تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815311960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشجويان در اتاق شيشه اي لانه جاسوسي چه گفتند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دانشجويان در اتاق شيشه اي لانه جاسوسي چه گفتند؟
نشست تشكل هاي دانشجويي و نمايندگان احزاب درباره 13 آبان، در اتاق شيشه اي جلسات به كلي سري لانه جاسوسي آمريكا، برگزار شد.

به گزارش واحد مركزي خبر در اين نشست كه در دو نوبت برگزار شد، نمايندگان جامعه اسلامي مهندسين، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، حزب موتلفه اسلامي، حزب اعتماد ملي، حزب موتلفه اسلامي، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل، بسيج دانشجويي و جنبش عدالتخواه دانشجويي حضور داشتند.

تشكل هاي دانشجويي و نمايندگان دانشجويي احزاب در اين نشست خوي استكبار ستيزي امريكا را محكوم كردند و 13 آبان را تداعي كننده مبارزه ملت ايران اسلامي عليه استبداد و استكبار دانستند.

عباس خسرواني نماينده جامعه اسلامي مهندسين در اين نشست گفت: 13 آبان سالروز خروش دانشجويان پيرو خط امام عليه دخالت هاي آمريكاست.

وي افزود: امريكا در صدر همه كشورهاي مستكبر خشمگين از پيروزي انقلاب اسلامي ايران است.

خسرواني تصريح كرد: امريكا در ايران از منافع زيادي برخوردار بود اما با پيروزي انقلاب اسلامي اين منافع به خطر افتاد به طوري كه تاكنون فكر و ذهن سياستمداران امريكا را به ايران معطوف كرده است.

وي به اقدامات امريكا عليه كشورمان اشاره كرد و گفت: سياستمداران و دولتمردان اين كشور مي خواستند با حمايت از دولت موقت ، امام راحل و نيروهاي انقلابي را در روزهاي نخست پيروزي خانه نشين كنند و اهداف خود را در قالب نيروهاي سكولار پيگيري مي كردند اما با سكانداري نيروهاي انقلابي تا امروز نتوانسته اند به اهداف خود برسند و روش هاي سخت و نرمشان تاكنون شكست خورده است.

نماينده جامعه اسلامي مهندسين افزود: سخن گفتن از بازگشايي دفتر حافظ منافع امريكا در ايران نشاندهنده شكست انهاست.

خسرواني شكست هيبت و هيمنه امريكا و روشن شدن چهره واقعي ان را براي ملت ايران از دستاوردهاي تسخير لانه جاسوسي دانست و گفت: امريكا هيچگاه در پي مسائل ديپلماتيك در كشورها نبوده اما همواره براي تحريك گروهها و ترور شخصيت ها فعاليت كرده است.

قندهاري نماينده حزب اعتماد ملي نيز يكي از بزرگترين وقايع انقلاب شكوهمند اسلامي را تسخير لانه جاسوسي امريكا دانست و گفت: اين اقدام نه فقط واقعه معمولي بلكه انقلاب دوم ملت ايران بود.

وي افزود: مردم ايران در 22 بهمن سال 57 از قيد مادي رژيم پهلوي رها شدند اما در 13 ابان 58 از بندهاي معنوي و فكري ايالات متحده امريكا گسسته شد.

قندهاري تصريح كرد: كشورهاي به ظاهر مستقل، از نظر فكري و معنوي در اسارت ارمانها و منافع امريكا هستند اما ملت قهرمان ايران با حركت عظيم خود براي هميشه از اسارت معنوي امريكا تا امروز و تا ابد رها شده است.

وي به برخي از اقدامات مستكبرانه امريكا اشاره كرد و گفت: هر جا امريكا و سياستمدارانش حضور داشته باشند يك روي سكه ان بروز شورش ، كودتا و تخريب است.

همچنين در ادامه اين نشست مجتبي توانگر نماينده جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي درخصوص واقعه 13 ابان تصريح كرد: امريكا از هيچ تلاشي براي شكست انقلاب نوپاي اسلامي در ايران فروگذار نكرد و حمايت از سركرده هاي گروههاي ضد انقلاب، تامين مالي گروههاي تروريستي، انفجار خطوط نفت و بي ثباتي در مناطق قومي را در دستور كار ماموران سازمان اطلاعاتي سيا مستقر در لانه جاسوسي قرار داده بود.

وي سفارتخانه امريكا در كشورمان را به مركز فرماندهي ماموران سازمان سيا براي خرابكاري و جاسوسي تشبيه كرد.

توانگر رشد، كمال و استحكام انقلاب و شناسايي بزرگترين دشمن نظام اسلامي، تثبيت خط امام به عنوان خط سازش ناپذيري با استكبار و اشكار شدن مشي ليبرالها و دمكراتها با رهبر و توده مردم را از دستاوردهاي تسخير لانه جاسوسي امريكا دانست.

سيد مهدي جولايي نماينده دانشجويي حزب موتلفه اسلامي، امام خميني(ره) را احياگر انسانيت در عصر حاضر معرفي كرد و گفت: اين مكاني كه روزي براي تحقير ملت ايران را ان سخن گفته مي شد امروز شاهد سخن گفتن درباره عزت و موفقيت هاي ملت ايران است.

وي تسلط بر داشته هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي و نيز تغيير ايدئولوژي و خاستگاه فكري ايرانيان را از اهداف امريكا در ايران بيان كرد و افزود: امام راحل توانست باتوجه به غيرت و ايمان جوانان ايراني جلوي زياده خواهي هاي مستكبرانه امريكائي ها را بگيرد.

جولايي گفت: اكنون مقام معظم رهبري اين دو مولفه را به عنوان قطع دست متجاوزان به كشور معرفي مي كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه تفاوت دو نامزد مطرح امريكا براي رياست جمهوري اين كشور در قبال ايران چيست ؟ تصريح كرد: دو حزب دمكرات و جمهوري خواه امريكا در سياست هاي كلي تفاوتي ندارند و در برخي از روش ها، يكسان عمل نمي كنند.

جولايي با بيان اينكه ديدگاه اين دو حزب در قبال جمهوري اسلامي ايران هيچ تفاوتي ندارد گفت: مشكل ما به مسائل سياسي محدود نمي شود بلكه اين مشكلات ريشه تاريخي و ايدئولوژي دارد و با روي كار امدن افراد تغيير رويه امكانپذير نيست.

نماينده دانشجويي حزب موتلفه اسلامي افزود: در بيانات و مصاحبه هاي امام راحل هيچگاه سخني درباره قطع رابطه با امريكا نبوده است بلكه ايشان بر اين اعتقاد بودند كه روابط ما با ديگر كشورها بايد به صورت متقابل باشد و امريكا نيز بايد در امور داخلي كشورمان دخالت نكند و جمهوري اسلامي ايران را به رسميت بشناسد.

جولايي بر بازخواني وصيت نامه بنيانگذار جمهوري اسلامي براي روشن شدن ابهامات تاكيد كرد و گفت: ما هيچگاه پيش قدم براي قطع رابطه با امريكا نبوده ايم بلكه انها اين اقدام را انجام دادند و براي ايجاد رابطه مجدد نيز خود انان بايد اقدام كنند.
وي افزود: برخي به دنبال بهانه اي براي بازكردن پاي نظام سلطه در كشورند اما از اين مطلب غافلند كه خاطره و ذهن ملت ايران حركات ناشايست امريكائيان را از ياد نمي برد.

جولايي گفت: امريكا درصدد نفي ستيزه گري خود نيست.

قندهاري نماينده دانشجويي حزب اعتماد ملي نيز در اين باره تصريح كرد: سياست خارجي امريكا مبتني بر امريكايي كردن جهان و صدور الگوي امريكايي در مناطق مختلف دنياست.

وي گفت: سياست هاي دولت هاي مختلف امريكا در اصل و ماهيت با يكديگر تفاوت ندارد بلكه تاكتيك ها و روش هاي آنان متفاوت بوده است.

قندهاري افزود: برخي مي پندارند اگر اوباما رئيس جمهور امريكا شود فضاي مساعدي براي ايران فراهم مي شود و خطرات و اسيب هاي احتمالي به حداقل مي رسد در حالي كه اينگونه نيست زيرا ما بيشترين ضربه ها و تحريم ها را در زمان حضور دمكرات ها تجربه كرده ايم.

وي خاطرنشان كرد: تا زماني كه تصاوير نامطلوب و حافظه تاريخي ملت ايران كه مملو از تصاوير سياه امريكاست پاك نشود هيچ تغييري در سياست خارجي امريكا مطلوب ما نيست.

توانگر نماينده دانشجويي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي دراين خصوص گفت: هردو گروه دمكرات و جمهوريخواه امريكا در مقاطع مختلف، جنگ و تحريم ايران را خواستار بوده اند.

وي افزود: از اصول سياست خارجي ايران در انديشه امام راحل و مقام معظم رهبري نفي سلطه گري و سلطه پذيري و نيز مبارزه با استكبار بوده اما شاهديم كه در برخورد امريكا هيچكدام از اين مسائل كمرنگ نشده است.

نماينده دانشجويي جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به اين سوال كه نظر شما درباره گشايش دفتر حافظ منافع امريكا در ايران و ديدار برخي نمايندگان مجلس با اعضاي كنگره امريكا چيست؟ گفت: گشايش دفتر حافظ منافع در كشورمان موضوعي رسمي و ديپلماتيك است و تا زماني كه امريكائي ها درخواست خود را از كانال هاي غير رسمي مطرح كنند اظهار نظر خاصي انجام نمي شود.

خسرواني با اشاره برخي اظهار نظرها درباره تفاوت كنگره آمريكا با دولت اين كشور تصريح كرد: وزارت امور خارجه مسئول بيان سياست خارجي و مواضع رسمي جمهوري اسلامي ايران است و پارلمان امريكا نيز جزو حاكميت و حامي دولت امريكاست.

خسرواني گفت: بايد در نظر داشت كه اين پارلمان بودجه عمليات هاي تروريستي، اخلال در ايران و لشكركشي نظاميان امريكايي به منطقه خاورميانه را تصويب كرده است و در اين شرايط ما چگونه مي توانيم ميان پارلمان و دولت امريكا تفاوت قائل شويم و با پارلمان اين كشور رابطه ديپلماتيك برقرار كنيم.

همچنين نماينده دانشجويي حزب اعتماد ملي افزود: كشورها از ايجاد ارتباط با يكديگر ناگزيرند و اين امر مستلزم برقراري روابط دو جانبه است.

قندهاري گفت: روابط دو جانبه بايد برمبناي ويژگي هاي مثبت شكل گيرد و به سطحي مطلوبتر از گذشته منجر شود.

وي تصريح كرد: اكنون در دهكده جهاني توسعه ارتباط با كشورهاي ديگر امري ضروري است و دراين شرايط آمريكا بيشتر از جمهوري اسلامي ايران از قطع رابطه متضرر شده است.

قندهاري افزود: ايران در منطقه اي راهبردي توانايي تاثيرگذاري فرهنگي و مديريت منطقه را دارد و به نفع سياستمداران ايالات متحده امريكاست كه با رجعت و اصلاح سياست هاي نادرست و احساسي گذشته در قبال ايران ، به ترميم روش هاي خود بپردازند.

نماينده دانشجويي حزب اعتماد ملي گفت: اگر سردمداران امريكا با نگاهي عاري از تبعيض بنگرند مي توانند با ايران رابطه برقرار كنند.

نماينده دانشجويي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي نيز در پاسخ به اين سوال تصريح كرد: تشكيل دفتر حافظ منافع امريكا در ايران به علت فضاسازي انتخاباتي در اين كشور طرح شده است و انان از اين قطع رابطه بيشتر ضرر كرده اند و رغبت بيشتري براي تشكيل اين دفتر دارند.

توانگر افزايش قدرت منطقه اي ايران، ناكامي هاي امريكا در منطقه، نزديكي انتخابات رياست جمهوري امريكا، پيشرفت هاي علمي و فناوري هسته اي كشورمان و گرفتن تضمين براي انجام مذاكره را از علل طرح پيشنهاد تشكيل دفتر حافظ منافع امريكا در ايران برشمرد.
نماينده دانشجويي حزب موتلفه اسلامي در اين باره گفت: طرح اين موضوع به علت شرايط خاص بين المللي و بهانه است زيرا اكنون سفارت سوئيس حافظ منافع امريكا در ايران است و نيازي به تشكيل اين دفتر نيست.

در ادامه اين برنامه نشست ديگري با حضور نمايندگان دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، اتحاديه اسلامي دانشجويان مستقل، بسيج دانشجويي و جنبش عدالتخواه دانشجويي تشكيل شد.

نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان 13 آبان را نماد حركت استكبار ستيزانه جنبش دانشجويي دانست و گفت: ما اهل ستيزه جويي نيستيم اما اهل عزت و شرفيم.

علي جوادي افزود: ايران با دولتها ستيزه نمي كند اما با استكبار و نماد آن كه آمريكا و اسراييل هستند و خوي استكباري دارند مقابله مي كند.

وي تصريح كرد: آمريكا قصد داشت ايران را به يكي از ايالتهاي خود تبديل كند و يا انقلاب را با ايجاد مراكز فساد در درون سفارتخانه خود شكست دهد اما شاهد بوديم كه انقلاب اسلامي ايران شكستي را در دنياي استكبار به وجود آورد كه بناي آن فرو ريخت.

جوادي گفت: آنها به دنبال اسارت ملتها و دولتهايند و مي خواهند ادبيات خود ‌را بر انان تحميل كنند و دراين زمينه كليشه سازي هائي از جمله بيان كشورهاي جهان سومي را به ملتها و دولتها القا مي كنند.

وي تصريح كرد: رسانه هاي آنان در خدمت نظام سلطه و هژموني غربند و اين جنبش اسلامي درصدد شكستن اينگونه ساختارهاست.
نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت: به ملتها و دولتهاي منطقه كه احيانا در غفلتند و مي پندارند استكبار وجود خارجي ندارد هشدار مي دهيم كه آمريكا همان آمريكاي سابق است و خوي استكباري خود را كنار نگذاشته است.

جوادي افزود: ما آمريكا را به عنوان نماد استكبار جهاني مي شناسيم.

درادامه نماينده اتحاديه اسلامي دانشجويان مستقل درباره واقعه 13 ابان گفت: اين واقعه به علت دخالتهاي مستقيم و غيرمستقيم آمريكا در ايران رخ داد زيرا انان پس از انقلاب نيز قصد خدشه دار كردن نظام اسلامي را داشتند.

مهدي اجرايي طوسي حركت دانشجويان را اقدامي درست و سنجيده دانست و افزود: كودتاي نوژه، ترور مسئولان و مشخص شدن هويت بني صدر از جمله نشانه هاي حقيقت اقدام‌ دانشجويان در تسخير لانه جاسوسي امريكا است.

وي تصريح كرد: آمريكا اكنون نه تنها به ملت ايران بلكه به همه ملتهاي مظلوم جهان ظلم كرده است و خود را صاحب و مالك جهان مي داند.

نماينده بسيج دانشجويي دراين زمينه گفت: در ماههاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي گروههاي مختلفي مانند چريكهاي فدائي خلق و ملي مذهبي ها از جمله گروههاي اقليتي بودند كه در سيل خروشان ملت ايران نقش اندكي داشتند.

عليرضا زاهدي افزود: دانشجويان با زمان سنجي استثنائي به لانه برنامه ريزي مستكبران حمله و انرا اشغال كردند تا تصور همخواني اسلام ناب و اسلام آمريكائي را از ذهن جهانيان پاك شود.

وي تصريح كرد: امريكائي ها مي پنداشتند كه همواره سكاندار جهانند اما با تسخير لانه جاسوسي آمريكا، هيمنه و ابهتشان در هم ريخت.

نماينده بسيج دانشجويي در پاسخ به اين سوال كه اكنون پايگاه امريكا در كشورمان كجا مي تواند باشد؟ گفت: افرادي هستند كه در چند سال گذشته تحت سيطره و ارعاب امريكائي ها قرار گرفته اند و اكنون نيز همانند عروسكي براي آنان ايفاي نقش مي كنند.

نماينده اتحاديه اسلامي دانشجويان مستقل دراين زمينه تصريح كرد: اكنون عده اي مي گويند بايد براي تسخير لانه جاسوسي امريكا از انان عذرخواهي كنيم.

مهدي اجرايي طوسي محوريت تسخير لانه جاسوسي را بر مبناي گفتمان امام دانست و افزود: اكنون برخي درصدد تحريف و استهاله اين گفتمانند و در نشرياتشان پرونده سازي هاي مختلفي مي كنند و انان عمال فعلي آمريكا در كشور هستند.

نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در پاسخ به اين سوال گفت: بايد حساب ملت را از برخي افراد جدا كنيم زيرا مردم ايران نه آمريكا و نه مذاكره با آنرا خواستارند.

علي جوادي افزود: كساني كه از تسخير لانه جاسوسي ابراز پشيماني مي كنند افرادي هستند كه در دوره اي در پي حوس هاي زودگذر بودند و اكنون مطامع خود را در ايجاد رابطه با امريكا مي جويند.

وي تصريح كرد: مردم ايران كه ريشه در فرهنگ اصيل انقلابي دارند به هيچ وجه مذاكره با امريكا را برنمي تابند.

جوادي گفت: جريان هاي دانشجويي با اتفاق نظر، خوي استكبارستيزي دارند و گستاخي هاي آمريكا عليه ايران را همواره به ياد دارند و خواهند داشت.

نماينده دفتر تحكيم وحدت نيز افزود: مهمترين پايگاهي كه آمريكا در شرايط كنوني دارد عمال رژيم طاغوت فعال و فريب خوردگانند كه فريب شعارهاي به ظاهر زيبا و بشردوستانه و دمكراسي خواهانه آمريكا را خورده اند.

عباس انساني تلاش برخي افراد را براي ناكارامد جلوه دادن حكومت ديني از نشانه هاي فعاليت امريكا در كشور دانست.

وي گفت: امريكائيها اكنون در حال سيطره بر حكومتهاي اروپائي هستند.

انساني درباره تغيير ادبيات نامزدهاي رياست جمهوري آمريكا و طرح پيشنهاد تشكيل دفتر حافظ منافع امريكا درايران و ديداربرخي نمايندگان مجلس با اعضاي پارلمان امريكا گفت: موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران از بدو پيروزي تاكنون برپايه گسترش و بسط ارتباط با همه كشورها جز رژيم جعلي صهيونيست، بوده است.

نماينده دفتر تحكيم وحدت خاطرنشان كرد: متاسفانه در 30 سال گذشته شاهد تغيير رفتار دولتمردان آمريكا نبوده ايم و اكنون ميان دو جريان طاغوت و داعيه داران عدالت و آزادي حقيقي ملتها تقابل وجود دارد.

انساني گفت: تا زماني كه آمريكا عملكرد خود را تغيير ندهد و از موضع برتري جويانه و بدون در نظر گرفتن منافع طرف مقابل برخورد كند، جمهوري اسلامي ايران به هيچ وجه حاضر به ارتباط نخواهد شد.

نماينده جامعه اسلامي دانشجويان در پاسخ به اين سوال گفت: مشكل ما با آمريكا مشكلي ريشه اي است و با مذاكره حل نمي شود.

علي جوادي افزود: ريشه مشكلات ما در جهان بيني آمريكا در نگاه به كشورهاي جهان است زيرا انان درصد ايجاد سرسپردگي كشورها به خود هستند.

وي تصريح كرد: امريكا 54 سال عليه كشورمان به صورت خصمانه عمل كرده است و اكنون مذاكره براي ما جايگاهي ندارد زيرا امروز موضع جمهوري اسلامي ايران به ويژه دولت نهم عزتمند است.

جوادي گفت: مذاكره امريكا با مسئولان كشورمان براي آنان مفيد و امتياز است و نبايد غافلانه و بي تدبير به ان بنگريم بلكه بايد به صورت عزتمند به اين مسئله نگاه كنيم.

وي افزود: تنها رابطه ايران با آمريكا ميان انديشمندان حقيقت طلب آمريكائي كه در بطن مردمند است.

نمايند اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل در اين باره گفت: مسئله چالشي ايران با آمريكا براساس جهان بيني متفاوت و ايدئولوژي است و اكنون نمي توان به هيچ وجه به انان اعتماد داشت.

مهدي اجرايي طوسي امريكا را به سگ هاري تشبيه كرد كه هر لحظه امكان حمله به صاحبش را دارد.

وي با بيان اينكه آمريكا دوستان خود را به گونه اي انتخاب مي كند كه منافع آنها را تامين كنند گفت: اكنون شاهديم كه امريكا در مواجهه با دولت پاكستان كه مواضعشان كمي با آنان يكسان نيست، خاك اين كشور را مورد حملات هوايي قرار داد.

طوسي افزود: به نظر ما نخستين ملت مظلوم جهان ملت آمريكا هستند زيرا در دست اين حكومت و دولت اسيرند.

نمايند اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل گفت: تا آخرين لحظه نوك پيكان استكبار ستيزيمان را به طرف آمريكا نشانه مي رويم.
وي سردمداران آمريكا را سربازان رژيم صهيونيستي دانست و افزود: انان براي اربابان خود نقش پياده نظام دارند.

نماينده بسيج دانشجويي نيز با بيان اينكه برخي كارگزاران سابق كه ماهيت خود را نشان داده اند اينك براي كسب اعتماد آمريكا فعاليت مي كنند گفت: ملت ايران با انتخاب دولت نهم كه شعار ظلم ستيزي و ضد آمريكايي داشت، پشت آين عده را شكست.

عليرضا زاهدي افزود: آمريكا در كشورهاي منطقه ضعيف تر از ايران و در باتلاق فرورفته است و چالش ايران با اين دولت زماني به پايان مي رسد كه نشانه هاي زوال آن را ببينيم.

همچنين نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويي در اين باره گفت: هنوز شرايط قطع رابطه با آمريكا تغيير نكرده است تا بخواهيم با اين دولت رابطه برقرار كنيم.

سيد حميد حسيني افزود: جمهوري اسلامي ايران با دولت ها دشمني ندارد اما خوي استكباري و حس قيم مابانه آنها و ظلمشان بر ملت هاي مظلوم ما را به دشمني با آنها ترغيب مي كند.

وي تصريح كرد: مشكل ما با خوي استكباري آمريكا است و تجديد رابطه با آمريكا را ظلم به مظلومان عالم مي دانيم.

حسيني در پاسخ به برخي افراد كه بيان مي كنند اگر آمريكا اموال بلوكه شده را مسترد كند و غرامت خساراتش را به ايران بپردازد مي توانيم بر سر ميز مذاكره بنشينيم و ارتباط برقرار كنيم، اين تفكر را منحرف دانست و گفت: شرايطي كه امام راحل تبيين كرده اند اين است مشكل ما با امريكا به علت خوي استكباري آن و ظلم بر ملتهاي مستضعف عالم است.

نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويي در پاسخ به اين سوال كه موضع دانشجويان بايد درخصوص سفارت انگليس چه باشد؟ گفت: بايد فراتر از مناسبات سياسي و مصلحت هاي حكام عمل كنيم.

حسيني افزود: انگليس هنوز كارنامه سياهي دارد و همانند آمريكا مظهر استكبار عليه مستضعفان عالم است.

وي تصريح كرد: ما انگليس را مانند روباه پير مي دانيم و هنوز بغض جنايت هاي انگليس در گلوي جنبش دانشجويي باقيست.

نماينده بسيج دانشجويي در پاسخ به اين سوال گفت: انگليسي ها اگر كارنامه خود را سياه تر كنند همان دانشجوياني كه سفارت آمريكا را تسخير كردند اين عمل را عليه انگليسي هاي غاصب انجام مي دهند.

نمايند اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل نيز در اين باره تصريح كرد: ميان امريكا و انگليس تفاوتي وجود ندارد.

مهدي اجرايي طوسي گفت: امريكا و انگليس از مظاهر استكبار جهان و عنان گسيخته و به ظاهر بي رقيبند اما جمهوري اسلامي ايران با قدرت در مقابل آنها ايستاده است.

وي با بيان اينكه اكنون شعارهاي مرگ بر امريكا و انگليس در جهان در حال فراگير شدن است افزود: آمريكا، اسرائيل و انگليس در همه اقداماتشان با يكديگر شريكند.

اجرايي طوسي با اشاره به اقدامات انگليس عليه ايران گفت: آمريكا ولد چموش انگليس است و نمي توان اين دو را از هم جدا دانست.
نماينده جامعه اسلامي دانشجويان نيز در اين خصوص تصريح كرد: هويت امريكا ، انگليس و رژيم صهيونيستي مانند يكديگر است و تفاوتي ميان انها نيست.

علي جوادي گفت: تضميني وجود ندارد كه واقعه 13 آبان 58 درآينده براي سفارت انگليس رخ ندهد زيرا اين كشور در همان چارچوب فكري امريكا به كشورهاي منطقه مي نگرد.

وي خاطرنشان كرد: درباره مواضع انگليس، هوشيار، بيدار و آماده هستيم.

نماينده دفتر تحكيم وحدت هم درپاسخ به اين سوال گفت: براي ما مقابله با ظلم و استعمارگري و مشي استكباري مهم است و فرق نمي كند در طرف مقابل چه دولتي قرار دارد.

عباس انساني افزود: انگليس در ساليان متمادي نشان داده است كه استعداد ويژه اي در استعمارگري دارد و نبايد از توطئه هاي استعمارگر پير غافل شد.

وي تصريح كرد: اگر اين رفتارها ادامه يابد و منافع ملت مظلوم جهان به خطر افتد، جنبش دانشجويي ساكت نمي نشيند.

انساني همچنين در پاسخ به اين سوال كه تفاوت دانشجوي فعلي با دانشجوي سال 58 كه لانه جاسوسي امريكا را تسخير كرد چيست؟ گفت: رفتاري كه ملتهاي مظلوم را براي مقابله با آمريكا ترغيب مي كند خوي امپرياليستي و دست يابي به همه عوامل و منافع براي يكه تاز نگه داشتن قدرت استكباري است.

وي افزود: دانشجويان بايد در شكستن اين انحصار به ويژه در مسائل عملي و دستيابي به علوم نوين فعاليت كنند.

انساني بيداري، آگاهي و پرهيز از ساده لوحي در برابر انديشه هاي آمريكا را براي قشر دانشجو ضروري دانست و بر ان تاكيد كرد.

نماينده جامعه اسلامي دانشجويان نيز گفت: شايد اكنون وظيفه دانشجويان تسخير مجدد لانه جاسوسي نيست اما بايد كليشه هاي مدرن براي بستن دست ملتها را بشكنيم.

علي جوادي با اشاره به الهام بخشي انقلاب اسلامي ايران افزود: اين پيام را به دانشجويان منطقه مي رسانيم كه شما نيز 13 آبان خود را رقم بزنيد تا ظواهر ساختگي آمريكا براي سلطه بر كشورها شكسته شود.

نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل نيز درپاسخ به اين سوال گفت: دانشجويان ايراني هر كاري كه بخواهند مي توانند انجام دهند.

مهدي اجرايي طوسي افزود: همه تلاش خود را مي كنيم تا كوچكترين ‌خدشه اي به حماسه 13 آبان وارد نشود.

وي اعلام كرد: دانشجويان ايران چنگ اندازي آمريكا به هر منطقه اي را در همان منطقه جواب مي دهند.

نماينده بسيج دانشجويي درپاسخ به اين سوال، كارآمدي دين در اداره كشورها را يادآور شد و نيز انجام عمليات هاي متناسب را عليه سلطه گران به ويژه آمريكا وظيفه دانشجويان كنوني دانست.

نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويي نيز گفت: عاملي كه موجب پيدايش انقلاب دوم (تسخير لانه جاسوسي) شد آرمانخواهي بود و اكنون نيز اين آرمان بايد مبتني بر سخنان امام و رهبر حفظ شود.

سيد حميد حسيني افزود: جنبش دانشجويي اعلام مي كند درصورتي كه آمريكا ماهيت سلطه گري اش استهاله شود و دولت ديگري اين خوي را بدست آورد، ما با آن دولت دشمني مي كنيم.

وي تصريح كرد: همه كساني كه دم از مذاكره با آمريكا و گشايش دفترحافظ منافع اين كشور را مي زنند بايد بدانند كه جنبش هاي دانشجويي در قبال اين انحراف از خط امام، ساكت نمي نشينند و وارد صحنه مي شوند.

نظرات كاربران:
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن