تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799180268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند موضوع و عکس متفاوت و دیدنی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: 1-مسجد شیخ زائد در ابوظبی



This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 27KB.


عمارت این مسجد در جهان بی نظیر است. مسجد ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ جهان، از معماری متناسب با تمدن اسلامی و رویکردهای هنری مدرن امروز برخوردار است. ساخت این مسجد از سال 1998 با هدف تعمیق فرهنگ، مفاهیم اسلامی و ارزشهای دینی آغاز شد. اطراف، داخل و حیاط این مسجد بسیار وسیع و گلدسته ها و قبه های اصلی بزرگ آن در جهان بی نظیر است. این مسجد دارای سه سالن اصلی برای نماز خواندن است. بر اساس کارشناسی های سازمان کنفرانس اسلامی و مرکز مطالعات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی استانبور (ارسیکا)، قبه اصلی مسجد بزرگترین قبه در جهان به شمار می رود که ارتفاع آن 83 متر و قطر داخلی آن به بیش از 32 متر می رسد. این قبه ی هزار تنی از سوی هنرمندان مراکشی با کتابت آیات قرآنی تزئین شده است.

تعداد قبه های این مسجد 57 قبه در اندازه های مختلف است. داخل، خارج و اطراف مسجد پوشیده از سنگ مرمر سفید و یا سبز است و داخل آن با هنر گچبری توسط هنرمندان و متخصصان این عرصه تزئین شده است. سالن این مسجد گنجایش 40 هزار نمازگزار را دارد و وجود 4 قبه در بخش خارجی صحن به ارتفاع 107 متر به آن زیبایی خاصی داده است. مساحت صحن به صورت کلی بیش از 17هزار متر مربع است که بزرگترین مساحت موجود در مساجد جهان اسلام را از آن خود کرده، این صحن از انواع سنگ مرمر، کاشیهای زیبا و رنگی فرش شده است.

تعداد ستونهای داخل سالن اصلی نمازخانه 24 ستون است که سقف، قبه ها و گلدسته های سنگین را حمل می کند. اما تعداد ستونهای خارجی در صحن به هزار و 48 ستون می رسد که با سنگهای قیمتی و با نقش و نگارهایی از گل، شکوفه و گیاهان زیبا تزئین شده است و بخشهایی از آن از طلا پوشیده شده است. در بخش خارجی مسجد حوض های آبی تعبیه شده است که تصویر مسجد در آن منعکس می شود و سنگهای اطراف آن از سنگ مرمر سفید و سبز است که با بهره گیری از هنر هندی ها به صورت نخلهایی از آلومینیوم و طلا تزئین شده است.

این مسجد 9 متر از سطح خیابان بالاتر است به گونه ای که مسجد از هر زاویه ای در هر فاصله و مسافتی خاص از اطراف قابل مشاهده است. به منظور ساخت و اجرای این طرح، امارات با بزرگترین شرکتهای تخصصی جهان به ویژه در صنعت کریستال سازی قراردادهایی امضا کرده بود. این مسجد توسط بزرگ ترین فرش جهان، با ابعادی حدود 6000 مترمربع که توسط هنرمندان و بافندگان ایرانی بافته شده است، مفروش شده است. همچنین بزرگ ترین چلچراغ (Chandelier) جهان که توسط کشور آلمان ساخته شده است در این مسجد نصب گردیده است.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 43KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 60KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 62KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 40KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 32KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 65KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 38KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 40KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 36KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 50KB.





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x365 and weights 38KB.









2-تعظیم یک قدرتمند در برابر دنیا به خاطر پدال گاز




این مرد ژاپنی را که تا کمر خم شده و در مقابل رسانه های گروهی دنیا در حال عذرخواهی است را لابد می شناسید! آکایو تویودا رییس شرکت تویوتا غول صنعت خودرو سازی دنیا!



او در روز جمعه گذشته در کنفرانس خبری شرکتش با تعظیم در برابر دوربین رسانههای جهان در ژاپن، از مشتریانش به خاطر نقص فنی بوجود آمده در پدال گاز خودروهای تویوتا عذرخواهی کرد. مدیران شرکت تویوتا تابحال تجربه های زیادی از قبیل کیفیت، دقت، سرعت و نیز احترام به مشتری را به مصرف کنندگان و همینطور تولیدکنندگان صنایع خودروسازی در جهان انتقال داده اند. آیا این حرکت که حاکی از احترام به حق مصرف کننده است مورد توجه مدیران و خودروسازان کشورمان قرار خواهد گرفت ؟!




3-عجیبترین مسجد دنیا




مسجد Sanki Yedim که در نزدیکی شهر استانبول ترکیه قراردارد، بدون شک یکی از عجیبترین مساجد دنیاست. نه تنها بنای منحصربفرد این مسجد که تنها دیوارهای کوتاه در دل دشت و دو مناره بلند و فاقد سقف است، بلکه اسم آن هم به معنای "فرض میکنم که خوردهام"، که ریشه تاریخی دارد، آن را جالبتر کرده است. در کتاب معتبر و مشهور "روایتهایی از تاریخ عثمانی" نوشته "گرکان محمد علی" آمده است که یک مسجد در منطقه فاتح استانبول وجود دارد که نام آن Sanki Yedim به معنی "فرض میکنم که خوردهام"، قرار دارد.



زمان ساخت این مسجد به قرن پانزدهم مربوط میشود. بانی ساخت این مسجد فردی مومن به نام "خیرالدین افندی" بود. وی هنگامی که برای خرید به بازار رفت و قصد خرید مواد خوراکی که به آنها علاقمند بود را داشت، پولی را که برای خرید آنها می بایست پرداخت کند حساب کرد و به نظرش مقدار زیادی بود پس با خود فکر کرد که آن را پسانداز کند و برای متقاعد کردن خودش گفت: "فرض میکنم که خوردهام" وی هرگاه که به خرید میرفت همین کار را تکرار میکرد تا ماهها و سالها گذشت و پول پسانداز وی به اندازهای رسید که توانست با آن یک مسجد کوچک بسازد. بعدها از آنجا که وی فرد ثروتمندی نبود مردم شهر از او چگونگی ساخت مسجد را جویا شدند و او در پاسخ گفت که هنگام خرید مواد خوراکی با خود میگفتم که "فرض میکنم که خوردهام". از آن زمان مردم این مسجد را Sanki Yedim نامیدند.









4-یک خطای دید اینشتین مونرویی!
ابتدا وقتی به تصویر زیر نگاه می كنید، آلبرت اینشتین را می بینید. اما اگر حدود 4 تا 5 متر از مانیتور فاصله بگیرید آنگاه تصویر مریلین مونرو را خواهید دید.










5-یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه
نیکولای معروف به "Russian Giant" بمعنی "غول روسی" یکی از سنگین ترین و بلندترین قهرمانان بوکس جهان است که در روسیه زندگی می کند. صرف نظر از اینکه رشته ورزشی اش رشته ای خشن است او با داشتن هیکلی درشت و با قدی بیش از 7 فوت (برابر با 2 متر و 15 سانتیمتر) دارای روحی حساس و شاعرانه است و همسرش "مارپل" و دو فرزندش را عاشقانه دوست دارد.

































6-ساعتی که در آن هیچ نشانه ای از ساعت نیست!



این ساعت را شاید بتوان بی قیافه ترین ساعت دنیا دانست و یا حداقل آن را ساعتی دانست که اصلا در نگاه اول نمی توان ساعت به حساب آورد اما مطمئنا بدقیافه ترین ساعت دنیا نیست. این ساعت چیزی جز یک نمای نامرئی و یا ترانسپارنت ندارد که در آن هیچ نشانهای از ساعت و دقیقه و یا ارقام دیجیتال دیده نمیشود ولی این به معنای آن نیست که سازندگان این ساعت این موارد را فراموش کرده باشند. بلکه آنها با ترکیب شکل همیشگی یک ساعت با دو پرتر لیزری این ساعت را برای دستان شما خلق کرده اند. پرتو قرمز دقیقه را به شما نشان میدهد و پرتو آبی نشانگر عقربه ساعت خواهد بود و تنها زمانی ظاهر خواهند شد که شما تنها لبه دور تا دور این ساعت را به آرامی لمس کنید و آنگاه به مانند ی بر روی دست شما خواهد درخشید.













7-قایق سواری بر فراز آسمان!
این مرد با پارو زدن بر روی یک قایق در آسمان فلوریدا در ارتفاع 13000 فوتی که تقریبا برابر با 4 کیلومتر است صحنه عجیب و دلهره آوری را به وجود آورده است. به این ترتیب او ورزش جدیدی به نام "skyaking" را اختراع کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن