تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816357848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيروهاي نهفته درون انسان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: _ تمركز فكر چيست؟

اگر به جيب تفكر فرو كني سر را
گذشته هاي قضا را ادا تواني كرد
و ليكن اين صفت رهروان چالاك است
تو نازنين جهاني ، كجا تواني كرد
جمع كردن تمام حواس روي يك موضوع را تمركز فكر مي گويند ، علم امروزي روي تمركز فكر تاكيد فراواني دارد قبل از اين نيز اكثر بزرگان از اين موحبت الهي برخوردار بوده اند.

زفكر تفرقه باز آي تا شوي مجموع به حكم آن كه چو اهرمن شد سروش آمد


_ تمركز فكر ارشميدوس

سپاهيان روم با كشتيهاي جنگي به سواحل شهر نزديك شده بودند ، ارشميدوس به كمك نبوغ رياضي خود منجنيقهايي ساخته بود كه از اين منجنيقها با پرتاب سنگهاي بزرگ تعدادي از كشتيهاي دشمن را غرق كرده بودند . ارزشميدس در اتاق محقرش مشغول حل مسائل رياضي و تكميل اختراع خود بود كه سربازان دشمن ارشميدس را پيدا كردند ، فرمانده سپاه به سربازانش دستور داده بود كه هر جا ارشميدس را پيدا كردند ، او را زنده نزد وي بياورند . عدهاي از سربازان به خانه ارشميدس ريختند ، چون ارشميدوس را نمي شناختند از او اسمش را پرسيدند . ارشميدس مشغول حل مسائل رياضي بود و چنان فكرش متمركز بود كه متوجه ورود سربازان نشد و پاسخ آنها را هم نداد زيرا در اثر تمركز فكر قوي اصلاً صداي آنها را نشنيده بود . سربازان دوباره سوال كردند ، ولي جز بي اعتنايي و سكوت جوابي نشنيدند ، لذا عصباني شده و با وارد كردن ضربهٌ شمشيري بر گردنش سرش را از تن جدا كردند .
شما حواستان باشد به سرنوشت ارشميدس دچار نشويد !!!!!...... 2_ حس ششم

تمركز فكر و حس ششم از جمله تمريناتي است كه در تمرينات پاراپيسيكولوژي وجود دارد ، از جمله تكنيكهاي ريلكس شدن ( شُل بودن ) براي ايجاد و يا عميق كردن خلسهٌ هيپنوتيزمي و در تمرينات «مديتيشين ، يوگا ، ذن» از تمركز فكر و حس ششم استفاده مي شود حواس پنجگانه ما (بينايي ، شنوايي ، بويايي ، چشايي ، لامسه) به ما كمك مي كند تا به نحو مطلوبي به حوادثي كه در جهان اطراف ما اتقاق مي افتد پي ببريم ، اما حس ششم حاصل پنج حس ديگر را از طريق فرايند علت و معلول فرضي جمع آوري كرده و به فرايند بين علت از طريق معلول قوت مي دهد و حس مستقيمي مانند حواس پنجگانه نيست بلكه ادراك روحي ماوراءالطبيعي است . حس ششم كه آن را فراست يا ادراك نيز مي نامند در علوم مختلف مخضوصا علوم مربوط به ورزشهاي رزمي كاربرد فراواني دارد.

_ آثار علمي حس ششم :

در استفاده كردن از نيروها دروني علاوه بر آن كه محدوديتي در تاثير علمي آن وجود ندارد ، خطراتي نيز براي بشر بوجود نمي آورد . اكنون ساختمانهايي در زمين وجود دارد كه مطلقاً با سنگ ساخته شده است ، از سنگ بودن ساختمانهاي قديمي عجيب نيست ، ولي اين مطلب قابل توجه است كه هر يك از اين سنگها ده تن وزن دارند و بعضاً تا ارتفاع بيشر از ده متري بلند كرده شده اند . ميگويند براي بحركت درآوردن هر يك از اين سنگها نيروي بدني 60 هزار نفر لازم است كه يكباره به فعاليت درآيد ؛ در واقع تا كنون كسي در دنيا نتوانسته چگونگي ساختمان اين احجار را توضيح دهد و توجيه نمايد.
نظير اين ساختمان در لبنان موجود است و موسوم به«ايوان بعلبك» است و تاريخ آن 900 سال قبل از ميلاد مسيح است. خانه كعبه در عربستان در حدود ده هزار سال پيش ساخته شده است و مطابق قصص قرآن و تورات ، توسط ابراهيم و فرزندش اسماعيل (يا اسحق) ساخته شده است . يعني توسط دو نفر ! البته هر دو پيامبر بوده و تواناييهاي استفاده از نيروي جسمي و روحي خود را تا حد كمال داشتند.
يكي ديگر از شگفتيهاي كره خاكي ؛ هرم خئوپس ( از اهرام ثلاثهٌ مصر ) مي باشد كه از حوصله اين بحث خارج است و بعداً به آن خواهيم پرداخت.

3_ نيروي چي _ چي كنگ :


نيروي چي در مفهوم به نيروي حيات اطلاق مي شود و يكي از پيچيده ترين مفاهيم هنرهاي رزمي ، طب سنتي انرژي درماني و يكي از شگفت انگيزترين فلسفه هاي كهن سرزمين چين مي باشد . در بسياري از ورزشهاي رزمي مانند «كونك فو يا ووشو» كه بيشتر با تمرينات تنفسي همراه هستند مورد تمرين قرار مي گيرد.
در اثر بكار انداختن اين نيرو اساتيد قادر به انجام كارهاي خارق العاده هستند ؛ ( مانند تاثير بر حريف فقط با نگاه ، مقاومت بدن در مقابل ضربات مهلك و يا معالجه افراد با انتقال نيرو ) در عرفان و تصوف ما نيز موارد بسياري موجود است كه نشانگر وجود نيروي خارق العاده مي باشد.
چي به معني هوا يا تنفس مي باشد ، در فرهنگ هنرهاي رزمي چين ، چي انرژي حاصل از تنفس معني شده است . در كل چي كنگ به يكسري تمرينات تنفسي گفته مي شود كه سبب پديدار شدن نيروي دروني در انسان مي شود .
البته اين نيرو توسط انرژي « ين و يانگ » و نيروهاي عظيم كيهاني كه در هوا پراكنده است بدست مي آيد. يعني اينكه هنرجويان نيروهاي دروني از طريق انجام يكسري فرمهاي كاملاً تخصصي و تمرينات سخت و طاقت فرساي تنفسي ، انرژي عظيم كيهاني را به طريق انجام تنفس در عين عمل دم از هوا گرفته و در مركزي بنام مركز قدرت « تان تين » حبس نموده و ذخيره مي كنند و اين انرژي ذخيره شده در موقع لزوم از طريق نيروي فكر به هر قسمت از بدن كه لازم باشد انتقال مي يابد و مورد استفاده قرار مي كيرد . بعنوان مثال ذره بين در مقابل نور آفتاب يك نمود عيني مي باشد ؛ زماني كه ذره بين را در مقابل نور آفتاب قرار مي دهيم . نور آفتاب را در يك مركز جمع نموده و تبديل به حرارتي سوزاننده مي كند . در حقيقت «تان تين» مانند ذره بيني است در بدن ما كه نيروي عظيم كيهاني را در يك نقطه جمع نموده و تبديل به يك نيروي خطرناك و كشنده مي كند . ( دستيابي به اين نيرو ساليان متمادي تمرينات سخت و رياضتهاي زياد و استاد مجربي را مي طلبد ) .
انسان بعد از ساليان متمادي تمرينات اصولي وقتي موفق شد به اين نيروي عظيم دست يابد ، مي تواند در زندگي خود نفعهاي زيادي را ببرد . و اين نيرو مانند زرهي فولادين است بر بدن كه مي تواند انسان را در مقابل خطرات بزرگ و بيماريهاي مهلك محافضت نمايد.

شد آنكه اهل نظر بر كناره مي رفتند
هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش
به بانگ چنگ بگوييم آن حكايتها
كه از نهفتن آن ديگ سينه مي زند جوش

4_ تله كينه سيس و حركت اشياء بدون لمس :

تله كينه سيس يا ، پيسيكوكي نه سيس ، به معني تاثير گذاشتن ذهن يا روان آدمي بر روي اشياء موجود در محيط پيرامون است.
بدن انسان در يك پيله پيچيده شده است . اين پيله با نوري مانند نور بنفشهٌ دريايي مي درخشد. در حقيقت الكترومغناطيس بدن براي چشم غير مسلح نامرئي است ، اما واقعاٌ وجود دارد .
هر عملكرد جسمي از بهم زدن پلك چشم كرفته تا تصور يك رويا ، تارهايي از جريان را به پيله نزديك مي كند . حركت اشياء بصورت ناخودآگاه عملي بدون احتياج به تلاشي زياد است . شخص بدون هيچگونه فشار قابل ملاحظه اي جريان انرژي را از بدن خود خارج مي سازد . اين انرژي عمر كوتاهي دارد ، معمولاً بدون جهت گيري است و به اولين شيئي كه در راه خود با آن مواجه مي شود ضربه زده يا آن را تسخير مي كند.
زيست شناسي از دانشكاه ايالتي مسكو بنام «ادواردناموف» طي يك آزمايشي محتويات قوطي كبريتي را روي ميز پخش كرد و (نليا) كه در سن چهاده سالگي در خطوط مقدم ارتش سرخ مجروح شده بود و مدت زيادي را براي درمان در بيمارستان بستري بود و به پرورش تواناييهاي دروني خود پرداخته بود ، دستش را بالاي چوب كبريتها گرفت و آنقدر با فشار و زور تكان داد تا تمام كبريتها مثل تيرهايي كه بوسيله جريان رود حمل شوند ، پشت سر هم به طرف لبه ميز راه افتادند و يكي پس از ديگري روي زمين سقوط كردند «ناموف» براي اينكه احتمال كشيده شدن بوسيله جريان هوا ، نخ يا سيم را منتفي كند ، دسته كبريت ديگري را زير يك صفحه پلاستيكي شفاف قرار داد ، اما باز «نيليا» آنها را واداشت مانند ماكوي پارچه بافي به اين طرف و آن طرف بروند ، سپس پنج سيگار را زير يك ظرف بلورين قرار داد و به حركت درآورد. بعداً سيگارها را ريز ريز كردند تا مطمئن شوند جيزي داخلش نيست .
اين مفهوم براي ملل شرق به ويژه ايرانيان موضوعي كاملاً شناخته شده است و مثالهاي متعددي مرتبط با آن به وفور در كتب قديمي به چشم مي خورد.
« شيخ نظام الدين خالدي ، و پديدهٌ پيسيكوكي نه سيس » وقتي تجديد وضو كرده بود خواست كه محاسن را شانه كند شانه در طاق بود ، و كسي هم نزديك آن نبود كه شانه را به دست شيخ بدهد . شانه از طاق بجست و خود را بدست شيخ رسانيد.

5_ مانيتيزم وهيبنوتيزم :من ندانم به نگاه تو جه رازي است كه من آن راز توان ديدن و گفتن نتوان برخي از افراد از جاذبيت خاصي برخوردارند ، حدود نيم قرن است كه روانشناسان روي اين موضوع تحقيق مي كنند ، ، آنها كوشش ميكنند كه در طبيعت اين حالت قابل ستايش را تعريف كرده ، و روشهايي را براي دستيابي به اسرار آن و كشف ريشهُ آن ارائه كنند . نام اين جذابيت را مانيتيسم شخصي مي گذارند . اصولاً هر انسان تشعشعات خاصي را از خود منتشر مي كند كه روي اطرافيان و افرادي كه به آنها فكر مي كند و حتي روي برخي از افراد ناشناس تاثير مي گذارد . تقويت نيروي مانيتيسمي نياز به مراقبت و تمرينات خاصي دارد .اصولا اكثر اين تمرينات به عنوان دستوالعمل ورزشهاي رزمي و قوانين واجب الاجراي آن درآمده است. {البته اكر در جامعه ورزشي كه اصالتها گم شده است اثري از آن باقي مانده باشد.} تاثير فكر بر جسم و بدن غير قابل انكار است تمركز روح و روان در آنچه كه شما كمال مطلوب مي دانيد بايد چنان باشد كه هنگام ورزش و پرورش روزانه جسم ، هر گاه خود را در حال ورزش كردن در مقابل آيينه مي بينيد تصوير خود را بعنوان ورزشكاري كه در ذهن مي پروانيد و دوست داريد در آن حد باشيد و خود را جانشين آن بكنيد ببينيد ، بايد با انرژي و قاطعيت بسياري بخواهيد كه به تكامل مورد نظرتتان برسيد . تلاشهاي مكرر ، شما را به هدف خواهد رساند و به كمك قابليت تاثير فكر پيشرفتتان آسان خواهد شد و در هنرهاي رزمي از تمركز فكر و تجسم خلاق جهت ارتقاء سطح فني استفاده هاي زيادي خواهيد كرد. راجع به ارتباط تجسم و خودتلقيني و خودباوري « تاثير ذهن بر جسم » آزمايشات فراواني بعمل آمده است . بعنوان مثال يك ورزشكار را در جلسات متعدد تحت خواب مغناطيسي قرار داده اند و وزنه اي در دست چپ او قرار داده ، در آن حال به او تلقين كردند كه تو با دست راستت ورزش مي كني در حالي كه عملا با دست چپ تمرين مي نمود پس از مدتي در آزمايشات به عمل آمده معلوم گشت كه دست راست او تقويت شده است .

6_ تاثير شفابخشي :

اساتيد واقعي و عارفان حقيقي با تقويت نيروهاي دروني و تاثير نيروي جسم بر بدن خود مي توانند بر افراد مختلف از جمله بيماران نفوذ كرده و در بيشتر مواقع آنها را تحت درمان قرار دهند . اين يك حقيقت غير قابل انكار است كه « ذهن آدمي قادر است او را بيمار سازد و يا سالم گرداند » . اساتيد واقعي و افرادي كه از نيروهاي دروني بهره مي برند مي توانند با ارتعاش و انتقال دادن نيروهاي نهفته خود توسط چشمها ، دستان و حتي فكر بصورت تاثير از راه دور و .....تاثيرات غير قابل انكاري بر محيط و اطراف خود بگذارند.
7_ تله پاتي : ارتباط فكر بين دو انسان يا يك نفر با چند نفر را تله پاتي مي گويند كه تقويت اين ارتباط نياز به تمرينات روحي دارد . تله پاتي عملي است كه دو فرد در يك زمان مشخص مي توانند امواج مغزي خود را براي يكديگر بفرستند و براي هم پيام ارسال نمايند . بطور مثال اگر دو نفر در دو اتاق مجزا قرار بكيرند و همزمان بر روي يك موضوع مشخصي فكر نمايند ، افكار همديگر را دريافت مي كنند ، البته اين مثال براي افراد مبتدي و آناني كه تازه تمرينات تله پاتي را شروع كرده اند ، آورده شده است . در سطوح بالاتر حتي مي توان از شهري به شهري و از كشوري به كشور ديگر پيام ارسال نموده و پيام دريافت نمايند




اي نا مه اسرار الهي كه توئي
وي آيينه جمال شاهي كه توئي
بيرون ز تو نيست هر چه در عالم است
از خود بطلب هر آنچه خواهي كه توئي










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 861]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن