تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821265384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
شهروندان مشهدي عنوان كردند؛ طراحي و ساخت سايبان ايستگاههاي اتوبوس متناسب با فصول سال نيست

* فاطمه معتمدي نسب
خراسان امروز: پيرزن در حالي كه عصازنان به ايستگاه اتوبوس نزديك مي شد، در لابه لاي جمعيت بر روي صندلي هاي ايستگاه به دنبال جايي خالي براي نشستن مي گشت. او در حالي كه سعي مي كرد جايي براي خود در بين ازدحام جمعيت باز كند، زير لب از كمبود صندلي اندك ايستگاههاي اتوبوس انتقاد مي كرد.
مادري كودك به بغل نيز مي گويد: ظرفيت و تعداد صندلي هاي ايستگاههاي اتوبوس با تعداد متقاضيان هيچ گونه تناسبي ندارد و همواره بخش قابل توجهي از جمعيت بايد ايستاده در گرما و سرما براي دقايق طولاني بايستند.
وي ادامه مي دهد: در حال حاضر كمتر از 10 نفر مي توانند همزمان از صندلي و ظرفيت ايستگاه اتوبوس استفاده كنند، در حالي كه در برخي ايستگاهها حتي 20 يا 30 نفر در انتظار اتوبوس ايستاده اند.
يك دانشجو نيز در تماس با روزنامه ضمن انتقاد از كمبود سايبانهاي ايستگاههاي اتوبوس مي گويد: در كنار اين كمبود، در بين مسير خطوط نيز كه همواره جمعيت قابل توجهي منتظرند، اين سايبانها به ندرت ديده مي شوند.
وي ادامه داد: در طراحي اين سايبانها رعايت وضعيت معلولان و سالمندان نيز لحاظ نشده است.
* مشكلات سايبانهاي فعلي
يك شهروند نيز معتقد است: سايبانهاي فعلي تنها حكم چند صندلي را دارند و تأثيري در محافظت از شهروندان در گرما و سرما ندارد.
وي ادامه مي دهد: حتي در ساخت سايبانهاي جديد نيز نه تنها از طراحي هاي جديد خبري نيست، بلكه سايبانهاي موجود با موارد قبلي تفاوت بارزي ندارد و اين در حالي است كه هزينه قابل توجهي براي ساخت اين سايبانها صرف مي شود.
* نامناسب بودن جنس نيمكت سايبانها
به گفته وي، نامناسب بودن جنس نيمكت سايبانها كه در سرما و گرما قابل استفاده نيست، سبب شده تا بسياري از شهروندان ايستادن در ايستگاههاي اتوبوس را به جاي نشستن بر روي اين صندلي ها ترجيح دهند.
وي تصريح مي كند: با توجه به فرارسيدن فصل سرما، مسؤولان بايد براي بهسازي ايستگاههاي قبلي و ساخت ايستگاهها و سايبانهاي جديد فكري كنند.وي معتقد است: سازمان اتوبوسراني با لحاظ نظرات شهروندان مي تواند در ساخت سايبانها با كارايي بالا اقدام كند تا با توجه به صرف هزينه بالا اين سايبانها قابل استفاده باشد.
وي مي افزايد: از سوي ديگر سازمان اتوبوسراني نسبت به پوشش دو طرف و پشت سايبانهاي قبلي هنوز هيچ اقدامي نكرده، در حالي كه مي تواند ايستگاههاي موجود را براي رفاه شهروندان بهسازي نمايد.
* هزينه 5 تا 8 ميليون توماني براي ساخت هر سايبان
مديرعامل سازمان اتوبوسراني مشهد نيز تعداد سايبانهاي موجود مشهد را 350 مورد اعلام كرد و گفت: ساخت 180 سايبان جديد در دستور كار است.
ضيايي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما با بيان اينكه اين سايبانها شيشه اي است، افزود: اين سايبانها علاوه بر محل استراحت شهروندان، به لحاظ مبلمان شهري زيبايي خاصي را نصيب شهر مي كند.
وي در خصوص هزينه ساخت هر سايبان گفت: در مجموع به طور ميانگين ساخت هر سايبان بين پنج تا هشت ميليون هزينه در بردارد. وي در رابطه با بودجه اختصاص يافته براي ايجاد سايبانها اضافه كرد: براي اولين بار بودجه اختصاصي براي ايجاد سايبانها در نظر گرفته شده است، در حالي كه تا پارسال شهرداري مناطق از محل بودجه خود نسبت به ايجاد سايبانها اقدام مي كردند.
وي اعتبار اختصاص يافته براي ايجاد سايبانها در سال جاري را دو ميليارد تومان اعلام كرد.ضيايي در رابطه با كمبود سايبانها به ويژه در مسير خطوط اتوبوسراني اضافه كرد: براي رسيدن به وضعيت مطلوب ساخت 300 سايبان ضروري است.وي در عين حال يادآور شد: ايجاد سايبانها براي مكانهايي داراي اولويت است كه داراي 20 مسافر همزمان در يك ساعت باشد.
ضيايي در پاسخ به اينكه چرا سايبانها مانند ساير كشورها متناسب با فصول گرم و سرد سال طراحي نشده است گفت: تنها در كشورهاي حوزه جنوب خليج فارس سايبانهاي استاندارد و متناسب با فصول سال طراحي شده است، آن هم در مسيرهايي خارج از شهر كه مدت زمان انتظار مسافر در ايستگاه بيش از 45 دقيقه است.
وي با بيان اينكه در اين سايبانها هواي گرم و سرد تعبيه شده، گفت: با توجه به اينكه حداكثر زمان انتظار مسافران در ايستگاههاي سطح شهر مشهد بيش از 15 دقيقه نيست و در خطوط محوري كمتر از 10 دقيقه است، ايجاد سايبانها به عنوان محلي براي استراحت موقت و پناهگاه شهروندان از آفتاب و برف و باران است.
* سايبان هاي تونلي در راه است
وي ادامه داد: در طراحي هاي جديد ساخت سايبانهاي تونل مانند در دستور كار است.به گفته وي، اين سايبانها همزمان با ايجاد خطوط اتوبوسراني سريع ايجاد مي شود.
وي گفت: مطالعات ساخت اين سايبانها آغاز شده است.
ضيايي در پاسخ به اين پرسش كه ظرفيت سايبانهاي موجود اندك و با جمعيت متقاضي سفر با اتوبوس تناسب ندارد، گفت: دو نوع سايبان پنج متري با ظرفيت كمتر از 20 نفر و سايبانهاي هشت تا 10 متري با ظرفيت بيش از 30 نفر در سطح شهر موجود است و با توجه به اينكه فاصله زماني انتظار مسافر اندك است، صندلي هاي موجود كفاف مي كند.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني مشهد در خصوص لحاظ نشدن شرايط ويژه معلولان و سالمندان در طراحي سايبانهاي ايستگاههاي اتوبوس يادآور شد: در ساخت سايبانهاي جديد اختصاص رمپ ويژه معلولان در نظر گرفته شده است و مجري اجراي اين كار سازمان ترافيك است.
وي در بخش ديگر درباره سهميه بليت نيم بهاي اتوبوس ويژه مدارس گفت: طبق مصوبه شوراي شهر توزيع روزانه 100 هزار قطعه بليت با تخفيف 40 درصدي ويژه مدارس راهنمايي و دبيرستان، بازنشستگان، افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي در نظر گرفته شده است كه تاكنون فراتر از اين سهميه توزيع شده است.
وي ادامه داد: با هماهنگي مديران مدارس راهنمايي و دبيرستان، نماينده سازمان اتوبوسراني با مراجعه به اين مدارس، نسبت به توزيع بليت اقدام مي نمايد.
* سهميه جديد اتوبوسهاي مشهد
ضيايي همچنين در خصوص آخرين خبرها از سهميه اتوبوس مشهد گفت: ميزان سهميه مشخص نيست، اما با اين حال در آبان ماه سال جاري در تلاشيم درصدي از سهميه اتوبوسهاي مشهد را دريافت كنيم، ضمن اينكه تا پايان سال به طور حتم سهميه اتوبوس مشهد اختصاص مي يابد.
وي در اين رابطه كه با توجه به شهرستان شدن شهرهاي طرقبه و شانديز و نيز كمبود اتوبوس در مشهد، چرا در اين دو شهرستان، اتوبوسهاي مشهد سرويس دهي مي كنند، گفت: طبق قانون شهرهاي با جمعيت بيش از 100 هزار نفر مي توانند اتوبوسراني مستقل داشته باشند و شهرهاي كمتر از جمعيت ياد شده بايد از شهرهاي همجوار كه داراي سازمان اتوبوسراني هستند، استفاده كنند.
ضيايي خاطرنشان كرد: جمعيت شهرهاي طرقبه و شانديز كمتر از 100 هزار نفر است و تعداد اتوبوسهاي مشهد در اين دو منطقه بيش از 15 دستگاه نيست.
وي ادامه داد: با توجه به كمبود اتوبوس در مشهد، حركت به سمت استفاده از اتوبوسهاي بخش خصوصي در طرقبه و شانديز در دستور كار است.
وي تعداد اتوبوسهاي فعال اتوبوسراني مشهد در حومه اين شهر را 60 دستگاه اعلام كرد.

مسافران گله مندند ؛ اتوبوس هاي مسير گناباد - بيرجند؛ بي نظم، بي كيفيت

گناباد- خبرنگار قدس: تعدادي از مسافران گنابادي از بي نظمي و بي كيفيتي اتوبوسهاي پايانه مسافربري اين شهر بويژه مسير گناباد - بيرجند گلايه نموده و خواستار رفع اين معضل شده اند.
يكي از شهروندان گنابادي كه براي بدرقه فرزند خود به پايانه آمده بود، گفت: در هفته گذشته كه 2 روز تعطيلي بود جمع زيادي از مسافران و دانشجويان شهرهاي ديگر استان به ديدار خانواده هايشان در گناباد آمده اند، اما در برگشت با مشكلاتي مواجه شده اند.
صادقيان افزود: با اينكه از 2 روز قبل براي مقصد بيرجند به صورت تلفني بليت رزرو كرده بودم، اما در روز يكشنبه جمع زيادي از مسافران با بلاتكليفي در پايانه مواجه شدند و با توجه به اينكه قرار بود ساعت 5 صبح اتوبوس به مقصد بيرجند حركت كند، اتوبوس ياد شده با يك ساعت تأخير و با مسافر مازاد حركت كرد كه اين امر مشكلاتي را براي مسافران بخصوص دانشجويان به وجود آورد.
يكي ديگر از شهروندان گنابادي گفت: متأسفانه سرويسهاي مسير بيرجند هميشه با تأخير و بيش از ظرفيت حركت مي كنند و در بين راه هم هيچ نظارتي در مورد آنان اعمال نمي شود.
وي كه نخواست نامش عنوان شود، گفت: معمولاً برخي از رانندگان اين اتوبوسها در جلو پايگاه هاي پليس راه از مسافران اضافي مي خواهند در كف اتوبوس بنشينند تا در معرض ديد مأموران پليس راه نباشند!
اين شهروند اضافه كرد: هر چند مسافر اضافي در اتوبوس باعث ايجاد مشكلاتي براي ما مي شود، اما به خاطر رسيدن به محل كار مجبوريم اين وضعيت را تحمل كنيم.
يكي ديگر از مسافران از دريافت هزينه اضافي از مسافران گنابادي توسط اتوبوسهاي بيرجند نيز انتقاد كرد و گفت: برخي اتوبوسهاي بيرجند به مقصد گناباد هزينه بليت مشهد را دريافت مي كنند، اين در حالي است كه گناباد در ميانه مسير بيرجند به مشهد قرار دارد.
يكي ديگر از دانشجويان گنابادي كه در يكي از دانشگاه هاي بيرجند تحصيل مي كند، پيشنهاد كرد در مسير گناباد - بيرجند اتوبوسهاي باكيفيت به كار گرفته شود.وي افزود: همچنين به خاطر اينكه دانشجويان در مواقع تعطيلي و حتي جمعه ها به شهرستان گناباد برمي گردند، مسؤولان پايانه مسافربري تمهيدات بهتري براي برگشت آنان فراهم نمايند و يا اينكه حداقل در روزهاي تعطيل تعداد سرويسها را افزايش دهند تا اين مشكلات براي دانشجويان پيش نيايد.يكي ديگر از شهروندان نيز از گراني بليت اتوبوسهاي ويژه در اين مسير انتقاد كرد.
يكي از مسؤولان پايانه مسافربري گناباد نيز گفت: سرويس مسير گناباد - بيرجند بتازگي راه اندازي شده و مسافر ثابتي ندارد، از اين رو ساعت عزيمت مسافران نيز نامشخص است.وي افزود: فقط تعداد معدودي از دانشجويان در صبح شنبه و عصر جمعه هر هفته متقاضي سرويس دهي هستند.وي افزود: در عين حال به خاطر رفاه حال شهروندان اين سرويس راه اندازي شده و هر روزه ساعت 5 صبح يك دستگاه اتوبوس به مقصد بيرجند حركت مي كند، در حالي كه به جز پنج شنبه و شنبه هر هفته، در بين روزهاي هفته اين سرويسها كمتر از ظرفيت حركت مي كنند كه با اين وضعيت امكان راه اندازي سرويس دوم امكان پذير و مقرون به صرفه نيست.

فرماندار جغتاي خبر داد؛ اعلام آمادگي شوراهاي بخش هلالي براي استقرار بخشداري در اين منطقه

جغتاي- خبرنگار قدس: فرماندار جغتاي و مسؤولان اين شهرستان از امكانات دهستان ريواده، مركز بخش هلالي بازديد كردند.
كاظمي در اين بازديد گفت: بخشداري هلالي با اراده و توانمندي در راستاي خدمت به مردم و عمران و آباداني بخش گام بر مي دارد.
وي با اشاره به اشتياق و علاقه شوراهاي اين بخش و اعلام آمادگي آنها در كمك به استقرار بخشداري در بخش هلالي اظهار اميدواري كرد: در آينده نزديك شاهد توسعه و شكوفايي اين بخش باشيم، چرا كه توسعه و آباداني اين بخش توسعه و آباداني شهرستان جغتاي است.
وي همچنين بعد از اين بازديد در جمع مردم دهستان ريواده قول داد، بخشداري در بخش هلالي تا پايان آبان ماه مستقر شود. بخش هلالي در جنوب شهرستان جغتاي واقع شده است.

لحظه ها

كشف بيش از 170 كيلوگرم موادمخدر در خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي قاين موفق به كشف بيش از 44 كيلوگرم موادمخدر شدند.
مأموران انتظامي شهرستان قاين در حين اجراي كمين، سه نفر را دستگير كرده و از آنان 38 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند. همچنين، مأموران انتظامي شهرستان قاين در حين كنترل خودروهاي عبوري در بازرسي از يك دستگاه خودرو پيكان 6 كيلو و 500 گرم ترياك كشف و ضبط كردند.
خبر ديگر حاكي است، مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي علي آباد بيرجند در حين كنترل خودروهاي عبوري از يك دستگاه خودرو پژو 22 كيلو و 500 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.
همچنين در راستاي اجراي چهارمين مرحله از طرح منطقه اي مرصاد، مأموران انتظامي بخش خوسف پس از تعقيب و ردزني در راههاي عبور احتمالي قاچاقچيان موادمخدر، موفق به كشف 108 كيلوگرم ترياك شدند.
همچنين، مأموران انتظامي بيرجند نيز موفق به دستگيري يك نفر فروشنده موادمخدر شدند كه از وي 250 گرم كراك كشف و ضبط شد.
* دستگيري 60 افغاني فاقد مجوز در نهبندان
خبر ديگري نيز حاكي است 60 افغاني غيرمجاز در نهبندان دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس خراسان جنوبي، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان در حين گشت زني در محورهاي فرعي 60 نفر از افاغنه غيرمجاز را در ارتفاعات منطقه دستگير كردند.

حوادث رانندگي در نهبندان 4 كشته و مجروح بر جاي گذاشت

نهبندان - خبرنگار قدس: بر اثر بروز دو سانحه رانندگي كه در شهر نهبندان روي داد دو نفر كشته و دو نفر ديگر مجروح شدند.
در يك حادثه رانندگي كه بر اثر برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با يك نفر عابر پياده در خيابان شهداي شهر نهبندان روي داد، ترك نشين موتورسيكلت جان خود را از دست داد.در پي بروز اين سانحه، راننده موتورسيكلت و عابر پياده نيز به شدت مصدوم شدند كه براي مداوا به بيمارستان نهبندان منتقل شدند.برپايه اين خبر، همچنين در حادثه رانندگي ديگري كه در بلوار معلم نهبندان به وقوع پيوست يك نفر كشته شد.
در اين سانحه پسر بچه اي چهار ساله براثر برخورد يك دستگاه ميني بوس با وي، جان خود را از دست داد.

انتقاد يك نماينده مجلس از كم توجهي به درگز؛ ميزان بيكاري و فقر اقتصادي خانواده ها در شهرستان چشمگير است

خراسان امروز: نماينده مردم درگز در مجلس شوراي اسلامي گفت: به دنبال ارتقاي بيمارستان 64 تختخوابي شهرستان به 96 تختخوابي هستيم.
محمد علي دلاور افزود: به ازاي هر 1300 نفر يك تخت بيمارستاني در شهرستان وجود دارد كه اين ميزان در استان براي هر 650 نفر يك تخت است و به همين دليل پيگيري هايي براي افزايش ظرفيت بيمارستان شهرستان در حال انجام است.
وي با اشاره به سفر اعضاي كميسيون عمران مجلس به شهرستان درگز گفت: بعد از اين بازديد، جلسه هاي استاني تشكيل و به ارزيابي روند اجرايي پروژه ها و تأمين اعتبار آنها پراخته شد. دلاور در ادامه خاطر نشان كرد: به رغم وجود امكانات لازم از قبيل آب كشاورزي و اراضي مرغوب و وجود گمرك فعال مرزي و مراكز گردشگري، تنها به دليل كم توجهي به درگز، ميزان بيكاري و فقر اقتصادي خانواده ها در حد چشمگير است.

واگذاري 15 دستگاه خودرو ويژه معلولان در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون توانبخشي سازمان بهزيستي خراسان جنوبي از واگذاري 15 دستگاه خودرو ويژه معلولان به افراد معلول واجد شرايط اين استان در آينده نزديك خبر داد.
حسين اردوني درخصوص چگونگي واگذاري اين خودروها تصريح كرد: با بررسي متقاضيان و تعيين افراد داراي اولويت، در نخستين فرصت ممكن اين خودروها به افراد متقاضي واگذار مي شود.
وي با اشاره به اولويتهاي واگذاري خودروها به معلولان گفت: معلولان واجد شرايط و متقاضيان داراي اولويت (با توجه به سهميه استان) مبلغي را بسته به نوع خودرو درخواستي (پرايد يا مگان) بايد براي پيش پرداخت واريز كنند.
* شناسايي 1200 معلول در مناطق روستايي
معاون توانبخشي بهزيستي خراسان جنوبي همچنين گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون با اجراي طرح روستايي (CBR) توسط سازمان بهزيستي هزار و 200 معلول در مناطق خراسان جنوبي شناسايي شدند.
وي با بيان اينكه در اين استان 27 هزار نفر با درصد بالاي معلوليت مواجهند، افزود: براساس آخرين آمار ثبت شده در بانك اطلاعات بهزيستي استان 11 هزار و 630 نفر از اين افراد شناسايي و تحت پوشش قرار گرفته اند.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به جمعيت 630 هزار نفري خراسان جنوبي، حدود چهار درصد جمعيت استان را معلولان تشكيل مي دهند.
وي با بيان اينكه بيشترين آمار معلولان استان با توجه به جمعيت در شهرستان بيرجند (بدون احتساب خوسف) قرار دارد، اذعان داشت: بسياري از معلولان تحت پوشش كميته امداد اقرار دارند كه ديگر از بهزيستي خدمات نمي گيرند و جزو آمار اين سازمان نيستند.
وي افزود: در حال حاضر 50 درصد جمعيت معلولان استان از خدمات بهزيستي بهره مند هستند.
وي از ارائه خدمات توانبخشي، توان پزشكي و خدمات ديگر مثل كمك هزينه تحصيلي و كمكهاي موردي به مددجويان خبرداد و خاطر نشان كرد: ميزان مستمري كه معلولان دريافت مي كنند 320 تا 600 هزار ريال مي باشد.
وي ادامه داد: از جمعيت 11 هزار و 630 نفري معلولان تحت پوشش استان فقط 500 نفر در سه مركز شبانه روزي نگهداري معلولان كه در شهرستانهاي بيرجند، فردوس و قاين مي باشند، نگهداري مي شوند و بقيه در منزل تحت مراقبت هستند.
اردوني متذكر شد: امسال ميزان اعتباري كه براي حوزه توان بخشي معلولان، بيماران رواني و سالمندان اختصاص يافته 20 ميليارد و 400 ميليون ريال مي باشد كه اين اعتبار كافي نيست.

برگزاري ششمين همايش ملي كوير نوردي

بشرويه- خبرنگار قدس: ششمين همايش ملي كوير نوردي در روزهاي 15 تا 17 آبان ماه سال جاري در بشرويه برگزار مي شود.
بخشدار بشرويه با اعلام اين مطلب گفت: در اين همايش سه روزه حدود 300 نفر از كوير نوردان استانهاي مختلف كشور حضور خواهند داشت.
وي از تمامي مسؤولان ادارات و نهادهاي منطقه خواست تا با هماهنگي و همراهي كامل، از تمامي امكانات موجود منطقه براي هر چه بهتر برگزار نمودن اين همايش ملي استفاده نمايند.يكي از كارشناسان اداره كل تربيت بدني استان، جذب توريست و معرفي كوير با جاذبه هاي زيباي آن را از اهداف عمده اين همايش برشمرد و گفت: پس از مراسم افتتاحيه و ايجاد يك كمپ در دل كوير، مسابقات ورزشي شامل طناب كشي، بازيهاي بومي و محلي و سنتي و برنامه هاي شاد و مفرح برگزار شود.

با پيشرفت 50 درصدي محور بردسكن- انابد- درونه؛ خراسان رضوي به يزد نزديك مي شود

خراسان امروز: كار احداث قطعه اول محور بردسكن- انابد- درونه از نيمه گذشت.
مهندس محمد رضا اكبري معاون راهسازي اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي با بيان اين مطلب افزود: اين پروژه با اعتبار اوليه 18/2 ميليارد ريال در طي 16 كيلومتر از مسير اجرا مي شود.
وي ادامه داد: تاكنون روند اجرايي پروژه 52 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
مهندس اكبري طول اين محور را 16 كيلومتر و عرض آن را 7/30 متر عنوان كرد.
وي ادامه داد: با احداث اين محور، استان خراسان رضوي از طريق بردسكن و درونه به استان يزد متصل مي شود.

آغاز اجراي طرح خدمات بهداشت دهان و دندان كودكان در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: طرح خدمات بهداشت دهان و دندان دانش آموزان 6 تا 12 سال در استان خراسان جنوبي آغاز شد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند در مراسم افتتاحيه اين طرح گفت: اين طرح با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي و سازمانهاي بيمه گر استان انجام مي شود.دكتر زراعتكار با بيان اينكه اين طرح براي اولين بار در مدارس استان انجام شده است، خاطرنشان كرد: 1375 مورد پوشش شيار دندان، 375 مورد فلورايد درماني، 299 مورد ترميم دندان و 1500 مورد ترميم دندان براي كودكان 6 تا 12 سال در استان انجام شده است.وي در خصوص خدمات ارايه شده اين طرح گفت: ويزيت و طرح درمان براي كودكان 6 تا 12 سال در استان، راديوگرافي دندان، كشيدن دندان شيري و دايمي، آموزش بهداشت و بروساژ دندانها از جمله اين خدمات است.

استمداد يك شهروند صالح آبادي از مردم براي پيدا كردن بستگان

صالح آباد - خبرنگار قدس: يكي از شهروندان صالح آباد گفت: اينجانب معصومه شاه وردي فرزند حسن، مادري 24 ساله هستم كه در سن 9 سالگي مادر و در سن 14 سالگي پدرم را از دست داده ام. لذا به مدت 4 سال در سازمان بهزيستي بزرگ شده ام تا اينكه چند سال پيش عروس شدم و اكنون فرزندي چهار ساله دارم. سختي و مشقات زيادي كشيده ام و با اين سن و سال هيچ يك از خانواده پدري ام را نمي شناسم و آنها هم از من اطلاعي ندارند. تقاضا دارم اگر فردي از خانواده پدرم اطلاعي دارد با دفتر روزنامه قدس در صالح آباد تماس حاصل نمايد.
وي گفت: نام و نام خانوادگي پدرم حسن شاه وردي فرزند محمد و اهل شهرستان بيرجند (نوغاب - خورخوسف) مي باشد كه حدوداً در سال 1333 از اين ديار خارج شده است.

مدير كل پست خراسان رضوي اعلام كرد؛ اجراي آزمايشي طرح تجميع قبوض به مدت 2 ماه

خراسان امروز: مدير كل پست خراسان رضوي از اجرايي شدن طرح تجميع قبوض تا هفت ماه ديگر خبر داد.
سيروس رضايتي در حاشيه جلسه كارشناسان IT كه در محل اداره كل پست خراسان رضوي برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: پس از افتتاح 13 پروژه در هفته گذشته زمينه و توان لازم براي تجميع قبوض توسط اداره كل پست فراهم شده است.وي ادامه داد: در حال حاضر قبوض مختلف توسط سازمانهاي ذيربط صادر و توسط مأموران متعدد به در منازل برده مي شود كه در صورت تجميع قبوض، علاوه بر حذف سفرهاي زايد درون شهري و كاهش ترافيك، مأموران توزيع قبوض نيز براي شهروندان هر منطقه شناسايي شده خواهند بود كه امنيت بيشتري را براي شهروندان به همراه مي آورد.
رضايتي با اشاره به پيشگام بودن خراسان رضوي در زمينه اجراي اين طرح در كشور گفت: با حمايتهاي همه جانبه استانداري خراسان رضوي اميدواريم پس از اجراي دوره آزمايشي دو ماهه طرح تجميع قبوض در يك منطقه، ظرف مدت 6 ماه آينده اين طرح را در سطح مشهد و سپس استان انجام دهيم.وي در ادامه به ايجاد پايگاه اطلاعاتي كد پستي به عنوان يك زيرساخت ضروري براي تحقق دولت الكترونيك اشاره كرد و افزود: اين پايگاه بايد به روز نگه داشته شود تا با جلوگيري از موازي كاري در سازمان هاي مختلف، بهره وري افزايش يابد.
وي دولت الكترونيك را موجب ارتقاي بهره وري ملي خواند و ادامه داد: بيش از 80 درصد زيرساختهاي تحقق دولت الكترونيك در اداره كل پست خراسان رضوي فراهم شده است و تمامي واحدهاي پستي به شبكه VAN و يك مركز اطلاعات بزرگ متصل شده اند و عملكرد آنها توسط كارشناسان نظارت مي شود.

رئيس شبكه دامپزشكي نيشابور خواستار شد ؛ شهروندان از خريد گوشت عرضه شده در حاشيه خيابانها خودداري كنند

نيشابور - خبرنگار قدس: در 6 ماه اول امسال حدود 40 درصد از آلايش هاي خوراكي دامهاي كشتار شده در كشتارگاه ها به علت ابتلا به بيماري كيست هيداتيت معدوم شده است كه در اين راستا از شهروندان درخواست مي شود براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري از خريد گوشت و آلايش هاي خوراكي عرضه شده در حاشيه خيابانها خودداري نمايند.
رئيس شبكه دامپزشكي نيشابور افزود: از ابتداي سال تا پايان شهريور ماه ضمن نظارت بر فعاليت كشتارگاه ها تعداد 44 هزار و 501 لاشه گاو، گوسفند، بز و شتر مورد بازرسي بهداشتي قرار گرفت و در نهايت مقدار يك ميليون و 633 هزار و 252 كيلوگرم گوشت توليدي در كشتارگاه ها قابل مصرف تشخيص داده شد و در سطح مراكز مجاز براي استفاده شهروندان توزيع شد.
دكتر محمود جوادي نژاد افزود: مقدار 19 هزار كيلوگرم گوشت غيرقابل مصرف نيز معدوم شده است.
وي همچنين در خصوص كشتار مرغ اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال از تعداد 2 ميليون و 135 هزار و 204 قطعه طيور كشتار شده بازرسي به عمل آمده كه مقدار سه ميليون و 655 هزار و 171 كيلوگرم گوشت استحصال شده قابل مصرف تشخيص داده شد و مقدار 37 هزار كيلوگرم گوشت غيرقابل مصرف معدوم شده است.

چه خبر

بيرجند: دومين تور گردشگري خبرنگاران استان خراسان جنوبي به شهرستان قاين و خضري برگزار شد.
حجت برفي، مدير روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان جنوبي گفت: اين تور گردشگري با هدف ايجاد تعامل بهتر و معرفي آثار و جاذبه هاي تاريخي استان و برقراري ارتباط نزديك اصحاب رسانه با سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار شد.
تربت حيدريه: نمايشگاه زلزله و آثار تخريبي آن در تربت حيدريه برگزار شد.
در اين نمايشگاه عكسهايي از آثار تخريبي چند زلزله مهيب، رعايت نشدن اصول مهندسي در ساختمان سازي و ايمني آن، تخريبها، خسارتهاي مالي و جاني و... به نمايش گذاشته شده است.
اسفراين: همايش سلامت روان و پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي در شهرستان اسفراين برگزار شد.
در اين همايش بيش از 300 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه حضور داشتند.
تايباد: در جلسه كارگروه بهداشت، درمان و تأمين اجتماعي شهرستان تايباد براي چندمين بار بحث اتلاف سگهاي ولگرد مطرح شد و ادارات مربوطه به دليل هزينه بر بودن طرح و نبود اعتبار، توپ را به زمين يكديگر انداختند.
خراسان امروز: مسؤول روابط عمومي زندانهاي استان خراسان رضوي گفت: در سه ماهه دوم سال جاري در مجموع 386 مورد بازديد قضايي از زندانهاي استان صورت گرفته است.
ناصري ميانگين بازديدهاي قضايي استان را 69/29 درصد عنوان كرد و افزود: در بين زندانهاي استان، زندان مركزي مشهد با 146 مورد بيشترين و كانون مشهد نيز با هشت مورد كمترين آمار را از آن خود كرده اند.
* معاون فني و اطلاعات دفتر بودجه، فناوري و تحول اداري سازمان بازرسي كل كشور، در مشهد گفت: اين سازمان در چشم انداز خود نظارت ديجيتال و تهيه زيرساختهاي لازم براي تحقق اين برنامه را طراحي و دنبال مي كند.

هدف

عضويت ورزشكار مه ولات در تيم طناب كشي استان
مه ولات- خبرنگار قدس: زهرا عباسي از شهرستان مه ولات به اردوي تيم طناب كشي استان خراسان رضوي دعوت شد، برابر اعلام تربيت بدني مه ولات، وي جهت شركت در مسابقات قهرماني كشور در رشته طناب كشي از سوي تربيت بدني استان انتخاب و به عضويت تيم استان در آمده است.

پيروزي تيم فوتسال شهرداري سلطان آباد برابر سنگ توكل مشهد
سبزوار- خبرنگار قدس: از سري مسابقات فوتسال ليگ دسته اول استان، مسابقه دو تيم شهرداري سلطان آباد و سنگ توكل مشهد در محل سالن ورزشي شهيد رجايي مشهد برگزار شد كه تيم شهرداري با نتيجه 4 بر 3 به پيروزي رسيد.
خبر ديگري نيز حاكي است، رياست هيأت شطرنج استان از هيأت شطرنج و امكانات ورزشي بخش خوشاب بازديد كرد و با توجه به وضعيت خوب ورزش شطرنج در اين بخش جهت اهداي امكانات و وسايل به هيأت شطرنج خوشاب قول مساعد داد.خبر ديگري حاكي است، از سري مسابقات هندبال ليگ برتر باشگاههاي كشور تيمهاي ابومسلم سبزوار و گچ پارسيان چهارمحال و بختياري با هم به رقابت پرداختند كه اين مسابقه با نتيجه 35 بر 30 به نفع ابومسلم سبزوار به پايان رسيد.

اعزام تيم پينگ پنگ خراسان جنوبي به مسابقات قهرماني كشور

بيرجند- خبرنگار قدس: تيم پينگ پنگ خراسان جنوبي به مسابقات قهرماني كشور كه از 15 تا 17 آبان ماه سال جاري در بوشهر برگزار مي شود، اعزام مي شوند.
چمني، بياتي، ساداتي، رياحي و خطيب به مربيگري عليرضا حميدي و سرپرستي سيدمحمود حسيني به اين دوره از مسابقات اعزام خواهند شد.

مشهد مقدس ميزبان اولين دوره مسابقات كبدي ليگ باشگاههاي استان
خراسان امروز: از سوي هيأت كبدي استان، اولين دوره مسابقات كبدي ليگ باشگاههاي خراسان رضوي (آقايان) در تاريخ 87.8.15 برگزار مي شود.اين مسابقات تحت عنوان گراميداشت سرداران و 23 هزار شهيد استانهاي خراسان و در سه مرحله و به صورت متمركز در سه شهرستان برگزار مي گردد.در پايان اين مسابقات از سوي كنگره سرداران و 23 هزار شهيد استانهاي خراسان مدال و حكم قهرماني و همچنين نهج البلاغه به اعضاي تيمهاي اول تا سوم اهدا مي شود.

برگزاري همايش بزرگ يوگا در مشهد
خراسان امروز: از سوي هيأت ورزشهاي همگاني استان خراسان رضوي و به مناسبت گراميداشت دهه كرامت، كميته يوگاي استان در نظر دارد همايش يوگا در مشهد مقدس برگزار نمايد.خبر ديگري نيز حاكي است، از سوي هيأت ورزشهاي همگاني استان رحيم الخاني جهت شركت در كلاس مربيگري درجه 3 طناب زني به شهرستان قزوين اعزام شد.

همايش پياده روي خانوادگي در مشهد برگزار مي شود
خراسان امروز: از سوي تربيت بدني شهرستان مشهد مقدس با هماهنگي اداره كل تربيت بدني خراسان رضوي و هيأت ورزش همگاني استان، روز جمعه 87.8.17 همايش بزرگ پياده روي برگزار مي شود.اين همايش از ميدان پارك ملت تا محل نمايشگاه دايمي مشهد مقدس خواهد بود.
خبر ديگري نيز حاكي است، مجمع هيأت ژيمناستيك براي انتخاب رئيس در محل اداره كل برگزار گرديد.براساس اين خبر، احمدي زاده كه چهار سال گذشته نيز بر مسند اين هيأت بود، توانست با كسب 13 رأي از 16 رأي موجود براي چهار سال ديگر سكان هيأت ژيمناستيك را بر عهده بگيرد.

نيروي هوايي شهرآباد قهرمان مسابقه واليبال بانوان در مانه و سملقان
بجنورد- خبرنگار قدس: يك دوره مسابقه واليبال بانوان شهرستان مانه و سملقان، به مناسبت هفته تربيت بدني و ورزش به مدت يك روز برگزار شد.
در اين مسابقه 40 ورزشكار در قالب 5 تيم از سطح شهرستان به مدت يك روز با يكديگر به رقابت پرداختند كه در پايان تيم شهرآباد نيروي هوايي به مقام اول رسيد و تيم منتخب شهرستان عنوان دوم را به خود اختصاص داد. تيم كوثر شهر قاضي نيز مقام سوم را از آن خود كرد.
اين مسابقه با همكاري امور ورزشي بانوان و هيأت واليبال شهرستان مانه و سملقان برگزار شد و به تيمهاي برتر جوايزي اهدا گرديد.

درخشش دو و ميداني كاران خراسان رضوي در مسابقات كشوري
خراسان امروز: تيم دو و ميداني بزرگسالان خراسان رضوي توانست در چهارمين مرحله ليگ باشگاههاي كشور مدالهاي رنگين را از آن خود نمايد.
در اين مسابقات مجتبي پوستچي در دو 110 متر با مانع مقام اول را به دست آورد.
رضا آريا نيك نيز در دو 1500 متر به مقام دوم رسيد.
همچنين مسعود مقدم در پرتاب چكش مقام اول را به دست آورد.بهروز سيستاني نيز در پرش طول به مقام دوم دست يافت.براساس اين خبر، حسين دهباشي نيز در دو 300 متر با مانع سوم شد.امير ماهي هم در دو 400 متر با مانع به مقام چهارم رسيد.
ميثم رضائي نيز در دو 110 متر با مانع مقام پنجم را به دست آورد. در اين دوره از مسابقات مربيگري و سرپرستي اين تيم برعهده رضا حريري بود.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 788]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن