آورد زيرا هنوز دو قرن از آغاز كار پيامبر اسلام نگذشته بود كه دين اونُضج گرفت و اول بار در سه ناحيه عربستان و سپس در سايه كلمه توحيد سواحل رود سيحون و هند غربى و مصر و حبشه و تمام آفريقاى شمالی و بيشتر جزاير مديترانه و قسمتى از خاك فرانسه و قسمت عمده سرزمين اسپانيا گسترش يافت .
منبع : مأخذ : اسلام از ديدگاه … ص 18 منقول از اسلام شناسى غرب ص 54كاظم مدرّس، منقول از تاريخ تركيّه .

اظهار نظر تُولْستوى

لئو تولستوى ( 1910 ـ 1828 ) نويسنده مشهور روسى در كتاب خود به نام محمد [ صلى الله عليه و آله و سلم ] مى گويد: جاى هيچگونه شبهه و ترديد نيست كه پيامبر اسلام از بزرگان مصلحين دنيااست، آن هم مصلحى كه به جامعه بشريت خدمات شايانى كرده است. و اين فخر و مباهات براى او بس است كه يك ملت خون ريز و وحشى را از چنگال اهريمنان عادات زشت و شنيع برهانيد و راه ترقى را بر روى آنان بازكرد و حال آن كه هر مرد عادى نمى تواند به چنين كار شگرفى اقدام كند و نتيجه بگيرد.
بنابر اين شخص شخيص پيامبر اسلام، سزاوار همه گونه احترام و اكرام مى باشد شريعت پيامبر اسلام به علت توافق آن باعقل و حكمت در آينده عالم گير خواهد شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن