تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802351776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعوت ائمه جمعه از مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دعوت ائمه جمعه از مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني
بخش خبري شهرستان : نماز عبادي سياسي جمعه با حضور گسترده نمازگزاران مومن در سراسر كشور اقامه شد.
ائمه جمعه در آستانه فرارسيدن يوم الله 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني مهمترين فراز خطبه هاي نماز را به اين رويداد مهم تاريخ انقلاب اسلامي اختصاص دادند و پيرامون آن سخن گفتند.
خطباي جمعه با انتقاد از سياستهاي استكباري آمريكا در طول چند دهه گذشته تا امروز كه حقوق ملل مظلوم جهان و از جمله ملت ما را به عناوين مختلف پايمال كرده است اظهار داشتند : آمريكاي جنايتكار كه در راس استكبار جهاني قراردارد براي استمرار سلطه خود بر كشور و ملت ما از تمامي كانالهاي سياسي اقتصادي و فرهنگي وارد شده ولي به خاطر وجود جوانان مومن و هوشيار تاكنون توفيقي پيدا نكرده است .
ائمه جمعه روز 13 آبان سال 58 را كه جوانان انقلابي ما سفارتخانه آمريكا رابه تسخير خود در آوردند نقطه عطفي در تاريخ انقلاب و نهضتهاي رهايي بخش جهان دانستند كه در آن روز هيمنه پوشالي آمريكا فرو ريخت .
خطباي جمعه در پايان از عموم مردم كشور خصوصا دانش آموزان و دانشجويان خواستند با حضور فراگير خود در راهپيمايي 13 آبان انزجار خود را از سياستهاي مداخله جويانه و ظالمانه آمريكا درساير كشورهاي جهان اعلام كنند.
خلاصه اي از اخبار نمازجمعه برخي بخش ها و شهرهاي كشور ذيلا از نظرتان مي گذرد.
قم ـ امام جمعه موقت قم گفت : زنان قم و مشهد بايد الگوي كامل زن مسلمان را به ديگر نقاط معرفي كنند. آيت الله ابراهيم اميني در خطبه هاي نماز جمعه قم افزود : حضور حضرت امام رضا(ع ) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (س ) بركتي براي ايران به ويژه اين دو شهر مذهبي است و وظيفه ساكنان اين شهرها را سنگين تر مي سازد. وي گفت : مردم اين شهرها نبايد كاري كنند كه زايران با ورود به اين اماكن مذهبي تعجب كنند. وي اضافه كرد : حضور با بركت اين بزرگان يك دهه كرامت را بر ايران نازل كرد و شايسته است مجاوران و زايران به گونه اي عمل كنند كه باعث خشنودي قلب اين بزرگواران را فراهم سازند. خطيب جمعه قم گفت : زايراني كه براي شفاعت به زيارت حرم حضرت معصومه (س ) وارد شده اند نيز بايد به گونه اي عمل نمايند كه كريمه اهل بيت (ع ) در آخرت از آنان شكايت نكند. آيت الله اميني همچنين با گرامي داشت روز 13 آبان اظهارداشت : به گفته امام راحل تسخير لانه جاسوسي انقلابي بزرگتر از انقلاب اول بود كه بااقدام شجاعانه دانشجويان صورت گرفت . وي تاكيد كرد : اين عمل دانشجويان پوزه استكبار را به خاك ماليد و مبارزه با استكبار جهاني را در برنامه هاي رسمي ايران اسلامي قرار داد كه آثار اين انقلاب بزرگ را امروز مي توان در ديگر كشورها مشاهده كرد. آيت الله اميني همچنين به رواج استفاده از ماهواره به ويژه برنامه هاي منكر اشاره كرد و اظهارداشت : استفاده منفي از اين ابزارها موجب انحرافات جنسي و ترويج فساد در جامعه مي شود. وي بخش عمده مشكلات اخلاقي موجود در جامعه را معلول استفاده از برنامه هاي فاسد ماهواره و اينترنت دانست و ادامه داد : افرادي كه بدون كنترل و با نيت استفاده از اين برنامه ها اقدام به تهيه ماهواره مي كنند اقدام حرام انجام داده و در قبال خانواده خود مسوول هستند. وي تنها استفاده علمي و كنترل شده از ماهواره و اينترنت را بلااشكال دانست و ادامه داد : خريد و فروش نصب و تعمير و استفاده از اين ابزار در صورتي كه با نيت استفاده از برنامه هاي نامشروع باشد به گفته علما حرام است .
مشهد ـ امام جمعه مشهد استكبارستيزي و هوشياري در برابر ترفندهاي مستكبران شرق و غرب را مهمترين اصول اوليه انقلاب و نظام اسلامي دانست . حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي در خطبه هاي نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوي با اشاره به 13 آبان روز ملي مقابله با استكبار جهاني گفت : آحاد مختلف مردم مسوولان و جريانهاي سياسي بايد استكبارستيزي را به عنوان يك اصل مهم مد نظر قرار دهند. وي افزود : برخي جريانهاي سياسي و عناصر غربزده با سو استفاده از فضاي سياسي كشور عنوان كردند كه روابط بين الملل ديپلماسي و مصالح ملي ما با ستيزه جويي و كينه ورزي با آمريكا و استكبار گره خورده و نبايد مصالح ملي و بين المللي خود را فداي اين ستيزه جويي كنيم . او اظهارداشت : همچنين اين افراد و جريانهاي سياسي در تلقينهاي غلط خود چنين عنوان كردند كه راهي كه ايران در ستيزه جويي با آمريكا در پيش گرفته سرانجام به موفقيت آمريكا و استكبار و ناكامي كشورمان ختم مي شود. وي افزود : در سالهاي ابتدايي پيروزي انقلاب و آغاز جنگ تحميلي كه ما از تجهيزات بسياراند ك نظامي برخوردار بوديم آمريكا و عامل سرسپرده اش صدام نتوانستند در تجاوز به كشورمان به موفقيت برسند و امروز كه كشورمان به سطح بالاي توانمندي نظامي و توسعه دست يافته ديگر آمريكا به هيچ عنوان به اهداف شومش نمي رسد. او با اشاره به سخنان اخير رهبري گفت : استكبارستيزي با ستيزه جويي بسيار تفاوت دارد و بايد نسبت به اين امر هوشيار بود كه آمريكا و استكبار از هيچ تلاشي براي از بين بردن هويت ما در ابعاد مختلف از جمله هويت ديني و فرهنگي دريغ نمي كنند. وي افزود : استكبار جهاني به سركردگي آمريكا با عناوين مختلف سعي مي كند با از بين بردن هويت و تاراج ثروت و منابع كشورمان از موقعيت استراتژيك ايران اسلامي به عنوان سكويي براي نيل به اهداف شوم خود و سيطره بر منطقه استفاده كند. خطيب جمعه مشهد گفت : استكبارستيزي جمهوري اسلامي به معناي داشتن هويت استقلال طلبي و دفاع از شخصيت ملي و انقلابي نظام است . حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي افزود : 13 آبان روز تسخير لانه جاسوسي آمريكا ثابت كرد اگر روزي جريان و عنصري به اصطلاح روشنفكر با سياه نمايي عليه دولت و نظام بخواهد از دريچه كارگزاري نظام نفوذ كند و دست رسيدن آمريكا به اهداف شومش در كشورمان باشد جوانان اين مرز و بوم قهرمانانه تر از دانشجويان پيرو خط امام با مشت بر سينه اش مي زنند.
زنجان ـ حجت الاسلام محمد تقي واعظي گفت : تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان و دانش آموزان اقتدار پوشالي آمريكا را فرو ريخت و ترس از اين كشور را از بين برد. حجت الاسلام واعظي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر زنجان افزود : تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران باعث عزت اسلام و تحقيراين كشور شد و به دنيا فهماند كه ايران و ايراني هيچ گاه فريب سياستهاي استعماري غرب و آمريكا را نخواهد خورد . وي وقايع 13 آبان را از الطاف الهي دانست و ادامه داد : 13 آبان نماد افتخار ملت مسلمان ايران بوده نسل امروز بايد با اهداف و دستاورد هاي اين روز بزرگ آشنا شود . حجت الاسلام واعظي در ادامه با عنوان اينكه 13 آبان ماه سال 1342 و تبعيد امام به تركيه سرآغاز موفقيت اسلام در ايستادگي مقابل كفر جهاني بود افزود : امام خميني (ره ) با موضعگيري قوي خود در مقابل قانون كاپيتولاسيون اولين ضربه را به آمريكا وارد كرد.
اهواز ـ حجت الاسلام والمسلمين حيدري امام جمعه موقت اهواز در خطبه هاي نماز ابتدا به مناسبت هفته حج به فلسفه حج و برائت از مشركين با نقل آياتي از قرآن مجيد و روايتي از پيامبر(ص ) و ائمه اطهار(ع ) پرداخت و از حضرت امام خميني بنيانگذار جمهوري اسلامي احياگر حج ابراهيمي كه بعد از هزاران سال برائت از مشركين را احيا نمود تقدير كرد. وي همچنين به ميمنت تولد كريمه اهل بيت حضرت معصومه (س ) به مناقب و شخصيت والاي اين بانوي بزرگ اسلام پرداخت و گفت : كرامات بزرگي نصيب ايران اسلامي گرديد از جمله وجود حوزه علميه قم در كنار مرقد مطهر اين حضرت مي باشد كه امروزه فرهنگ و آرمانهاي اهل بيت (ع ) در اين حوزه تعليم مي شود . امام جمعه موقت اهواز به مناسبتهاي مختلف از جمله هفته بسيج دانش آموزي روز ملي مبارزه با استكبار جهاني 13 آبان روز تسخير لانه جاسوسي آمريكا بتفصيل مطالبي ايراد كرد.
اصفهان ـ حجت الاسلام والمسلمين رهبر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي و امام جمعه موقت اصفهان گفت : امروز به لطف الهي نشانه هاي جدي شكست استكبار جهاني و تحقق وعده الهي براي حاكميت مستضعفان بر جهان را مي بينم . وي در خطبه هاي نماز جمعه اصفهان كه در مسجد امام اين شهر و با حضور گسترده مردم متدين اصفهان برگزار شد افزود : افزايش نفرت جهاني از آمريكاي جهان خوار بروز ورشكستگي اقتصادي و ناكام ماندن توطئه هاي اين نظام جنايتكار در عراق افغانستان لبنان و فلسطين عليرغم كشتار وسيع مردم بيگناه اين كشورها حاكي از اراده الهي براي نابودي اين مستكبرين زورگو دارد . خطيب جمعه اصفهان با اشاره به 13 آبان سالروز تبعيدحضرت امام روز تسخير لانه جاسوسي آمريكا و افشا جنايات اين رژيم پليد گفت : انشاالله دانش آموزان و دانشجويان عزيز همراه با آحاد ملت بزرگ ايران در يوم الله 13 آبان فرياد مرگ بر آمريكا را به گوش مستكبران عالم خواهند رساند . وي افزود : 13 آبان در تاريخ ملت ايران و درنزد افكار عمومي جهان يك روز بزرگ براي ملت مظلوم ايران و يادآور ننگ ابدي براي آمريكاي جنايتكار خواهد بود . وي ادامه داد آمريكاي جهان خوار امروز هم در تلاش است همان قرارداد ننگين و ذلت بار كاپتولاسيون كه در سال 42 در ايران به امضا رساند و باعث خروش امام خميني رحمه الله عليه رژيم شاه شد را در كشور عراق به امضا برساند كه خوشبختانه دوباره با مخالفت علما مراجع و مردم اين كشور روبرو شده است و اين در حالي است كه تاكنون بيش ازهفتصد هزار نفر از مردم بيگناه اين كشور توسط آمريكائيان به قتل رسيده اند اما مردم حاضر به قبول آنها نيستند. وي گفت : تمام جنايات آمريكا و استكبار جهاني بخاطر اين است كه اسلام كمر آنها را شكسته است . حجت الاسلام والمسلمين رهبر در ادامه خطبه هاي نمازجمعه اصفهان با اشاره به سالروز شهادت حسين فهميده دانش آموز بسيجي كه با نثار جان خويش در مقابل متجاوزين بعثي افزود : شهيد فهميده با قطعه قطعه شدن خود درس جهاد و شهادت را به عالميان داد و به قول حضرت امام اين شهيد عزيز رهبر ماست . وي با گرامي داشت ياد و خاطره 5700 شهيد دانش آموز فرارسيدن روز نوجوان را يادآور شد و با تاكيد بر لزوم توجه به جوانان كشور گفت : دشمن توطئه هاي گسترده اي را براي نابودي جوانان اين مرز وبوم تدارك ديده كه لازم است خانواده ها دست اندركاران آموزش وپرورش و دانشگاه ها مراقبت بيشتري را نسبت به جوانان خود داشته باشند.
انديمشك ـ حجت الاسلام خدامي امام جمعه انديمشك در خطبه هاي نماز ضمن توصيه به رعايت تقوا را بر مبناي آياتي از سوره مباركه قيامت (آيات 20 و 21 ) يادآوري نمود كه انسان را از سرگرم شدن به دنيا به گونه اي كه آخرت را فراموش نمايد برحذر مي دارد وي افزود : استفاده صحيح از دنيا در حد ضرورت بسيار لازم است اما اگر كمال انسان و استعدادهاي او معطوف عاجله يعني اين دنياي مادي شوند و آخرت رها گردد مذموم و ناپسند است . خطيب جمعه انديمشك گفت : منظور از دنيا فقط اين كره خاكي نيست بلكه تمام كهكشانها و منظومه ها و كرات و سيارات ديگر را هم شامل مي شود و خداوند متعال با همه عظمت وجودي اش از برتري آخرت نسبت به دنيا براي انسان تاكيد مي فرمايد و از دنيا به بازي و بازيچه ياد مي كند كه انسان در كنار امرار معاش حلال نبايد به آن دل ببندد. حاج آقا خدامي پرخوري پرخنده گي پرخوابي پرخشمي و ناخشنودي را از خصلتهاي دنياطلبان دانست و گفت : اهل دنيا در اطاعت خدا تنبل و در معصيت خدا بي باكند. با اينكه مرگشان نزديك است ولي آرزوهاي دراز دارند از نفس خود حساب نمي كشند كم خير و پرگو هستند از خدا كمتر مي ترسند خودشان پوزش پذير نيستند ولي اگر به كسي بدي كنند پوزش مي طلبند. هنگام برخورداري سپاسگذار نيستند و هنگام سختي صبر ندارند كار زياد مردم در نظر آنان كم است و مدعي چيزي هستند كه ندارند. نادان جاهل و احمقند و در مقابل معلم خود فروتني نميكنند. وي خدا را اولين معلم پيامبر را دومين و از علي (ع ) و فرزندانش به عنوان سومين معلم بشريت نام برد كه تواضع در مقابل آنان لازم و واجب است . خطيب جمعه انديمشك به ذكر فضائل اهل بيت (ع ) و اخذ ولايت آنها پرداخت و گفت : هرچه شيعه در جهان دارد از ولايت باعظمت اهل بيت (ع ) است و دنياي ما بواسطه اهل بيت (ع ) كه واسطه فيض هستند تامين مي شود و آخرت ما نيز در گرو پيروي از آنان است . وي همچنين گفت : امروز اين واسطه گري فيض به عهده امام زمان (عج ) است و ما ضمن اينكه نبايد زيارت نامه ها و توسل به امام زمان (عج ) را فراموش نماييم بايد جهت سلامتي او دعا كنيم .
باغملك ـ حجت الاسلام درويشي امام جمعه باغملك در خطبه هاي نماز با اشاره به 13 آبان 1343 و سخنراني افشاگرايانه حضرت امام (ره ) مبني بر لغو قانون ذلت بار و ننگين كاپيتولاسيون كه منجر به افشاگري توطئه خبيثانه دشمنان و آگاهي آحاد ملت و نهايتا منجر به بازداشت و تبعيد امام عظيم الشان به تركيه گرديد و نيز حركت روشنگرايانه دانش آموزان عزيز در روز 13 آبان سال 1357 كه به عنوان تجديدعهد و پيمان و پيوند ناگسستني خويش با رهبر بت شكن زمان و شكست توطئه هاي دشمنان انجام و منجر به شهادت و جراحت جمعي از آن عزيزان گرديد و دشمنان اسلام را بيش از پيش به رسوايي كشاند و امام عزيز نيز با دعوت دانش آموزان به صبر و نويد پيروزي نهايي بر تحكيم اين پيوند افزود. خطيب جمعه در ادامه خواستار حضور گسترده و ميليوني همه دانش آموزان و اوليا آنها در روز 13 آبان شد . وي در پايان با اشاره به يوم الله 13 آبان 1357 و تسخير لانه جاسوسي (مركز فساد) آمريكاكه در راستاي دفع و رفع توطئه ها و شكست ابهت پوشالي آنها كه حضرت امام (ره ) آن را انقلابي بزرگتر از انقلاب اول دانست ياد و خاطره آن شهيدان را گرامي داشت . خطيب جمعه اين هفته نام و ياد شهيدفهميده و شهداي هم سن و سال او را منشا حماسه هاي بزرگ و تحول عظيم در شيوه هاي دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام و هموار نمودن راههاي پيروزي دانسته و ضمن زنده نگه داشتن ياد و خاطره آنها از دانش آموزان عزيز خواستار الگوگيري از راهها و ايده هاي آن شهيدان عزيز شد.
گرگان ـ آيت الله نورمفيدي امام جمعه گرگان در خطبه هاي نماز با تبريك ولادت باسعادت كريمه اهل بيت (ع ) افزود : اول ماه ذي الغعده سال 173 قمري در شهر مقدس مدينه سالروز ولادت بانوي بزرگوار و كريمه اهل بيت (ع ) خانم حضرت فاطمه معصومه (س ) است كه در خانواده اي با حضور نوراني علي ابن موسي الرضا(ع ) و احمدبن موسي (ع ) در دامان امام هفتم موسي بن جعفر(ع ) زندگي نموده و در چنين خانواده اي تربيت و پرورش يافتند. وي با اشاره به حديث نوراني امام جعفرصادق (ع ) فرمود : پيامبر(ص ) حرمي دارد و آن شهر مقدس مدينه است امير مومنان علي (ع ) حرمي دارد و آن شهر كوفه است و همه ائمه (ع ) حرمي دارند كه آن هم شهر مقدس قم است و هركس در آنجا با انگيزه وابستگي به خاندان پيامبر(ص ) حضرت فاطمه معصومه (س ) را زيارت كند بهشت بر او واجب مي شود كه به بركت وجود اين بانوي بزرگوار شهر قم يك قداست پيدا نموده و توجهات معنوي زيادي را به سوي خود جلب نمود. ناطق با توجه به نامگذاري سالروز ولادت حضرت معصومه (س ) به نام دختر اظهار داشت : در گذشته ديدگاه نسبت به دختران بسيار زشت بوده است . اما با ظهور پيامبر(ص ) اسلام به مبارزه با اين موضوع پرداخته و با ارائه منش و رفتار اين مسئله را روشن نموده است كه حتي در روايت پيامبر(ص ) آمده است كه خداوند بر دخترها و زنان مهربان تر نسبت بر مردها است . وي با اشاره به روز تاريخي 13 آبان گفت : 13 آبان روز خاصي براي كشور ما مي باشد چرا كه هم ضربه محكمي به ما زدند و از طرفي همان روز سيلي محكمي به آنها زديم كه هنوز هم صداي آن سيلي محكم در دنيا بلند است . وي ادامه داد : آنها براساس يك فلسفه سياسي و به خيال خودشان مي خواستند دنيا را ترسيم و بسازند و بر آن بودند كه دنيا در آينده يكي شده و همه فرهنگ ها تحت پوشش آنها قرار خواهد گرفت اين تئوري و تفكر آنها بوده است .
تبريز ـ نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي اقشار مختلف مردم بويژه دانش آموزان و دانشجويان را براي حضور در مراسم ويژه اعلام انزجار از استكبار جهاني به سركردگي آمريكا در روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در استان فراخواند. حجت الاسلام والمسلمين محسن مجتهد شبستري در خطبه هاي نماز جمعه تبريز تاكيد كرد در اين برهه تاريخي آمريكاي جنايتكار در افول كامل قرار گرفته و لازم است مردم مسلمانان بيش از گذشته نسبت به جنايات و اعمال ضد بشري آن عكس العمل در خور و شايسته نشان دهند. امام جمعه تبريز با يادآوري اقدام جنايتكارانه اخير آمريكا در حمله به مردم بي دفاع در مرز مشترك سوريه با عراق اين تحرك رااقدامي ارعاب آميز و معني دار از سوي استكبار در برابر ملت هاي مسلمان منطقه بويژه ملت عراق براي راضي كردن دولت و مردم آن به امضاي موافقت نامه ننگين امنيتي با واشنگتن توصيف كرد. وي از شوراي امنيت سازمان ملل مجامع بين المللي و كليه وجدان هاي آگاه و بيدار در عرصه جهاني خواست با اينگونه اقدامات خودسرانه و ضدبشري واشنگتن به مخالفت برخاسته و نگذارند انسانيت و عزت بشري در عصر حاضر بيش از اين توسط آمريكاي فاسد و جنايتكار لكه دار شود.
آستارا ـ امام جمعه آستارا گفت : فتح لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام حيثيت جهاني و داعيه شكست ناپذيربودن شيطان بزرگ را بر باد داد. حجت الاسلام اكرمي در خطبه هاي نمازجمعه اين شهر افزود : اين حادثه بزرگ تاريخي به ملت هاي جهان درس مقاومت شجاعت و اعتماد به نفس در مبارزه با استكبار جهاني را آموخت . وي اظهارداشت : اين حادثه بحق انقلاب دوم ناميده شد و در حالي كه بسياري جرات نگاه چپ به سفارت آمريكا را نداشتند گروهي از فرزندان ملت ايران جاسوس بودن به اصطلاح ديپلمات هاي آمريكايي را اثبات كردند. امام جمعه آستارا گفت : اين حادثه به بسياري از كشورها جرات درخواست رفتار برابر با آمريكايي ها را بخشيد و از آن پس حاكمان كاخ سفيد بخود نيامدند. وي افزود : اين شكست بزرگ سياسي باعث شد تا آمريكا تنها به ياري زور و سلاح خود به اقصي نقاط جهان بتازد و بدون شك اين دوران نيز بسر خواهد آمد.
زرنديه ـ حجت الاسلام نيشابوري امام جمعه زرنديه در خطبه هاي نماز ضمن توجه به تقوا گفت : به گفته پيامبر عاقل كسي است كه اطاعت خدا و فرمانبرداري از او كند ولو از لحاظ ظاهري نازيبا و داراي موقعيت اجتماعي نباشد. جاهل كسي است كه معصيت خدا را بكند ولو زيبا و داراي موقعيت بالاي اجتماعي باشد. وي با تبريك ميلاد معصوم (س ) و روز ملي دختران گفت : دختر هديه الهي است و تاريخ شهادت مي دهد كه زنان در كنار مردان نقش آفرين بوده و انسان ساز و تاريخ ساز بوده اند. متاسفانه به دلايل مختلف حقوق الهي و انساني زنان ناديده گرفته شده است . برداشتهاي ناصحيح و افراطي و تفريطي از زن باعث شده است تا حقوق آنان ناديده گرفته شود. در آموزه هاي ديني ملاك سنجش و برتري تقوا است و تفاوتي ميان زن و مرد نيست . اسلام با مبارزه با زنده به گوركردن دختران به احيا و اصلاح جايگاه زن در جامعه پرداخته است . در عصر كنوني كه جاهليت مدرن است جامعه غربي بيشتر تحقير و بهره كشي و ظلم را نسبت به زنان روا مي دارد. پيامبر و امامان اگر مي ديدند كسي از داشتن دختر احساس ناراحتي و ناخشنودي مي كرد سعي مي كردند افكار جاهلي را از ذهن آنان پاك كنند و روش صحيح برخورد با دختران و زنان را به آنها بياموزند. وي در رابطه با دختران به موضوعاتي همچون ترويج ازدواج آنان جلوگيري از طلاق و فروپاشي خانواده ها حجاب و عفاف پاكدامتي و عدم ارتباط پسر و دختر اباحي گري توسط دشمن سرانجام دوستي هاي خياباني كمبود محبت از ناحيه والدين عدم اختلاف و دعواي پدر و مادر در حضور فرزندان دختران فراري اعتياد دختران پوشيدن لباسهاي جلف و زننده اشاره كرد. وي گفت براي زندگي موفق فقط داشتن امكانات مادي كافي نيست داشتن يك الگوي خود مي تواند در سعادت انسان بسيار موثر باشد اسلام با ارائه الگو از جشن خود انسان بهترين روش تربيتي را ارائه داده است . در تاريخ اسلام بعد از معصومين يكي از آن الگوها حضرت معصومه (س ) است .
رودبار ـ حجت الاسلام خاتمي نژاد امام جمعه رودبار در خطبه هاي نماز گفت : انسان بايد در امور مادي و معنوي به محاسبه اعمال خود بپردازد اگر منجر به رشد وي شد. آن را تقويت و اگر موجب ضرر و زيان وي گرديد از آن دست بردارد. وي افزود : سرمايه عظيم عمر خويش را نبايد بيهوده از دست بدهيم و بايد اعمال خويش را محاسبه نمائم و در انجام واجبات و دوري از محرمات بكوشيم . حجت الاسلام خاتمي نژاد در بخش ديگري از سخنانش ضمن تبريك ولادت حضرت فاطمه معصوم (س ) و روز دانش آموز گفت : نوجوان بسيجي شهيد محمدحسين فهميده با حركت شجاعانه و آگاهانه خود نه تنها الگويي براي دانش آموزان ايراني است بلكه براي همه دانش آموزان جهان الگو و آموزگار خواهد بود و اين شهيد گرانقدر چنان فداكاري از خود نشان داد كه اين روز در تاريخ كشور به ثبت رسيد. وي افزود : در يوم الله سيزده آبان ابهت بت بزرگ آمريكا به دست حضرت امام خميني (ره ) شكسته شد و در چنين روزي سفارت آمريكا كه كانون توطئه عليه نظام نوپاي اسلام بود بدست دانشجويان پيرو خط امام تسخير و حضرت امام (ره ) آن را انقلاب دوم ناميدند و اين روز بايد در تاريخ ملت ايران باشكوه خاص باقي بماند.
جويم ـ حجت الاسلام رحيميان امام جمعه جويم در خطبه هاي نماز در ادامه بحث هايي هفته قبل مبني بر لزوم بعثت پيامبران افزود انسان فطرتا در جستجوي خالق خود مي باشد ولي چون وجود ما با اشتباهات و خداي نخواسته هواوهوس توام شده است و از طرف ديگر وجود پاك حق تعالي و شناخت او مشكل است حتما به وجود پيامبر نيازمنديم . و تنها عامل صلاح انسان در زندگي اجتماعي كسي است كه از جانب پروردگار اين مسئوليت را به عهده دارد و در برابر رعايت حقوق همديگر بايد تابع نظم خاصي باشيم و اجازه ندهيم كه كسي از چهارچوب قانون تجاوز كند. زيرا قانون الهي از طرف كسي وضع شده كه خود به هيچ جا و هيچ كس وابستگي ندارد و توسط مجريان الهي كه همان پيامبر(ص ) مي باشد وضع شده است كه در اين رابطه مشكلاتي كه براي فرزند پيامبر حضرت نوح نبي الله پيش آمد نامه برد. در رابطه با مناسبتها ايراد سخن نمود و اول ماه ذيقعده كه امروز مصادف است با ميلاد پربركت حضرت فاطمه معصوم (س ) كريمه اهل بيت درباره اين بانوي بزرگوار و نيز سفارشاتي كه براي زيارت آن حضرت شده است مطالبي بيان داشت .

اشكنان ـ حجت الاسلام حسيني امام جمعه اشكنان در خطبه هاي نماز در ادامه بحث مهدويت گفت : در دوران غيبت واجب است مردم از ولي فقيه مدير و مدبر و آگاه به شرايط و مقتضيات زمان تبعيت كنند. زيرا ولي فقيه از امام زمان اقامه كننده حاكميت و مجري حدود الهي مي باشد و با پيروي از چنين رهبري است كه زمينه حاكميت جهاني اسلام بدست تواناي آن حضرت ايجاد مي شود امام جمعه اشكنان در زمينه مناسبتهاي سيزده آبان نيز سخن گفت و اين روز يكي از روزهاي سرنوشت ساز در تاريخ انقلاب اسلامي خواهد بود و افزود : سابقه آمريكا قبل و بعد از انقلاب جز شرارت چيز ديگري براي ما نيست لذا لازم است جوانان و دانش آموزان همچون پدران خود روحيه انقلابي و سلحشوري و دشمن شناسي و ستم تيزي را در خود حفظ كنند و حضور جوانان بويژه دانش آموزان در مراسم راهپيمائي سيزده آبان موجب ياس و ناكامي دشمن همچون گذشته خواهد شد.
بهنمير ـ حجت الاسلام شريف تبار امام جمعه بهنمير در خطبه هاي نماز پيرامون فرهنگ عمومي به تفصيل سخن گفت وي افزود امروز توجه به فرهنگ عمومي يك تكليف است همه دلسوزان به نظام و ملت بايد در گسترش و نهادينه كردن فرهنگ عمومي تلاش كنند به عنوان نمونه فرهنگ قانون پذيري فرهنگ ازدواج فرهنگ خانواده فرهنگ پوشش . امام جمعه بهنمير سپس پيرامون اهميت حجاب و پوشش سخناني ايراد نمود و گفت رعايت حجاب اسلامي باعث تحكيم خانواده ها و پاكيزگي محيط اجتماعي و پاكيزگي دل ها مي شود با بيان سخنان حكمت آموز امام عارفان امام علي (ع ) گفت انسان پاكدامن و عفيف همانند فرشته اي از فرشته هاست . وي در ادامه به سالروز 13 آبان اشاره كرد و گفت با تسخير لانه جاسوسي ريشه سلطه آمريكا در اين كشور كنده شد 13 آبان پيام به همه مستكبران است كه ملت ايران ملتي با غيرت است از دين و شرف و استقلال خويش دفاع خواهد كرد و هر كس بخواهد عزت اين ملت را پايمال كند دست او را قطع خواهد كرد وي خطاب به جوانان و نسل سوم انقلاب گفت : امروز آمريكا به بن بست رسيده است و براي مردم دنيا روشن شد شعار دمكراسي و حقوق بشر آمريكا دروغي بيش نيست دليل دروغگويي آمريكا زندان گوآنتانامو و تجاوز به افغانستان و مخالفت با دولت مردمي عراق و دولت مردمي فلسطين و حماس كه با آرا مردم روي كار آمدند ايشان خطاب به ملت گفتند امروز رمز پيروزي ملت ما اتحاد و وحدت است به خصوص اتحاد دولت با ملت .
چمستان ـ حجت الاسلام جباري امام جمعه چمستان در خطبه هاي نماز طي سخناني بااستفاده از حديث پيامبر اكرم (ص ) كه فرمودند شيطان پيوسته در حال وسوسه بندگان خداست چه در خواب و چه در بيداري همه نمازگزاران را به مراقبت بيشتر و زدودن غفلت به واسطه تقوا سفارش نمودند. سپس با تبريك اول ذيقعده سالروز ميلاد خجسته دخت موسي بن جعفر(ع ) حضرت فاطمه معصومه (س ) آن وجود نوراني را منشا و مبدا خيرات و بركات بي حد و حساب از بدو ورودشان به شهر قم تا به امروز و از امروز تا قيامت دانستند كه طبق روايت كانون نشر علوم آل محمد(ص ) از كنار بارگاه ملكوتي او خواهد بود امروز نيز شاهد آن پيش بيني اعجازگونه آن حضرات معصومين هستيم در ادامه با توصيف وقايع بسيار مهم تاريخي و چندگانه كشورمان در سيزده آبان پرداخت كه هركدام از آنها في نفسه رخداد تامل برانگيز و در خور تحليل مي باشد همچون تبعيد حضرت امام (ره ) از قم به تركيه كه پس از افشاگري و ظلم ستيزي آن روح خدا طاقت رژيم منحوس طاق گشته و دست به اين جنايت تاريخي يعني جدايي بين امام و امت زد.
ايرانشهر ـ حجت الاسلام عبداللهي امام جمعه ايرانشهر در خطبه هاي نماز اظهار داشت : هر كس رستگاري آخرت را خواهان است راه آن تقوا است وي ادامه داد : استمرار دوستي باعث استحكام روابط اجتماعي ميشود و معاشرت انسان ها از خطا و اشتباه مصون نيست و در مواجه با رفتارهاي اجتماعي بايد اهل گذشت باشيم و از انتقام جويي پرهيز كنيم . خداوند نيز از بندگان مي خواهد پاسخ بدي را به بدي ندهيد بلكه اهل عفو باشيد و پاسخ بدي را نيكو دهيد. تا اين رفتار ما باعث آرامش در دنيا و سعادت در آخرت گردد. حجت الاسلام عبداللهي با تبريك روز ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س ) كه به نام روز دختر نامگذاري گرديده افزود از ديدگاه اسلام وجود دختر در زندگي موجب رحمت الهي مي گردد . وي به مناسبت روز 13 آبان با دعوت از مردم جهت شركت در راهپيمايي اين روز گفت : امام خميني را در اين روز تبعيد كردند به زعم اينكه اين نهضت به پيروزي نرسد دشمن در آن روز با راس هرم مذهبي يعني مرجعيت مقابله نمود اين نشان مظلوميت مرجعيت و اين مردم بود ولي در سال 58 دانشجويان مركز قدرت آمريكا را با تسخير لانه جاسوسي در هم شكستند و اين قدرت مذهب و مردم بود. استكبار بنا داشت با توافقات پشت پرده در زمان دولت موقت به مرور زمان به اركان نظام نفوذ پيدا كنند و به تدريج نظام را منحرف كنند اما با تسخير لانه جاسوسي آمريكا نظام بيمه شد و استمرار مبارزه با آمريكا در نظام ما هميشه به عنوان يك اصل باقي خواهد ماند . و ما در روز13 آبان بايد خشم و نفرت خود را به استكبار جهاني با صداي رسا به تمام دنيا اعلام كنيم كه تا زماني با اين نظام دشمن باشد مبارزه نيز هست .
خارك ـ حجت الاسلام كمالي امام جمعه جزيره خارك در خطبه هاي نماز همگان را به تقواي الهي دعوت نمود و به دنبال مباحث هفته هاي گذشته گفت : سير به سوي خدا بوسيله قلب صورت مي گيرد و شكر يكي از اصلي ترين مواردي كه او را به سوي خدا مي رساند. وي افزود : نعمت ديگر نعمت ستارالعيوب بودن خداوند است و اگر خداوند ما را رسوا مي كرد چه بر سر ما مي آمد در هر صورت بايد از تمام نعمتهاي خداوند شكر گزار باشيم . وي در ادامه ولادت مسعود و ميمون حضرت فاطمه معصومه (س ) را تبريك و تهنيت گفت و افزود : روايتي است از حضرت معصومه (س ) در رابطه با معراج پيامبر در معراج به قصري مي رسد مي فرمايد يا جبرئيل اين متعلق به كيست مي فرمايد اين متعلق به جانشين شما مولاعلي است زيرا فرداي قيامت تمام مردم عريان محشور مي شوند بجز شيعيان مولي علي . وي در پايان سيزده آبان را تبريك گفت و افزود : روز تسخير لانه جاسوسي آمريكا روز مبارزه با استكبار جهاني است و اين مخصوص ما نيست بلكه متعلق به تمام آزادانديشان جهان است .
ابركوه ـ حجت الاسلام غفوري امام جمعه ابركوه در خطبه هاي نماز سالروز فرارسيدن ميلاد باسعادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (ع ) به عموم مسلمانان تبريك گفت و مرقد مطهر آن بانوي اسلام و همچنين امام رضا(ع ) در ايران را افتخار بزرگ براي ملت ايران دانست . وي از ايثار و رشادت نوجوان 13 ساله شهيد محمدحسين فهميده تجليل كرد و افزود : شهيد فهميده در دوران دفاع مقدس آموزگار ايثار و مقاومت نام گرفت شخصيت و اراده فولادينش عشق و علاقه اي كه به اسلام ميهن اسلامي و امام خميني داشت و كاري كرد كه نامش براي هميشه جاويد ماند و الگو باشد براي جوانان و نوجوانان ايراني حتي براي جوانان و نوجوانان ساير كشورهاي اسلامي . وي تاكيد كرد بخاطر حاصل تربيت صحيح و ديني و اسلامي والدين بوده كه امام خميني شهيد فهميده را به عنوان رهبر 13 ساله لقب نام داد و ياد كردند. تمام والدين و دست اندركاران امر تعليم و تربيت مسئوليت اصلي آنها نسبت به جوانان و نوجوانان تربيت اسلامي است . حجت الاسلام غفوري از مردم مومن ابركوه بخاطر برپايي هيات هاي زنجيرزني و سينه زني به مناسبت شهادت امام صادق (ع ) تقدير كرد . وي با بيان اينكه 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني روز مهم و معاصر در تاريخ ايران اسلامي است افزود : دانشجويان خط امام لانه جاسوسي آمريكا در اين روز تسخير كردند و اين كار بزرگي بود كه اتفاق افتاد. امام جمعه ابركوه بااشاره به اينكه اخيرا آمريكا به دست و پاافتاده و مي خواهد دفتر در ايران باز كند به همه مسئولين توصيه كرد بيدار و هوشيار باشند كه آمريكا لانه جاسوسي ديگري در ايران باز نكند . وي از آحاد ملت خواست با شكوه فراوان در راهپيمايي 13 آبان بار ديگر استكبار و آمريكا را ذليل و خار كنند.
زرند ـ حجت الاسلام بابائي امام جمعه زرند پس از دعوت همگان بتقواي الهي ميلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه كريمه اهل بيت را تبريك گفت و در ادامه بحث تربيت حديثي ازا مام علي (ع ) باين شرح مطرح نمود. اي جوانان آبروي خود را با ادب حفظ نمائيد و دين خود را با علم . خطيب جمعه زرند سپس به فرازي از فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع هزاران نفر محصل و دانشجو شده كرد كه در آستانه 13 آبان اظهار فرمودند : طراحي دشمن ايجاد اختلاف به جان هم انداختن فعالان سياسي منزوي كردن خط اصيل و ارزشهاي اسلامي سرگرم كردن جوانها به هوي و هوس ايجاد بي نظمي و اختلال در محيط هاي آموزشي و نااميدكردن مردم است همه بايد مراقب باشند و در زمين طراحي شده دشمن بازي نكنند و گفت : آمريكا نخواهد توانست ملت ايران را از مسير استقلال هويت و سربلندي خود باز دارد.
انار ـ حجت الاسلام منتظري امام جمعه انار يكي از عوامل تقرب به پروردگار متعال را محبت و دوستي پيامبر اكرم و ائمه معصومين و فرزندان آن بزرگواران دانست و گفت : مقدمه محبت اهلبيت (ع ) معرفت و شناخت آن بزرگواران است اگر معرفت آنها نباشد محبت هم از بين مي رود. وي با اشاره به جايگاه رفيع حضرت معصومه (س ) در نزد ائمه معصومين (ع ) گفت : دومين بانوئي كه بعد از حضرت فاطمه زهرا(س ) به فرموده امام صادق (ع ) جميع شيعيان را شفاعت مي كند حضرت معصومه (س ) مي باشد. وي در ادامه به دشمني هاي آمريكا عليه ايران اشاره كرد و گفت : آمريكا مي خواهد ملت ايران از استقلال و عزت خود دست برداشته و از انقلاب اسلامي اظهار پشيماني و خستگي كند و بار ديگر به ملتي وابسته تبديل و تسليم آنها بشود كه يقينا چنين آرزوئي را به گور خواهد برد.
رامهرمز ـ حجت الاسلام موسوي فرد امام جمعه رامهرمز در خطبه هاي نماز ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي بعنوان ذخيره معنوي انسان و تمسك به فضايل ناب اخلاقي در رابطه با جامع ترين نسخه سير و سلوك انسان جهت قرب الهي و رسيدن به مقام عنداللهي اظهار داشت : آنچه در تكامل انسان بيش از ساير امور تاثير دارد و در كتابهاي آسماني و معارف و حيائي خصوصا قرآن كريم كه درحال حاضر تنها كتاب معتبر آسماني است كه بيشتر در آن تاكيد شده مساله نماز بويژه نماز جماعت است و به هيچ عبادتي در تمام اديان الهي به اندازه نماز اهميت داده نشده و براساس آيات قرآن اين فريضه الهي بر همه پيروان شرايع پيشين نيز واجب بوده است . وي افزود : بحران اقتصادي امريكا و اروپا بدون ترديد يك رخداد بسيار شكننده براي دشمن به همان اندازه براي ملت ايران و ساير ملتهاي مسلمان خوشحال كننده است كه اين بحران اقتصادي انتقام خداي متعال از دشمنان اسلام است .
بهبهان ـ حجت الاسلام سليماني امام جمعه بهبهان در خطبه هاي نماز ضمن گراميداشت ميلاد كريمه اهل بيت حضرت معصومه (س ) و دهه كرامت و با اشاره به فرا رسيدن روز 13 آبان گفت : اين سه حادثه بزرگ كه در ارتباط با آمريكاست داريا عبرتهاي فراواني است . در حادثه اول آمريكا قلدرانه مرجع مردم را تبعيد مي نمايد و در حادثه دوم جوانان اين ملت را در دانشگاه به خاك و خون مي كشد ولي در حادثه سوم ابهتش مي شكند و تحقير مي شود. و اين يعني مبارزه فداكارانه و تكيه بر خدا و مقاومت در عرصه نبرد چگونه يك ملت را پيروز و دشمنانش را خوار مي كند. وي تصريح كرد : اين ملت مصمم است اين راه را با صلابت تا نفس آخر ادامه داده و تا شكست كامل استكبار مبارزه خود را ادامه دهد. خطيب جمعه بهبهان با اشاره به روز فرهنگ عمومي گفت : فرهنگ عبارت است از فضاي تنفس جامعه و اين برنامه ريزي و هزينه كردن و مديريت مي خواهد و ما داراي فرهنگ غني و بي نقص اسلامي هستيم و از طرفي داراي دشمنان فراوان . بنابر اين بايد با شناخت دقيق فرهنگ ديني ملي عمومي تخصصي سازماني و ابعاد ديگر و تنظيم روابط آنها با يكديگر نقاط ضعف و قدرت فرهنگ خويش را شناخته و زمينه مناسب را براي جهت گيريهاي فرهنگي كشور همراه با پويايي نشاط و نوآوري را فراهم نمائيم . و اين مسئوليت متوجه همه اركان فرهنگي نظام مي باشد.
آشتيان ـ حجت الاسلام نوراله محمدي امام جمعه آشتيان در خطبه هاي نماز اظهار داشت : بهترين ذخيره و توشه براي جهان آخرت و سعادتمندي اخروي كسب تقواي الهي است وي بدنبال سلسله بحثهاي هفته هاي گذشته پيرامون اهميت و جايگاه حيا و عفت در جامعه افزود شخصيت انسانها به رعايت حيا و عفت آنها در جامعه است . وي اضافه كرد : اگر اين خصلت حسنه و خوب از انسان گرفته شود به هيچ اصولي در جامعه پاي بند نخواهد بود و تعادل جامعه بهم مي خورد. خطيب جمعه آشتيان افزود : رعايت حيا زندگي دنيا و آخرت انسانها را تضمين مي كند. امام جمعه آشتيان ضمن تبريك فرا رسيدن سالروز ولادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س ) به فضائل و مناقب اين شخصيت گرانقدر اسلام اشاره كرد و گفت : فاطمه معصومه (س ) پرتويي از عصمت اهل بيت (س ) در ميهن اسلامي ماست . خطيب جمعه آشتيان با گراميداشت ياد و خاطره اولين شهيد محراب آيت الله قاضي طباطبايي گفت شهيد آيت الله طباطبائي انساني وارسته و عارفي بزرگ بود كه عمر خود را در دستگيري از ستمديدگان گذراند.
جعفريه قم ـ حجت الاسلام دهقاني ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي به اول ماه ذيقعده الحرام سالروز ميلاد كريمه اهل بيت حضرت معصومه (س ) اشاره كرد و گفت : حضرت فاطمه معصومه (س ) آينه تمام نمايي براي زندگي سعادتمندانه دنيا و آخرت انسان مسلمان بويژه زنان جامعه است . وي افزود : روز ميلاد كريمه اهل بيت (ع ) كه روز دختر نيز نام گرفته است بهترين الگوي اخلاقي و تربيتي براي نسل جوان و دختران است . حجت الاسلام دهقاني افزود مردم استان قم بايد قدر نعمت زندگي در جوار كريمه اهل بيت (ع ) را بدانند و سعي كنند با رعايت آداب اسلامي روح آن خانم را از خود راضي نمايند. خطيب جمعه جعفريه سپس در مورد روز سيزده آبان وروز ملي مبارزه با استكبار سخناني بيان نمود.
خيرآباد ـ حجت الاسلام سيد حسين اميري تربيت صحيح فرزندان را از طرف خانواده ها دانست و بر نقش كليدي پدر و مادر در تربيت صحيح فرزندان تاكيد كرد. وي خانواده را اولين مكان تربيتي افراد دانسته و اضافه كرد : كه اگر ما خانواده را اصلاح كنيم جامعه را اصلاح كرده ايم . وي در ادامه ولادت با سعادت حضرت معصومه « كريمه اهل بيت » (س ) را تبريك گفته و در مورد شخصيت بزرگوار ايشان گفت : تنها بانويي ازاهل بيت « ع » مي باشند كه زيارتنامه مخصوص به خود را دارا مي باشند و همچنين داراي جايگاه خاص و والايي هستند. خطيب جمعه در پايان روز دانش آموز و مبارزه با استكبار جهاني آمريكا و اسرائيل را گرامي داشت .
پارسيان ـ حجت الاسلام نوري حسيني خطيب نمازجمعه پارسيان در ادامه مباحث گذشته در خصوص فضائل و مناقب اهل بيت (ع ) به تفسير آيه تطهير پرداخت و افزود : آنچه از روايات استفاده مي شود اين است كه اين آيه در شان و جايگاه 5 تن وارد شده است . وي سپس به پاسخ شبهات مطرح شده در اين خصوص پرداخت . وي در خطبه دوم بااشاره به بحران اقتصادي آمريكا گفت : پايان دوره سلطه اقتصادي آمريكا نزديك است آمريكا بايد داعيه رهبري جهان را ديگر از سر خود بيرون بياورد. وي حمله به سوريه را در اين راستا خواند و افزود : كشورهاي اسلامي نبايد سلطه را بپذيرند . خطيب نمازجمعه پارسيان درخصوص 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي بيان داشت : حركت آن روز دانشجويان پيرو خط امام روح استكبارستيزي را براي هميشه در رگ هاي ملت ايران به جريان انداخت .
شبانكاره ـ حجت الاسلام حمادي امام جمعه بخش شبانكاره در خطبه هاي نماز اين هفته ضمن توسعه نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و دوري از گناه و نيز انجام كارمان نيك در زندگي به سوره لقمان و آيه 16 اين سوره درخصوص انجام كارهاي نيك و تجاوزنكردن به مال ديگران پرداخت و اظهار داشت : بايد تلاش و كوشش كنيم تا در دستورات الهي كوتاهي نكنيم . وي در ادامه ولادت باسعادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س ) را تبريك گفت و با اشاره به زندگي اين بانوي بزرگوار از خواهران خواست كه از ايشان الگو بگيرند . وي 13 آبان روز دانش آموز و تسخير لانه جاسوسي و نيز تبعيد حضرت امام را گرامي داشت و خواستار حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز دانش آموز گرديد.
آبدانان ـ حجت الاسلام موسوي در خطبه هاي نماز به فضائل و مناقب و سجاياي حضرت فاطمه معصومه (س ) پرداخت و گفت : عنايات ائمه معصومين علما و معجزاتي كه از حضرت معصومه وجود دارد نشان از عظمت و قداست اين بانوي بزرگ اسلام مي باشد و تاسيس حوزه علميه قم در مجاور حرم مطهر از كرامات و نشانه عظمت اين بانو مي باشد كه خدمات قابل توجهي به جهان اسلام داشته است . خطيب جمعه آبدانان در ادامه 13 آبان را كه چهار رويداد مهم انقلاب در آن وجود دارد گرامي داشت ازجمله به تبعيد حضرت امام (ره ) كه نقطه عطفي در شروع انقلاب بود اشاره كرد وي گفت : هيبت آمريكا در 13 آبان 58 شكسته شد . وي هفته بسيج دانش آموزي و ياد و خاطر همه شهداي دانش آموز به ويژه شهيد فهميده را گرامي داشت و گفت : بسيج يكي از افتخارات نظام اسلامي است كه خدمات فراواني در بخش هاي مختلف انجام داده است . وي حمله اشغالگران آمريكائي به سوريه را محكوم كرد و گفت : اين ضعف و عجز هيات حاكمه آمريكا را مي رساند و اين آخرين نفسهاي قدرت بوش مي باشد كه صداي فروپاشي و شكسته شدن و قدرت استكباري آنان به گوش دنيا مي رسد.
چاراويماق ـ حجت الاسلام مهدي دوست امام جمعه چاراويماق در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته انقلاب اسلامي را با زمان حضرت موسي و جريان فرعون مقايسه كرد و حضور مستشاران آمريكايي را در ايران قدرت مطلق آن زمان اعلام كرد چون در همه امور دخالت داشتند. وي گفت : آمريكا منافع خود را از كشورهاي خاورميانه تامين مي كرد و انقلاب اسلامي باعث شد كه دست غارت و چپاول گري آنان از ايران و منطقه كوتاه گرديد. وي گفت : آمريكا در عراق و افغانستان به بن بست رسيده و دنبال بهانه است كه فرار كند. امام جمعه چارويماق استكبارستيزي رهبري و مرجعيت و اتحاد و انسجام را از پيامهاي 13 آبان برشمرد .
اهر ـ حجت الاسلام حاجي زاده در خطبه هاي نماز اين هفته ضمن سفارش به تقواي الهي و پرهيز از محرمات به بحث اعتدال و ميانه روي را با ذكر حقايقي از تاريخ اسلام در بعد اعتدال در عبادت پرداخت و با ذكر فرمايشي از امير بيان حضرت علي (ع ) بر پرهيز از سنگين و ناخوشايند جلوه دادن عبادات تاكيد نمود. خطيب جمعه اهر در ادامه بااشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در ديدار با دانش آموزان و دانشجويان به مناسبتهاي هفته اشاره و ضمن تبريك ميلاد كريمه اهل البيت حضرت فاطمه معصومه (س ) بر تاسي بانوان از سجاياي اخلاقي حضرت معصومه تاكيد كرد . وي در فراز پاياني خطبه هاي نماز بااشاره به فرارسيدن يوم الله 13 آبان بعنوان روز دانش آموز و سالروز تبعيد حضرت امام (ره ) و تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ آمريكا كه بعنوان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني نامگذاري شده است برحضور گسترده تر آنان در راهپيمائي 13 آبان تاكيد نمود .
اسكو ـ حجت الاسلام خوانساري در خطبه هاي نماز بعد از توصيه به تقواي الهي و به دنبال سلسله بحثهاي ولايت و امامت از ديدگاه قرآن و مكتب بااشاره به سوره اسرا امامت و ولايت را در اسلام محور همه كارها و اعمال خير دانست و ولايت را ادامه رسالت و نبوت و حافظ شريعت و مكتب و ولي امور مسلمين ارزيابي كرد. امام جمعه اسكو در ادامه با توجه به مناسبتهاي هفته ازجمله ولادت حضرت معصومه (س ) و كريمه اهل بيت و سالگرد شهادت آيت الله قاضي طباطبائي و روز دانش آموز و هفته تربيت و به مناسبت شهادت محمدحسين فهميده و هفته بسيج دانش آموزي پرداخته و سپس به مناسبت روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و تسخير لانه جاسوسي و تبعيد حضرت امام (ره ) و شهادت دانش آموزان اشاره نموده و توطئه هاي سي ساله استكبار و آمريكا عليه نظام اسلامي و مقاومت و شجاعت ملت و نظام اسلامي در مقابل دشمن را نتيجه پيروزي اسلام و پيشرفت و آگاهي دهي به ملتها و ضعف و زبوني و شكستن ابهت دشمن دانست .

دهدشت ـ حجت الاسلام لطيفي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته دهدشت با بيان اين مطلب كه تسخير سفارت آمريكا توسط دانشجويان در شكست هيمنه استكبار آنچنان تاثيرگذار بود گفت : حضرت امام راحل (ره ) آنرا انقلاب دوم ناميد. وي افزود حضور گسترده مردم به ويژه دانشجويان و دانش آموزان در راهپيمايي 13 آبان تجديد ميثاق با آرمان هاي حضرت امام راحل و مقام معظم رهبري و اعلام انزجار و تنفر از استكبار جهاني است . خطيب جمعه دهدشت به حمله آمريكا به كشور سوريه اشاره كرد و افزود : حملات بدون دليل آمريكا به كشورهاي عراق ـ افغانستان و اخيرا سوريه به بهانه هاي واهي ناشي از خوي استكباري اين كشور است . وي همچنين ولادت باسعادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س ) را تبريك گفت و از فضائل آن بزرگوار نيز سخناني بيان كرد.
البرز ـ حجت الاسلام عادلپور در خطبه هاي نماز اين هفته ضمن سفارش و توصيه به رعايت تقوي محور سخنان خود را به موضوع سلسله وار ظلم و مصاديق آن اختصاص داد. وي در ادامه ضمن تبريك بمناسبت ميلاد پربركت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س ) بااشاره به زندگاني آن حضرت خاطرنشان كرد امروز دختران بايد در زندگي خود از آن حضرت الگوگيري كنند و منش و رفتار و حركات خود را در زندگي دنيوي و اخروي و ساير امور منطبق با زندگاني آن حضرت برنامه ريزي كنند. وي در ادامه افزود : باتوجه به اينكه كشور ما كشور حادثه خيزي است و با فرارسيدن زمستان و حوادث ديگر بايد مسئولين خطرات را پيش بيني نموده و از هم اكنون امكانات و آموزشهاي لازم را فراهم نمايند.
دره شهر ـ حجت الاسلام همتي در خطبه هاي نماز اين هفته پس از توصيه به تقوا در ادامه تشريح توصيه هاي پيامبر به ابوذر درخصوص اهميت علم و دانش و « اعتراف به جهل » در جايي كه انسان به چ�





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 633]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن