تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815505092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست فيلم «خواب زمستاني»/1 شايقي: تلويزيون و ارشاد به معرفي «خواب زمستاني» كمك كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست فيلم «خواب زمستاني»/1 شايقي: تلويزيون و ارشاد به معرفي «خواب زمستاني» كمك كردند
خبرگزاري فارس:سيامك شايقي در نشست فيلم «خواب زمستاني» گفت: از طرف ارشاد و تلويزيون يكسري كمك بابت تبليغات شده است اما ما وسع‌مان به بيشتر از آن نمي‌رسد و به همين دليل تصميم گرفتيم تبليغات فيلم را در شروع به صورت محدود آغاز كنيم تا بعد بتوانيم آنرا گسترش دهيم.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست رسانه‌اي فيلم «خواب زمستاني» عصر روز گذشته با حضور سيامك شايقي(كارگردان)، فاطمه معتمدآريا، عمار تفتي، فرشيد منافي (بازيگران) و سعيد شهرام (سازنده موسيقي‌متن) در باران فيلم برگزار شد.
بنا بر اين گزارش، كارگردان «خواب زمستاني» با اشاره به عدم مساعدت شهرداري در تبليغات اين فيلم، گفت: شهرداري كمكي كه در اين راه نكرده است هيچ، حتي يك طرح خيلي ساده و نجيبانه فيلم را هم كه در آن صورت بازيگران در كنار هم قرار داشت، رد كرد.
وي ادامه داد: اما تلويزيون يكسري آگهي‌ مجاني براي فيلم پخش كرد و حتي تخفيف‌هاي ويژه اي هم -البته در حد خودمان و نه در حد فيلم‌هايي كه تبليغات آنها به طور مداوم از تلويزيون پخش مي‌شود- به ما داد.
شايقي گفت: در حالي كه ما بودجه مناسبي براي تبليغات نداريم، از طرف ارشاد يكسري كمك‌ها بابت تبليغات «خواب زمستاني» صورت گرفته است اما ما وسع‌مان به بيشتر از آن نمي‌رسيد و به همين دليل تصميم گرفتيم تبليغات فيلم را در شروع، به صورت محدود آغاز كنيم تا بعد بتوانيم آن را گسترش دهيم.
«شايقي» در ادامه با اشاره به تجربه مثبت همكاري با سعيد شهرام در شكل گيري موسيقي متن «خواب زمستاني» گفت: شهرام جزو افتخاراتي است كه مي‌توان گفت از كشف‌هاي من براي سينما بوده است كه با «رنوي تهران 29» به صورت جدي به سينما معرفي شد.
وي تصريح كرد: البته شهرام قبل از «رنوي تهران 29» هم چند كار انجام داده بود اما با اين كار بود كه مورد توجه واقع شد و از آن موقع تاكنون در فيلم هاي زيادي با هم همكاري داشته‌ايم.
كارگردان «خواب زمستاني» افزود: چيزي كه خيلي دوست داشتم و در «باغ فردوس 5 بعد از ظهر» اين موضوع شروع شد آن موسيقي تلفيقي سنتي ايراني با موسيقي بلوز است كه در «باغ فردوس...» به بهترين شكل ممكن اتفاق مي‌افتد. در«خواب زمستاني» هم گفتيم فراتر برويم و خدومان را از ابتدا در قالب موسيقي ايراني قرار دهيم اما در اين فضاي ايراني به سمت موسيقي بلوز هم برويم. البته اين كار در «راه و بيراه» آغاز شد اما بلوغش را در «باغ فردوس...» شاهد بوديم.
وي با اشاره به اين كه هر كدام از سازها نمايانگر لحظه‌اي خاص هستند، گفت: در مورد استفاده از سه ساز براي ساخت موسيقي بايد گفت كه اگر سه ساز را به عنوان سه شخصيت اصلي مورد توجه داشته باشيم، علي‌رغم نزديكي سه شخصيت اصلي، تفاوت‌هايي در خودشان دارند و لحن‌هاي متفاوت در لحظات متفاوت فيلم كه جايي شوز بيشتري دارد و جايي خوشي بيشتري در نوع استفاده از سازها تغيير پيدا كرد.
شايقي ادامه داد: موردي كه من در مورد موسيقي متن فيلم دست داشتم (كه البته با موسيقي نسخه به نمايش در آمده در جشنواره كاملا متفاوت است) به كاري مربوط است كه سعيد شهرام انجام داد، ارشه كمانچه را بر روي تارباس استفاده كرد و يك صداي جديد به‌وجود آورد كه به نظر من حزن خيلي خوبي دارد و صداهاي جديدي بوجود آورد كه به طور مشخص در سكانس پاياني فيلم ديده مي‌شود.
كارگردان «خواب زمستاني» با اشاره به نحوه انتخاب بازيگران كار گفت:سه خواهر كمابيش از ابتدا نقش هايشان مشخص بود و به جز لادن مستوفي كه قرار بود در ابتدا نقشش را ليلا حاتمي ايفا كند، دو خواهر ديگر قطعي بودند.
وي تصريح كرد: البته فكر مي‌كنم كه در نهايت انتخاب لادن مستوفي انتخاب بهتري بود.
شايقي در مورد بازيگران مرد نيز گفت: شاهرخ فروتنيان از ابتدا براي اين نقش مد نظر بود و البته پاش به طور اتفاقي در گچ قرار گرفت به‌طوري كه مي‌خواست از بازي در اين فيلم انصراف دهد اما ديديم اتفاقا مصدوميت او خيلي با داستان همخواني دارد و با ايجاد يكسري تغييرات در فيلمنامه، نقش را مناسب او نوشتيم.
كارگردان «خواب زمستاني» در خاتمه افزود: عمار تفتي نيز از قديم با من همكاري كرده بود و دوست داشتم كه بازهم با هم كار كنيم كه اين اتفاق افتاد و در مورد كوروش تهامي نيز به همين شكل بود، ضمن اين كه به دليل كليدي بودن نقش تهامي، خيلي روي آن كار كرديم چرا كه مي‌خواستم از بازيگري براي خواستگار اول استفاده كنم كه علي‌رغم بار كمي منفي نقش خوش چهره و خوش تيپ باشد تا در مقابل خواستگار دوم نوعي سمپاتي را ايجاد كند و در مشورت با دوستان نيز فرشيد منافي براي نقش خواستگار دوم انتخاب شد.
انتهاي پيام/ا
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن