تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815516697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلژيك خواستار برقراري آتش بس در شرق كنگو شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بلژيك خواستار برقراري آتش بس در شرق كنگو شد


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: بلژيك ضمن تأكيد به برقراري آتش بس فوري در شرق جمهوري دموكراتيك كنگو همچنين اعلام كرد كه براي دستيابي به آتش بس با مقامات كنگو و رواندا وارد گفتگو خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه بخش فرانسه گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از فرانس پرس، پي تر پولوسن سخنگوي نخست وزير بلژيك اعلام كرد:"ما خواستار آتش بس فوري در مناطق شرقي جمهوري دموكراتيك كنگو هستيم و از روز شنبه هم كارل دو گوشت وزير امور خارجه بلژيك با هدف ايجاد آتش بس قرار است در كيگالي با پل كاگامه رئيس جمهور رواندا گفتگو كند. "
نشست شوراي وزيران بلژيك كه با هدف بررسي بحران كنوني در منطقه كيووي شمالي در پي حمله شورشيان به فرماندهي لوران انكوندا، برگزار شده بود چهار شنبه شب پايان يافت.
وزير امور خارجه بلژيك ضمن اعلام اينكه " هر چند مدركي دال بر اينكه رواندا به طور مستقيم در درگيريهاي شرق كنگو دخالت داشته است،‌ وجود ندارد" گفت:پل كاگامه رئيس جمهور رواندا از قدرت كافي براي متوقف كردن تهاجم شورشيان به استان كيووي شمالي در شرق جمهوري دموكراتيك كنگو و در مرز مشترك با رواندا برخوردار است.
سخنگوي نخست وزير بلژيك همچنين اعلام كرد كه لترم نخست وزير بلژيك، قرار است تلفني با آدولف موزيتو همتاي كنگويي خود گفتگو كند.
هر چند دولت جمهوري دموكراتيك كنگو و جنبشهاي شورشي فعال در شرق اين كشور، از جمله كنگره ملي دفاع از مردم حدود نه ماه پيش در حضور نمايندگان نيروي صلحبان بين المللي و جامعه جهاني در كنفرانس گومه توافق نامه صلح امضا كردند،ولي از ابتداي ماه اوت گذشته درگيريهاي مسلحانه ميان نظاميان ارتش و شبه نظاميان تحت فرماندهي لوران انكوندا در كيووي شمالي از سر گرفته شد.
بلژيك كه عضو غير دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد است علاوه بر اين تدابير، همچنين خواستار بررسي وضعيت نيروهاي صلحبان سازمان ملل متحد مستقر در جمهوري دموكراتيك كنگو نيز است.
پس از نسل كشي سال 1994 در رواندا، كه در جريان آن چندين نيروي كلاه آبي بلژيكي كشته شدند، بلژيك تصميم گرفت تا اطلاع ثانوي از اعزام نيروي نظامي به كنگو،‌ رواندا و بروندي خودداري كند مگر اينكه مجوز آن را از پارلمان بگيرد./
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن