تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816297148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد محمد خاتمي :هيچ علاقه‌اي براي بازگشت به قدرت ندارم/ با شعار مملكت اداره نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سيد محمد خاتمي :هيچ علاقه‌اي براي بازگشت به قدرت ندارم/ با شعار مملكت اداره نمي شود
سيد محمد خاتمي با بيان اينكه تاملات جدي درباره حضور خود در انتخابات دارد تاكيد كرد كه شخصا هيچ اشتياق و علاقه اي براي بازگشت به قدرت ندارد گفت : اگر زمينه براي كار كردن فراهم نباشد اين خدمت به اسلام و ايران نيست كه بياييم و بايد كسي بيايد كه بتواند در اين عرصه كار كند.

به گزارش خبرگزاري مهر‌ به نقل از دفتر سيد محمد خاتمي ،‌ رئيس جمهور سابق جمهوري اسلامي ايران ‌ در ديدار با جمعي از طلاب و روحانيون قم تصريح كرد: دغدغه درباره دين، انقلاب وايران دغدغه بسيار مهمي است.

وي افزود: ما درهويت مان يك نوع اتصال به ديني داريم كه هم معتقديم دين بزرگي است و مورد رضايت خداست و ديني است كه خدا براي بندگانش انتخاب كرده است. دين در نزد خدا اسلام است؛ تسليم در برابر خداوند روح همه اديان الهي است .ما افتخار مي كنيم دين دار هستيم به خصوص ما كه روحاني و طلبه هستيم و زندگي و حيثيت ما به دين وابسته است بنابر اين دغدغه دين داشتن براي ما مهم است.

رئيس بنياد باران خاطر نشان كرد: درجامعه عظيم و بزرگ ايران كه تاريخ باشكوهي دارد دين خيلي موثراست،‌ شعارهاي انقلاب ما همه ديني بود و امام خميني(ره) مي گفت اين خدا و دين است كه شما را آزاد مي كند،استقلال مي دهد و سبب مي شود از ذلت نجات پيدا كنيد و پيشرفت كنيد.

خاتمي تصريح كرد: نظر امام با بسياري از كساني كه در مورد دين نظر و بيان داشتند متفاوت بود؛ امام اين همه بر راي و نظر مردم تكيه كرد ، ولي بعضي ها عملا امروز مي گويند راي مردم اثري ندارد و صوري و ظاهري است . اين بينش و نظر كه ديدگاه انقلاب و خط امام نيست و هيچ نسبتي با امام و انقلاب ندارد؛ ممكن است بگويد من محور انقلاب هستم و هركسي در هر جايگاهي غير از اين را گفت بايد دفع شود ولو اينكه او علاقه مند به امام و انقلاب باشد و بنابراين نبايد در مجلس و دولت بيايد ، كه ما اين ديدگاه را خيلي خطر ناك مي دانيم .

رئيس موسسه بين المللي گفتگوي فرهنگها و تمدنها اظهار داشت: ظرف انقلاب و اسلام همين ايران است؛ اگر ايران ضعيف شود، عقب افتاده باشد و اگر ملت ايران عزت و احترام نداشته باشند بايد نگران بود. وظيفه انقلابي همه ماست كه ايران را بسازيم و كاري كنيم كه ايراني دردنيا محترم باشد. ما بايد ثروتمند باشيم، بايد عالم و پيشرفته باشيم و بايد از موضع قدرت با دشمن روبرو شويم نه از موضع ضعف! دغدغه داشتن نسبت به سرنوشت و پيشرفت ايران وظيفه ملي ،ديني ، ملي و وجداني ماست.

خاتمي با اشاره به انتخابات پيش رو تاكيد كرد: ترديدي نيست هركسي كه مي آيد بايد برنامه داشته باشد؛نمي توان با شعار مملكت را اداره كرد آن هم شعاري خلاف آن رفتار شود و مردم را دل زده كند.

وي در ادامه گفت: برنامه داشتن كار مشكلي نيست ، برنامه خوب وجود دارد؛ 4 برنامه براي اداره كشور نوشته شده است ؛ در دوران اصلاحات چشم انداز بيست ساله تدوين شد و در نهايت به تاييد و تصويب رهبري قرار گرفت . امروز بايد با نگاه به برنامه ها و اينكه ضرورت ها و ديدگاهها و اولويت ها چيست كار بكنيم و به جلو برويم.تدوين برنامه آسان ترين كاري است كه مي توان انجام داد.

خاتمي افزود:مهمتر از برنامه اين است كه بايد جمع بندي روشن تري نسبت به تفكري كه معتقديم درست تراست و از متن انقلاب ،انديشه هاي امام و شرايط زمان و مكان و نيازهاي جامعه ما برآمده است و اسم آن اصلاح طلبي است و 2 بار به راي مردم گذاشته شده و مورد تاييد قرار گرفته است به عمل آيد و بتوانيم همه دورآن جمع بندي، منسجم جمع شويم؛ البته بايد حدود و مرز هاي خودمان را هم مشخص كنيم ؛ هم در مقابل تحجر، واپس گرايي و عوامل نفوذي كه هيچ نسبتي با امام و انقلاب ندارند و هم در برابر گرايش ها و انديشه هايي كه با دين و امام و مصالح ملي نسبت درستي ندارند.البته اينها را بارها در اظهارات و نوشته ها و گفته هايم بيان كرده ام ولي فكر مي كنم تدوين و بيان روشن و مجدد آن لازم است.

سيد محمد خاتمي بار ديگر درباره حضور خود در انتخابات آتي گفت: تاملات جدي درباره حضور خود در انتخابات دارم البته شخصا هيچ اشتياق و علاقه اي براي بازگشت به قدرت ندارم. سرانجام هر چه وظيفه ام باشد انجام مي دهم. ما به دنبال قدرت آن هم رسيدن به هر منصبي به هر قيمتي نيستيم. ما هويتي داريم و نمي توانيم از آن دست برداريم. ما اگر بياييم با هويت خود خواهيم آمد واگر بياييم بايد بتوانيم با هويت خودبه اسلام،ايران و ملت خدمت كنيم.اگرآمدن مستلزم اين باشد كه هويت خود را ازدست بدهيم و براي رسيدن به قدرت طوري ديگر بياييم؛ما اهل اين طور آمدن نيستيم.

وي تاكيد كرد: اگر بتوانيم كار كنيم ؛ مي آييم ولي اگر زمينه براي كار كردن فراهم نباشد اين خدمت به اسلام و ايران نيست كه بياييم و بايد كسي بيايد كه بتواند در اين عرصه كار كند.

رئيس بنياد باران گفت : امكانات بنده محدود است و راه بسياري از امكانات را هم به رويمان مي بندند و بنده هم كه حاضر نيستم از هر راهي به آن امكانات برسم و گرنه دلم مي خواهد بنياد باران بصورت فكري و اجتماعي و نه سياسي و حزبي فعال شود و مبناي كارش انديشه اصلاح طلبي و كارهاي گسترده فرهنگي،علمي،تحقيقي و اجتماعي گوناگون باشد و گامي به پيش برداريم و احساس كنيم وظيفه مان را نسبت به خدا و مردم انجام مي دهيم.

در ابتداي اين ديدار حاضرين در اين جلسه به بيان ديدگاها و نظرات خود پيرامون وضعيت كنوني كشور و انتخابات آينده رياست جمهوري پرداختند.
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن