تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816939638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختتاميه اولين سمينار منطقه اي كاهش آسيب مصرف مواد مخدر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: اختتاميه اولين سمينار منطقه اي كاهش آسيب مصرف مواد مخدر برگزار شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: اختتاميه اولين سمينار منطقه اي كاهش آسيب هاي مصرف مواد مخدر در آسياي ميانه، غربي و خاورميانه با حضور نمايندگان 15 كشور در تهران برگزار شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، اولين سمينار منطقه اي كاهش آسيب هاي مصرف مواد مخدر در آسياي ميانه، غربي و خاورميانه در حالي برگزار مي شود كه شاهد افزايش كشت خشخاش در افغانستان هستيم كشوري كه بنا بر اعلام سازمان ملل متحد 93 درصد توليد مواد مخدر را در جهان به خود اختصاص داده است.
افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان كه به عقيده صاحب نظران تحليلي جدي عليه امنيت كشورهاي منطقه محسوب مي شود به طوري كه زندگي اقتصادي، فرهنگي و از همه مهمتر حيات اجتماعي انسان ها را تحت تاثير قرار داده است.
بر اساس اين گزارش طي چند سال اخير دولت ها هم با مهم شمردن مساله مواد مخدر به عنوان يك معضل شوم اقدامات مختلفي را در جهت مبارزه با آن را انجام داده اند.
زماني با متمركز كردن مبارزه با عرضه مواد مخدر و در زماني ديگر مبارزه با تقاضا را دستور كار خود قرار دادند غافل از اينكه مساله عرضه و تقاضا درخصوص مواد مخدر يك موضوع جدايي ناپذير است و بايد در هر دو جهت نيز اقدامات اساسي صورت گيرد.
در بخش كنترل تقاضا يكي از مهمترين مسايلي كه مطرح مي شود به كارگيري برنامه اي در راستاي آسيب هاي مواد مخدر است موضوعي كه اين روزها بسياري از كارشناسان مبارزه با مواد مخدر را به سمت خود جلب كرده است.
پروفسور الكس وداك مدير خدمات الكل و مواد بيمارستان وينيسيت در استراليا در حاشيه سمينار منطقه اي كاهش آسيب مواد مخدر با حضور در جمع خبرنگاران با بيان اينكه يكي از مهمترين آسيب هاي خطرناك كه معتادان تزريقي را تهديد مي كند مبتلا به بيماري HIV است گفت: اتخاذ سياست هايي در جهت كنترل اين بيماري بسيار حايز اهميت است.
وي گفت: اگرچه من در كشور استراليا با ارايه اين طرح از سوي دولت استراليا مورد حمايت قرار نگرفتم اما بايد بگويم كه با گذشت دو سال اين طرح فراگير شده و با موفقيت هاي زيادي روبه رو بود.
پروفسور وداك خاطرنشان كرد: با اجراي اين طرح از مرگ چهار هزار و 500 نفر به دليل ابتلا به HIV و همچنين مرگ 90 نفر به علت ابتلا به هپاتيت C جلوگيري شد.
وي همچنين از صرفه جويي هزينه اي معادل دو تا هفت ميليارد دلار در استراليا با اجراي اين طرح خبرداد.
وي با اظهار خرسندي از اجراي طرح كاهش آسيب ناشي از مصرف مواد مخدر در ايران گفت: من آرزو مي كردم بسياري از مذاكرات و راهكارهايي در ايران صورت مي گيرد را بتواند در كشور استراليا به كار گيرم.
پروفسور وداك تصريح كرد: كشور ايران پيشگام مبارزه با مواد مخدر به خصوص در مورد كاهش آسيب هاي ناشي از آن محسوب مي شود.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسكانيوز مبني بر اينكه ديدگاه شما درخصوص بومي محوري اجراي طرح كاهش آسيب مصرف مواد مخدر در كشورها چيست گفت: قطعا نگرش هاي فرهنگي و بومي و همچنين شرايط ساختار جامعه به عنوان يك شاخصه مهم براي اجراي طرح هاي كاهش آسيب مطرح است، البته بسياري از اين طرح ها قابل اشاعه به برخي كشورها است كه بايد اين امر از سوي دولت ها مورد توجه قرار گيرد.
پروفسور گابريل فيشر از دانشگاه علوم پزشكي وين كه خود تحقيقات زيادي را در جهت درمان معتادان انجام داده است با بيان اينكه كشور ايران توانسته است موفقيت هاي بزرگي را در جهت مبارزه با معضل مواد مخدر در سطح بين المللي كسب كند به خبرنگار ايسكانيوز درخصوص تفاوت اعتياد زنان و مردان و همچنين ترك آنها از اعتياد به مواد مخدر گفت: زنان به دليل خصوصيات زنانگي در معرض خطرات بيشتري در مواجه با اعتياد قرار دارند به طوري كه سلامت و بهداشت جامعه بستگي به سلامت آنها دارد.
وي تصريح كرد: بر اساس تحقيقات به عمل آمده اگر زنان معتاد بخواهد ترك كنند راحتر و صحيح تر از مردان ترك مي كنند اما بايد گفت: در برخي از كشورها زنان معتاد كه سرپرست خانوارها هستند به دليل شرايطي كه ممكن است برايشان براي معرفي به مراكز اعتياد به وجود آيد متاسفانه مجال كمتري براي مراجعه به مراكز اعتياد و ترك پيدا مي كنند./07
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن