تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816449206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگفت وگوى «ايران» با دبيرشوراى سياستگذارى خودرو مطرح شد صنعت خودرومصون از بحران غرب


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: درگفت وگوى «ايران» با دبيرشوراى سياستگذارى خودرو مطرح شد صنعت خودرومصون از بحران غرب
395793.jpg

هفته گذشته خبر توقف توليد خودرو توسط خودروسازان معتبر جهان كه سهم بسزايى در تأمين بازار دارند، شنيده شد. شركت هاى بزرگ خودروسازى چون پژو، بى. ام. و، رنو، بنز، اپل و جاگوار در پى افزايش بحران اقتصادى كه از چند ماه پيش از امريكا آغاز شده، فعاليت هاى خود را به حالت تعليق درآوردند تا بيش از اين خودروهايشان در انبار خاك نخورد. مديران شركت هاى خودروسازى معتقدند با كاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدى توليد، مى توان بحران بوجود آمده را كنترل كرد و با در نظر گرفتن شرايط مناسب، مانع از صف كشيدن خودروها در پاركينگ شد. اين در حالى است كه تاكنون هر كدام از خودروسازان بنا به محصولى كه توليد مى كنند، بيش از ۱۰۰ هزار خودرو در انتظار مشترى دارند كه متأسفانه با بازاريابى هاى مختلف و ارائه تسهيلات در فروش آنها موفق نبوده اند. بحران مالى كه كشورهاى اروپايى و امريكايى را درگير كرده از چند ماه پيش با بحران مسكن آغاز شد و اكنون تمام بخش هاى اقتصادى اين كشورها را تحت الشعاع قرار داده است. اين در حالى است كه تعداد قابل توجهى از مردم شهرهاى انگليس و امريكا به دليل تعطيلى موقت خودروسازان يا اخراج شده اند يا دو ماهى است كه حقوق نگرفته اند. با توجه به بحران ايجاد شده كه به اعتقاد تحليلگران اقتصادى ممكن است بازار كشورمان و بسيار ديگر از كشورهاى جهان را دربرگيرد، اميد به كمكهاى صندوق بين المللى پول باعث خواهد شد تا مانع از ورشكستگى كارخانه ها شود.

395745.jpg

گفتنى است در چند وقت اخير ۲۱ درصد كاهش ساخت و ساز صورت گرفته و روند نزولى آن ادامه دارد. از سويى ديگر با بحران بوجود آمده تعداد مسافران پروازها تا ۲۰ درصد تقليل يافته است.
حال با شرايطى كه هيچكدام از بخش هاى اقتصادى از ركود مصون نمانده اند، به اعتقاد ساركوزى رئيس جمهور فرانسه فقط صندوق بين المللى پول است كه مى تواند مانع از ادامه بحران شود.
كاهش فروش ۴۰ درصدى خودروسازان
براساس اين گزارش، وضعيت نامناسب اقتصادى خودروسازان موجب شده تا شركت هاى خودروسازى ضمن كاهش توليد و صادرات، كاركنان خود را نيز اخراج كنند. در اين راستا شركت خودروسازى فولكس واگن از تعديل ۲۵ هزار نفر از كاركنان خود خبر داده است و ساير خودروسازان نيز از آنجا كه با كاهش فروش ۴۰ درصدى محصولات خود روبه رو شده اند چنين تدابيرى را انديشيده اند.به گزارش رويترز، به دنبال تشديد بحران در بازارهاى مالى امريكا، خودروسازان بزرگ اين كشور با كاهش چشمگير ميزان فروش خود طى ماه سپتامبر روبه رو شدند. اين در حالى است كه رد طرح ۷۰۰ ميليارد دلارى بوش در كنگره، نگرانى ها را نسبت به بحران مالى امريكا و تأثير منفى آن بر صنعت خودروسازى اين كشور به شدت افزايش داده است.شركت فورد طى ماه سپتامبر با كاهش ۳۴ درصدى فروش محصولات خود روبه رو شده است. شركت هاى هوندا، تويوتا و نيسان نيز به ترتيب با كاهش ،۲۴ ۳۲ و ۳۷ درصدى فروش محصولات خود در امريكا روبه رو شده اند. شركت جنرال موتورز بزرگترين خودروساز امريكا نيز با كاهش ۱۶ درصدى فروش روبه رو بوده است. كارشناسان پيش بينى مى كنند فروش خودرو در بازار امريكا طى سال جارى به كمتر از ۵‎/۱۳ ميليون دستگاه خواهد رسيد. اين رقم سال گذشته به بيش از ۲‎/۱۶ ميليون دستگاه رسيده بود.
روند نزولى قيمت خودروهاى وارداتى
درباره وضعيت بازار خودرو جهان و احتمال تأثيرگذارى آن بر بازار داخل، گفت وگويى را با مظفر اعوانى دبير شوراى سياستگذارى خودرو و معاون بهره بردارى و نوسازى سازمان گسترش انجام داده ايم. وى معتقد است: بحران مالى خودروسازان به وضعيت بازار برمى گردد از آنجا كه كشش تقاضا در كشورهاى اروپايى و امريكايى پايين آمده است، طى چند هفته اخير شاهد مازاد توليد و توقف توليد بوده ايم.لذا با تعطيلى موقت شركت هاى پژو، رنو و شركت هاى آلمانى بى.ام.و و بنز، قرار است ميزان عرضه و تقاضا با هم متعادل شود. طبيعتاً ممكن است در بازار داخلى اين سهم اثرگذار باشد، اما تصور نمى كنم، اين تأثير عمده باشد.اعوانى يادآور شد: با توجه به اين كه توليد شركت هاى خودروسازى بيشتر از تقاضا است و آنها با حجم قابل توجهى از توليدات خود روبه رو شده اند، قيمت خودروهاى وارداتى كمتر خواهد شد.وى با بيان اين كه وضعيت توليدات داخلى تحت الشعاع تقاضاى بازار است، اذعان داشت: اگر ميزان تقاضاى خودرو بواسطه بحران مالى كاهش پيدا كند، خودروسازان داخلى، مجبور به كاهش توليد خواهند شد. در اين مدت سطح درآمد مردم كاسته نشده و ميزان تقاضاى خودرو در بازار نيز كاهش نيافته است لذا خودروسازان تصميمى مبنى بر كاهش توليد ندارند.
بازار دلالى خودرو كاهش يافته است
دبير شوراى سياستگذارى خودرو ادامه داد: وضعيت بازار مناسب است و شركت ايران خودرو تعهدات زيادى دارد كه بايد به آن عمل كند. لذا نشانه هايى از كمبود تقاضا ديده نمى شود. تا پايان سال مطمئناً خودروسازان با بحران مواجه نخواهند شد.
بازار صادراتى خودروسازان حفظ مى شود
وى در پاسخ به اين سؤال كه چرا ميزان تقاضاى خودرو كاهش يافته و قيمت خودرو روند نزولى خود را طى ماه هاى اخير سپرى مى كند، خاطرنشان كرد: اين امر بيانگر آن است كه بازار دلالى خودرو كاهش يافته است. وزارت صنايع و سازمان گسترش درصدد بودند كه مابه التفاوت قيمت بازار و فروش مستقيم كارخانه ها را كاهش دهند كه خوشبختانه موفق شده ايم.
در اين راستا مردم رغبت زيادى براى خريد خودرو از كارخانه را دارند.اين امر سبب ركود بازار بنگاه ها شده است.
اعوانى تصريح كرد: ميزان توليدات دو شركت خودروسازى تا پايان سال ۱۰ درصد رشد پيدا مى كند كه فقط ۲ درصد كمتر از آن چيزى مى باشد كه وزير صنايع براى ما ترسيم كرده است.
وى در پاسخ به اين سؤال كه با بحران جديد خودروسازان وضعيت صادرات دو شركت خودروسازى سايپا و ايران خودرو چگونه خواهد بود، گفت: فضاى صادرات سخت تر خواهد شد، چراكه شركت ها براى گرفتن بازار رقابت را تنگ تر خواهند كرد و با ارائه تسهيلات، سعى به فروش بيشتر دارند.با اين تفاسير ضرورى است دو شركت خودروسازى كشورمان برنامه دقيقى براى نگه داشتن بازار صادراتى خود تعريف كنند.معاون بهره ورى و نوسازى سازمان گسترش تأكيد كرد: بعيد مى دانم كه ايران خودرو با مشكل جدى روبه رو شود چراكه بازار خود را دارد. شركت سايپا نيز به دليل ارزان بودن محصولات خود با معضلى مواجه نخواهد شد.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن