تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820957580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه لايحه زيست محيطي در كميسيون كشاورزي بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سه لايحه زيست محيطي در كميسيون كشاورزي بررسي شد
تهران- خبرگزاري كار ايران
در جلسه امروز كميسيون كشاورزي مجلس سه لايحه زيست محيطي بررسي شد و تنها يكي از آنها به تصويب رسيد.
جلال محمودزاده، عضو هيات رئيسه اين كميسيون در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به بررسي شور اول لايحه چگونگي حفاظت دريا و رودخانه‌‏هاي مرزي از آلودگي به مواد نفتي در اين كميسيون گفت: بحث حفاظت از درياها و رودخانه‌‏هاي مرزي ازجمله اروندرود از آلودگي به مواد نفتي، در سال 1354 به تصويب رسيده بود و سازمان كشتيراني و دريانوري قبلي و فعلي مسوول پيگيري آن بودند و نقش سازمان محيط زيست كم رنگ ديده شده است و دولت خواست كه بحث مهم فوق را به روز كند و جريمه‌‏ها و تخلف‌‏ها شفاف شود ونقش محيط زيست هم مشخص و پررنگ گردد.
به گفته وي، در اين لايحه پيشنهاد شده است ساليانه مقادير زيادي آلودگي با منشا نفتي، وارد سواحل جنوبي كشور شامل خليج فارس ، درياي عمان و رودخانه‌‏هاي مرزي جنوبي مي‌‏شود. با توجه به طول سواحل جنوبي و اهميت آن براي كشور اين نگراني وجود دارد كه دستگاه‌‏هاي مجري ومتولي قدرت اجرايي كافي ندارند.
عضو هيات رئيسه فراكسيون كشاورزان با بيان اينكه كليات اين لايحه با اكثريت آراء تصويب شد، افزود: در ادامه جلسه بررسي شور اول لايحه حمايت از حريم مسيرهاي شبكه كابل فيبرنوري شبكه مادر مخابرات كشور در دستور كار قرار گرفت.
محمود زاده با بيان اينكه در گذشته حريم‌‏هايي براي خطوط مخابرات تعيين مي‌‏شد، ادامه داد: با توجه به ضرورت حفاظت از شبكه يكپارچه 56000 كيلومتري فيبرنوري ايران كه سريع‌‏ترين شبكه زير ساختي براي ايران و پانزده كشور همسايه جهت برقراري ارتباط چهارصد ميليون نفري جمعيت اين منطقه با يكديگر بوده و فرصتي براي ترانزيت و عبور ارتباطات كشورهاي منطقه و محل درآمد ارزي قابل توجهي براي كشور محسوب مي‌‏شود ولي درحال حاضر مقررات كافي براي تسهيل در امور كابل كشي و صيانت از مسير فيبرنوري در كشور وجود ندارد كه به منظور رفع نواقص لايحه فوق توسط دولت پيشنهاد گرديد.
نماينده مهاباد گفت: كليات لايحه با اكثريت آرا به تصويب نرسيد.
عضو هيات رئيسه كميسيون كشاورزي همچنين از بررسي شور اول لايحه نحوه رسيدگي به تخلفات و اخذ جريمه‌‏هاي مربوط به امور حمل و نقل و عبور و مرور وسايل نقليه خبر داد و افزود: نظر به اهميت نقش حمل و نقل و عبور و مرور در زندگي شهري و آثار اقتصادي، اجتماعي ،‌‏فرهنگي و بهداشتي آن و با توجه به روند تغييرات قانون نحوه رسيدگي به تخلفات و اخذ جرايم رانندگي قرار بر اين شد كه بررسي اين لايحه با دقت بيشتري ادامه يابد كه به جلسه بعد موكول شد.
پايان پيام

كد خبر: 454328
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن