تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804852731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - بن‌بست مذاكرات مجلس‌- احمدي‌نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سياست - بن‌بست مذاكرات مجلس‌- احمدي‌نژاد


سياست - بن‌بست مذاكرات مجلس‌- احمدي‌نژاد

اعظم ويسمه: مذاكرات مجلسيان با محمود احمدي‌نژاد و وزير كشور براي استعفا يا بركناري كردان پيش از طرح استيضاح او در مجلس به بن‌بست رسيد. به‌رغم جلسات متعددي كه چهرهاي شاخص مجلس با كردان و احمدي‌نژاد برگزار كردند، رئيس دولت نهم گفته است نه تنها وزير كشور خود را بركنار نمي‌كند بلكه با حضور در مجلس از او نيز دفاع خواهد كرد. گويا احمدي‌نژاد به كردان نيز توصيه كرده به هيچ وجه استعفا ندهد. علي كردان نيز كه روز گذشته قرار بود به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس برود تا پاسخگوي سوالات نمايندگان باشد در جلسه كميسيون حاضر نشد. به جاي اين جلسه علي كردان در دفتر محمدحسن ابوترابي‌فرد، نايب رئيس اول مجلس حاضر شد. در راهروهاي پارلمان شنيده شد كردان به نمايندگان مذاكره‌كننده گفته است هنوز به اين نتيجه نرسيده كه به دليل اثبات جعلي بودن مدرك تحصيلي‌اش بايد استعفا دهد و از وزارت كشور كناره‌گيري كند. از سوي ديگر برخي نمايندگان عنوان كردند كردان نگران آينده شغلي و سياسي خود بعد از استعفا است. وزير كشور احمدي‌نژاد حتي اميدوار است در صورت مطرح شدن طرح استيضاح در مجلس مجددا از نمايندگان راي اعتماد بگيرد. كردان آنقدر به حفظ كرسي خود در وزارت كشور اميدوار است كه توصيه هاي علي لاريجاني براي استعفا را هم نپذيرفته است. پس از جلسه محمدحسن ابوترابي‌فرد با وزير كشور علي لاريجاني اداره جلسه علني روز گذشته را به نايب رئيس خود سپرد و در جلسه با كردان شركت كرد. در راهروهاي پارلمان شنيده شد كردان توصيه رئيس سابق خود (در زمان رياست لاريجاني بر صدا و سيما، كردان معاون امور مالي و اداري اين سازمان بود) براي استعفا را نيز نپذيرفته است. در چنين شرايطي غلامرضا مصباحي‌مقدم، نماينده تهران و از چهره‌هاي شاخص اصولگرايان ضمن توصيه به كردان براي استعفا به او هشدار داد در صورت مطرح شدن بحث استيضاح او در مجلس ممكن است مسائلي كه جنبه حيثيتي دارد نيز بيان شود.پس از آنكه علي كردان از سوي محمود احمدي‌نژاد به‌ عنوان كانديداي وزارت كشور به مجلس هشتم معرفي شد برخي از چهره‌هاي شاخص اصولگرايان در مخالفت با او خواستار تشكيل جلسه غيرعلني براي بررسي صلاحيت اخلاقي كردان شدند. الياس نادران، نماينده تهران در واكنش به مخالفت علي لاريجاني با تشكيل جلسه غيرعلني گفت كه «ما مي‌خواهيم صلاحيت اخلاقي فردي كه مي‌خواهد تصدي وزارتخانه حساس كشور را برعهده بگيرد و مسوول امنيت جامعه است را در يك جلسه غيرعلني بررسي كنيم.» روز گذشته مصباحي‌مقدم در پاسخ به سوال كارگزاران مبني‌بر اينكه احتمال دارد در جلسه استيضاح مجددا مسائلي كه درباره صلاحيت اخلاقي كردان مطرح بود مورد استناد قرار گيرد، گفت: «علاوه بر مدرك تحصيلي ايشان كه اثبات شده جعلي بوده و ايشان هيچ اعتبار دانشگاهي ندارد ممكن است مسائل اخلاقي ايشان نيز دوباره مطرح شود.» مصباحي‌مقدم به كردان توصيه كرد پيش از مطرح شدن اين مسائل در مجلس خود استعفا دهد.

علي كردان در شرايطي همچنان بر تصدي وزارت كشور اصرار دارد و از پذيرش استعفا خودداري مي‌كند كه فضاي پارلمان موافق با استيضاح اوست و به نظر مي‌رسد در صورت مطرح شدن استيضاح نمايندگان به عزل كردان راي دهند. جلال يحيي‌زاده، نماينده تفت و ميبد و يكي از طراحان استيضاح كردان در گفت‌وگو با كارگزاران در خصوص پيش‌بيني از نتيجه استيضاح كردان گفت: «اگر روحيه كاسب‌كارانه بر مجلس حاكم نشود و نمايندگان تحت‌تاثير لابي‌هاي وزارت كشور و دولت قرار نگيرند استيضاح راي مي‌آورد.» بسياري از نمايندگان، كردان را فردي با قدرت لابي بالا مي‌دانند و عنوان مي‌كنند ممكن است او با وعده دادن به نمايندگان فضاي مجلس را به نفع خود كند. غلامرضا مصباحي‌مقدم در مورد احتمال مطرح شدن استيضاح و راي مجدد مجلس به كردان گفت اگر اين اتفاق رخ دهد به حيثيت مجلس ضربه وارد مي‌شود. در چنين شرايطي برخي از نمايندگان در پيش‌بيني نتيجه استيضاح نگران بودند. به گفته شهاب‌الدين صدر، نايب رئيس فراكسيون اصولگرايان و يكي از اعضاي كميته پنج نفره رايزني مجلس با كردان پيش‌بيني احتمال استعفا يا انجام استيضاح از هم‌اكنون مشخص نيست. صدر با اشاره به راي 44 تن از اعضاي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان به استيضاح وزير كشور گفت: همان طور كه اعلام شد اولويت اول اعضاي فراكسيون اين است كه با مذاكراتي كه با وزير كشور صورت گرفته ايشان بيشتر به حساسيت موضوع واقف شده و تصميمي بگيرد كه براي خودشان مناسب‌تر باشد و البته اين مساله عوارض كمتري هم دارد. وي با بيان اينكه نمايندگان عضو فراكسيون اكثريت به دنبال آن هستند كه وزير كشور شخصا در اين زمينه وارد عمل شود، اظهار داشت: پيش از اين با احمدي‌نژاد مذاكراتي در اين زمينه داشتيم و همچنان نيز با ايشان در حال مذاكره هستيم تا ايشان خودشان تصميمي بگيرند. صدر اضافه كرد: تا روز سه‌شنبه كه استيضاح وزير كشور در صحن علني برگزار مي‌شود، براي رايزني با رئيس‌جمهور وقت داريم از جمله آن كه بنده امشب ايشان را در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌بينم. صدر در پاسخ به اينكه شنيده شده كردان مايل به استعفاست، اما رئيس‌جمهور با اين اقدام وي موافق نيست، اظهار داشت: من از مجموعه سخنان كردان چنين برداشتي نداشتم. در مذاكراتي كه با ايشان داشتيم گفتند كه هنوز به نتيجه قطعي نرسيده‌اند كه استعفا دهند. گويا ايشان آمادگي حضور در جلسه استيضاح را دارند و مي‌خواهند از خودشان دفاع كنند. وي در پاسخ به اينكه آيا اين به منزله اميدواري وزير كشور به راي نياوردن استيضاح است، گفت: ممكن است اين هم يكي از دلايل عدم استعفاي ايشان باشد، شايد هم كردان اميدوار است كه با ادله خود در مجلس بتواند از حق قانوني خود دفاع كند. صدر در واكنش به اينكه چرا تاكنون چندين بار از سوي مجلس با وزير كشور رايزني شده، اما نتيجه‌اي حاصل نشده است، اظهار داشت: با توجه به شرايط كشور اين مذاكرات انجام شد كه هر بار هم مصوبه شوراي مركزي فراكسيون بود؛ چراكه معتقديم كه با روش‌هاي مختلف هم مي‌توان به اين نتيجه رسيد و بهتر است روشي اتخاذ شود كه آثار فرهنگي و اجتماعي كمتري داشته باشد به همين دليل اولويت اين بود كه اول ايشان استعفا دهند يا رئيس جمهور ايشان را بركنار كند و اگر اين اتفاق‌ها نيفتد استيضاح انجام شود. صدر همچنين در پاسخ به اينكه فكر مي‌كنيد وزير كشور استفعا مي‌دهد يا اينكه بالاخره استيضاح انجام خواهد شد، گفت: تا روز سه‌شنبه هنوز وقت است و قابل پيش‌بيني نيست كه بالاخره كردان استعفا مي‌دهد يا اينكه استيضاح مي‌شود.

همزمان با راي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان به استيضاح كردان، فراكسيون روحانيون مجلس نيز با تشكيل جلسه‌اي، مصوبه شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان را تاييد و تاكيد كردند «اگر استيضاح كردان در مجلس مطرح شود به ادامه وزارت كردان راي منفي خواهند داد.» حسيني دولت‌آبادي، عضو كميسيون فرهنگي و از روحانيون مجلس با اعلام اين خبر، عنوان كرد: در اين جلسه قرار شد كه برخي از اعضاي هيات رئيسه‌ مجمع نمايندگان روحاني مجلس از جمله رهبر، سبحاني‌نيا و ميرتاج‌الديني با شخص رئيس‌جمهور و شخص كردان صحبت كنند تا شايد وزير كشور بپذيرد كه استعفا دهد. وي گفت: اگر علي كردان استعفا ندهد يا آقاي رئيس‌جمهور اين مسئله را نپذيرد و استيضاح به مجلس آمد همان تصميمي كه شوراي مركزي اصولگرايان گرفته است ما نيز از اين تصميم حمايت مي‌كنيم. در كنار اين تلاش‌ها امضاكنندگان استيضاح كردان نيز تشكيل جلسه داده و در مورد محورهاي استيضاح و انتخاب نمايندگاني كه در روز استيضاح عليه كردان از تريبون مجلس صحبت كنند، تشكيل جلسه دادند. بهروز جعفري اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص جلسه امضاكنندگان استيضاح وزير كشور گفت: حدود 22 نفر از 28 نماينده امضاكننده استيضاح كردان در جلسه امروز حاضر بودند و پيرامون محورهاي استيضاح و آخرين اطلاعات راجع به لابي‌هايي كه صورت گرفته صحبت شد. وي افزود: بعضا از داخل وزارت كشور يا حوزه‌هاي انتخابيه افرادي با نمايندگان تماس مي‌گرفتند، به گونه‌اي كه موضوع استيضاح را منتفي كنند اما خوشبختانه همه افراد بر استيضاح مصر هستند. نماينده سميرم در خانه ملت تصريح كرد: اطلاعات جديدي هم راجع به محورهاي استيضاح در جلسه‌ امروز مطرح شد و قرار شد مواردي كه نياز به مدرك دارند، مدارك لازم در مورد آن‌ها جمع‌آوري شود و در جلسه‌اي كه فردا برگزار مي‌شود افرادي كه بايد موافق استيضاح صحبت كنند، مشخص شود. وي گفت: در جلسه‌ سه‌شنبه تنها كساني حضور داشتند كه استيضاح را امضا كرده‌اند و در جلسه امروز (چهارشنبه) مشخص مي‌شود چه افرادي در روز استيضاح صحبت كنند. از سوي ديگر در راهروهاي پارلمان شنيده شد برخي از نمايندگان نگران هستند محمود احمدي‌نژاد در جلسه استيضاح با سخن از رهبري فضا را به نفع كردان برگرداند. پيش از اين نيز در جلسه بررسي صلاحيت كردان زماني كه با سخنان مخالفان، فضاي عدم اعتماد به كردان بود، احمدي‌نژاد با بيان نقل‌قولي از رهبري به نوعي از حمايت ايشان از كردان سخن گفت كه اين موضوع بر آراي مجلس تاثير گذاشت. احمدي‌نژاد روز يك‌شنبه در جمع استانداران نيز با حمايت از كردان عنوان كرد به‌رغم حمايت رهبر معظم انقلاب از اين دولت برخي در سال آخر به دولت فشار وارد كرده و بر سر راه دولت سنگ‌اندازي مي‌كنند. احمدي‌نژاد يك بار ديگر گفت كه اين مدرك پاره‌ها براي من تاثيري ندارد و در روز استيضاح از كردان قاطعانه حمايت خواهد كرد. در چنين شرايطي نمايندگان نگران هستند رئيس دولت نهم اين بار نيز بخواهد از رهبري هزينه كرده و كردان را حفظ كند. اما علي مطهري به كارگزاران گفت: «بعيد است كه اين بار احمدي‌نژاد بخواهد از رهبري هزينه كند، ضمن آنكه نمايندگان نيز اين بار هرگونه انتساب سخن به رهبري را به راحتي نخواهند پذيرفت.

كردان: استعفاي من به مصلحت نظام نيست
وزير كشور در ديدار با سخنگوي فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي گفت: استعفاي من به مصلحت نظام نيست. به گزارش فارس، علي كردان وزير كشور بعد‌ازظهر ديروز با محمدحسن ابوترابي فرد سخنگوي فراكسيون اصولگرايان مجلس ديدار كرد كه در اين جلسه بحث استيضاح وي مطرح ‌شد. در اين ديدار ابوترابي نظر قطعي فراكسيون اصولگرايان براي استيضاح وي را اعلام كرد و به كردان ‌پيشنهاد داد تا خود پيش از استيضاح مجلس، استعفا دهد. علي كردان وزير كشور نيز گفت: احساس مي‌كنم استعفاي من به مصلحت نظام نيست لذا استعفا نخواهم داد.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن