تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806732216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تـوليـد علـم؛ اولـويـت نـخسـت بـسيـج دانـش‌آمـوزي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تـوليـد علـم؛ اولـويـت نـخسـت بـسيـج دانـش‌آمـوزي


هرسال با فرا رسيدن روز 8 آبان، سالروز شهادت محمدحسين فهميده و روز نوجوان، سازمان و ارگان‌هاي مختلف از جمله بسيج، آموزش و پرورش و...، بنا به نوع فعاليت خود، ياد و نام اين شهيد بسيجي را گرامي مي‌دارند و سعي مي‌كنند با معرفي اين شهيد به نسل جديد، الگويي از شهادت و حماسه را در اذهان ترسيم كنند.

حماسه‌آفريني و از جان گذشتگي واژه‌هايي است كه شهداي انقلاب اسلامي در طول 8سال دفاع مقدس به بهترين نحو آن را به نمايش گذاشته‌اند و توانسته‌اند با نثار جان خود، انقلاب اسلامي را بيمه كنند و از سوي ديگر به الگويي از شهادت و ايثار در جهان تبديل شوند.

هم اكنون با گذشت 20سال از پايان جنگ تحميلي و با تغيير نوع تهديدهاي دشمن به نظر مي‌رسد نوجوانان و جوانان علاوه بر الگوهاي شهادت در عرصه جنگ، به الگوهاي ديگر در زمينه‌هاي مختلف به ويژه عرصه علم نياز دارند.

ضرورت توجه به اين موضوع و احساس نياز جوانان به الگوهاي جديد در عرصه‌هاي مختلف، بهانه‌اي شد تا پاي صحبت‌هاي سردار محمد صالح جوكار رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور بنشينيم و ديدگاههاي اين مسئول ارشد بسيج را جويا شويم.

سردار جوكار در ابتداي اين مصاحبه، با يادآوري بخشي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار سال گذشته دانش‌آموزان بسيجي با ايشان، مي‌گويد: رهبر معظم انقلاب در فرمايشات خود، از كسي كه با اعتقاد راسخ در عرصه‌هاي مختلف نقش‌آفريني كند و در عرصه‌هاي مورد نياز كشور، بازدهي داشته باشد، به عنوان بسيجي ياد مي‌كنند.

وي مي‌افزايد: يكي از مهمترين نيازهاي امروز كشور ما توليد علم و فعاليت در اين زمينه است و قدم برداشتن در اين عرصه، به طور حتم به درجات افتخار ايران اسلامي در سراسر جهان خواهد افزود.

رئيس بسيج دانش‌آموزي با بيان اين كه نوع تهديدهاي دشمن در سال‌هاي گذشته از تهديد سخت به تهديد نرم تغيير يافته و در قالب تهاجم فرهنگي ظاهر شده است، تاكيد مي‌كند: در طول 8 سال دفاع مقدس، دشمن از راه تهديد سخت عمل كرد ولي وقتي با از جان گذشتگي و ايثار مردم و شهداي ما مواجه شد، رويكرد خود را تغيير داد و فرهنگ ايراني و اسلامي ما را نشانه رفت و هم اكنون در اين جبهه به مقابله با ما پرداخته است.

سردار جوكار مي‌گويد: امروز اگر مي‌خواهيم وارد عرصه دفاع از انقلاب و ارزش‌هاي آن شويم، بايد با توجه به تغيير شرايط و تهديدها، راهبرد خود را نيز تغيير دهيم.

وي يادآور مي‌شود: در دهه نخست انقلاب مردم كشورمان و شهدا توانستند با ايستادگي مقابل تهديدهاي سخت، الگويي از مقاومت را در جهان ترسيم كنند ولي امروز در كنار اين الگوها به الگوهاي ديگري در عرصه مبارزه با تهاجم فرهنگي، و غيره نياز داريم.

رئيس بسيج دانش‌آموزي تصريح كرد: نيروي مقاومت بسيج نيز در همين راستا اقدام‌هاي گسترده‌اي را در دستور كار خود قرار داده است كه از آن جمله مي‌توان به اقدام‌هاي سلبي و ايجابي در زمينه مبارزه با تهاجم فرهنگي دشمن اشاره كرد.

وي در ادامه به بخش ديگري از فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر ضرورت حركت در مسير توليد علم اشاره و تاكيد مي‌كند:براساس فرمايشات ايشان، امروز اگر مي‌خواهيم اقتدار داشته باشيم بايد قدرت علمي لازم را به دست بياوريم و در سايه قدرت علمي است كه اقتدار نمود پيدا مي‌كند.

سردار جوكار با يادآوري حماسه شهيد حسين فهميده، مي‌گويد: در آخرين بررسي‌هاي به عمل آمده مشخص شده است در طول 8سال دفاع مقدس 550 هزارنفر دانش‌آموز در جبهه‌ها حضور يافتند و 36هزار تن از اين افراد،جان خود را در راه انقلاب نثار كردند و در حقيقت تك تك اين افراد كه در سنين نوجواني بودند، يك الگوي شهادت و ايثار محسوب مي‌شوند.

وي يادآور مي‌شود: شناساندن اين الگوها به نسل جديد از اهميت ويژه‌اي برخوردار است ولي در كنار اين موضوع، شناسايي تهديدها و همچنين معرفي الگوهاي جديد نيز يك امر ضروري تلقي مي‌شود كه بسترسازي براي شناسايي الگوهاي علمي در ميان دانش‌آموزان در رأس برنامه‌هاي بسيج دانـش‌آمـوزي قرار دارد.

رئيس بسيج دانش‌آموزي كشور تاكيد مي‌كند: شهيد فهميده امروز ما دانش‌آموزي است كه ضمن مقابله با تهاجم فرهنگي و تهديد نرم دشمن، در زمينه توليد علم نيز نقش‌آفريني كند.

وي سپس به برخي از تهديدهاي نرم دشمن كه تبديل به فرصت شده است، اشاره و تصريح مي‌كند: اينترنت به عنوان يك تهديد عليه فرهنگ ما محسوب مي‌شود ولي ما توانسته‌ايم از اين تهديد به عنوان يك فرصت بهره گيريم كه در همين راستا پايگاه اينترنتي پاسخگويي به شبهات اعتقادي، سياسي و اجتماعي دانش‌آموزان در هفته بسيج دانش‌آموزي (8 تا 13 آبان ماه) راه‌اندازي خواهد شد.

اين مسئول ارشد بسيج مي‌افزايد: سازمان بسيج دانش‌آموزي همگام با اهداف چشم‌انداز 20 ساله كشور قدم برمي‌دارد و اميدواريم نقشي را كه برگردن ما است، به نحو احسن به سرانجام برسانيم.وي پرورش انسان‌هاي تراز انقلاب اسلامي را قله كارهاي سازمان بسيج دانش‌آموزي مي‌داند و مي‌گويد: فعاليت‌هاي پايگاه‌هاي بسيج در مدارس در زمينه‌هاي علمي، فرهنگي و سازندگي است كه در طول تابستان و در قالب بهسازي و نوسازي مدارس نمود بيشتري پيدا مي‌كند و در سال گذشته دانش‌آموزان بسيجي توانستند 10 هزار و 800 مدرسه را بهسازي و نوسازي كنند.

سردار جوكار يادآور مي‌شود: ما از يك دانش‌آموز بسيجي نمي‌خواهيم فقط يك سلاح به دست بگيرد و در مواقع لزوم وارد ميدان جنگ شود بلكه يك فرد بسيجي بايد باتوجه به نيازها، پاسخگوي آنها باشد و وظيفه ما بسترسازي براي نقش‌آفريني بسيجيان در تحصيل و توليد علم است.

وي مي‌افزايد: دهه چهارم انقلاب بايد دهه درخشش بسيجيان در عرصه علم باشد و دانش‌آموزان بسيجي بايد پرچمدار و پيشگام در عرصه علم، معرفت و اعتقادات باشند.

رئيس بسيج دانش‌آموزي كشور بار ديگر برشناسايي و معرفي الگوهاي علمي به جوانان تاكيد و تصريح مي‌كند: چندي قبل يك دختر نوجوان بسيجي در اصفهان كه از تمكين مالي برخوردار نبود، مجبور شد براي پيشبرد شش اختراعش يكي از آنها را به يك شركت خصوصي بفروشد.

سردار جوكار گفت: اين دختر بسيجي سپس بخش ديگري از پول دريافتي از شركت مورد نظر را به مراكز درماني بيماران خاص اهدا كرد.

وي تاكيد مي‌كند: به راستي اين بسيجي، حسين فهميده امروز ما است و بايد به الگويي در زمينه تحصيل و توليد علم و همچنين معرفت و ايثار تبديل شود كه انجام اين مهم، به همكاري رسانه‌ها در جهت فرهنگ‌سازي و معرفي الگو نياز دارد.

سردار جوكار همچنين به تاريخچه تشكيل بسيج دانش‌آموزي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: دفاتر بسيج دانش‌آموزي از ابتداي انقلاب و به طور خودجوش در برخي از مدارس كشور تشكيل شد و پس از تصويب قانوني در مجلس مبني‌بر راه‌اندازي پايگاه‌هاي مقاومت در مدارس، فعاليت دانش‌آموزان بسيجي وارد مرحله تازه‌اي شد و هم‌اكنون پايگاه‌هاي بسيج در اكثر مدارس در مقاطع تحصيلي راهنمايي و متوسطه فعال هستند و 5/4 ميليون دانش‌آموز عضو اين پايگاه‌ها هستند.

برنامه‌هاي هفته بسيج

رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور در ادامه به تشريح برنامه‌هاي هفته بسيج دانش‌آموزي مي‌پردازد و مي‌گويد: حضور سازمان يافته 3 ميليون دانش‌آموز بسيجي در مراسمي با عنوان «حماسه استكبارستيزي» از جمله اين برنامه‌ها است.

سردار جوكار تصريح مي‌كند: تجديد ميثاق با آرمان‌هاي حضرت امام(ره) و شهداي دانش‌آموز، تجديد بيعت با مقام معظم رهبري ، حفظ روحيه افتخار و سربلندي هشت سال دفاع مقدس و الگوپردازي براي نسل جوان، ارائه قابليت‌ها و توانمندي‌هاي بسيج دانش‌آموزي در عرصه‌هاي مختلف، ارائه الگوهاي موفق در اين عرصه‌ها و حضور سازمان‌يافته دانش‌آموزان در دفاع از ارزش‌هاي جمهوري اسلامي از اهداف و برنامه‌هاي هفته بسيج دانش‌آموزي خواهد بود.

سردار جوكار با بيان اين كه «دانش‌آموز بسيجي، طلايه‌دار خودباوري، نوآوري و شكوفايي»، شعار هفته بسيج دانش‌آموزي است، يادآور مي‌شود: در بخش مسابقات قرآن و عترت كه امسال در سطح مدارس برگزار مي‌شود نيز دو جلد كتاب را در موضوعهاي مفاهيم قرآني و آشنايي با عترت تهيه و تدوين كرده‌ايم كه در اين مسابقات، سالانه 550 هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر كشور شركت مي‌كنند.

وي در ادامه با اشاره به عناوين انتخاب شده براي روزهاي هفته بسيج دانش‌آموزي، اين عناوين را متناسب با نيازها و ادبيات دانش‌آموزان مي‌داند و مي‌افزايد: شعارهاي روزهاي اين هفته به ترتيب از روز 8 آبان عبارتند از «دانش‌آموز بسيجي، قرآن، ولايت و بصيرت»، «دانش‌آموز بسيجي، ايمان، قلم، شجاعت»، «دانش‌آموز بسيجي، اخلاق، ايثار، معنويت»، «دانش‌آموز بسيجي، انتظار، آمادگي و عدالت»، «دانش‌آموز بسيجي، خودباوري، جهاد علمي و خلاقيت»، «دانش‌آموز بسيجي، نوآوري، شكوفايي و پيشرفت» و «دانش‌آموز بسيجي، استكبار ستيزي، وحدت و مقاومت».

رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور همچنين با اشاره به آغاز اجراي 10 هزار يادواره شهداي دانش‌آموز در سطح مدارس كشور در روز دوم هفته بسيج دانش‌ آموزي مي‌گويد: در سه سال گذشته 3 هزار و 280 يادواره برگزار شده است.

سردار جوكار، به صدا درآمدن زنگ شجاعت در مدارس كشور، ديدار دانش‌آموزان با خانواده‌هاي معظم شهدا و جانبازان، اجراي 730 يادواره شهداي دانش‌آموز در مراكز استان‌ها و حوزه‌ها، فراخوان نشريه ديواري «مدرسه عشق» با موضوع نوآوري و شكوفايي و عطرافشاني و غبارروبي مزار شهدا در سراسر كشور را از ديگر برنامه‌هاي اين هفته اعلام مي‌كند.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي از برگزاري اجلاس نقش دانش‌آموزان در تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله كشور در دهه فجر امسال خبر مي‌دهد و تصريح مي‌كند: در هفته بسيج دانش‌آموزي، فراخوان مقالات دانش‌آموزان پيرامون موضوع اين اجلاس را خواهيم داشت و اجراي طرح «رهروان شهيد فهميده» در استان‌‌هاي بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان با همكاري نيروي دريايي سپاه و با حضور تمامي دانش‌آموزان 13 ساله با هدف تجديد ميثاق با راه و آرمان شهيد فهميده، از جمله طرح‌هاي ديگر اين سازمان در هفته بسيج دانش‌آموزي است.

سردار جوكار مي‌افزايد: حضور سازمان يافته 3 ميليون دانش‌آموز بسيجي در مراسمي با عنوان «حماسه استكبارستيزي» در آخرين روز هفته بسيج دانش‌آموزي در سال جاري از جمله برنامه‌هاي ويژه امسال خواهد بود.

امير طوسي نژاد




 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن