تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804083352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
2 سال گذشت؛ 4000 تاكسي « ون » ؛ سهميه مشهد همچنان روي كاغذ

*اعظم طيراني
خراسان امروز: كمبود وسايل حمل و نقل عمومي در خراسان رضوي به ويژه مشهد مقدس كه سالانه پذيراي ميليونها زائر داخلي و خارجي در كنار جمعيت دو ميليون و 700 هزار نفري خود است، نمود بارزي دارد، به طوري كه كمبود اتوبوس و تاكسي همواره از سوي مسؤولان و شهروندان مطرح مي شود.
اين معضل زماني بيشتر مشكل ساز است كه قطار شهري مشهد نيز به رغم صرف هزينه هاي ميلياردي هنوز به بهره برداري نرسيده است و فشار جابجايي مسافر در اين كلانشهر با توجه به مشكلات اقتصادي و گراني، بر دوش سازمانهاي اتوبوسراني و تاكسيراني سنگيني مي كند.
اين در حالي است كه در سفر دوم هيأت دولت به خراسان رضوي با هدف كمك به حمل و نقل عمومي و رفع مشكلات مردم در اين حوزه در كنار اختصاص 200 دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه ميني بوس، 500 دستگاه تاكسي و 500 دستگاه ون نيز به اين استان اختصاص يافت، اما اكنون با گذشت بيش از هفت ماه از سفر هيأت دولت به اين استان، هنوز از استقرار تاكسي ون در سيستم حمل و نقل عمومي مشهد خبري نيست. به طوري كه مردم همچنان با كمبود تاكسي مواجه بوده و يكه تازي برخي از مسافربرهاي شخصي و تاكسي ها در اخذ كرايه هاي متفاوت و دربستي سوار كردن را شاهدند.
* ضرورت تلاش نمايندگان مجلس
يك شهروند مشهدي در اين باره مي گويد: با توجه به كمبود وسايل حمل و نقل عمومي، وجود تاكسي هاي ون به دليل ظرفيت بالا در جابه جايي مسافر بسيار مؤثر است، با اين وجود و به رغم اين كه چند سالي است صحبتهايي درباره آنها مي شود، اما تاكنون هيچ اثري از اين خودروها در خيابانهاي مشهد به چشم نمي خورد.
وي با اشاره به اينكه نماينده هاي مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي بايد به عنوان يك شهر فراملي پيگير مسايل و نيازهاي اين كلان شهر باشند، مي افزايد: انتظار مي رود نمايندگان مشهد و همچنين مسؤولان استان به طور جدي تري مسايل و نيازهاي شهروندان را پيگيري كنند.شهروندي ديگر نيز مي گويد: وضعيت حمل و نقل عمومي در اين كلانشهر متناسب با ميزان تقاضا و تعداد مسافر نيست و به نظر مي رسد بايد چاره اي اساسي از سوي مسؤولان انديشيده شود، چون اين مهم به مشكلي اساسي تبديل شده كه هر روزه تعداد زيادي از دانش آموزان، كارمندان و ساير شهروندان درگير آن هستند.اين شهروند با ابراز گلايه از دست اندركاران و مسؤولان ذي ربط مي افزايد: به رغم وعده هاي مسؤولان به شهروندان، تاكنون هيچ تاكسي وني در ناوگان تاكسيراني اين كلانشهر مشاهده نشده است كه به نظر مي رسد قدمت آن نيز بايد به قدمت قطار شهري مشهد برسد تا كم كم به دست فراموشي سپرده شود.
* سؤال بي پاسخ
گزارشگر ما به منظور پيگيري سرانجام تاكسي هاي ون اختصاص يافته به اين كلانشهر با سازمان تاكسيراني مشهد تماس گرفت كه مسؤولان اين سازمان به رغم تأييد عدم تحقق تخصيص تاكسي ون به ناوگان تاكسيراني مشهد، از دلايل عدم تخصيص اين سهميه اظهار بي اطلاعي كرده و سؤال خبرنگار ما همچنان بي پاسخ ماند.
اما معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي درخصوص اختصاص سهميه ون به اين استان گفت: براساس مصوبات دور دوم سفر هيأت دولت به اين استان، آخرين سهميه تخصيصي ون به خراسان رضوي 500 دستگاه بوده است، ضمن آنكه سهميه تخصيصي در سال 86 نيز سه هزار و 610 دستگاه براي اين استان اعلام شده است.
* بدقولي خودروسازان
سعيد حسين پور دليل تحقق نيافتن سهميه هاي تعيين شده را مشكلات مربوط به تأخير تعهد خودروسازان در تأمين خودروي مورد نياز و همچنين تمركز بر بحث جايگزيني تاكسي به جاي مسافربر شخصي و اولويت آن عنوان مي كند و مي افزايد: بحث جذب ون در اولويت بعدي سازمان تاكسيراني مشهد قرار گرفته است.
وي درخصوص اقدامهاي استانداري خراسان رضوي براي اختصاص اين سهميه خاطرنشان كرد: تعيين سهميه شهرهاي استان و ابلاغ آن در سالهاي 86 و 87 و همچنين پيگيري از طريق مكاتبه با وزارت كشور، سازمان شهرداريها، اتحاديه تاكسيراني كشور و مجري طرح توسعه حمل و نقل عمومي كشور و مراجعه حضوري كارشناسان به مراجع ذيربط در مركز از جمله اين اقدامهاست.
وي ادامه داد: پر كردن خلاء كمبود اين خودروها نيز از طريق تقويت شركتهاي خصوصي تحت نظارت سازمان تاكسيراني مشهد صورت گرفته است.

رئيس سازمان بازرگاني خراسان شمالي خبر داد؛ صدور 28 هزار تن كالاي غيرنفتي از خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس سازمان بازرگاني خراسان شمالي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 28 هزار تن كالاي غيرنفتي از اين استان به خارج از كشور صادر شده است.
محمدرضا كفاشي در آيين تجليل از صادركنندگان برتر خراسان شمالي با اشاره به اينكه مقصد عمده كالاهاي صادراتي از اين استان به 20 كشور دنيا بوده است، ارزش كالاهاي صادر شده را بيش از 26 ميليون دلار اعلام كرد.وي اظهار داشت: كالاهاي صادر شده از خراسان شمالي در سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سه درصد افزايش داشته است.وي نداشتن گمرك مجهز، پايانه هاي حمل و نقل صادراتي، نقدينگي و عدم وجود گذرگاه مرزي را عمده ترين مشكلات صادراتي خراسان شمالي برشمرد.كفاشي اظهار اميدواري كرد تا با مصوبات دولت در سفر اخير به خراسان شمالي نمايشگاه بازرگاني اين استان با مشاركت بخش خصوصي هر چه سريع تر فعال شود.معاون بازاريابي سازمان توسعه و تجارت ايران هم در اين همايش گفت: براي رونق صادرات كالاهاي غيرنفتي توسعه و تجارت خارجي كشور علاوه بر جوايز صادراتي، مشوقهاي ديگري را نيز تعريف كرده است.محمد ضيغمي اظهار داشت: اين سازمان براي رونق صادرات غيرنفتي كمكهاي نقدي را براي ايجاد مركز تجاري تخصصي در خارج از كشور از طريق تشكلهاي توليدي و صادراتي پرداخت مي كند.وي گفت: اين سازمان هزينه اجاره مركز تجاري تخصصي اين تشكلها را بين 35 تا 65 درصد به مدت سه سال پرداخت مي كند.وي ادامه داد: همچنين سازمان تجارت خارجي ايران تسهيلات لازم را براي حمايت از بنگاه ها و شركتهاي توليدي صادراتي براي ايجاد دفتر نمايندگي در خارج از كشور در راستاي رونق توسعه صادرات غيرنفتي پرداخت خواهد كرد.وي پرداخت هزينه مشاركت در نمايشگاه هاي بين المللي و تبليغات و اطلاع رساني را از ديگر مشوقهاي پيش بيني شده براي صادركنندگان اعلام كرد.در اين مراسم از چند واحد توليدي، شركت تعاوني و بازرگاني به عنوان صادركنندگان برتر خراسان شمالي تجليل شد.

خبري كه با سكوت مسؤولان مواجه شد؛ افزايش بي سر و صداي «آب بها» در مشهد

خراسان امروز - خجسته نيا: تعرفه آب بهاي مشتركان شركت آب و فاضلاب مشهد بدون سر و صدا و اطلاع رساني قبلي افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما، اين تعرفه ها بدون اطلاع رساني قبلي و بدون بيان دلايل آن از سوي مسؤولان شركت آب و فاضلاب مشهد افزايش يافته است.
اين افزايش تعرفه كه در قبوض اين دوره مشتركان مشهدي محاسبه شده با اعتراضهايي از سوي آنان مواجه شده است.
تعدادي از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشتند: طبق شواهد موجود افزايش تعرفه آب بها از ميان ساير كلان شهرها فقط در مشهد بوده است.
به گفته آنان، افزايش آب بها در مشهد در حالي صورت گرفته كه بارها از سوي وزير نيرو افزايش تعرفه ها تا پايان امسال منتفي اعلام شده است.
آنان خواستار بيان دلايل اين افزايش شده و افزودند: قرار بوده افزايش آب بها فقط همزمان با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها صورت بگيرد.
خبرنگار ما براي كسب اطلاعات بيشتر و پاسخ به انتقادهاي مطرح شده، پيگير اعلام جزييات اين خبر از سوي مديرعامل شركت آب و فاضلاب مشهد شد كه متأسفانه با وجود دو روز معطلي با خلف وعده مديرعامل مواجه شد.

برگزاري كارگاه آموزشي ناظران گندم در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: با هدف بازآموزي و ارتقاي سطح دانش علمي و عملي كارشناسان ناطر گندم، كارگاه آموزشي يك روزه با همكاري مديريت زراعت و باغباني، سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي و مديريت ترويج سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان جنوبي برگزار شد.در اين كارگاه آموزشي 51 كارشناس ناظر مزارع گندم سطح استان آموزشهاي لازم را فرا گرفتند.شايان ذكر است، مهندسان ناظر مزارع گندم نقش مهمي در توسعه بخش كشاورزي دارند و حضور كارشناسان ناظر در عرصه توليد افزايش بازده توليد و دستيابي به شاخصهاي مطلوب در بخش كشاورزي را ميسر مي كند.

جوين؛ نگين سبز خراسان در حلقه مشكلات

جوين- خبرنگار قدس: فرماندار جوين در تشريح وضعيت كشاورزي و دامداري اين شهرستان گفت: جوين نگين سبز خراسان رضوي است و با 1686 كيلومتر مربع مساحت، 40 هزار هكتار اراضي آبي و 5 هزار هكتار اراضي ديم در غربي ترين نقطه استان خراسان قرار گرفته و از حاصلخيزترين مناطق كشاورزي، باغي و حتي ديم استان بوده و به دليل وجود چاههاي عميق و نيمه عميق، قنوات متعدد، چندين رشته رودخانه و سدهاي در حال بهره برداري موقعيت ممتازي را در استان دارا مي باشد.
يك عضو شوراي اسلامي بخش نيز در مورد بي توجهي مسؤولان به امر كشاورزي جوين اظهار داشت: در گذشته به منظور عدم بهره برداري صحيح و مطلوب از كشاورزي بدون در نظر گرفتن رفاه حال كشاورزان، تقسيمات نسنجيده اي پياده كردند.
وي گفت: از جمله اين موارد جهاد كشاورزي را در مركز قرار داده و مراكز خدمات روستايي را به طور پراكنده در سطح منطقه مستقر كرده بودند و ارباب رجوع به هر محلي مراجعه مي نمود نتيجه اي نمي گرفت.
اين عضو شورا افزود: به بركت ارتقاي جوين به شهرستان اميد است مسؤولان بيشتر به فكر كشاورزان باشند تا هم كيفيت كشت و كار بهبود يابد و هم برداشت محصولات به صورت مكانيزه افزايش يابد.
وي گفت: قسمت اعظم آب مصرفي در بخش كشاورزي و حتي باغها، از چاههاي عميق و نيمه عميق استحصال مي شود به طوري كه حدود 360 حلقه چاه عميق و 25 حلقه چاه نيمه عميق در شهرستان جوين فعال است.
وي ادامه داد: مضاف بر چاههاي كشاورزي كه بيشتر در قسمت دشت واقع شده اند حدود 70 رشته قنات و چهار رودخانه نيز در مناطق كوهستاني اين شهرستان جريان دارد و اغلب باغها از اين طريق مشروب مي شود.
وي اضافه كرد: سديام با برداشت آب 140 ليتر در ثانيه با هدف جمع آوري آبهاي سطحي و استفاده آن در كشاورزي و همچنين تغذيه سفره آب زيرزميني در شهرستان ايجاد شده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر نقاب نيز ابراز اميدواري كرد به بركت تأسيس فرمانداري جوين هر چه سريعتر جهاد كشاورزي جوين مستقل شده و چهره واقعي كشاورزي جوين اين نگين سرسبز زبانزد خاص و عام در كل كشور شود.
عبدالكريم نقابي با تأييد مطالب عضو شوراي بخش در خصوص بي توجهي به امر كشاورزي اين شهرستان، اظهار اميدواري كرد كه كاستيها هر چه سريعتر از بين برود و ما شاهد شكوفايي و نوآوري در كشاورزي به صورت مكانيزه باشيم.

نماينده مردم تربت جام در مجلس شوراي اسلامي: بانكها خرخره روستاييان را رها كنند

صالح آباد- خبرنگار قدس: نماينده مردم تربت جام به همراه امام جمعه، بخشدار و ديگر مسؤولان محلي از طرحهاي اجرا شده در بخش كشاورزي و دامداري منطقه صالح آباد بازديد كردند.
در اين سركشي طرحهاي يكپارچه سازي و آبياري تحت فشار روستاي شازده، گاوداري روستاهاي آزادده و مميز آب و طرح گلخانه اي روستاي جعفريه مورد بازديد قرار گرفت.
نماينده تربت جام در جريان اين بازديد گفت: اجراي اين گونه طرحها در منطقه و گسترش آن باعث اشتغال و درآمدزايي شده و رشد و شكوفايي استعدادها و رونق بازار اقتصادي را موجب مي شود.
جمعي از مردم صالح آباد بويژه كشاورزان و دامداران هم از فشار مضاعف بانكها به وام گيرندگان و ضامنان آنها اظهار گلايه كردند.
آنان گفتند: 11 سال خشكسالي در منطقه محروم، بضاعت و امان آنها را از كف برده است و از طرفي سررسيد وامهايشان باعث شده است كه بانكها آنها و ضامنهايشان را شديداً تحت فشار قرار دهند.
آنها خاطرنشان كردند: بانكها هر صبح و شام با اداره و منزل وام گيرندگان يا ضامن آنها تماس مي گيرند و يا طلب خود را بدون مجوز قضايي از حقوق آنها كسر مي كنند.
نماينده مردم تربت جام در مجلس شوراي اسلامي هم به شدت به بانكها هشدار داد و گفت: مسؤولان بانكها بايد شرايط نامساعد خشكسالي را بيشتر درك كرده و فشار را از مردم كم كنند و خرخره مردم را بيش از اين نگيرند تا نابود نشوند.
اسداللهي گفت: منطقه صالح آباد از تمامي 8 بخش شهرستان تربت جام محرومتر است، بنابراين مسؤولان بايد نگاه ويژه اي به اين خطه مرزي داشته باشند.
وي افزود: خدمت در مناطق محروم و مرزي نوعي ايثار و توفيق الهي محسوب مي شود كه لذت و شيريني خاصي دارد و آن را با هيچ چيز نمي شود معامله كرد.
عضو كميسيون قضايي مجلس گفت: ساختار اقتصادي كشور ساختار سنتي و بيمار است و به يك عمل جراحي نياز دارد كه بايد با شجاعت انجام شود.
او خاطرنشان كرد: خشكسالي نه تنها امان مردم، بلكه امان دولتي ها را هم بريده است، گر چه مجلس در ابتداي كار و اوايل تيرماه لايحه خوبي براي جبران خسارت خشكسالي از جمله تهيه علوفه را به تصويب رساند ولي به اعتقاد همه نمايندگان مجلس، هنوز مردم آثار و بركات خير آن مصوبه را نديده و نچشيده اند كه اين موضوع به وزير جهاد كشاورزي هم گوشزد شده است.
اسداللهي در ادامه از عملكرد دولت انتقاد كرد و گفت: چرا دولت تاكنون درخصوص اعلام نرخ تضميني محصولات كشاورزي اقدام نكرده تا كشاورزان در اين خصوص با برنامه ريزي لازم تكليف زراعي خود را بدانند و خسارت احتمالي در آينده را متحمل نشوند.
وي با اشاره به اينكه قسمت اعظم كشاورزي اين منطقه به صورت ديم كاري است، افزود: در راستاي بيمه محصولات كشاورزي و تأمين خسارت وارده به كشاورزان اين منطقه واقعاً ظلم مي شود.

استاندار خراسان رضوي: عسلويه دوم در منطقه ويژه سرخس ايجاد مي شود

خراسان امروز: استاندار خراسان رضوي گفت: دومين سايت فرآوري و توسعه صنعت نفت و گاز بعد از عسلويه، در خانگيران ايجاد مي شود. محمدجواد محمدي زاده در جلسه راهبردي كريدور انرژي شرق كشور افزود: يكي از مزيتهاي با ارزش خراسان رضوي ذخاير نفت و گاز استان است.وي با اشاره به تأمين بخشي از گاز مورد نياز خراسان رضوي و 16 استان همجوار از منطقه خانگيران گفت: عمليات اكتشاف اين ميدان گاز كه منبع مشتركي ميان ايران و تركمنستان است، پس از سالها توقف در سفر اول هيأت دولت به استان تصويب شد كه اميدواريم اين عمليات در چندين شهرستان به نتيجه برسد.
وي افزود: همزمان با اجراي عمليات اكتشاف گاز خانگيران، براي اتصال به شبكه گاز كشور، عمليات ساخت خط انتقال از مسير پارچين به مشهد به ظرفيت 48 اينچ در حال احداث مي باشد.وي با اشاره به اتصال خط هفتم گاز از عسلويه به شبكه گازي خراسان رضوي در بيرجند در آينده نزديك گفت: تأمين گاز از منابع ديگري به جز خانگيران موجب تأمين نيازها و امنيت در تأمين گاز خواهد بود.وي از طراحي يك طرح توسعه اي با فرض ايجاد يك كريدور انرژي و شهرك بزرگ فرآوري انرژي در منطقه خانگيران خبر داد و افزود: اين كريدور مأموريت انتقال انرژي از كشورهاي همسايه و مصرف آن در نوار شمالي كشور و يا انتقال به جنوب كشور را بر عهده دارد.استاندار خراسان رضوي ادامه داد: كريدور انرژي موجب ايجاد صنايع تبديلي در صنايع پايين دستي نفت و گاز مي شود و در همين راستا چند طرح توسعه اي منطقه ويژه سرخس در اين حوزه به زودي كلنگ زني مي شود.وي از وجود ظرفيت توليد نفت، گاز، آلومينيوم و ايجاد نيروگاه برق براي صادرات به افغانستان در منطقه ويژه سرخس خبر داد و گفت: در دانشگاه فردوسي تحقيقات خوبي در سطح آزمايشگاهي تاييد شده كه در صورت سرمايه گذاري مطمئن در منطقه سرخس و باجگيران اجرايي مي شود.

اجراي طرح زراعت چوب در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي در نظر دارد امسال 4 هزار اصله نهال صنوبر را جهت اجراي طرح زراعت چوب بين متقاضيان به صورت رايگان توزيع نمايد.مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي اعلام كرد: نهالهاي صنوبر براي كشت در سطحي حدود 25 هكتار پيش بيني شده است كه زارعان مي توانند آن را در حواشي مزارع و يا در واحد سطح كشت كنند.وي افزايش بهره وري از سطح اراضي كشاورزي، كاهش فشار بر جنگلها، اشتغال زايي، حفظ آب و خاك و تغيير كاربري اراضي كم بازده را از مزاياي اين طرح عنوان كرد و گفت: متقاضيان مي توانند براي تكميل پرونده، بازديد زمين و عقد قرارداد اجراي طرح به ادارات منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستانهاي تابعه مراجعه نمايند.

اصلاح نژاد دام سنگين روستايي در سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: مدير جهاد كشاورزي سبزوار گفت: در راستاي اجراي پروژه ساماندهي دامداريها در بخش روداب، طرح اصلاح نژاد دام سنگين روستايي اجرا شد.
مهندس محمد حسين آبادي بالا بردن كيفيت توليد شير و گوشت، عمليات به نژادي و افزايش توليد شير را از جمله اهداف اين طرح عنوان كرد.
مسؤول مركز ترويج و خدمات جهاد كشاورزي روداب نيز روند تحقق اهداف طرح را برگزاري بازديدها و كلاسهاي آموزشي ترويجي با هدف آشنا شدن دامداران با تغذيه صحيح دام، مديريت توليد مثل، مديريت هزينه دامداري، سيلوگذاري، بهداشت اماكن دامي، بهداشت شيردوشي و آشنايي با بيماريهاي دام عنوان كرد.
حكيمي نژاد مزاياي اجراي اين طرح را براي دامداران رايگان بودن خدمات انجام شده از جمله تلقيح مصنوعي، توزيع سطل ركوردگيري شير و توزيع آجر ليسيدني به عنوان مكمل موادمعدني براي دام دانست و ادامه داد: 611 رأس گاو در منطقه شناسنامه دار و پلاك كوبي شده اند و ركوردگيري شير به صورت ماهانه انجام مي گيرد.

يك مسؤول: پايانه صادراتي محصولات كشاورزي در خراسان شمالي فعال شد

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي از ايجاد پايانه صادراتي محصولات كشاورزي و واحدهاي توليدي فرآوري محصولات صادراتي در اين استان خبر داد.
مهندس مير اختصاص يارانه تسهيلات ساخت سيلوي 50 هزار تني مانه و سملقان و دو واحد انبار مكانيزه گندم، صدور مجوز و كمك به ايجاد پايانه صادراتي محصولات كشاورزي و واحدهاي توليدي فرآوري محصولات صادراتي استان، تهيه نقشه پوشش جنگلهاي ايراني و توراني استان و تهيه طرح تفصيلي اجرايي صيانت از جنگلهاي ايراني و توراني را از مصوبات بخش كشاورزي هيأت دولت در سفر دوم به خراسان شمالي برشمرد.
وي با بيان اينكه 19 مصوبه در اين بخش براي استان در سفر هيأت دولت تصويب شد، گفت: اجراي اين مصوبه ها، تحول جدي و بزرگي را در آينده كشاورزي و دامپروري استان ايجاد مي كند.
وي صدور مجوز براي ايجاد ايستگاه هاي تحقيقات گوسفند كردي خاص خراسان شمالي و نيز اسب تركمن براي اين استان و گلستان و اختصاص 10 ميليارد ريال به منظور مطالعه و اجراي طرحهاي تحقيقاتي و پژوهشي اولويت دار كشاورزي و منابع طبيعي استان را از جمله اين مصوبه ها برشمرد.
وي تصريح كرد: مقرر شد 45 ميليارد ريال تسهيلات يارانه دار در اختيار 50 شركت خدمات مشاوره اي مستقر در مناطق مختلف استان براي كمك در امر نظارت قرار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: همچنين در اين سفر مقرر شد 90 ميليارد ريال براي مرمت 714 حلقه قنات در استان در مدت چهار سال اختصاص يابد كه توان اجراي آن هم در استان وجود داشته باشد.
وي تصويب اختصاص 12 ميليارد ريال براي تعاوني هاي توليد، تجهيز ساختمان آزمايشگاه تخصصي مركزي دامپزشكي، اختصاص 22 ميليارد ريال براي تجهيز و نوسازي اراضي زيردست سدها را از ديگر مصوبه هاي بخش كشاورزي برشمرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي اضافه كرد: اجراي طرح مديريت آب از مصرف بي رويه آب جلوگيري خواهد كرد.
وي اذعان داشت: رئيس جمهور تأكيد داشت كه به توليد بايد توجه شود و شرايطي فراهم شود كه كشاورز به توليد و سرمايه گذاري براي آن تشويق شود.

در 6 ماهه نخست سال جاري صورت گرفت؛ صدور 7744 جلد سند مالكيت براي اراضي و املاك خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: طي 6 ماهه اول سال جاري 7744 سند مالكيت براي اراضي و املاك اشخاص حقيقي و حقوقي خراسان شمالي صادر شده كه در مجموع نسبت به مدت مشابه 23 درصد رشد داشته است.
مديركل ثبت اسناد و املاك خراسان شمالي گفت: در اين مدت 7489 جلد سند مالكيت به نام اشخاص و 255 جلد سند مالكيت براي اراضي ملي و به نام دولت صادر شده كه نسبت تثبيت مالكيت اراضي ملي در مدت مشابه 467 درصد رشد داشته است.رحمتي زاده اظهار داشت: در اجراي وظايف ثبت اسناد واملاك استان 7/6 ميليارد ريال وصول و به حساب درآمدهاي عمومي دولت واريز شده است.وي ميزان سپرده هاي دريافتي اشخاص و اجرايي و واريز آن به حساب خزانه استان را بيش از سه ميليارد ريال اعلام و تصريح كرد: در همين مدت 103 فقره اجراييه چكهاي بلامحل در سطح واحدهاي ثبت اسناد و املاك استان صادر شد، كه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 28 درصد كاهش داشته است.
همچنين طي 6 ماهه نخست امسال براي 2249 خانه روستايي در استان خراسان شمالي سند مالكيت صادر گرديده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد داشته است.وي خاطرنشان كرد: از بدو تأسيس استان تاكنون براي بيش از 23 هزار از منازل روستايي استان سند مالكيت صادر شده كه نقش مهمي در جلوگيري از مهاجرت، اختلافات ملكي و نيز فراهم آمدن شرايط وثيقه ملكي به منظور بهره مندي از تسهيلات بانكي داشته است.

برخورداري تمامي روستاييان خليل آباد از سهام عدالت

خليل آباد- خبرنگار قدس: فرماندار خليل آباد از توزيع فرمهاي سهام عدالت بين تمام روستاييان واجد شرايط اين شهرستان خبر داد.
وي افزود: طي دو ماه آينده تمامي روستاييان اين شهرستان مي توانند از سهام عدالت بهره مند شوند.
مهندس مهدي هنرور با بيان اينكه تاكنون سهام عدالت بين ساكنان 9 روستاي بخش مركزي و چهار روستاي بخش ششطراز توزيع نشده است، افزود: فرمهاي مورد نياز در اختيار اعضاي هيأت توزيع سهام عدالت كه شامل دهيار، نمايندگان شورا، جهاد كشاورزي، بهداشتي و درماني و كميته امداد مي باشند، قرار گرفته و روستاييان در هر روستا با مراجعه به پايگاه مورد نظر و ارائه مدارك ثبت نام، مي توانند پس از طي مراحل قانوني از مزاياي آن بهره مند گردند.

آغاز برداشت ذرت بذري در سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: با توجه به توسعه كشت ذرت علوفه اي و اهميت توليد بذر ذرت در كشور، شركت بركت كشت و صنعت جوين از سه سال قبل اقدام به تكثير و توليد بذر ذرت نموده است.
مدير جهاد كشاورزي سبزوار گفت: از سطح 450 هكتار از اراضي آبي كشت ذرت بذري منطقه پيش بيني مي شود با ميانگين عملكرد 3 هزار كيلوگرم در هكتار 1350 تن ذرت بذري توليد شود.
حسين آبادي افزود: توليد اين محصول نسبت به سال گذشته 45 درصد افزايش يافته است كه اين افزايش به جهت بالا رفتن سطح زيركشت اين محصول مي باشد.
وي رقم ديررس سينگل كراس 704 در سطح 400 هكتار و رقم متوسط رس سينگل كراس 500 در سطح 50 هكتار را از ارقام ذرت بذري حاصله عنوان كرد و اظهار داشت: شهرستان سبزوار رتبه اول توليد ذرت بذري در استان را به خود اختصاص داده است.

مديرعامل شركت راه آهن مدعي شد ؛ رقابت قطار با هواپيما در مسير مشهد- تهران

مدير عامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي مدعي شد، راه اندازي قطار سريع السير در مسير تهران- مشهد با سرعت بالاي 400 كيلومتر در ساعت، با هواپيما قابل رقابت خواهد بود.حسن زياري در اين باره گفت: راه اندازي قطار سريع السير در مسيرتهران- مشهد با سرعت بالاي 400 كيلومتر در ساعت، با هواپيما قابل رقابت است، اما هر يك از اين وسايل نقليه مشتريان خود را دارد و باعث تداخل در بازار يكديگر نمي شود.مديرعامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران افزود: در بخش ناوگان هوايي و همچنين فرودگاه مشهد طرحهاي توسعه زيادي ديده شده است، اما توسعه فرودگاه و ناوگان هوايي در اين مسير مانع از توسعه خطوط ريلي اين مسير نيست.وي ادامه داد: خط ريلي تهران- مشهد تنها اين دو شهر و شهرهاي در امتداد آن را در بر خواهد گرفت، اما مسير هوايي شامل كل شهرهاي كشور و زائران كشورهاي همسايه براي سفر به مشهد مقدس مي شود.
زياري تصريح كرد: در صورت مثبت بودن نتايج مطالعات كارشناسي و امكان جذب سرمايه گذار خارجي براي ساخت قطار سريع السير تهران- مشهد، بايد به صورت BOT (ساخت، نگهداري، انتقال) با سرمايه گذاران وارد مذاكره شد.وي خاطرنشان كرد: استفاده از قطارهاي سريع السير در بخش مسافري يكي از نيازهاي اساسي كشور به منظور توسعه بخش ريلي است، اما بايد شرايط راه اندازي آن مورد بررسي قرار گيرد.مدير عامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: قيمت نهايي بليت اين قطارها را سرمايه گذار بخش خصوصي محاسبه خواهد كرد و مطمئناً در صورت رقابت با هواپيما از نظر سرعت، مردم نيز حاضر به پرداخت قيمت بليت اين قطارها نزديك به قيمت بليت هواپيما خواهند شد.به گزارش مهر، محدودبودن ظرفيت برق كشور، طولاني بودن مسير تهران- مشهد، به سرمايه گذاري بالا نياز دارد. از اين رو پايين بودن سرعت متوسط حركت قطارهاي كشور، نياز به اجراي پروژه قطارهاي سريع السير با سرعت بالاي 400 كيلومتر در ساعت مطرح كرده است.

آبياري تحت فشار در هزار هكتار اراضي زراعي و باغي نهبندان

نهبندان - خبرنگار قدس: طي مراسمي كلنگ پروژه آبياري تحت فشار 10 هكتار از مزارع شركت كشاورزي و دامپروري «قدمگاه» شهرستان نهبندان به زمين زده شد.
به گزارش خبرنگار ما، مدير جهاد كشاورزي نهبندان در آيين كلنگ زني اين طرح از انجام مطالعات و طراحي بيش از يك هزار هكتار از اراضي زراعي و باغباني اين شهرستان براي اجراي عمليات آبياري تحت فشار خبر داد.
«محمد خيرخواه» صرفه جويي در مصرف آب، افزايش راندمان آبياري از 30 به 90 درصد، كاهش نيروي انساني و افزايش سطح زيركشت، كاهش علفهاي هرز و افزايش ميزان درآمد كشاورزان و باغداران را از مزاياي اجراي طرحهاي آبياري تحت فشار در باغها و مزارع كشاورزي شهرستان نهبندان عنوان كرد.
برپايه اين خبر، همچنين با حضور «محمدرضا صابري» نماينده مردم شهرستانهاي نهبندان و سربيشه و «تناكي» رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي و فرماندار نهبندان، از طرح ساماندهي قنات تاريخي روستاي «بيچند» از توابع بخش مركزي شهرستان نهبندان بازديد شد.

در جلسه شوراي نظارت و كنترل بازار خراسان رضوي مطرح شد؛ جذب 97 درصد سهميه سبد كالاي كارمندي ماه مبارك رمضان

خراسان امروز: رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي گفت: حدود 97 درصد از سهميه هاي سبد كالاي كارمندي ماه مبارك رمضان در استان جذب شده است.علي صفرزاده در سي و يكمين جلسه شوراي نظارت و كنترل بازار استان با اشاره به اينكه سهميه سبد كالاي كارمندي ماه مبارك رمضان در استان به ازاي 295 هزار نفر بوده است، افزود: از اين ميزان 285 هزار سهميه توسط اتحاديه كارمندان دولت، اتحاديه فرهنگيان، سازمان اتكا و سازمان جهاد كشاورزي جذب شده است.وي اظهار داشت: همچنين تمامي 7 ميليون 471 هزار و 383 جلد دفترچه دانش آموزي سهميه استان جذب شده كه از اين تعداد 3 ميليون و 691 هزار و 217 جلد در مشهد و 3 ميليون و 779 هزار و 776 جلد در شهرستانهاي استان توزيع شده است.
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 465]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن