تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812640600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيروزي اوباما احتمال حمله بوش به ايران را افزايش مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پيروزي اوباما احتمال حمله بوش به ايران را افزايش مي دهد
با توجه به شناختي كه از روحيات و باورهاي بوش موجود است وي رهبري است كه فكر مي كند داراي يك رسالت جهاني و الهي است و قضاوت آيندگان از رهبري 8 ساله خود بر آمريكا برايش اهميتي فراوان دارد،بنابراين با اين فرضيات بوش ممكن است در دو ماه آخر رياست جمهوري اش به ايران حمله كند.
عصرايران - ديويد فينك سردبير خبرنامه "سرمايه"در آمريكا با ارايه تحليلي در نشريه "آسيا تايمز"مدعي شد كه در صورت انتخاب باراك اوباما به رياست جمهوري ايالات متحده خطر حمله به ايران افزايش مي يابد.

وي در تحليل خود اين حمله احتمالي را نه از جانب اوباما بلكه از جانب بوش و در دوماه آخر مدت رياست جمهوري اش يعني در ماه هاي نوامبر و دسامبر محتمل دانست.

فينك براي اين ادعاي خود دلايلي چند را بر شمرده است كه از اين قرارند:

1-بوش مي داند كه اوباما به ايران حمله نخواهد كرد.با توجه به اين آگاهي بوش و نيز تخمين هاي اطلاعاتي سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اروپا مبني بر اينكه ايران در سال 2009 قادر به توليد اولين بمب اتم خود خواهد بود!

بوش احتمالا به اين باور خواهد رسيد كه وي تنها فردي است كه مي تواند در مدت دو ماه باقي مانده از مدت رياست جمهوري اش از اين كار جلوگيري كند.با توجه به شناختي كه از روحيات و باورهاي بوش موجود است وي رهبري است كه فكر مي كند داراي يك رسالت جهاني و الهي است و قضاوت آيندگان از رهبري 8 ساله خود بر آمريكا برايش اهميتي فراوان دارد،بنابراين با اين فرضيات بوش ممكن است در دو ماه آخر رياست جمهوري اش به ايران حمله كند.

2- در دو سال گذشته قيمت نفت به حدود 150 دلار در بشكه رسيده بود و آمريكا در آستانه انتخابات بود ،بنابراين حمله به ايران مي توانست قيمت نفت را به بالاي 250 دلار برساند و اين عمل در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا مي توانست براي جمهوريخواهان و بوش ريسك بزرگي باشد.اما با توجه به اينكه قيمت نفت به حدود 60 دلار رسيده و نيز پس از انتخابات 4 نوامبر دو ماه فرصت است كه بوش به ايران حمله كند .چرا كه هم انتخابات سپري شده است و هم اينكه نفت در نهايت در صورت گران شدن به رقمي خواهد رسيدكه دو سال در آن قيمت بود(قيمت نفت 52 هفته نزديك 150 دلار بود)

3- حمله به ايران باعث مي شود كه نيروهاي آمريكايي مجبور باشند بيشتر در عراق بمانند.با توجه به اينكه ايران احتمالا در صورتي كه مورد حمله واقع شود،جنگ را به تمامي نقاط خاورميانه گسترش خواهد داد و با حمايت از گروه هاي شيعه در سرتاسر خاورميانه براي نيروهاي آمريكايي تهديد خلق خواهد كرد،بنابراين الزامات امنيتي باعث خواهد شد تا آمريكا حداقل 2 يا 3 سال ديگر در عراق و حتي ديگر مناطق خاورميانه حضور نظامي داشته باشد.اين امر بدان معني است كه ساختار امنيتي شكل گرفته پس از 11 سپتامبر نفوذ و سلطه خود را بر دستگاه سياسي و تصميم گيري آمريكا همچنان حفظ خواهد كرد.اين ساختار شكل گرفته قرابت بسيار نزديكي با بوش و نومحافظه كاران حاكم بر كاخ سفيد دارد.

4-بيشتر مقامات فعلي حاكم بر آمريكا قبل از اينكه وارد تيم بوش شوند در بخش اقتصادي و عموما نفتي اشتغال داشتند.پس از اينكه اوباما به كاخ سفيد راه يابد بوش به همراه تيم نفتي اش دوباره به سر كار هاي اوليه و اصلي خود در كمپاني ها و شركت هاي نفتي بازخواهند گشت.
اوباما بارها گفته است كه ماليات شركت هاي نفتي را افزايش خواهد داد.حمله به ايران در دو ماه آخر دولت بوش مي تواند قيمت نفت را براي چندين ماه و حتي سال بالا ببرد و سود شركت هاي نفتي آمريكايي از اين راه افزايش قابل ملاحظه اي يابد.

از سوي ديگر با توجه به افزايش قيمت نفت اوباما مجبور خواهد بود در تصميم خود در افزايش ماليات شركت هاي نفتي تجديد نظر كند چرا كه در صورت اقدام اوباما به افزايش ماليات اين شركت ها ،وي در افكار عمومي آمريكا به عنوان كسي كه با افزايش ماليات شركت هاي نفتي قيمت نفت و ساير محصولات انرژي را از آنچه كه هست بالا تر برده است،مورد نكوهش قرار خواهد گرفت.

بنابراين دلايل فوق باعث مي شود كه به اين احتمال فكر كرد كه بوش در دوماه آينده بيشتر از هر چيز به فكر حمله به ايران باشد.حمله اي كه (با توجه به تحليل هاي بوش و تيمش)در صورت تحقق هم به نغع منافع جهاني و دراز مدت آمريكاست چرا كه ايران را از داشتن بمب اتم محروم خواهد كرد!،هم به نفع شخص بوش و قضاوت تاريخ درباره وي است،و هم به نغع تيم نفتي همراه وي است كه تا دو ماه ديگر بايد كاخ سفيد را ترك كنند.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 369]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن