تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812674531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد محمد خاتمي:نمى‌توان با شعار، مملكت را اداره كرد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: سيد محمد خاتمي:نمى‌توان با شعار، مملكت را اداره كرد
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمى‌گفت: تاملات جدى درباره حضور خود در انتخابات دارم و سرانجام هر چه وظيفه‌ام باشد انجام مى‌دهم.

به گزارش ايسنا، خاتمى‌در ديدار با جمعى از طلاب و روحانيون قم تصريح كرد: دغدغه درباره دين، انقلاب و ايران دغدغه بسيار مهمى‌است. ما درهويت‌مان يك نوع اتصال به دينى داريم كه هم معتقديم دين بزرگى است و مورد رضايت خداست و دينى است كه خدا براى بندگانش انتخاب كرده است. دين در نزد خدا اسلام است؛ تسليم در برابر خداوند روح همه اديان الهى است. ما افتخار مى‌كنيم دين دار هستيم بخصوص ما كه روحانى و طلبه هستيم و زندگى و حيثيت ما به دين وابسته است؛ بنابر اين دغدغه دين داشتن براى ما مهم است.

وى افزود: شعارهاى انقلاب ما همه دينى بود و امام خميني(ره) مى‌گفت اين خدا و دين است كه شما را آزاد مى‌كند،استقلال مى‌دهد و سبب مى‌شود از ذلت نجات پيدا كنيد و پيشرفت كنيد.

خاتمى‌تصريح كرد: نظر امام(ره) با بسيارى از كسانى‌كه در مورد دين نظر و بيان داشتند متفاوت بود؛ ايشان اين همه بر راى و نظر مردم تكيه كرد ولى بعضى‌ها عملا امروز مى‌گويند راى مردم اثرى ندارد و صورى و ظاهرى است. اين بينش و نظر كه ديدگاه انقلاب و خط امام نيست و هيچ نسبتى با امام و انقلاب ندارد، ممكن است بگويد من محور انقلاب هستم و هركسى در هر جايگاهى غير از اين را گفت بايد دفع شود ولو اين‌كه او علاقه‌مند به امام و انقلاب باشد، بنابراين نبايد در مجلس و دولت بيايد. ما اين ديدگاه را خيلى خطرناك مى‌دانيم. به هر حال انقلاب براى ما مهم است و دغدغه انقلاب را داريم.

رئيس موسسه بين‌المللى گفت‌وگوى فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اظهار كرد: ظرف انقلاب و اسلام همين ايران است؛ اگر ايران ضعيف شود،عقب افتاده باشد و اگر ملت ايران عزت و احترام نداشته باشند، بايد نگران بود. وظيفه انقلابى همه ماست كه ايران را بسازيم و كارى كنيم كه ايرانى در دنيا محترم باشد. ما بايد ثروتمند باشيم، بايد عالم و پيشرفته باشيم و بايد از موضع قدرت با دشمن روبه‌رو شويم نه از موضع ضعف! دغدغه داشتن نسبت به سرنوشت و پيشرفت ايران وظيفه ملي، ديني، ملى و وجدانى ماست.

خاتمى‌با اشاره به انتخابات پيش رو تاكيد كرد: ترديدى نيست هر كسى كه مى‌آيد بايد برنامه داشته باشد؛ نمى‌توان با شعار مملكت را اداره كرد آن هم شعارى كه خلاف آن رفتار شود و مردم را دلزده كند.

وى در ادامه گفت: برنامه داشتن كار مشكلى نيست، برنامه خوب وجود دارد؛ 4 برنامه براى اداره كشور نوشته شده است؛ در دوران اصلاحات چشم‌انداز بيست ساله تدوين شد و در نهايت مورد تائيد و تصويب رهبرى قرار گرفت. امروز بايد با نگاه به برنامه‌ها و اين‌كه ضرورت‌ها و ديدگاه‌ها و اولويت‌ها چيست كار كنيم و به جلو برويم. تدوين برنامه آسان‌ترين كارى است كه مى‌توان انجام داد.

خاتمى‌درباره حضور خود در انتخابات آتى گفت: تاملات جدى درباره حضور خود در انتخابات دارم البته شخصا هيچ اشتياق و علاقه‌اى براى بازگشت به قدرت ندارم. سرانجام هرچه وظيفه‌ام باشد انجام مى‌دهم. ما به دنبال قدرت آن هم رسيدن به هر منصبى به هر قيمتى نيستيم. ما هويتى داريم و نمى‌توانيم از آن دست برداريم. ما اگر بياييم با هويت خود خواهيم آمد و اگر بياييم بايد بتوانيم با هويت خود به اسلام، ايران و ملت خدمت كنيم. اگر آمدن مستلزم اين باشد كه هويت خود را از دست بدهيم و براى رسيدن به قدرت طورى ديگر بياييم؛ ما اهل اين طور آمدن نيستيم.

وى تاكيد كرد: اگر بتوانيم كار كنيم، مى‌آييم ولى اگر زمينه براى كار كردن فراهم نباشد اين خدمت به اسلام و ايران نيست كه بياييم و بايد كسى بيايد كه بتواند در اين عرصه كار كند.

رئيس بنياد باران در پايان تاكيد كرد:امكانات بنده محدود است و راه بسيارى از امكانات را هم به روى‌مان مى‌بندند و بنده هم كه حاضر نيستم از هر راهى به آن امكانات برسم، وگرنه دلم مى‌خواهد بنياد باران به صورت فكرى و اجتماعى و نه سياسى و حزبى فعال شود و مبناى كارش انديشه اصلاح‌طلبى و كارهاى گسترده فرهنگي،علمي،تحقيقى و اجتماعى گوناگون باشد و گامى‌به پيش برداريم و احساس كنيم وظيفه‌مان را نسبت به خدا و مردم انجام مى‌دهيم.
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن