تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش به سوي اتحاد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پيش به سوي اتحاد
1- 11 سال از زمان آغاز دوران اصلاحات گذشت. دوران 8 ساله اي كه با شيريني ها و تلخي ها، اميدها و ياس ها و فراز و نشيب هاي بسيار همراه بود. كشتي اصلاحاتي كه با اميد و آرزوهاي بسيار در سال 76 با قدرت و جوشش موج هاي عظيم مردمي شروع به حركت نموده بود و كمتر كسي پايان راهي براي اين كشتي تصور مي نمود، در سوم تير 84 با ياس و نااميدي به گل نشست و امروز ديدگان حسرت زده به تماشاي اين كشتي نشسته اند، شايد ناخداي اين كشتي بار ديگر برگردد و اين بار اين كشتي با ناخدايي بيش از پيش درس آموخته، از طوفان ها و موانع پيش رو بگذرد; ناخدايي كه به كندروي ها، تندروي ها و اشتباهات آگاه است و در تعيين سرعت براي رسيدن به اهداف و برنامه ها پخته تر شده است تا بتواند با همراهي و مشاركت فعال سرنشينان مسووليت پذير، آن را تا سرحد امكان به سرمنزل مقصود رهنمون باشد.
پس از نااميدي مردم از عملكرد كساني كه با شعار تغيير، جوانگرايي، آوردن نفت بر سر سفره مردم و عدالت بر سر كار آمدند و هر روز نويد خبرهاي خوشي دادند كه هيچ گاه در زندگي مردم ملموس نشد، حال مردم در گفت وگوهاي درگوشي و شب نشيني ها، آرزوي بازگشت ناخداي اصلاحات را مي كنند، البته نه بازگشت يك قهرمان كه مي خواهد همه چيز را يكشنبه درست كند و به همه مطلوبات برسد، بلكه ناخدايي آگاه، كه شور و نشاط و اميد را به زندگي و آينده آنها برگرداند، حداقل ها را برايشان فراهم نمايد و رو به جلو بودن خود را حس كنند.
2- آري، مردم تصميم گرفته اند و منتظر بازگشت ناخداي صادق و نه قهرمان و جادوگر هستند، اما در اين ميان، احزاب، گروه ها و شخصيت هاي اصلاح طلب در داخل و خارج جبهه اصلاحات چه كرده اند و چه وظايفي دارند؟
در دايره وسيع اصلاح طلبي همچنان سفره انتقادات نسبت به عملكرد يكديگر از هشت سال اصلاحات و قبل و بعد آن پهن است. بسياري از انتقادات نيز بجا و درست است و بسياري از افراد كه تصميم يا روش هايشان مورد نقد قرار گرفته است، متوجه اشتباهات گفتاري و عملي احتمالي خود شده اند و با عبرت و درس آموزي از گذشته تا حد امكان به اصلاح آن پرداخته اند- هرچند كه در ظاهر به اشتباه خود اعتراف نكرده باشند - بنابراين به نظر مي رسد پهن نگه داشتن سفره انتقادات، جدل ها و گاه دعواهاي تكراري با روش هاي فعلي راه به جايي نخواهد برد و انرژي اي را كه بايد صرف رسيدن به اهداف مشترك اين دايره وسيع اصلاح طلبي شود، صرف ديگرزني و مانع تراشي براي باهم بودن، اتحاد و ارائه راهكارهاي كارشناسي و منطبق بر واقعيات براي برون رفت از وضعيت فعلي و رسيدن به وضعيت مطلوب گردد. پس چه بايد كرد؟
3- پيشنهاد مي شود: دوستان اصلاح طلب از هر حزب و گروهي، داخل يا خارج جبهه اصلاحات جهت اعتلاي ايران، كاستن از رنج مردم و رسيدن به اهداف مشترك ولو حداقلي، گذشته ها، اختلافات، تهمت ها و حتي انتقادات را كنار بگذارند، براي مدتي فكر كنند و تصميم بگيرند تا كنار هم بودن و كار كردن را از صفر شروع كنند، به دنبال مقصر كاستي ها و ضعف ها و علل دخيل در آن هشت سال اصلاحات نباشند، در پي يافتن مقصر تحريم يا شركت يا كانديداهاي متعدد در انتخابات سال 84 و مجلس پيش از آن و پيامدهاي هر يك از آنها و اتفاقات مشابه نگردند كه ادامه جو انتقادي با روش فعلي كمكي به اصلاح امور نخواهد كرد.
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن