تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806899379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه پرپول شدن خزانه ي خانه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: توصيه بين‏المللي براي صرفه‏جويي در اقتصاد خانواده
هيچ انساني نيست که براي خريد تمام آنچه دوست دارد ،پول کافي داشته باشد. حتي انسان هاي ثروتمند. تعجب نکنيد.خيلي از آن ها هم خواسته هايشان از ثروتشان بيشتر است. اما از طرفي با داشتن حقوق متوسط هم مي توانيد به خيلي از خواسته هايتان برسيد به شرط آنکه براي درآمد تان برنامه ريزي کرده و در مقابل برخي خواسته هايتان محکم بگوييد :نه.





- جاهايي که پول‏هايتان را هدر مي‏دهد، شناسايي کنيد:
خنزر و پنزرهايي که پول بالايشان مي‏دهيد و هرگز هم به چشم نمي‏آيند. غذاهاي که بيرون مي‏خوريد و هيچ ارزشي غذايي ندارد. کارت‏هاي هديه يا خريد که دست آخر فقط با آن پياز و سيب‏زميني يا زيور آلات مي‏خريم. به اين مواد متفرقه که پول بالايشان مي‏دهيم سوراخ‏هاي پولي مي‏گويند .اين متفرقات پول‏هاي شما را مي‏مکند و جيب‏ها را خالي مي‏کنند و آنقدر ضروري نيستند که شما جيب‏هايتان را پر از خالي کنيد. سعي کنيد آهسته آهسته اين سوراخ‏ها را بگيريد.
به مواد متفرقه که پول بالايشان مي‏دهيم سوراخ‏هاي پولي مي‏گويند .اين متفرقات پول‏هاي شما را مي‏مکند و جيب‏ها را خالي مي‏کنند و آنقدر ضروري نيستند که شما جيب‏هايتان را پر از خالي کنيد.





- از تحريک اشتهاي خريدتان حذر کنيد:
مسلماً فروشگاه‏هايي هست که هوش از سر شما مي‏برد و شما را براي وسايل غير ضروري وسوسه مي‏کند اما شعار شما بايد اين باشد: هرگز چيزي که نياز ندارم نمي‏خرم. شايد به جايي برويد که لوازم تزييني زيبا واسنک‏ها و مواد غذايي اشتها برانگيز و مصنوعات زيبايي داشته باشد. اما شما بايد جلو خود را بگيريد، اگر نمي‏توانيد بهتر است دفعات و تعداد آن را کم کنيد. براي اين کار همراه خود يک فهرست از احتياجات به همراه ببريد و در فروشگاه فقط سراغ آنها برويد.




- خريد‏هاي ويژه به روش مخصوص:
اگر در جايي زندگي مي‏کنيد که امکان خريد از طريق اينترنت را داريد اين راه خوبي است که از فروش ويژه‏هاي اينترنت بعضي از لوازم خود را که مي‏دانيد بعداً به آن نياز داريد و قيمت آن هم اکنون مناسب‏تر است خريداري کنيد. با اين کار تقريباً 20درصد از پول‏تان را صرفه‏جويي مي‏کنيد.




- گول زرق وبرق غذاهاي بيرون را نخوريد:
رستوران‏ها از خوردن يک وعده شام ساده با دسر بسيار سود مي‏برند. معمولاً غذايي که شما بيرون ميل مي‏کنيد. سه برابر برايتان حساب مي‏شود. اگر براي مثال عادت داريد سه بار در هفته بيرون شام بخوريد اين عادت را به يک بار تقليل دهيد.


- هزينه‏ها را مديريت کنيد:
هر خرجي که در زندگي تان پيش مي آيد را نپذيريد اگر برا ي تعمير ماشين مبلغي را به شما پيشنهاد مي کنند بهتر است آنرا به مراکز ديگر هم نشان دهيد .




- تخفيف‏ بگيريد:
اين روزها بيشتر شرکت‏ها تخفيف براي اجناس و کالاهايشان قائل مي‏شوند. بيشتر اين تخفيف‏ها براي اين است که مشتري را جلب کند. يا بعضي از مواقع حراج هاي فصلي انجام مي شود که از آن استفاده کنيد.




- هميشه در جست‏وجوي علت باشيد:
گرفتن بعضي از سوراخ‏هاي پولي کار راحتي است البته به شرطي که دقت در مخارج و جزئيات را فراموش نکنيد.براي مثال استفاده از لامپ کم مصرف ،خاموش کردن شوفاژهاي اضافي ، کمپوت کردن ميوه هاي رسيده که ممکن است به زودي خراب شود ، شما مي توانيد صرفه جويي قابل ملاحظه اي بکنيد.





- يک دفتر حسابداري براي خود باز کنيد:
از ماه آينده شروع کنيد يک فهرست از بزرگ‏ترين مخارج و ريزترين آنها بنويسيد و مقدار پول يا موجودي خود را هم در گوشه‏ بالاي فهرست يادداشت کنيد و هر زمان بيرون مي‏رويد اين دفترچه کوچک را با خود داشته باشيد حتي اگر قصدتان خريد نيست، اين کار به شما کمک مي‏کند از خريدن غير ضروريات منصرف شويد و حساب احتياجات خود را هم داشته باشيد.




- به خودتان اجازه سرگرمي بدهيد:
وقتي شما دخل و خرج خود را با هم هماهنگ کنيد مي‏توانيد با استطاعت مالي حاصل از اين صرفه‏جويي با خيالي آسوده گاهي اوقات سرگرمي هم داشته باشيد و دستي به جيب ببريد. «وقتي خزانه‏تان خالي است شما محکوم به سکوتيد» و اين صرفه‏جويي‏ها براي شما سوپاپ اطمينان است. شما صرفه جويي کنيد و در جايي که لازم است با پول حاصل از صرفه جويي ، به اهداف مالي بزرگ تر برسيد.
مي توانيد کتاب صرفه جويي همراه با پيشنهاد هاي کاربردي را از فروشگاه اينترنتي تبيان خريداري و مطالعه کنيد.
در صورت تمايل مي توانيد راجع به اين موضوع و راه هاي پيشنهادي تان در انجمن هاي تخصصي تبيان با ديگر کاربران صحبت کنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن