تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816448881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به تحركات انتخاباتي هفته؛ از نظرسنجي هاي ده شاهي تا انحصارطلبي نقابدار!


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: نگاهي به تحركات انتخاباتي هفته؛ از نظرسنجي هاي ده شاهي تا انحصارطلبي نقابدار!
* احمد يوسفي صراف

اينكه چه تفاوتي ميان «شوراي حكميت» و «شوراي شيوخ» وجود دارد را احتمالاً اصلاح طلبان بهتر تشريح مي كنند، اما آنچه در ميان

موضع گيريهاي سران اصلاح طلب مشهود است چند صدايي و در خصوص اصل تشكيل چنين شورايي است.
يدا... اسلامي، دبيركل مجمع نمايندگان ادوار مجلس چندي پيش در گفتگو با خبرگزاري فارس گفت: ما معتقد به نظرسنجي هستيم، زيرا بر اساس فرم هاي ارزيابي كه در 6 تيرماه از اعضاي مجمع نمايندگان انجام شد، اعضا شيوه نظرسنجي را بهتر از ساير موارد تشخيص دادند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه كروبي گفته است براي نظرسنجي ده شاهي ارزش قائل نيست، گفت: ما نظر خود را مي گوييم و مبناي علمي را با بحثهاي سطحي كنار نمي گذاريم.
يدا... اسلامي همچنين تصريح كرد: نظرسنجي پايه علمي دارد و ابزار دنياي مدرن است. سياسيون كشور نيز بايد رفتار خود را متناسب با نظريات جامعه تدوين كنند.

در همين حال، الهه راستگو، سخنگوي حزب اسلامي كار در گفتگو با ايرنا بر پذيرش خرد جمعي به عنوان راه رسيدن به اجماع تأكيد كرد و گفت: اينكه گروهها و تشكلهاي كانديداهاي مختلفي معرفي كنند، موضوع خوبي است اما مهم رسيدن به يك كانديداي واحد است.
همچنين حسين مرعشي، سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص تركيب شوراي حكميت و زمان برگزاري اين شورا گفت: عجله اي براي زمان شروع شورا وجود ندارد، اما شوراي حكميت 5 نفره خواهد بود.
اما در نهايت، مهدي كروبي در هفته اي كه گذشت در گفتگو با ايلنا اين نوع نظرسنجي ها را نظرسنجي محفلي دانست و با صراحت اعلام كرد: «براي آنها ده شاهي هم ارزش قائل نيستم! همان ده شاهي كه سابقاً حتي يك آب خوردن هم به آدم نمي دادند. كسي نمي تواند بگويد كه من بيايم يا نيايم!»
* دعوا بر سر تراژدي خاتمي و حماسه كروبي
آنچه اين روزها نقل محافل سياسي كشور است، بحث كشدار آمدن و يا نيامدن سيدمحمد خاتمي است. همان داستاني كه از ماهها پيش با عنوان «داستان شيخ و سيد» مطرح شد.
مقاله اي كه به گفته برخي، «بازتوليد داستان قيصر و طوقي» بود و به نظر مي آمد، كنايه اي در تخريب «سيدمحمد خاتمي» و حمايت از كروبي است.
محسن آرمين، سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در مقاله اي با عنوان «خاتمي تر از خاتمي» دلدادگي بيش از حد سردبير هفته نامه «شهروند امروز» به مهدي كروبي و نااميدي مطلق از رئيس جمهور اسبق اصلاح طلب را مورد حمله قرار داد.
اين امر موجب شد تا قوچاني نيز در پاسخ به محسن آرمين مقاله اي تحت عنوان «اسطوره خاتمي را به تراژدي تبديل نكنيد!» درصدد پاسخ بر آيد.
به گزارش برنا نيوز، در همين خصوص، قوچاني به محسن آرمين گفته است: «امروز از ابزار تبليغ شدن خسته شده ايم و مايليم همانگونه كه در نقد حاكميت صريح هستيم اصلاحات را از صدر خاتمي تا ذيل خودمان نقد كنيم، اگر خاتمي قصد آن كند كه بار ديگر نامزد رياست جمهوري شود اين حق ماست كه از خاتمي بپرسيم و اين وظيفه خاتمي است كه به اين پرسش ها جواب دهد، اما دريغ از پاسخگويي رئيس جمهور پاسخگو و دريغ از گفتگوي بنيانگذار گفتگوي تمدنها... چه بسيار اخبار جهت داري كه سعي مي كنند هر گونه نامزدي غيرخاتمي را در معذوريت قرار دهند و اين آيا جز به معناي انحصارطلبي نقابدار است؟
* ترديد آقاي شهردار براي حضور در انتخابات
به نظر مي رسد «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران نيز دورخيز خود را براي شركت در رقابتهاي دوره دهم انتخابات رياست جمهوري آغاز كرده است.
گفته مي شود، همزمان با آغاز جلسات مسؤولان و اعضاي ستادهاي انتخاباتي قاليباف در انتخابات گذشته رياست جمهوري كه با انگيزه سازماندهي جديد آنها برگزار مي شود، رايزني هاي شهردار تهران هم براي جلب نظر اشخاص و نهادهاي مؤثر نظام آغاز شده است.
قاليباف روز پنج شنبه هفته گذشته به قم سفر كرد تا حمايت مراجع تقليد را از عملكرد خود در شهرداري تهران كسب كند؛ هدفي كه گفته مي شود، قاليباف در رسيدن به آن تا حدود زيادي موفق بود.
اما سپس شنيده شد، شهردار تهران براي حضور در انتخابات با آمدن سيدمحمد خاتمي دچار ترديد شده است. يك سايت خبري مدعي شد: «محمدباقر قاليباف شهردار تهران و از كانديداهاي احتمالي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري آتي از اين انتخابات كناره گيري كرد.»
يك منبع آگاه كه نخواست نامش فاش شود در گفتگو با سايت خبري براي فردا از تعطيلي ستادهاي انتخاباتي قاليباف در هفته اخير خبر داد، كه به احتمال زياد اين خبر در هفته هاي آينده در يك كنفرانس خبري از سوي آقاي شهردار اعلام مي شود.

* همداستاني لاريجاني، ولايتي
علي لاريجاني پيش از هر كس ديگري در همان ابتداي شروع بحثهاي انتخاباتي با يقين كامل اعلام كرد كه قصد ورود به انتخابات دهم را ندارد.
به گفته فارس، علي لاريجاني در جلسه پرسش و پاسخ تشكلهاي سياسي استان فارس نيز گفت: برنامه اي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري دهم ندارم.
اما شايعه ورود علي اكبر ولايتي در انتخابات دهم آن هم از سوي رسانه هاي جبهه اصلاحات، تعجب رسانه ها را برانگيخت.
به نوشته يك سايت خبري، دكتر ولايتي نامزد برخي احزاب اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري 88 خواهد بود.
گفته مي شود؛ آيةا... هاشمي رفسنجاني توانسته است تا حدود زيادي موافقت سيدمحمد خاتمي و مهدي كروبي را براي نامزدي ولايتي در انتخابات جلب كند. اين در حالي است كه سايت خبري آراي ايرانيان مي نويسد: علي اكبر ولايتي وزير خارجه دوران جنگ و سازندگي، از جمله كانديداهاي اصولگرا و ميانه رويي هست كه مي تواند هم آراي اصلاح طلبان را جذب كنند و هم آراي اصولگرايان ميانه رو را، وي هم يك شخصيت برجسته مورد قبول عامه بوده و هم مورد احترام احزاب اصلاح طلب و اصولگرا مي باشد بنابراين اگر قسمتي از اصلاح طلبان هم از او حمايت كنند مي توان به موفقيت وي اميدوار بود.
اما علي اكبر ولايتي براي پايان دادن به همه اين شايعات در مصاحبه اي با ايسنا به صورت رسمي اعلام كرد كه در انتخابات رياست جمهوري كانديدا نمي شود.
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن