تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821318697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

» گزارشی خواندنی: میلیاردرهای جهان چه منازلی دارند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

نشریه اقتصادی فوربس طی گزارشی از وضعیت مسکن میلیاردرهای جهان نوشت، بیل گیتس در خانه ای مجلل با ۲۰ هزار مترمربع مساحت و وارن بافت در خانه ای ساده به ارزش ۳۱ هزار دلار زندگی میکنند.
نشریه اقتصادی فوربس طی گزارشی نگاهی به خانه های میلیاردرهای جهان پرداخته است و چنین نتیجه گرفته است که بجز در موارد استثنائی، خانه هر میلیاردر معرف ثروت و توانایی مالی وی است.
شاید در میان میلیاردرها وارن بافت رئیس شرکت برک شایر یک استثناء باشد که در خانه ای نه چندان گران قیمت زندگی می کند. وی که با ثروت ۴۷ میلیارد دلاری خود سومین مرد ثروتمند جهان است در خانه ای گچ کاری شده و خاکستری با پنج اتاق خواب در شهرک هپی هالو زندگی می کند. وی این خانه را در سال ۱۹۵۸ به قیمت ۳۱۵۰۰ دلار خریداری کرد.
این رویکرد ناشی از اندیشه وی است که میگوید: اگر شما با چیزی که ۱۰ سال آن را دارید احساس راحتی نمیکنید پس آن را حتی برای ۱۰ دقیقه هم نگه ندارید.
در عین حال وارن بافت استثناء است. میلیاردرهای اندکی این قدر اقتصادی فکر میکنند.
میشل دل امپراطوری رایانه در نقطه مقابل بافت قرار دارد. دل مدعی است زندگی ساده ای دارد اما خانه وی در آستین تگزاس که در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است ۱۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و دارای ۷ اتاق خواب، یک اتاق کنفرانس و استخرهای سرپوشیده و روباز است. مردم محلی این خانه را قلعه مینامند زیرا دارای دیوارهای بلند و ساز و کارهای امنیتی پیشرفته است. میشل دل دارای ۱۳٫۵ میلیارد دلار ثروت است و در جایگاه ۳۷ ثروتمندترین مرد جهان قرار دارد.
در وست کاست نیز مجموعه مسکونی بیل گیتس قرار دارد که مساحت آن بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع است. برای ورود به طبقه همکف این ساختمان باید ۸۴ پله را طی کرد و یا از بالابری برای همین منظور استفاده کرد. خانه گیتس دارای یک استخر شنا به مساحت ۲۰ متر با سیستم پخش موسیقی در زیر آب است. همچنین این خانه یک سالن ورزشی به مساحت ۷۵۰ متر و یک سالن ناهارخوری به مساحت ۳۰۰ متر با گنجایش ۲۴ نفر است.
گیتس با ۵۳ میلیارد دلار دومین مرد ثروتمند جهان است.
موکش امبانی نیز میلیاردر اهل هند است که در حال ساخت یک آسمانخراش ۲۷ طبقه در بمبئی است. وی با ساخت این آسمانخراش که در نظر دارد در آن زندگی کند صاحب گران ترین خانه جهان خواهد شد.
لری الیسون مدیر ارشد شرکت اوراکل یک خانه ویلائی به سبک ژاپنی در کالیفرنیا ساخته است که ۹۳ هزار متر مربع مساحت دارد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1793]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن