تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805737016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جوابيه وزارت صنايع و توضيح «تابناك» درباره تعطيلي يك كارخانه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جوابيه وزارت صنايع و توضيح «تابناك» درباره تعطيلي يك كارخانه
آقاي محرابيان، وزير محترم صنايع و معادن، در سال جاري به شهرستان اردستان سفر نكرده و اساسا در مراسم افتتاح اين كارخانه حضور نداشته‌اند. تابناك: در حالي در جوابيه افتتاح اين مجتمع توسط وزير انكار شده است كه با رجوع به آرشيو خبرگزاري رسمي دولت، چنين دروغي برملا مي‌شود.
پس از انتشار خبري با عنوان «كارخانه عظيمي كه راه نيفتاده تعطيل شد!» در سايت «تابناك»، روابط عمومي وزارت صنايع با ارسال جوابيه‌اي نادرست نه تنها خبر «تابناك» را رد نكرده بلكه بر ابهامات آن افزوده است.
متن اين جوابيه و توضيحات «تابناك» به اين شرح است:

مديرمسئول محترم سايت تابناك
با سلام
بازگشت به خبر مورخ 6/8/87 با عنوان «كارخانه عظيمي كه راه نيفتاده تعطيل شد!» مطلب زير ارسال مي‌گردد. با توجه به احتمال تأثير سوءمطلب منتشره بر فضاي سرمايه‌گذاري و توسعه صنعتي كشور، خواهشمند است مقرر فرماييد به منظور تنوير افكار عمومي و روشنگري اذهان مخاطبان، نسبت به انتشار آن در اسرع وقت اقدام نمايند.

از مؤلفه‌هاي مهم راهبرد توسعه صنعتي كشور،‌ تأمين و جذب منابع مالي و سرمايه‌اي است كه اين مهم، از طرق مختلف از جمله مجوزهاي سرمايه‌گذاري، تأمين مالي و اعتبارات، تجهيز ابزار و وسايل كسب و كار، ارايه كمك‌هاي سرمايه‌اي و... محقق مي‌شود. به بار نشستن اين امر، مستلزم شرايطي است كه در آن واحدهاي توليدي بتواند بدون دغدغه‌هاي مالي، حمايتي و فضاي مناسب كار، اقدام به برنامه‌ريزي بلندمدت نمايند تا در فضاي فراهم‌آمده، طرح‌هاي سرمايه‌گذاري از آغاز عمليات اجرايي تا مرحله بهره‌برداري و پس از آن، بدون اخلال و آشفتگي‌هاي بيرون به انجام رسد. مقدمه فوق البته براي دست‌اندركاران و كارشناسان محترم آن پايگاه وزين خبري، توضيح واضحات است، اما گاه همين امور بديهي، بنا به عللي، مغفول واقع شده و فضاي نامناسبي براي كسب و كار ايجاد مي‌كند.

در مطلب مورد اشاره آمده است: «كارخانه عظيم فلز اردستان در اصفهان كه تنها چند ماه پيش در سال جاري در مراسم ويژه‌اي توسط محرابيان، وزير صنايع و معادن، افتتاح شد ... »، چنين مسئله‌اي واقعيت ندارد، چراكه جناب آقاي محرابيان، وزير محترم صنايع و معادن، در سال جاري به شهرستان اردستان سفر نكرده و اساسا در مراسم افتتاح اين كارخانه حضور نداشته‌اند. توضيح آن‌كه فاز اول كارخانه مذكور در ارديبهشت ماه سال 1386 و با راه‌اندازي دو دستگاه توليد پروفيل باز و برش ورق‌هاي فولادي و صرفا به صورت آزمايشي و به منظور توان‌سنجي ظرفيت توليد و توان فني كارخانه و تأسيسات زيربنايي افتتاح شد.

در مطلب منتشره همچنين آمده است: «براي راه‌اندازي اين كارخانه بزرگ فولاد و آهن‌آلات، 230 ميليارد تومان از منابع داخلي و 78 ميليون يورو هزينه ارزي صرف شده كه با تعطيلي آن، ميلياردها تومان از بيت‌المال بدون استفاده رها شده است». توضيح آن‌كه مبلغ 230 ميليارد تومان ذكرشده در مطلب مذكور تماما توسط سرمايه‌گذاران داخلي و صاحبان اصلي پروژه تأمين مالي شده است و 78 ميليون يورو ذكرشده نيز از محل حساب ذخيره ارزي و با مشاركت بانك كشاورزي تخصيص داده شده است.

ضمنا پروژه مذكور تعطيل نشده است، اما به دليل وضعيتي كه از ماه‌‌هاي پاياني سال گذشته و نيمه اول سال جاري در زمينه تخصيص منابع مالي بانك‌ها به واحدهاي توليدي به وجود آمد، اين واحد نيز همانند بسياري واحدها و بخش‌هاي ديگر از حيث تأمين سرمايه در گردش با مشكلاتي روبه‌رو شد اما به رغم فشارهاي مالي سنگين، مسئولان كارخانه با تدبير مناسب مانع سوق يافتن تأثير منفي اين مشكلات بر گردش كار كارخانه و ايجاد مسئله و تنش در بدنه كاري اين واحد بزرگ شدند.

شايان ذكر است كه با تلاش‌ها و پيگيري وزير محترم صنايع و معادن، خوشبختانه اخيرا توافقي با نظام بانكي كشور صورت گرفت تا موضوع تأمين نقدينگي و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي صنعتي با استفاده از منابع حساب ذخيره ارزي، برطرف شود و اين منابع به تدريج توسط نظام بانكي در حال تزريق به بخش صنعت است.

با توجه به توضيحات ذكرشده در مقدمه و اين‌كه كارخانه فلز اردستان از نظر فناوري، نمونه‌اي منحصر به فرد در خاورميانه است كه علاوه بر رفع نياز كشور به واردات و اشتغالزايي در شهرستان اردستان، در زمينه جذب سرمايه‌هاي ايرانيان مقيم خارج نيز موفق بوده است، از آن برادران عزيز همانند گذشته انتظار مي‌رود كه با اطلاع‌رساني صحيح و شفاف، امكان به بار نشستن و ثمردهي اين زحمات و سرمايه‌هاي ملي را فراهم نمايند.

توضيح تابناك:
1. دوستان وزارت صنايع، هنگامي كه ما با انگشت، ماه را نشان داده‌ايم، به كجي انگشت ايراد مي‌گيرند؛ كنايه از اين‌كه نهايتا اگر وزير صنايع به خاطر سهل‌انگاري منبع خبري، امسال به بازگشايي اين مجتمع نرفته، درواقع، سال گذشته و همزمان با دهه فجر افتتاح شده است؛ بايد گفت كه مهم افتتاح اين كارخانه به دست وزير صنايع بود كه در خبر درست است. از سوي ديگر، در حالي در جوابيه افتتاح اين مجتمع توسط وزير انكار شده است كه با رجوع به آرشيو خبرگزاري رسمي دولت، چنين دروغي برملا مي‌شود.

2. آيا سرمايه‌هاي بخش خصوصي، سرمايه ملي به شمار نمي‌روند؟ پاسخ اين سرمايه عظيمي كه معطل مانده، در كجاي جوابيه و توسط چه كسي انجام خواهد گرفت؟

3. صندوق ذخيره ارزي، بيت‌المال ملت ايران است و خبر «تابناك» درباره خسارت ميلياردي از بابت توقف اين پروژه بزرگ درست است. اي كاش دوستان وزارت صنايع توضيح مي‌دادند كه اگر پروژه، متوقف و اعتراض جمعي كارگران صورت نگرفته، منظور از بروز مشكلات چه بوده است؟ نبايد با الفاظ بازي كرد!

4. در پايان جوابيه، وزارت صنايع، تعطيلي اين كارخانه را معلول عوامل گوناگوني دانسته كه سرانجام با نهايت تلاش براي نفي خبر «تابناك» اين خبر را تأييد كرده‌اند. اي كاش، پاسخي درست و منطقي براي شيوه مديريتي مقامات ارشد وزارت صنايع در افتتاح و ادامه طرح‌ها داده مي‌شد!
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن