تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819485589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خودكفايي 95 درصدي ايران در توليد تجهيزات صنعت آب و فاضلاب؛تحريم‌‏ها، باعث زشد تعامل ايران و آلمان شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: خودكفايي 95 درصدي ايران در توليد تجهيزات صنعت آب و فاضلاب؛تحريم‌‏ها، باعث زشد تعامل ايران و آلمان شده است
تهران- خبرگزاري كار ايران
معاون نظارت بر بهره‌‏برداري شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور از خودكفايي 95 درصدي ايران در توليد تجهيزات مربوط به صنعت آب و فاضلاب خبر داد.
به گزارش ايلنا، علي‌‏اصغر قانع درحاشيه پنجمين نمايشگاه بين المللي صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب، گفت: ضريب 95 درصدي خودكفايي در توليد تجهيزات صنعت آب و فاضلاب در شرايطي حاصل شده است كه ايران تا پيش از انقلاب اسلامي بيش از95 درصد نيازهاي خود را در اين صنعت از خارج تامين مي‌‏كرد.
وي با اشاره به توانمندي صنعتگران داخلي براي رفع تمام نيازهاي تجهيزاتي بخش آب و فاضلاب، اظهار داشت: هم اكنون فقط بخش محدودي از تجهيزات به دليل اقتصادي نبودن توليد در داخل، از خارج تامين مي شود.
قانع كيفيت توليدات داخلي را نيز قابل رقابت با محصولات خارجي دانست و افزود: بسياري از محصولات داخلي هم اكنون به خارج از كشور صادر مي‌‏شود.
وي كشورهاي اروپايي و منطقه خاورميانه را از مشتريان تجهيزات صنعت آب و فاضلاب ايران اعلام و تصريح كرد: استاندارد اين تجهيزات مورد تاييد كارشناسان، مشاوران و طراحان خارجي است.
به گفته قانع، سطح قيمت محصولات ايراني به دليل استفاده از انرژي ارزان قيمت و نيروي كار مناسب، پايين‌‏تر از محصولات خارجي است ضمن آنكه امكان توليد برخي لوازم و قطعات بويژه در اروپا وجود ندارد و اين امر، زمينه مناسبي را براي حضور توليدكنندگان ايراني در بازارهاي جهاني فراهم كرده است.
وي ارتباط توليدكنندگان ايراني با بازارهاي خارجي را مناسب خواند و درخصوص تحريم برخي كشورها عليه ايران، گفت: اين تحريمها تاثير چنداني در صنعت آب و فاضلاب نداشته است.
معاون نظارت بر بهره‌‏برداري شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور تصريح كرد: هم اكنون تمام پروژه‌‏هاي صنعت آب و فاضلاب در حال اجرا است و تحريم‌‏ها مشكلاتي را در روند اجرايي پروژه ها ايجاد نكرده است.
وي افزود: افزون بر اين، تحريمها زمينه را براي توليد داخلي كالاهايي كه پيش از اين از خارج تامين مي‌‏شد را فراهم كرده است.
وي درخصوص روند اجرايي پروژه فاضلاب تهران نيز اظهار داشت: اين پروژه به دليل حجم بالاي آن، به منابع اعتباري سنگيني نياز دارد كه با توجه به عنايت دولت، اميدواريم اجراي اين پروژه با سرعت بالا پيگيري شود.
قانع درخاتمه گفت: اين پروژه در زمان حاضر در بخش احداث و بهره برداري از تصفيه خانه ها سرعت خوبي به خود گرفته است و از نظر تامين تجهيزات نيز مشكلي براي اجراي پروژه وجود ندارد.
بنا به گزارش ستاد خبري پنجمين نمايشگاه بين المللي آب وتاسيسات آب وفاضلاب، در اين راستا جنس كارستز مدير صادرات IBAK آلمان گفت: تحريم‌‏ها تاثيري در روابط صنايع آب ايران و آلمان نداشته است.
وي افزود: افزايش تحريم‌‏هاي بين المللي و فشارهاي سياسي نه تنها موجب قطع همكاري‌‏هاي صنايع آب ايران و آلمان نشده بلكه رشد تعاملات دو كشور را نيز در سال‌‏هاي اخير به همراه داشته است.
پايان پيام

كد خبر: 454788
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن