تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815005618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/آخرين گزارش دوردوم سفربه لرستان/ ديدار روحانيون، تشكيل كارگروه‌ها،‌١٩٠مصوبه *رييس‌جمهور: انديشه اقتصاد ليبرال‌ودموكراسي لبيرال رابايد در كتابخانه جستجو كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /آخرين گزارش دوردوم سفربه لرستان/ ديدار روحانيون، تشكيل كارگروه‌ها،‌١٩٠مصوبه *رييس‌جمهور: انديشه اقتصاد ليبرال‌ودموكراسي لبيرال رابايد در كتابخانه جستجو كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

در آخرين روز از دوردوم سفر رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت به استان لرستان دكتر حمدي‌نژاد در جمع علما و روحانيون اين استان سخنراني كرد و هم‌چنين به ديدار چهره‌به‌چهره با مردم پرداخت. با تشكيل جلسه هيات دولت در اين استان 190 مصوبه براي پيشرفت و آباداني لرستان به تصويب رسيد. بازديد تعدادي از مسوولان از روستاهاي محروم لرستان از ديگر اخبار روز پنجشنبه اين سفر بود. روز چهارشنبه نيز با حضور رييس‌جمهور چندين كارگروه تخصصي تشكيل شد.

در ديدار علما و روحانيون استان: ملت ايران پرچمدار غفلت‌زدايي از بشريت است

رييس‌جمهور ملت ايران و روحانيت را پرچمدار غفلت‌زدايي از بشريت دانست و گفت: ملت‌هاي جهان به دنبال راه جديدي هستند و شرايط كنوني بهترين فرصت براي معرفي مكتب اسلام ناب محمدي و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح روز پنج‌شنبه در ديدار علما و روحانيون استان لرستان با اشاره به اين‌كه امروز قدرت‌هاي زورگو و مستكبرين در سرازيري سقوط قرار دارند و ملت ايران رو به صعود است، اظهار داشت: جهانيان هيچ اميدي به نظام‌هاي غربي ندارند و از آن منزجر و متنفر هستند و شرايط كنوني فرصت مناسبي است. البته بالاترين مسووليت ماست كه راه و شيوه جديد را به آن‌ها عرضه كنيم.

وي اضافه كرد: امروز گوش شنوا و دل بيدار براي دريافت حقيقت اصلي عالم مهياست و اين مسووليت سنگيني است كه ملت ايران و به خصوص روحانيان برعهده دارند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " در ايران اسلامي نظام ولايت فقيه برپاست و مسجد، مدارس علميه، وعظ و خطابه نقش محوري و اساسي دارند" خاطرنشان كرد: همه بايد دست به دست هم اين نهاد اصيل و كانون انسان‌ساز را توسعه دهيم و آن را تا نهايت امكان فعال نماييم.

رييس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت دعوت بشريت به امام عصر(عج) تصريح كرد: بالاترين رسالت تبليغ جز اين نيست كه قلوب انسان‌ها را به امام عصر متصل كنيم و روح تبليغ و انسان‌سازي جز معرفي و ترويج امام عصر(عج) و ارتباط دادن با آن امام عزيز نيست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اين‌كه " تمام مكاتب مادي جهان به بن‌بست رسيده‌اند و اگر همه شياطين و اذناب آن نيز جمع شوند نمي‌توانند آن‌ها را نجات دهند" گفت: علت اصلي به بن‌بست رسيدن اين مكاتب و استكبار، دوري آن‌ها از احكام الهي است و ملت‌هاي جهان نه تنها اميدي به نظام‌هاي غربي ندارند، بلكه از آن منزجر و متنفر بوده و راه جديدي را جستجو مي‌كنند.

رييس‌جمهور برپايي عدالت را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: حكومت اسلامي جز خدمت به مردم و برپايي عدالت، ماموريت ديگري ندارد و اگر عدالت از واژه اسلام برداشته شود، چيزي از آن باقي نمي‌ماند. البته سخت‌ترين مرحله پياده‌سازي اسلام نيز اجراي عدالت است و دولت وظيفه اصلي خود مي‌داند كه در راه براي برپايي عدالت تلاش و ايستادگي كند.

احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به طرح تحول بزرگ اقتصادي و تصميم جدي دولت براي عملياتي كردن آن تصريح كرد: دولت مصمم است عدالت را در جامعه برپا كند و يكي از راه‌هاي آن اصلاح سيستم بانكي، مالياتي و گمركي است كه در متن طرح تحول اقتصادي گنجانده شده است و البته بايد توجه داشت آن‌چه شياطين با آن زياد دشمني مي‌كنند، اقداماتي است كه در جهت عدالت باشد؛ چراكه بر پايي عدالت مقدمه‌سازي حاكميت انسان كامل است. اگر همه دست به دست هم دهيم مي‌توانيم اين طرح را با كمترين تبعات و بيشترين مزايا به اجرا درآوريم.

وي تاكيد كرد: آرامش ناشي از تمجيد مدعيان و بدخواهان را به لبخند رضايت پيرزن و پيرمردي فقير عوض نمي‌كنم و هيچ ارزشي براي چنين آرامشي قائل نيستم.

ملاقات چهره‌به‌چهره اقشار مختلف مردم لرستان با رييس‌جمهور

رييس‌جمهور در ملاقات چهره‌به‌چهره با اقشار مختلف مردم استان لرستان طرح‌ها، پيشنهادها و مشكلات ملاقات‌شوندگان را مورد رسيدگي قرار داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر روز پنج‌شنبه در ديدار رودررو و صميمي با اقشاري از مردم از جمله جوانان، فارغ‌التحصيلان دانشگاه، جانبازان و معلولين، سرمايه‌گذاران، مديران خصوصي و كشاورزان و دامداران، پس از شنيدن طرح‌ها و پيشنهادهاي ابتكاري براي توسعه استان و نيز برخي مشكلات شخصي مراجعه‌كنندگان، دستورات لازم را براي رفع مشكلات آنان صادر كرد.

درخواست تسهيلات براي شركت‌هاي صنعتي و توليدي، حمايت از اختراع نانو لوله‌هاي كربني و مساعدت براي توليد انبوه آن، ارايه تسهيلات براي توليدكنندگان دامي و لبني، مسائل عمراني و فرهنگي و نيز درخواست اشتغال و كمك‌هزينه درمان از جمله مواردي بود كه در اين ملاقات‌هاي رودررو با رييس‌جمهور مطرح شد.

رييس‌جمهور در جلسه هيات دولت: انديشه اقتصاد ليبرال و دموكراسي ليبرال را بايد در كنج كتابخانه‌ها جستجو كرد

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي اين جلسه در سخناني گفت: ‌خوشحاليم كه دور دوم سفر به استان سرفراز و افتخار‌آفرين و ولايي لرستان انجام شد.

وي افزود: حقيقتا سهم مردم لرستان در صيانت از انديشه اسلام ناب و صيانت از استقلال و عزت ايران‌زمين يك سهم و نقش بي‌بديل و ويژه و بسيار ممتاز است.

وي تصريح كرد: مردم اين استان هيچ‌گاه در برابر طاغوت‌ها سر فرود نياوردند و مبارزات و مجاهدات مردم اين ديار در برابر استبداد وابسته و طاغوت‌هاي زمان از برگ‌هاي درخشان ملت ايران است و از دوران حركت امام(ره) مردم اين ديار بدون كوچك‌ترين ترديد و سستي همواره در مسير ولايت و در خط مقدم دفاع از آرمان‌ها حضوري شايسته، اثرگذار و عزت‌بخش داشتند.

وي در ادامه گفت: ‌تاريخ دفاع مقدس ما كه خود قله‌اي بلند ازقله‌هاي رفيع كرامت و عزت ملت ماست، سرشار از دلاوري‌ها و ايثارگري‌ها و مجاهدات رزمندگان اين ديار است. حقيقتا ما امروز امنيت، استقلال، تماميت ارضي و پيروزي‌هاي مكرر خود در دفاع مقدس را تا حد زيادي مرهون فداكاري هاي شهيدان ،‌جانبازان و آزادگان اين ديار هستيم.

احمدي‌نژاد همچنين خاطرنشان كرد: امروز هم مي‌بينيم استاني كه مردمش همدل، يكپارچه و مصمم در همه‌ صحنه‌هاي انقلاب حاضرند، مردم لرستان‌ هستند.

وي لرستان را ديار علما، فقها، مجاهدان، بزرگان و ديار ولايت، عشق و آمادگي براي جانبازي در راه اسلام ناب دانست و گفت: خدا را به واسطه‌ داشتن چنين مردمي در سرزمين ايران خاضعانه سپاسگذاريم.

وي با تشكر از مردم لرستان به ويژه مردم خرم‌آباد گفت: ديروز خرم‌آباد شاهد يك صحنه عظيم ،‌حادثه بزرگ و تاريخ ساز بود كه گويي همه اندوخته تاريخي عزت مردم در خيابان‌ها خود را به رخ بدخواهان و دشمنان ملت ايران كشيد، مردم پرشور و با نشاط ومصمم با گام هاي استوار و البته به بهانه‌ حضور فرزندان و خادمان خود به صحنه آمدند تا بار ديگر فرياد كنند ايران، لرستان و خرم آباد زنده است.

رييس‌جمهور ادامه داد: 100 هزار زن و كودك ، پير و جوان آمدند و همه‌ يكپارچه آرمان‌هاي بلند امام راحل و رهبري را فرياد زدند، ديروز خرم‌آباد قلب ايران وهمه جهان بود كه با آهنگ بلند ترنم حيات و سرزندگي و آرمان‌خواهي و ايستادگي را مي‌سرود.

وي با اشاره به استقبال پرشور مردم از هيات دولت اظهار كرد: ديروز نزديك به چهار ساعت از فرودگاه تا محل اجتماع زمان سپري شد و مردمي كه از صبح زود آمده بودند تا حضور خود را اثبات كنند 4 الي 5 ساعت منتظر ماندند و در اين مدت هم يك لحظه هم آرام نگرفتند. مردم خرم‌آباد بار ديگر نشان دادند كه انقلاب امام انقلاب عاشورا و انقلاب پيامبر و پيگيري آرمان‌هاي الهي امروز در صدر مطالبات مردم ايران به ويژه مردم لرستان و خرم آباد قرار دارد.

احمدي‌نژاد همچنين با تشكر ويژه از جوانان لرستاني از آنان به عنوان جواناني كه عينيت غيرت، پاكي و جوانمردي را به نمايش گذاشتند، نام برد و گفت: اين حضور مردم مسووليت دولت برانجام خدمت به مردم اين استان را چند برابر كرد.

رييس‌جمهور همچنين در ادامه به بحران اقتصادي در غرب اشاره و اظهار كرد: ‌همه مي‌دانيم آن‌ها امروز گرفتار كارهاي خود هستند، آن‌ها گرفتار خودخواهي‌ها ظلم‌ها، چپاول‌ها و حرام‌خوري‌هاي خود هستند و آن‌ها امروز در بعد فرهنگ و اقتصاد به پايان رسيده‌اند.

وي با بيان اين‌كه " ما از اين‌كه ملت‌ها و مردم در رنج هستند، خوشحال نيستيم" گفت: اما اين‌كه مي‌بنيم انديشه شيطاني، استكباري و ضد الهي به بن بست رسيده خوشحاليم و اين را يك فرصت الهي براي پيشرفت به ويژه پيشرفت ملت ايران مي‌دانيم، ملتي كه بايد پرچمدار راه زندگي سرافراز و عدالتمند و انساني باشد.

احمدي‌نژاد افزود: ‌اين يك فرصت تاريخي براي همه است، يعني پايان اقتصاد لييرال، ربوي، حرام‌خواري اقتصادي، دزدي و چپاول و اين جشن است براي بشريت همه ملت‌ها انديشمندان و دلسوزان بايد نابودي انديشه‌ شيطاني و به پايان رسيدن غارت ملت‌ها را جشن بگيرند و البته به دنبال راه نو و راه برآمده از تعليمات انبياء الهي و احكام نوراني دين و به دنبال زندگي جديد، اقتصاد سالم ،‌سازنده و انساني و اقتصاد دور از تجاوز ، ظلم و چپاول باشند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: البته عده‌اي زيادي دست و پا مي زنند هم سران استكبار دست و پا مي‌زنند و هم اين گوشه و آن گوشه برخي عزا گرفته‌اند كه اي واي اگر اقتصاد سرمايه‌داري ضد بشر زمين بخورد آن‌ها چه كنند؟ آن‌ها مي‌خواهند اين عزاداري خود را به ملت‌ها و ملت ايران هم منتقل كنند. در اين زمينه هم سران استكبار و هم دنباله‌روها و هم كساني كه در برابر آن‌ها خودباخته‌اند، اشتباه مي‌كنند، اين راه به پايان رسيده و اين مرده‌ قطعي با اين نفس‌ها زنده نمي‌شود.

وي با بيان اين‌كه " همانگونه كه ماركسيسم را بايد در كتابخانه‌ها جستجو كرد، از اين به بعد انديشه اقتصاد ليبرال و دموكراسي لبيرال را هم بايد در كنج كتابخانه جستجو كرد" گفت: امروز ملت‌ها به دنبال راه نو هستند ،راهي كه منبعث از فطرت الهي براساس عدالت ، كرامت انساني و متصل به آسمان است.

وي ادامه داد: ما با افتخار اعلام مي‌كنيم كه از اقتصاد ليبرال و از فرمول‌هاي تطهير كننده‌ي روابط ربوي و حرام خواري برائت مي جوييم، ما به دنبال اقتصاد سازنده ، پويا و رشد دهنده‌ي انسان‌ها هستيم و از خدا مي خواهيم اين راه را در برابر بشر هرچه نوراني تر و موثرتر و سريع تر قرار دهد.

وي همچنين به مساله سرما و خشكسالي در سال گذشته اشاره كرد و گفت: سال گذشته در كشور سرما و خشكسالي بود كه خشكسالي باعث شد بخش مهمي از گندم ديم در كشور آسيب ببيند، ما از همه كشاورزان كشور عزيز و كساني كه به دنبال عزت ايران هستند و سال‌هاي گذشته گندم مي‌كاشتند، مي‌خواهيم امسال هم همان كار را انجام دهند و به طور گسترده گندم بكارند. و دعا كنيد خداوند باران رحمت خود را بر ملت ما بباراند تا جبران سال گذشته شود.

وي در پايان تصريح كرد: سال گذشته به دليل خشكسالي كم سابقه مجبور شديم مقداري گندم وارد كنيم، اميد است به همت كشاورزان و خدمتگزاري خادمان در وزارت جهاد كشاورزي و ساير دستگاه‌ها و با لطف خدا امسال اين مساله جبران شود و بتوانيم معادل واردات گندم امسال صادرات گندم داشته باشيم.

190 مصوبه براي توسعه و آباداني بيشتر استان لرستان

دومين جلسه استاني هيات دولت در استان لرستان براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني بيش از پيش اين استان با ‌190 مصوبه همراه شد.

به گزارش ايسنا در اين جلسه كه به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد و با حضور اعضاء هيات وزيران در محل استانداري شهر خرم آباد به مدت بيش از ‌4 ساعت برگزار شد، طرح‌ها و پروژه‌هاي مهمي براي افزايش سطح رفاه، توسعه، امنيت و آباداني استان لرستان به تصويب رسيد كه اهم اين مصوبه ها به شرح زير مي‌باشد:

* زير بنايي:

الف) صنعتي:

• معافيت ‌10 ساله مالياتي واحدهاي جديد الاحداث در شهرك‌هاي توليدي و نواحي صنعتي و بنگاه‌هاي كوچك خارج از شعاع ‌30 كيلومتري مركز استان پس از بهره‌برداري مشروط به اين‌كه منابع حاصله از طريق معافيت‌ها در طرح توسعه واحدهاي مذكور سرمايه گذاري گردد.

• مطالعه، امكان سنجي و مكان يابي شهركهاي صنعتي خرم آباد ‌4 و بروجرد ‌3 در سال ‌1387.

• اختصاص مبلغ ‌70 ميليارد ريال جهت تملك و ايجاد زيرساخت‌ها، شهرك‌ها و نواحي صنعتي.

• مطالعه، طراحي و ايجاد مركز فناوري و كسب و كار در شهرك صنعتي خرم آباد.

• مطالعه و طراحي تصفيه‌خانه شهرك صنعتي خرم آباد (‌2).

• تهيه ‌10 لايه اطلاعات زمين شناسي كاربردي كليه شهرستان‌هاي استان تا پايان سال ‌1390.

• مطالعه گنبدهاي نمكي استان براي شناسايي پتاس تا پايان سال ‌1388.

• تهيه نقشه‌ پهنه‌بندي زلزله و سيلاب شهرستان‌هاي بروجرد، خرم آباد و دورود تا پايان سال ‌1389.

• تهيه نقشه‌هاي زيست محيطي شهرستان خرم‌آباد تا سال ‌1390.

• ارتقاء نمايندگي استاندارد بروجرد به اداره در سال ‌1387.

• اختصاص مبلغ ‌27 ميليارد ريال براي تكميل زيرساخت‌هاي معادن اليگودرز.

• اجراي ‌31 واحدهاي توليدي بزرگ با اختصاص مبلغ ‌5000 ميليارد ريال تسهيلات بانكي در استان براساس طرح آمايش صنعت و معدن.

• احداث آزمايشگاه استاندارد استان در سال‌هاي ‌1388 و ‌1389.

• تقويت اعتبار مورد نياز ايجاد زيرساخت‌هاي بخش معدن استان طي سه سال.

• واگذاري معادن سنگ در كنار محدوده معدن سنگ واگذار شده به گروه معادن كوثر به معدن كاران متقاضي استان.

• مطالعه و ايجاد شهرك تخصصي فرآوري سنگ در سطح استان

• راه‌اندازي فاز ‌2 سيمان دورود با اختصاص ‌1300 ميليارد ريال

ب) راه سازي و عمراني:

• ايجاد زيرساخت‌هاي مورد نياز براي ايمن سازي و توسعه فرودگاه خرم آباد.

• انجام مطالعه كمربندي شمال شرقي خرم آباد در سال ‌1387.

• تكميل و بهسازي باند دوم بروجرد- زاليان (توره) طي سه سال.

• اختصاص مبلغ ‌30 ميليارد ريال براي بهسازي محور بروجرد- اشترنيان.

• برقراري پروازهاي زائران حج عمره و تمتع استان از فرودگاه خرم‌آباد پس از انجام توافق بين سازمان حج و زيارت، سازمان هواپيمايي كشوري و يكي از شركت‌هاي هواپيمايي.

• برقراري روزانه يك پرواز هواپيماي رفت و برگشت از تهران به خرم آباد و بالعكس.

• تكميل مطالعات راه آهن دورود- خرم آباد و دورود- بروجرد.

• احداث فرودگاه بروجرد با مشاركت بخش خصوصي.

• اختصاص مبلغ ‌80 ميليارد ريال براي تكميل مسير جديد تنگ فني در سال ‌1387 به نحوي كه تا دهه فجر سالجاري پروژه به اتمام برسد.

• مطالعه كمربندي دورود و ازنا

• اختصاص مبلغ ‌100 ميليارد ريال براي احداث باند دوم داران- دورود در سال ‌1387.

• اختصاص مبلغ ‌60 ميليارد ريال براي اتمام راه خرم آباد- چغلوندي- بروجرد تا پايان سال مالي ‌1387.

• اختصاص مبلغ ‌1000 ميليارد ريال براي پروژه آزاد راه در دست احداث خرم آباد- پل زال با مشاركت بخش خصوصي و دولتي به نسبت مساوي.

• ايجاد راه دارخانه با تجهيزات لازم براي بازگشايي گردنه برف گير راه اليگودرز – شول آباد.

• اختصاص مبلغ ‌50 ميليارد ريال جهت كمك به تسريع در اجراي پروژه هاي راه هاي استان.

• مطالعه و امكان سنجي باند دوم راه شازند و ازنا.

• مطالعه دو مسير چهارخطه پر تردد از چهار مسير منتهي به مركز استان شامل محورهاي خرم‌آباد-كوهدشت، خرم‌آباد-نورآباد، خرم‌آباد-بروجرد و خرم‌آباد- پلدختر

• افزايش اعتبار راه هاي روستايي استان.

• ايجاد حداقل ‌2 مجتمع رفاهي بين راهي در كنار بزرگراه مسير پلدختر با اختصاص زمين و تسهيلات يارانه‌اي.

• اختصاص مبلغ ‌80 ميليارد ريال جهت كمك به توسعه فعاليتهاي شهرداريها و دهياريهاي استان

• اختصاص ‌50 دستگاه اتوبوس، ‌100 دستگاه ون و ‌2000 دستگاه تاكسي براي نوسازي، جايگزيني مسافربر شخصي و توسعه ناوگان تاكسيراني.

• اختصاص مبلغ ‌50 ميلياردريال براي بهبود عبورو مرورشهري.

• پيگيري واگذاري زمين پادگان ‌07 از طريق وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به شهرداري خرم آباد به منظور بازگشايي معابر شهر و بهبود عبور و مرور شهري.

• تامين اعتبار آزادسازي حريم رودخانه كرگانه براي توسعه بافت شهري.

• اختصاص مبلغ ‌150 ميليارد ريال جهت اقدام هاي پيشگيرانه ستاد مديريت بحران كشور

• اختصاص مبلغ ‌10 ميليارد ريال جهت كمك به بهسازي و نوسازي بافتهاي فرسوده شهري.

• واگذاري ‌170 هكتار از اراضي مازاد دانشگاههاي لرستان و علوم پزشكي به متقاضيان مسكن مهر با اولويت پرسنل و اساتيد دانشگاههاي استان.

• واگذاري ‌4.3 هكتار از اراضي در شهرك المهدي ازنا براي تأمين مسكن مهر.

• واگذاري ‌21 هكتار از اراضي وزارت نفت در شهر ازنا براي تأمين مسكن مهر به سازمان مسكن وشهر سازي استان.

• ايجاد يك رديف متمركز در بودجه سال ‌1388 بعنوان يارانه تسهيلات بانكي مورد استفاده در بافتهاي فرسوده شهري مختلف كشور.

• پيش بيني مبلغ ‌85 ميليارد ريال جهت مطالعه و تهيه طرحهاي معماري و شهرسازي و بهسازي بافت فرسوده شهري شهرهاي استان به نحوي كه اعتبار مذكور به سرجمع اعتبارات استان افزوده ‌شود.

• اختصاص تسهيلات يارانه اي جهت احداث خياباني به موازات خيابان حافظ

ج) كشاورزي:

• اختصاص تسهيلات يارانه اي براي احداث سيلو گندم و كارخانه آرد در شهرستان سلسله توسط بخش غيردولتي.

• اختصاص مبلغ ‌35 ميليارد ريال تسهيلات يارانه اي براي احداث واحدهاي گاوداري شيري صنعتي استان.

• اختصاص مبلغ ‌100 ميليارد ريال براي انجام عمليات آبخيزداري.

• اختصاص مبلغ ‌60 ميليارد ريال براي احداث شبكه هاي آبياري (درجه ‌3 و ‌4).

• اختصاص مبلغ ‌20 ميليارد ريال براي تجهيز ايستگاه تحقيقات كشاورزي سراب چنگايي در شهرستان خرم آباد.

• اختصاص مبلغ ‌50 ميلياردريال براي انتقال آب به اراضي شيبداراستان طي سالهاي‌1387و ‌1388.

• تامين يارانه تسهيلات اجراي طرحهاي توليد محصولات دامي و آبزي پروري.

• اختصاص مبلغ ‌5 ميليارد ريال براي بازسازي فضاهاي اداري، آموزشي، تاسيساتي و تجهيز مركز آموزش جهادكشاورزي استان لرستان.

• تامين يارانه تسهيلات براي افزايش ضريب و درجه مكانيزاسيون محصولات عمده كشاورزي سطح استان طي ‌5 ساله (از سال ‌1388 تا ‌1392).

• اختصاص مبلغ ‌100 ميليارد ريال براي احياء حوزه و اجراي طرحهاي آبخيزداري در بالادست سدهاي استان.

• فروش اقساطي مجتمع گاوداري ازنا به فارغ التحصيلان كشاورزي استان.

• اختصاص يارانه تسهيلات براي مطالعه و اجراي طرح عمليات آب و خاك استان توسط بخش غير دولتي.

• اختصاص اعتبار لازم در لايحه بودجه سال ‌1388 براي اجراي شبكه‌هاي آبياري ‌3 و ‌4 در مناطقي از استان كه اجراي آنها الزامي است.

د) انرژي:

• اختصاص مبلغ ‌900 ميليارد ريال براي شروع به احداث خط انتقال دوم گاز از سه راهي سامن تا خرم آباد به طول ‌167 كيلومتر و بهره برداري حداكثر تا پايان سال ‌1388.

• اجراي ‌90 كيلومتر خط انتقال ‌36 اينچ گاز خرم آباد- كوهدشت پس از اجراي خط نهم سراسري حداكثر از سه سال آينده.

• مطالعه و احداث پالايشگاه نفت در شهرستان پلدختر.

• اختصاص مبلغ ‌150 ميليارد ريال براي اصلاح و بهينه سازي شبكه هاي توزيع برق شهري و روستايي.

• تامين آب و برق مورد نياز واحدهاي فولاد صدر، ازنا و فروآلياژ ازنا و شهركهاي صنعتي خرم آباد ‌2 و بروجرد ‌1.

• گازرساني به ‌100 روستا در سالهاي ‌88-89

• تامين خوراك براي واحدهاي پايين دستي پتروشيمي كوهدشت و پلدختر احداثي توسط بخش خصوصي

و) ساير موارد:

• داير كردن ‌78000 تلفن ثابت (در صورت وجود متقاضي).

• نصب و راه اندازي ‌2061 دستگاه تلفن همگاني در شهرستانهاي استان.

• راه اندازي ‌71 دفتر توسعه ICT روستايي.

• راه اندازي ‌214 دفتر توسعه ارتباطات روستايي.

• واگذاري ‌42980 شماره تلفن همراه(در صورت وجود متقاضي).

• نصب و راه اندازي ‌32 سايت BTS تلفن همراه.

• ايجاد ‌4204 پورت داده ها (ديتا) توسط بخش خصوصي.

• راه اندازي ‌9 دفتر خدمات فناوري اطلاعات و ارتباط شهري در ‌9 شهرستان استان.

• توسعه بانكداري الكترونيك در سطح استان براساس نياز سيستم بانكي.

• كابل كشي فيبرنوري داخل شهري براساس نياز استان.

• كابل كشي فيبرنوري به طول ‌144 كيلومتر جهت تأمين ارتباطات راه دور فرعي استان.

• ارتقاء سطح مديريت گمرك استان به اداره كل و احداث ساختمان اداري و محوطه سازي آن.

• اختصاص مبلغ ‌50 ميليارد ريال براي توسعه و تكميل سيلوهاي استان.

• صدور مجوز و كمك به ايجاد پايانه هاي صادراتي سنگ استان توسط بخش غيردولتي.

• احداث، تكميل و تجهيز نمايشگاههاي بين المللي استان توسط بخش غيردولتي تا حداكثر ‌10% سرمايه پروژه.

• ايجاد ‌3 شعبه صندوق تعاون در شهرستانهاي ازنا- پلدختر- شعبه دوم بروجرد در سال ‌1387.

• اختصاص مبلغ ‌30 ميليارد ريال براي آزادي زندانيان نيازمند.

• اختصاص مبلغ يك ميليارد ريال براي كمك به خانواده هاي نيازمند زندانيان و مركز مراقبت بعد از خروج.

• اجراي كامل طرح جامع بانك اطلاعات املاك و اسناد كاداس (نقشه برداري نوين).

• اختصاص مبلغ ‌200 ميليارد ريال براي نظارت پايدار بر بنگاههاي اقتصادي زودبازده، آموزشهاي كسب و كار، مهارتهاي متناسب با بازار كار و فرهنگ كار، مراكز رشد و پارك علم و فناوري، تامين سود و كارمزد طرحهاي اقتصادي اشتغالزا اعم از بنگاههاي اقتصادي كوچك، متوسط و بزرگ كه به بهره برداري مي‌رسند، با اولويت مناطق كمتر توسعه يافته و داراي نرخ بيكاري بيشتر در اختيار كارگروه اشتغال.

• افزايش و تقويت اعتبار تكميل مرحله اول طرح فاضلاب شهر پلدختر و مدول سوم تصفيه خانه فاضلاب شهر خرم آباد در سال ‌1388 و همچنين تسريع در شروع علميات اجرايي فاضلاب ساير شهرها.

• تأمين اعتبار جهت تملك و بهسازي تدريجي حريم منابع آب شرب شهرهاي استان.

• تكميل تصفيه خانه آب شهر خرم آباد در سال ‌1387.

• اختصاص حداقل مبلغ ‌8 ميليارد ريال براي تكميل آبرساني به شهر پلدختر.

• اختصاص مبلغ ‌7.5 ميليارد ريال براي كمك به آبرساني شهر ازنا.

*اقتصادي:

• اختصاص مبلغ ‌50 ميليارد ريال وام قرض الحسنه.

• تسريع در تامين تسهيلات ارزي مورد نياز(‌870 ميليون يورو) براي گشايش L/C تجهيزات و ماشين آلات پتروشيمي لرستان،‌ مهاباد و كردستان.

• تسريع در اختصاص مبلغ ‌300 ميليارد ريال تسهيلات بانكي جهت اجراي طرح نورد مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا از محل تسهيلات بنگاههاي اقتصادي زودبازده.

• اعطاي تسهيلات جهت رفع سريع مشكل واحدهاي پارسيلون و يخچالسازي لرستان و واحد شيشه سازي اليگودرز.

• اختصاص مبلغ ‌300 ميليارد ريال وام قرض الحسنه براي اجراي سه هزار طرح خوداشتغالي.

• واگذاري مديريت مجتمع كشت و صنعت دامپروري استان از طريق بانك ملي به گروهي از افراد واجد شرايط با همكاري استانداري. (كارگروه كشاورزي)

• اختصاص مبلغ ‌20 ميليارد ريال وام قرض الحسنه براي اجراي ‌64 طرح خوداشتغالي كميته امداد امام خميني(ره) در پلدختر.

• افزايش سهم منابع مصرفي بانكهاي عامل استان به ميزان ‌2.5 برابر منابع وضع موجود براي تامين منابع مالي بانكهاي استاني. (در صورت وصول مطالبات معوقه توسط مديريت استان، سهم مذكور از طريق بانكها به سه درصد منابع بانكي كشور قابل افزايش مي باشد).

• انتقال ماليات دريافتي از شركتهاي مجري پروژه هاي ملي مستقر و اجرا شده در استان به خزانه استان.

• اختصاص مبلغ ‌20 ميليارد ريال تسهيلات يارانه اي به شركتهاي تعاوني فارغ التحصيلان- ايثارگران و بانوان با ‌10% سهم آورده در سال ‌1387.

• اختصاص حداقل مبلغ ‌50 ميليارد ريال براي اختصاص تسهيلات سرمايه ايجادي و در گردش به تعاوني هاي استان.

• اختصاص مبلغ ‌60 ميليارد ريال از محل توازن منطقه اي علاوه بر اعتبار مصوب در سال جاري.

• اختصاص مبلغ ‌500 ميليارد ريال علاوه بر سهم ابلاغي تسهيلات بنگاههاي زودبازده استان.

* فرهنگي و رفاهي:

• اختصاص مبلغ ‌100 ميليارد ريال جهت اجراي كمك به فعاليتهاي مربوط به محرومين و معلولين

• تحت پوشش قرار دادن ‌300 خانوار زن سرپرست خانوار در نوبت دريافت خدمات سازمان در سال ‌1387 و تأمين هزينه هاي معيشتي آنان از محل اعتبارات سازمان بهزيستي كشور.

• اختصاص مبلغ ‌4 ميليارد ريال براي كمك به فعاليتهاي قرآني استان در سال ‌1387.

• اختصاص مبلغ ‌8 ميليارد ريال براي تكميل و مرمت مساجد استان.

• اختصاص مبلغ ‌3 ميليارد ريال براي كمك به فعاليتهاي فرهنگي و هنري در سال ‌1387.

• تجهيز ‌6 مجتمع فرهنگي و هنري (ازنا، كوهدشت، پلدختر، الشتر، نورآباد و دورود).

• تجهيز كتابخانه مركزي خرم آباد و بروجرد به نحوي كه كتابخانه هاي مذكور تا پايان سال ‌1388 انجام گيرد.

• احداث دانشگاه علوم قرآني.

• مطالعه موزه هنرهاي معاصر در سال ‌1387 و پيش بيني اعتبار عمليات اجرايي در سال ‌1388.

• شروع به احداث تالار بزرگ شهر در سال ‌1387 و بهره برداري آن تا سال ‌1390.

• اختصاص مبلغ ‌8 ميليارد ريال براي احداث ايستگاه راديويي ‌10 كيلووات شهرستان نورآباد.

• احداث و تجهيز يكصد ايستگاه راديو و تلويزيوني.

• خريد ‌6 دستگاه فرستنده ‌200 وات براي پوشش شبكه قرآن شهرستانها.

• اختصاص مبلغ ‌8 ميليارد ريال براي خريد ‌40 دستگاه فرستنده پنجاه وات.

• خريد ‌10 دستگاه ژنراتور برق براي ايستگاههاي راديو و تلويزيوني.

• خريد ‌150 مبدل چهار كاناله براي پوشش شبكه هاي ملي و استاني.

• اختصاص مبلغ ‌30 ميليارد ريال براي احداث مجتمع فرهنگي و ورزشي و توانبخشي ايثارگران در خرم آباد.

* بهداشتي و آموزشي:

• مطالعه توسعه فضاهاي آموزشي، كمك آموزشي و خوابگاهي براي پنج آموزشكده فني موجود در استان.

• اختصاص مبلغ ‌10 ميليارد ريال براي تكميل مدرسه شبانه روزي زز و ماهرو در سال ‌1387.

• بازسازي و نوسازي ‌14 مدرسه تخريبي در ‌14 منطقه محروم استان طي سالهاي ‌1387 و ‌1388.

• مطالعه و احداث سالن سلف سرويس مركزي، سالن اجتماعات، اجراي طرح آبرساني و كتابخانه مركزي مجتمع پرديس دانشگاه علوم پزشكي استان.

• اختصاص ‌5 ميليارد ريال براي احداث خوابگاه دانشجويي دانشكده پرستاري اليگودرز.

• مطالعه احداث بيمارستان جايگزين در دورود و بيمارستان شهداي عشاير.

• اختصاص مبلغ ‌15 ميليارد ريال براي تجهيز مركز راديوتراپي خرم آباد.‌

• اختصاص مبلغ ‌5 ميليارد ريال براي خريد تجهيزات براي بيمارستان شهداي عشاير.

• تجهيز ‌8 پايگاه امداد جاده اي و شهري به آمبولانس.

• اختصاص مبلغ ‌15 ميليارد ريال براي بازسازي و نوسازي دانشكده پرستاري اليگودرز.

• اختصاص مبلغ ‌40 ميليارد ريال جهت احداث و تجهيز خانه هاي بهداشت و مراكز بهداشتي

• اختصاص مبلغ ‌40 هزار يورو جهت تجهيز دانشگاه هاي علوم پزشكي استان

• اختصاص مبلغ ‌10 ميليارد ريال جهت درمان و كنترل بيماريهاي نوپديد.

• احداث، تجهيز و راه اندازي سه درمانگاه تامين اجتماعي در شهرستانهاي نورآباد، پلدختر و ازنا

• احداث واحد مديريت درمان و اسناد پزشكي در خرم آباد

• احداث شعبه تامين اجتماعي در شهرستان ازنا

• توسعه و تجهيز پروژه درمانگاه تامين اجتماعي شهرستان بروجرد در سال ‌1387.

• اختصاص ‌2500 ميليارد ريال جهت مطالعه و اجراي واحد توليد دارو از گياهان داروئي، افزايش سرمايه داروسازي دام لران و اجراي طرح توسعه شركت داروئي اكسير

• احداث شعبه شماره ‌2 تامين اجتماعي در خرم آباد

• اختصاص مبلغ ‌10 ميليارد ريال جهت احداث و تجهيز اردوگاه دانش آموزي الشتر و تجهيز اردوگاه آيت الله كمالوند خرم آباد.

• اختصاص مبلغ ‌15 ميليارد ريال جهت تجهيز مدارس استان به فناوري اطلاعات و ارتباطات و خريد كامپيوتر.

• اختصاص مبلغ ‌6 ميليارد ريال جهت تجهيز مدارس استان به امكانات اوليه براي اسكان فرهنگيان و گردشگران در ايام تعطيلي مدارس.

• اختصاص مبلغ ‌13 ميليارد ريال جهت خريد ‌90 دستگاه وانت دوكابين براي مدارس شبانه روزي استان.

• احداث ‌7 باب خانه معلم براي نواحي فاقد آن

• توسعه فعاليتهاي هنرهاي سنتي از طريق ايجاد رشته هاي كاردانش جاجيم بافي و ....

• اختصاص مبلغ ‌15 ميليارد ريال براي تكميل دانشكده علوم پايه دانشگاه لرستان.

• اختصاص مبلغ ‌7 ميليارد ريال براي محوطه سازي دانشگاه لرستان.

• اختصاص مبلغ ‌15 ميليارد ريال براي تكميل كتابخانه و آمفي تئاتر دانشگاه.

• اختصاص مبلغ ‌5 ميليارد ريال جهت ايجاد پارك علمي و فناوري استان.

• تكميل و تجهيز مراكز فني و حرفه اي شهرستانهاي پل دختر و الشتر تا پايان سال ‌1387.

• اختصاص مبلغ ‌30 ميليارد ريال براي شروع عمليات اجرايي بيمارستان اليگودرز.

*گردشگري و محيط زيست:

• اختصاص مبلغ ‌3 ميليارد ريال جهت مطالعه و مرمت پلهاي تاريخي استان و تهيه پرونده ثبت جهاني آنها .

• ايجاد ‌24 نمازخانه و سرويس بهداشتي بين راهي در مسير جاده ترانزيت استان تا پايان سال ‌1387 .

• تعيين ‌29 منطقه نمونه گردشگري

• مطالعه ايجاد شهرك و بازارچه صنايع دستي در استان .

• مطالعه احداث ‌10 مجموعه اقامتي و اردويي در مسير جاده هاي ترانزيتي و محورهاي گردشگري استان .

• مطالعه ايجاد ‌5 موزه باستان شناسي، مردم شناسي، مفرغهاي لرستان، سكه هاي لرستان و دفاع مقدس در عرصه قلعه فلك الافلاك در سال ‌1387 .

• اختصاص مبلغ ‌2 ميليارد ريال براي تجهيز و ساماندهي مناطق تحت مديريت محيط زيست استان.

• اختصاص مبلغ يك ميليارد ريال جهت احياي زيستگاههاي زيست بومها و گونه هاي حيات وحش.

• اختصاص مبلغ ‌35 ميليارد ريال به منظور كمك به توسعه و تجهيز واحدهاي دانشگاهي پيام نور

*ورزشي:

• اختصاص مبلغ ‌15 ميليارد ريال جهت تكميل مجموعه ورزشي كارگران خرم آباد.

• تكميل مجموعه ورزشي خرم آباد (براساس جانمايي انجام شده ) حداكثر تا پايان سال ‌1392.

• انجام مطالعه و احداث سالن ‌5000 نفري خرم آباد در محل دهكده المپيك.

• احداث ‌15 سالن ورزشي.

• احداث ‌5 باب زورخانه در سطح استان.

• احداث و مطالعه استاديوم فوتبال ‌5 هزار نفري در دورود طي سه سال.

• محوطه سازي و تجهيز روشنايي مجموعه ورزشي تختي خرم آباد.

نشست كارگروه تخصصي اشتغال، صنعت و معدن

در نشست كارگروه تخصصي اشتغال و صنعت و معدن استان لرستان كه به رياست دكتر محمود احمدي نژاد برگزار شد، زمينه‌ها و راهكارهاي افزايش ميزان اشتغال و توسعه صنعت و معدن استان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايسنا در اين نشست كه چهارشنبه‌شب در محل استانداري لرستان برگزار شد، مباحث و پيشنهادات مربوط به اشتغال و رفع موانع موجود در اين حوزه و نيز افزايش صنايع و توسعه معادن با حضور وزراي مربوطه، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و مديران بخش خصوصي مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در كارگروه اشتغال استان لرستان پس از گزارش دكتر جهرمي وزير كار و امور اجتماعي درباره وضعيت اشتغال استان، افزايش منابع بانك‌هاي استان به منظور تسريع و تسهيل در پرداخت طرح‌هاي اقتصادي، پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به طرح‌هاي خوداشتغالي براي حمايت از مشاغل زودبازده، اخذ مجوز و احداث 5 آموزشكده فني در شهرهاي استان از جمله پيشنهاداتي بود كه در اين كارگروه مطرح شد و تعدادي از اين پيشنهاد ها پس از توافق انجام شده به جلسه استاني هيأت دولت ارائه شد.

در كارگروه صنعت و معدن استان لرستان نيز اعضاء كارگروه درباره شماري از پيشنهادات از جمله تأمين اعتبار براي اجراي زيرساخت‌هاي طرح‌هاي بزرگ صنعتي و سرمايه‌گذاري پرخطر و صنايع با فن‌آوري نوين به بحث و تبادل نظر پرداختند.

كارگروه تخصصي مسكن ،آب و كشاورزي

جلسه كارگروه تخصصي مسكن و زيربنايي، آب و كشاورزي استان لرستان به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد براي ريشه‌يابي مشكلات اين حوزه‌ها و اتخاذ تصميمات و راهكارهاي مناسب براي رفع موانع و آباداني استان برگزار شد.

به گزارش ايسنا در اين نشست كه چهارشنبه شب در محل استانداري خرم‌آباد تشكيل شد وزراي مسكن، نيرو و كشاورزي، شماري از معاونين رئيس‌جمهور، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان بخش خصوصي حضور داشتند.

در كارگروه مسكن و زيربنايي پس از گزارش وزير مسكن و شهرسازي از وضعيت استان، پيشنهادات و مستندات آن براي سامان دادن به بخش مسكن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تعدادي از پيشنهادات براي تصويب نهايي به جلسه استاني هيات دولت ارائه شد.

افزايش سقف تسهيلات مربوط به آماده‌سازي به 35 هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي خرم‌آباد، بروجرد، مطالعه و بهسازي بافت‌هاي فرسوده، تسهيلات بانكي جهت نوسازي بافت‌هاي فرسوده، كمك به زيرساخت‌هاي فصل عمران شهري، بهسازي و آسفالت راه‌هاي روستايي از جمله پيشنهاداتي بود كه در كارگروه مسكن و زيربنايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در جلسه كارگروه كشاورزي نيز ابتدا مهندس اسكندري به تشريح استعدادها و ظرفيت استان لرستان در بخش‌هاي مختلف كشاورزي پرداخت و سپس پيشنهادات و دلايل توجيهي آن براي توسعه و پيشرفت در بخش‌هاي دامپروري و كشاورزي بين اعضاء كارگروه مورد بحث قرار گرفت.

در جلسه كارگروه آب نيز پيشنهاداتي از جمله مطالعه و اجراي طرح‌هاي حفاظت و مهندسي رودخانه در محدوده استان ،تأسيس پرديس دانشگاه صنعت آب و برق شهيد عباسپور، اجراي طرح‌هاي تعادل‌بخش تغذيه مصنوعي و پخش سيلاب در دشت‌هاي استان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و تعدادي از اين پيشنهادات براي تصويب نهايي به جلسه استاني هيأت دولت موكول شد.

انتهاي پيام
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 396]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن