تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821088950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول فرهنگي: اولويت در امر به معروف تذكر لساني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول فرهنگي: اولويت در امر به معروف تذكر لساني است
داخلي. اجتماعي. فرهنگي.

معاون ادارات، كارخانجات و نظارت و پيگيري امور استانهاي ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر گفت: نخستين اولويت در اقامه امر به معروف و نهي از منكر "تذكر لساني" است.

حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده روز چهارشنبه در همايش ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر دستگاههاي اجرايي خراسان شمالي در بجنورد اظهار داشت: فعالان اين بخش در اولين گام بايد خود معروف و منكرشناس باشند.

وي با تقسيم امر به معروف و نهي از منكر به سه مرحله قلبي، لساني و يدي گفت: بخش يدي آن در حيطه عمل و مسووليت آمران و ناصحان نيست و تنها وظيفه قوه قضاييه و نيروي انتظامي است.

او با تاكيد مجدد بر تذكر لساني در اين حوزه افزود: بايد كاري كنيم كه جامعه و آحاد مردم خود آمر و ناهي شوند و اين شيوه پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نيز بوده است.

وي گفت: پيامبر گرامي(ص) دين مبين اسلام را نه با شمشير كه با تذكر برقرار كرد و رهبر كبير انقلاب نيز جمهوري اسلامي را با سخنراني و اعلاميه به پيروزي رساند.

او شيوه‌هاي امر به معروف و نهي از منكر را بسيار حساس و مهم خواند و گفت: اگر تذكردهنده روشهاي تذكر را بلد باشد غوغا مي‌كند و اگر بلد نباشد همه چيز را خراب خواهد كرد.

اين مسوول فرهنگي شناختن معروف و منكر، عامل بودن به معروف، ناصح بودن و خيرخواهي، نرمي زبان، داشتن استدلال و منطق را از ويژگيهاي تذكردهنده عنوان و بيان كرد: مذكر بايد اول خوبيهاي فرد را گفته و سپس به معايب او بپردازد و گاه لازم است كه در اين كار بدون صراحت و در پرده سخن بگويد.

معاون ادارات، كارخانجات و نظارت و پيگيري امور استانهاي ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر از تلاشهاي موثر مسوولان و دست‌اندركاران ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر خراسان شمالي نيز تقدير كرد.

رييس ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر خراسان شمالي نيز، اين فريضه را از لوازم ايمان برشمرد و گفت: كسي كه نسبت به امر به معروف و نهي از منكر بي‌اعتنا باشد بايد در ايمان خود شك كند.

آيت‌الله حبيب‌الله مهمان‌نواز افزود: اسلام راستين با ناهنجاريها و منكرات سر سازگاري ندارد و اگر كسي با اين مسايل كنار آمد بداند كه اسلام او به فرموده امام راحل ناب نيست و از نوع آمريكايي آن است.

وي امر به معروف را اساسي‌ترين مساله در اسلام خواند كه در پرتو آن همه فرايض احيا مي‌شود و اگر فراموش شود همه فرايض مغفول مي‌ماند. معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان شمالي نيز در اين همايش گفت:
غايت بعثت انبيا برپا داشتن امر به معروف و نهي از منكر بوده كه هدف از آن ايجاد فضاي شايسته عبوديت و بندگي خداوند است.

محمدابراهيم كاظمي افزود: همه افراد جامعه براي ايجاد جامعه‌اي امين و سالم مسوول هستند و همه آزاديها نيز در چارچوب سلامت جامعه معنا پيدا مي‌كند.

وي تاكيد كرد: همه دستگاههاي اداري ملزم هستند براي اقامه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه تلاش كنند و در اين ميان وظيفه و مسووليت مديران از ديگران بيشتر است. ك/‪۲‬
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن