تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816388349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اثرات حذف يارانه انرژي بر صنعت/ معاون ذوب آهن اصفهان: قيمت تمام شده محصولات افزايش مي‌يابد احتمال افزايش واردات وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /اثرات حذف يارانه انرژي بر صنعت/ معاون ذوب آهن اصفهان: قيمت تمام شده محصولات افزايش مي‌يابد احتمال افزايش واردات وجود دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

حذف يارانه انرژي صنعت موجب افزايش قيمت تمام شده محصولات فولادي خواهد شد.

محمدرضا خسروي راد - معاون بهره‌برداري شركت ذوب آهن اصفهان- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: شدت تاثير حذف يارانه‌ها بر افزايش قيمت‌ تمام شده محصولات، مشروط به نوع فن‌آوري، قدمت تجهيزات و پتانسيل‌هاي صرفه‌جويي در واحد توليد كننده است.

وي خاطرنشان كرد: اگرچه حذف يارانه انرژي در كوتاه مدت موجب افزايش قيمت تمام شده محصولات فولادي خواهد شد، اما در دراز مدت در صورتي كه تكاليف اجباري واحدها نيز حذف شود، مي‌تواند موجب افزايش انگيزه صرفه‌جويي در مديران واحدها و افزايش بهره وري شود.

به گفته او ذوب آهن اصفهان به دليل آن كه قسمت اعظم انرژي خود را از زغال سنگ و كك با قيمت‌هاي جهاني تامين مي‌كند، نسبت به ساير واحدها يارانه كمتري دريافت كرده و كمتر تحت تاثير حذف يارانه‌ها قرار مي‌گيرد.

معاون بهره‌برداري ذوب آهن اصفهان خاطرنشان كرد: فولاد سازان داخلي براي رقابت با محصولات جهاني بايد مصرف انرژي را در حد جهاني كاهش دهند كه يكي از عوامل موثر در كاهش مصرف انرژي، بهبود كيفيت مواد اوليه مصرفي در واحدهاي فولادسازي است.

خسروي راد درباره افزايش احتمالي واردات محصولات فولادي در صورت حذف يارانه انرژي و افزايش قيمت تمام شده محصولات داخلي گفت: يكي از مخاطرات حذف يارانه‌ها، افزايش واردات محصولات خارجي است كه تصميم گيران در خصوص تعرفه‌هاي واردات بايد با هم فكري فولادسازان داخلي اين مساله را حل كنند.

پيش‌تر نيز دبير انجمن توليدكنندگان كاشي و سراميك با بيان اين‌كه در صورت حذف يارانه انرژي و افزايش قيمت تمام شده محصولات، واحدها دو روش براي جبران اين افزايش هزينه توليد دارند كه اولين راه افزايش قيمت فروش محصولات به همين مقدار است، گفته بود كه در حال حاضر با توجه به عدم كشش بازار، شايد امكان افزايش قيمت‌ها وجود نداشته باشد و در آن صورت واحدها در گام اول وارد مرحله زيان دهي خواهند شد.

به گفته چگيني راه دوم براي جبران افزايش هزينه‌هاي توليد آن است كه دولت با ارائه تسهيلات به واحدهاي توليدكننده، سرمايه در گردش آن‌ها را تامين و بخشي از هزينه‌ها را جبران كند.

انصاري - دبيركل شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي - نيز در اين باره گفته بود كه با حذف يارانه انرژي، هزينه‌هاي توليد لوازم خانگي افزايش يافته و به دنبال آن هزينه‌هاي تمام شده محصولات بيشتر شده و قيمت فروش نيز افزايش مي‌يابد.

رئيس انجمن فولاد نيز عقيده دارد كه حذف يارانه انرژي صنعت موجب افزايش قيمت تمام شده محصولات فولادي خواهد شد.

بهرامي نوشهر تصريح كرده كه در صورت اصرار بر انجام اين كار، يارانه انرژي بايد به صورت پلكاني و تدريجي حذف شود؛ در غير اين صورت قيمت تمام كالاها و خدمات به طرز سرسام آوري افزايش يافته و همه توليدكنندگان و همه مصرف‌كنندگان دچار ضرر و زيان مي‌شوند.

پويش من ـ دبير انجمن سازندگان تجهيزات صنعتي ايران ـ نيز در اين باره گفته كه در حال حاضر به طور ميانگين حدود هشت تا 10 درصد قيمت تمام شده توليد ماشين‌آلات و تجهيزات صنعتي را قيمت انرژي تشكيل مي‌دهد كه در صورت هرگونه افزايش در نرخ آن، به همان نسبت نيز قيمت تمام شده و فروش تجهيزات صنعتي افزايش مي‌يابد.

به گفته وي انرژي از اركان اصي توليد ماشين‌آلات و تجهيزات صنعتي است كه هرگونه تغيير در قيمت‌هاي انرژي بايد با برنامه‌ريزي‌ قبلي و آماده‌سازي صنعت انجام شود.

همچنين نايب رئيس خانه معدن ايران در اين باره عقيده دارد كه حذف يارانه انرژي موجب افزايش به طور ميانگين 6 درصدي قيمت تمام شده صنايع و مواد معدني خواهد شد.

بهرامن خاطرنشان كرده كه با حذف يارانه انرژي، عملا مزيت انرژي ارزان از بخش توليد كشور حذف شده و در اين شرايط چه مزيتي براي سرمايه‌گذاري در بخشهاي توليدي به خصوص صنايع انرژي بر معدني كه مواد اوليه آنها در داخل كشور وجود دارد، مي‌ماند؟

ولي از سوي ديگر مديرعامل مجتمع آلومينيوم جنوب معتقد است كه مصرف برق در طرح‌هاي جديد آلومينيومي داخل كشور نزديك به استانداردهاي جهاني است، بنابراين حذف يارانه‌ انرژي صنعت تاثير چنداني در كاهش مصرف برق در اين بخش نخواهد داشت.

به گفته طاهرپور در اين شرايط حذف يارانه انرژي در صنعت آلومينيوم و افزايش قيمت برق بيش از آن كه در كاهش مصرف انرژي نقش داشته باشد، موجب افزايش قيمت تمام شده توليدات خواهد شد.

دبير انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان نيز در اين باره عقيده دارد كه در صورت حذف يارانه انرژي بخش صنعت، حداقل يك چهارم قيمت‌هاي فعلي به قيمت تمام شده سيمان اضافه مي‌شود.

محمد‌حسن پورخليل اظهار مي‌كند كه در حال حاضر متوسط قيمت تمام شده هر تن سيمان در واحدهاي جديد 46 هزار تومان و در واحدهاي قديمي 32 هزار تومان و به طور ميانگين 39 هزار تومان است و ‌حذف يارانه انرژي صنعت حتي در كمترين قيمت پيشنهادي نيز موجب مي‌شود كه توليد سيمان براي واحدهاي جديد، زيان‌ده و براي واحدهاي قديمي، بدون سود و به قيمت تمام شده باشد.

به گفته وي حذف يارانه انرژي صنعت به طور قطع با قيمت‌هاي فعلي سيمان موجب ضرر‌ده شدن صنعت سيمان و تعطيلي كارخانه‌ها خواهد شد.

از سوي ديگر مدير عامل شركت فولاد مباركه نيز حذف يارانه انرژي در بخش صنعت را موجب افزايش قيمت تمام شده محصولات فولادي مي‌داند.

محمد رجايي خاطرنشان كرده كه با كاهش جهاني قيمت فولاد، بازار داخلي فولاد نيز وارد ركود شده و قيمت محصولات فولادي كاهش يافته است.

همچنين معاون مالي اقتصادي شركت آلومينيوم ايران (ايرالكو) عقيده دارد كه در صورت رسيدن نرخ برق صنعتي به هر كيلووات ساعت 77 تومان، قيمت تمام شده هر كيلو آلومينوم را حدود 30 درصد افزايش خواهد داد.

محمد ابراهيم رازقي با بيان اين مطلب به ايسنا اظهار كرده كه در حال حاضر با نرخ فعلي برق، قيمت تمام شده هر كيلو آلومينيوم حدود 2700 تومان است كه صحبت‌هايي درباره رسيدن نرخ برق به 77 تومان وجود دارد كه در آن صورت قيمت تمام شده هر كيلو آلومينيوم به حدود 3500 تومان افزايش خواهد يافت.

به گفته او در صورت رسيدن نرخ برق صنعتي به 77 تومان، قيمت آلومينيوم و ديگر فلزات انرژي‌بر افزايش شديدي خواهد يافت.

پيشنهاد حذف نشدن يارانه‌هاي انرژي براي بخش صنعت به مدت 1.5 تا 2 سال نيز از سوي وزير صنايع ومعادن رد شده و وي گفته كه اين وزارتخانه چنين پيشنهادي را به دولت ارائه نكرده است.

در آخرين اظهار نظرها، محمد مسعود سميعي‌نژاد - معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن - نيز اظهار كرده كه كارگروه تشكيل‌شده در وزارت صنايع و معادن پيشنهاد كرده كه براي رفع نگراني‌ها، حذف يارانه‌ انرژي صنعت به صورت تدريجي و در يك روند سه ساله انجام شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن