تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816658353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست شوراي عالي تهيه‌كنندگان با رئيس پليس امنيت؛ عليپور: شتاب هدفمند پليس امنيت جهت حفظ صنعت سينماي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست شوراي عالي تهيه‌كنندگان با رئيس پليس امنيت؛ عليپور: شتاب هدفمند پليس امنيت جهت حفظ صنعت سينماي ايران است
خبرگزاري فارس: رئيس پليس امنيت عمومي تهران گفت: شتاب هدفمند پليس امنيت و ستاد مبارزه با عرضه غيرمجاز، جهت حفظ صنعت سينماي ايران است و ما در مجموعه پليش مي‌كوشيم هدف‌مند، دقيق و منظم عمل كنيم و ما از سينماگران مي‌خواهيم تا در كنار ارشاد و پليس، اين مجموعه را كامل كنند.
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست اعضاي شوراي عالي تهيه‌كنندگان با رئيس پليس امنيت صبح پنجشنبه در مكان پليس امنيت برپا شد.
بنا بر اين گزارش، در اين جلسه كه با حضور سردار محمدرضا عليپور رئيس پليس امنيت عمومي تهران، زماني جانشين رئيس پليس امنيت، اكبرپور مديرعملياتي پليس امنيت، ابراهيم داروغه‌زاده دبير ستاد هماهنگي مبارزه با عرضه غيرمجاز محصولات فرهنگي، غلامرضا موسوي رئيس، مهدي فخيم‌زاده نايب رئيس و منوچهر محمدي سخگوي شوراي‌عالي تهيه‌كنندگان و ديگر اعضاي اين شورا از جمله علي آشتياني‌پور، علي واجد سميعي، عليرضا داوودنژاد برگزار شد، سد غلامرضا موسوي در ابتداي سخنان خود گفت: قبلا خدمت سردار رادان و بعضي از دوستان خدمت رسيديم و گفتيم كه بي‌تعارف شما سينماي ايران را نجات داديد. واقعا اين را براي خوشامد ايشان نگفتيم چون داشت اتفاق وحشتناكي مي‌افتاد كه با حضور شما و همكاران بسيار خوبتان و زحماتي كه همكاران ما و خود دكتر داروغه زاده كاري صورت گرفت كه حالا خوشبحتانه مي‌توانيم بگوييم وقتي وارد فاز دوم و بخش شهرستان‌ها مي‌شويم، با يك تجربه و دست بسيار پر وارد اين مرحله مي‌شويم.
وي گفت: ما به نمايندگي از تهيه‌كنندگان و عوامل سينماي ايران و علي‌الخصوص از طرف داود رشيدي رئيس انجمن بازيگران كه علي‌رغم تمايلش به دليل حضور در جشنواره رويش، نتوانست به اين جلسه‌بيايد، اينجا هستيم و براي ابراز تشكر اينجا حاضر شده‌ايم.
وي ادامه داد: اميدوارم حالا كه قرار است وارد فاز دوم كه مي‌شويم، با ياري مسؤولان پليس امنيت و همكاران‌مان، به جايي برسيم كه جزو كشورهايي باشيم كه قاچاقچيان كمتر جرأت كنند به اين سمت بروند چرا كه واقعا دراين مدت كم، نتايج فوق‌العاده خوبي داشيتم. ما فقط مي‌توانيم بگوئيم سردار علي‌پور، دست شما و دوستانتان درد نكند و سپاسگزاريم.

منوچهر محمدي سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان هم در اين جلسه، گفت: شايد هر صنعتي پيچيدگي‌ها و گرفتاري‌هايي داشته باشد ولي درحوزه مربوطه ما، كپي‌هايي كه از آثار سينمايي مي‌شود، از معضلات جدي است و علاوه بر آن، مسأله‌اي كه به وجود آمده است ايجاد نوعي حس مالكيت مشاع بود و مالكيت مشاع اگر مديريت نشود، طبعا موردسؤاستفاده كساني واقع مي‌شود كه قصد دارند از اين راه، يك شبه به سرمايه‌اي برسند كه اينگونه درآمدها هم معمولا در راه خير صرف نمي‌شود و صرف اموراتي مي‌شود كه منتقل مي‌شود به بزه و بزهكاري و بقيه فضاهايي كه به آن مقطع است.
وي ادامه داد: سينماي ايران با اوج گيري معضل قاچاق، در تنگنايي شديد قرار داشت و اين تنگنا، گلوي سينما را فشرده بود و راه تنفسي‌اش را داشت قطع مي‌كرد اما اقداماتي كه انجام شد موجب خوشحالي همه شد و دامنه اين امنيت، همه سينماي ايران را دربرگرفت.
سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان ادامه داد: همه از اين اقدام پشتيباني مي‌كنند و خالصا به ميدان مي‌آيند. ما با تمام تلاش درخدمت هستيم و من به عنوان يكي از مالباختگان اميدوارم اين چتر امنيت كماكان بر سر اين صنعت باشد.
محمدي با اشاره به اين كه ايران با تلاش‌هاي پليس امنيت و ستاد مبارزه با عرضه غيرمجاز فيلم‌ها، مي‌تواند پاك بودن از قاچاق فيلم را در مجامع بين‌الملي اعلام كند، گفت: ما اين بيماري را در كشور نداريم و مطمئن باشيد كه از طريق سازو كارها و توانمندي‌هايي كه چه درمجامع فرهنگي سينمايي و چه در مجامع بين‌المللي داريم مي‌توانيم اعلام كنيم كه كشور ايران از اين نظر، كشور پاكي است.

به گزارش فارس، مهدي فخيم‌زاده نايب رئيس شوراي عالي تهيه‌كنندگان نيز در اين نشست ضمن تشكر از تلاش‌هاي پليس امنيت، گفت: حقيقتش اين است كه با كارهايي كه من در زمينه سينما و سريال‌هاي پليسي انجام داده‌ام، وقتي پرسنل زحمت‌كش نيروي انتظامي، با من برخورد مي‌كنند، فكر مي‌كنند كه من يكي از همكارانشان هستم و اين برخورد موجب افتخار و خوشحالي بنده است و من دراين 8 سال اخير، فقط آنچه را كه حقيقت نيروي انتظامي است، دركارهايم نشان دادم.

عليرضا داوودنژاد نيز در اين نشست با اشاره به تأثيرات مثبت تلاش‌هاي پليس امنيت گفت: يادم مي‌آيد سر اكران يكي از فيلم‌هايم زنگ زدند و گفتند با خودت كار دارند. رفتم جلوي در و ديدم يك آقايي يك بسته كه خيلي زيبا بسته‌بندي شده به دستم داد و وقتي آن را باز كردم ديدم فيلم خودم است! فيلم «هشت‌پا»ي من كه روي پرده بود، بسته بندي شده بود و واقعا از اين بابت ناراحت شدم.
وي ادامه داد: شرايط امروز قابل مقايسه با آن روزها نيست، خصوصا اين كه علاوه بر موفقيت در مبارزه با قاچاق فيلم، قيمت رايت‌هاي فيلم‌ها براي شبكه ويدئويي تفاوت كرده و من ترديد ندارم كه كار دوستان، كار مثبت و بارارزشي بوده و اميدوارم كه ادامه پيدا كند.
در ادامه، علي واجد سميعي گفت : تشكر مي كنيم از زحماتي كه اين مدت نيروي انتظامي براي سينما كشيدند و ما اين آمادگي را داريم كه من به همراه آشتياني پور كه از اين به بعد، به عنوان نمايندگي تهيه كنندگان با شما در تماس باشيم و و اين تعامل را درمراكز استان‌ها گسترش دهيم و بتوانيم ازاين سرقت غيرمجاز كه در شهرستانها اتفاق مي‌افتد جلوگيري كنيم.
علي آشتياني‌پور نيز گفت: تشكر مي‌كنم از اين فرصتي كه پيش آمده و انشاللله كه بتوانيم به كمك همديگر باري اين صنعت سينما حضوري موفق داشته باشيم.

به گزارش فارس، در بخش ديگري از اين نشست، سردار عليپور ضمن تشكر از زحمات دست‌اندركاران پليس امنيت تهران بزرگ و ستاد مبارزه با عرضه غيرمجاز محصولات فرهنگي، به تشريح فعاليت پليس امنيت و بعد فرهنگي آن اشاره كرد و گفت: چهار سال قبل به اين نتيجه رسيديم كه وضعيت صنعت سينماي كشور دچار يك بحران شده و ما كه حوزه‌هاي مختلف را به لحاظ واكسينه كردن و پيشگيري از بحران‌ها مورد توجه قرار مي‌دهيم، در اين حيطه اقدامات خود را سازماندهي كرديم.
به گزارش فارس، علي‌پور به تشريح اهداف نيروي انتظامي درزمينه مبارزه با قاچاق فيلم پرداخت و تصريح كرد: بررسي عمومي در منطقه تهران بزرگ نشان داد كه تعدادي از افراد تحت عنوان قاچاقچي‌هاي پنهان به عنوان تجارت پنهان سينماي ايران آمده‌اند و تمام يافته‌ها و زحمت‌ها و تلاش‌هاي نويسنده و كارگردان و تهيه كننده و عوامل سينما را مي‌دزدند و تمام اندوخته‌هاي اين افراد را به‌راحتي به سرقت مي‌رفت.
علي‌پور گفت: وقتي با يك نگاه عميق‌تر به اين قضيه نگاه مي‌كرديم به اين نتيجه مي‌رسيديم كه اين سرقت، به جامعه و به اين صنعت يك ضربه سنگين وارد مي‌كند و از سوي ديگر، تهاجمي بسيار شديد در حوزه فرهنگ به شمار مي‌آيد.
وي گفت: هدف اوليه ما جلوگيري و مقابله با تكثير عمده كپي‌رايت فيلم‌هاي پيش از اكران بود و در گام بعد مقابله با افراد قاچاقچي كه اين آثار را سرقت مي‌كنند. البته‌گاه تعدادي از فيلم‌هاي موسسه هم در كنار خيابان به فروش مي‌رسد كه اين موضوع ممانعتي ندارد. ما در پليس امنيت مي‌گوييم آنچه كه دركشور به ما ضربه مي‌زند آسيب است و و جايي كه دست دشمنان خارجي در آن ورود پيدا كند و دشمن آن جريان را هدايت كند، به آن تهديد مي‌گوئيم لذا در فرآيند قاچاق فيلم، اين آسيب‌پذيري با تهديد مواجه شد و مقابله با آن براي ما اهميت بيشتري پيدا كرد.
سردار علي‌پور گفت: با اشاره به گفت‌وگوهاي اوليه پليس امنيت با اعضاي اتحاديه تهيه‌كنندگان در گذشتة، گفت: طي اين گفت‌وگو‌ها به اين نتيجه رسيديم كه دوستان بيشتر نگاه اقتصادي دارند در حالي‌كه نگراني ما فراتر از اين بود. من در آن مقطع به تهيه‌كنندگان گفتم كه من مايل هستم بيايم در مجموعه شما و يك نگاه كارشناسي را منتقل كنم و بعد آنچه را كه نياز است، شما منتقل كنيد و به يك جمع بندي برسيم كه البته اين گريزي است به گذشته كه ما درآن جلسه سه ساعت و نيمه، مطرح كرديم درصورتي كه نگراني‌ها و دغدغه‌هاي ما، بعد خيلي مورد استقبال همكاران‌ قرار گرفت و قرار شد ما يك تيم‌هايي تشكيل دهيم و دركنار انجام كارهاي نرم‌افزاري و شناسايي و بررسي اجمالي موضوعات، تيم‌هاي عملياتي را در كنار آن فعال كنيم
وي با اشاره به رصد منطقه به منطقه تهران بزرگ از مسير جاده مخصوص كرج تا مسير ورودي خاوران و مسير جاده شمال به عنوان منطقه عمومي گفت: ما در يك فصل پنج، شش ماهه توانستيم تمام دست‌هاي پنهان را در تهران بزرگ رصد كنيم.
وي گفت: در گردهمايي سينماگران در باغ فردوس، ما اعلام كرديم كه موضوع را پيگيري مي‌كنيم و شما هم از راه وزارتخانه ماجرا را دنبال كنيد تا براي اين موضوع بخش خاصي دراداره پليس در نظر گرفته شود چرا كه سينما وسيله انتقال فرهنگ به مردم است و از اهميت بالايي برخوردار است.
وي با اشاره به جمع‌آوري بيش از 3 ميليون سي‌دي غيرمجاز درطول امسال و آمار پلمپ فروشگاه‌هاي غيرمجاز، همكاري وزارت ارشاد و پشتيباني قوه قضائيه در راه مبارزه با عرضه غيرمجاز محصولات فرهنگي، اظهار داشت: امسال كه شش ماه گذشته حدود سه ميليون سي‌دي مختلف در انبار جمع شده و ما سعي كرده‌ايم كه اين مسئله در كمك آقاي داروغه‌زاده با پليس امنيت هدفمند باشد و به سمت وسويي حركت كنيم كه دقيق و منظم باشد.
وي ادامه داد: اين شتاب هدفمند جهت حفظ صنعت سينماي ايران است و ما در مجموعه پليش مي‌كوشيم هدفمند، دقيق و منظم عمل كنيم و ما از سينماگران مي‌خواهيم تا در كنار ارشاد و پليس، اين مجموعه را كامل كنند.

در بخش ديگري از اين نشست، ابراهيم داروغه‌زاده دبير ستاد هماهنگي مبارزه با عرضه غيرمجاز محصولات فرهنگي، گفت : نيروي انتظامي و قوه قضائيه ومجموعه وزارت ارشاد ، لازم بود شايد اين كه كار با جديت دنبال كنند و نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه با وجود زحماتي كه همه متقبل شده‌اند بايد سهم هركسي دراين پديده اجتماعي مشخص شود وجايگاه هر صنف و تشكلي مشخص شود و هركسي بتواند وظيفه خودش را انجام دهد واين كه توقع داشته باشيم كه اين موضوع تمام بار برعهده پليس گذاشته شود در درازمدت دچار مشكل مي‌شويم.
وي ادامه داد: اين حرف من دلايل متعددي دارد. آن جاهايي كه ممكن است به هرحال اين سرقت انجام شود واين ازسيستم بسته تهيه‌كننده و سينما خارج شود و اينها شناسايي شوند، به هرحال دوستان تهيه كننده سهم دارند و كل مديريت تا اكران، برعهده تهيه‌كننده است. شوراي عالي تهيه‌كنندگان، مجاب شدند همكاري كنند و طبيعتا اگر براي دوستان تهيه كننده و صنوفي كه درگير هستند و كارگاه‌هاي آموزشي گذاشته نشود، ممكن است اين تكنولوژي‌ها را بعضي از دوستان لمس نكنند وممكن است دراين قضيه همه دچار آسيب شويم و خداي ناكرده طوري برداشت شود كه پليس خوب كارش را انجام نمي دهد و اين نكته را دوستان به مدنظر قرار دهند تا زحمات نيروي انتظامي و ديگر ارگان‌هايي كه در صدر قضيه هستند ناديده گرفته نشود.
انتهاي پيام/ا
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن