تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816880325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کفتار راه راه / Striped Hyena / Hyaena hyaena


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نام علمی: Hyaena hyaena

نام عمومی: Striped Hyena ( کفتار راه راه )

خانواده: Hyaenidae





زیستگاه اصلی : آفریقا ، خاور میانه ، پاکستان و بخش های غربی هندوستان . نسل این گونه در اروپا منقرض شده است اما گونه خالدار آن هنوز در محدوده آناتولی ترکیه زندگی می کند.

وضعیت بدنی: در واقع از نظر بزرگی بین کفتارها رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند. کفتار خالدار Spotted Hyena در این خصوص ، مقام اول را دارد و کفتار قهوه ای Brown Hyena حائز رتبه سوم است. از نظر ظاهری ، گوش ها و پوزه تیزی دارند. رنگ بدنشان خاکستری کمرنگ اما خز زیر گلویشان سیاهرنگ است. بر پهلوهایشان بین 5 تا 9 خط عمودی واضح و مشخص به چشم می خورد و خطوطی افقی هم بر پاهایشان دارند. بر بالای بدن و خط وسط پشتشان خز یالداری دارند که جثه آنها را بزرگتر به نظر می رساند. این یال در واقع از موهایی کرک مانند تشکیل شده که رنگی سیاه و سفید دارد. پاهایشان 4 انگشت دارد که به چنگالهایی کوتاه منتهی می شوند که قادر به عقب کشیدن آنها نیستند و به چشم می آیند.

وزن: وزن نرها بین 57 تا 90 پوند / 26 تا 41 کیلوگرم است در حالیکه ماده ها بین 57 تا 75 پوند / 26 تا 34 کیلوگرم وزن دارند.

طول بدن: طول بدن به همراه دم به حدود 1 تا 1.15 متر می رسد.

ارتفاع: بلندی بدنشان از زمین تا شانه ها حدود 0.66 تا 0.75 متر است.

وضعیت زندگی: کفتارهای راه راه در مقایسه با کفتارهای خالدار و قهوه ای انزوا طلب هستند و غالبا" به تنهایی به جستجوی غذا می روند اما در لانه شان یک گروه خانوادگی کوچک دارند. آنها در مناطق مختلف آب و هوایی از نیمه بیابانی تا سر سبز و حتی جنگلی قادر به ادامه حیات هستند .

شکار و تغذیه: کفتارهای راه راه ، در واقع از بزرگترین لاشه خواران هستند اما گاهی از حیوانات کوچک ، حشرات و میوه ها هم تغذیه می کنند. گاهی دیده شده که زیرگونه های بزرگتر حتی به شکار حیواناتی مثل گراز وحشی هم مبادرت کرده اند. بیشتر اوقات به تنهایی به شکار می پردازند اما مواقعی که با یک گروه کوچک خانوادگی اقدام به شکار می کنند ، موفق تر هستند. درحقیقت کفتارهای راه راه برخلاف کفتارهای خالدار ، اساسا" لاشه خوار هستند اما بر حسب موقعیت ، شکار هم می کنند. برای مثال کفتارهای ترکمنستان علاقه زیادی به شکار لاک پشت ها دارند. آنها گاهی بعنوان مکمل از گیاهان و میوه ها هم تغذیه می کنند. از میوه های مورد علاقه شان می توان به خرما و هندوانه اشاره کرد.

تولید مثل: دوران بارداری کفتار راه راه از دوران بارداری کفتار خالدار کوتاه تر است و بین 88 تا 92 روز به طول می انجامد. تعداد توله ها در وحش از یک تا 4 توله است اما به طور متوسط صاحب سه توله می شوند. در اسارت این تعداد بین یک تا 5 توله است. توله ها با چشمانی کور و گوش هایی بسته به دنیا می آیند. خزشان در بدو تولد سیاه است. چشمان توله ها بعد از 7 تا 8 روز باز می شوند و این درحالیست که دندان هایشان بعد از سه هفته در می آید. بعد از یک ماه ، غذاهای سفت مثل گوشت در فهرست غذایی شان قرار می گیرد. هم مادر و هم پدر ، به کمک هم توله ها را تغذیه می کنند. در مورد سن بلوغ جنسی کفتارها ، گزارش های متفاوتی رسیده است. برای مثال سن بلوغ جنسی کفتاری که در اسارت زندگی می کرده ، سه سال و دیگری که در وحش به سر می برده 15 ماه گزارش شده است.



برگرفته از:

http://en.wikipedia.org
www.hyaena.ge
www.hyaenidae.org
www.lioncrusher.com
http://animaldiversity.ummz.umich.edu






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن