تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816906295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرايط تاسيس خوابگاه‌هاي‌ دانشجويي غيردولتي؛ خوابگاه‌هاي غيردولتي درجه‌بندي مي‌شوند واگذاري مجوز و اسكان غيردانشجو ممنوع است تاييد استحكام خوابگاه الزاميست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شرايط تاسيس خوابگاه‌هاي‌ دانشجويي غيردولتي؛ خوابگاه‌هاي غيردولتي درجه‌بندي مي‌شوند واگذاري مجوز و اسكان غيردانشجو ممنوع است تاييد استحكام خوابگاه الزاميست
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي

مشاور رييس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از شرايط لازم براي تاسيس و اداره خوابگاه‌هاي دانشجويي غيردولتي نظير لزوم تاييد تاسيساتي و استحكام ساختمان خوابگاه توسط سازمان نظام مهندسي، درجه‌بندي خوابگاه‌هاي غيردولتي به تناسب تجهيزات، نحوه برخورد با تخلفات خوابگاه‌هاي غيردولتي و ‌ظرفيتهاي استاندارد اتاقهاي خوابگاهي خبر داد.

حسين خراشادي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه دستورالعمل تاسيس و اداره خوابگاه‌هاي دانشجويي غيردولتي امسال در دانشگاه‌هاي كشور در سطح وسيع تري اجرايي خواهد شد، اظهار كرد: اين طرح در راستاي تحقق برنامه چهارم توسعه فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در خصوص كاهش تصدي‌گري دولت و به استناد ماده 7 قانون اهداف، وظايف و تشكيلات وزارت علوم و مفاد ماده 9 آيين نامه اجرايي قانون ايجاد تسهيلات براي خريد، احداث و يا تكميل خوابگاه‌هاي دانشجويي اجرايي مي شود.

شرايط لازم براي تاسيس و اداره خوابگاه‌هاي دانشجويي غيردولتي

وي با بيان اينكه اشخاص حقيقي و حقوقي واجد شرايط مي‌توانند نسبت به تاسيس و اداره خوابگاه‌ها اقدام كنند، تصريح كرد: عدم سوء پيشينه كيفري، عدم اعتياد به مواد مخدر و صلاحيت فردي از شرايط اشخاص حقيقي و ثبت شركت خدماتي از اداره ثبت شركتها، عدم اعتياد به مواد مخدر مدير عامل، عدم سوء پيشينه كيفري اعضاي هيات مديره و مدير عامل و تاييد صلاحيت فردي مديرعامل از سوي ناجا از شرايط اشخاص حقوقي براي تاسيس و اداره خوابگاه‌هاي دانشجويي غير دولتي است.

لزوم تاييد تاسيساتي و استحكام ساختمان خوابگاه توسط سازمان نظام مهندسي

خراشادي‌زاده در رابطه با مراحل صدور مجوز تاسيس خوابگاه، تصريح كرد: درخواست كتبي متقاضي به دانشگاه مربوطه، بررسي درخواست متقاضي توسط دانشگاه و تاييد آن، معرفي متقاضي از سوي دانشگاه به ناجا، بازديد كارشناسان ناجا از خوابگاه، ارايه تضمين لازم براي رعايت ضوابط و مفاد دستورالعمل، صدور مجوز فعاليت يكساله از سوي دانشگاه، صدور مجوز فعاليت دو ساله پس از بررسي عملكرد يكساله و صدور مجوز فعاليت سه ساله پس از بررسي عملكرد دوساله از مراحل صدور مجوز است.

خوابگاه‌هاي غيردولتي به تناسب تجهيزات درجه‌بندي مي‌شوند

به گفته وي، خوابگاه‌هاي غير دولتي به تناسب تجهيزات و امكانات قابل ارائه، به خوابگاه‌هاي درجه يك و ممتاز تقسيم مي شوند و به منظور رعايت بهداشت، تهيه وسايل اختصاصي از قبيل تشك، بالشت، پتو و ملحفه بر عهده دانشجو است.

استفاده از مستخدم مرد در خوابگاه دخترانه ممنوع است

وي با اشاره به كاركنان مورد نياز ساختمانهاي خوابگاهي بر اساس اين دستورالعمل، تصريح كرد: سرپرست خوابگاه با حداقل مدرك كارشناسي، نگهبان و مستخدم به تعداد كافي و كادر اداري مورد نياز از كاركنان مورد نياز هستند و بر اين اساس استفاده از مستخدم و سرپرست مرد در خوابگاه‌هاي خواهران و بالعكس ممنوع است. همچنين داشتن تاييديه سلامت بهداشتي براي كليه پرسنل شاغل در خوابگاه الزامي است.

ظرفيت اتاقهاي خوابگاهي و استانداردهاي مربوطه

اسكان بيش از 6 دانشجو در يك اتاق ممنوع است

وي در خصوص ظرفيت اتاقهاي خوابگاهي و استانداردهاي مربوطه، اظهار كرد: حداكثر ظرفيت اتاقهاي 12 مترمربع 3 نفر، 9 مترمربع 2 نفر و براي يك نفر حداقل اتاق بايد 6 مترمربع باشد، بر اين اساس ظرفيت اتاقهاي بالاتر از 12 مترمربع بر اساس سرانه هر دانشجو حداقل 4 مترمربع مي باشد و اسكان بيش از 6 دانشجو در يك اتاق ممنوع است.

به گفته وي، تعيين ميزان اجاره بها بر اساس توافق طرفين يعني دانشگاه و متقاضي تاسيس است و در صورت عدم توافق، نظر كارشناسي معاونت دانشجويي وزارت علوم ملاك عمل خواهد بود.

اسكان افراد غير دانشجو در محيط خوابگاه ممنوع است

خراشادي‌زاده با بيان اينكه بر اساس اين دستورالعمل اسكان افراد غير دانشجو در محيط خوابگاه ممنوع است، گفت: مدير خوابگاه مي تواند پس از اخذ مجوز از دانشگاه و اعلام به ناجا با تامين محلي مناسب براي نگهداري وسايل دانشجويان در ايام تعطيلات تابستان و تعطيلات نوروزي از ساختمان بهره‌برداري كند.

وي افزود: مسئول خوابگاه ملزم به همكاري با دفتر مشاوره دانشجويي و هماهنگي با معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه مي باشد.

به گفته وي، در صورت معرفي دانشجو توسط دانشگاه انجام تسويه حساب نهايي دانشجويان ساكن خوابگاه هاي غيردولتي با دانشگاه منوط به ارايه تسويه حساب از خوابگاه است.

مسئولان صندوق و دانشگاه مي توانند سرزده از خوابگاه‌ها بازديد كنند

وي با بيان اينكه مسئولان صندوق و دانشگاه مي توانند بدون اعلام قبلي از اين خوابگاه‌ها بازديد كنند، تصريح كرد: خوابگاه‌هاي غيردولتي تابع مقررات انضباطي خوابگاه‌هاي دولتي هستند و مدير خوابگاه ملزم است مقررات انضباطي را به رويت و امضاي دانشجو برساند و در صورت تخلف مراتب را به دانشگاه اعلام كند.

نحوه برخورد با تخلفات خوابگاه‌هاي غيردولتي

خراشادي‌زاده در رابطه با نحوه برخورد با تخلفات خوابگاه‌هاي غيردولتي، تصريح كرد: در صورت مشاهده يا اخذ گزارش مبني بر وقوع تخلفات و جرائم در خوابگاه‌هاي غيردولتي از قبيل عدم نصب تابلو خوابگاه در سردر، عدم رعايت استانداردهاي تعيين شده و غيره، دانشگاه موظف است نسبت به بررسي موضوع و برخورد با متخلفان تا لغو پروانه اقدام و مراتب را با ذكر نوع و ميزان تخلف و شرح اقدامات به ناجا گزارش كند.

وي افزود: بر اين اساس و پيرو توافقات بعمل آمده نيروي انتظامي و رده‌هاي تابعه در خصوص كنترل و نظارت از طريق بازديدهاي تيمي يا انفرادي، به محض دريافت گزارش از طرف دانشگاه همكاري لازم به عمل مي‌آيد.

مشاور رييس صندوق رفاه وزارت علوم در ادامه، اظهار كرد: در صورت بروز هرگونه اختلاف بين متقاضي و صادر كننده مجوز در هر زمان، مرجع حل اختلاف دفتر حقوقي صندوق رفاه دانشجويان مي باشد و در صورت عدم حصول نتيجه مراجعه ذيصلاح قضايي در اين زمينه رسيدگي مي كنند.

خراشادي‌زاده تصريح كرد: همچنين خوابگاه‌هاي دانشجويي غيردولتي كه تا كنون بدون داشتن مجوز در اين زمينه فعاليت مي كردند نيز بايد با احراز شرايط لازم، از يكي از دانشگاه‌ها مجوز فعاليت دريافت كنند.

امضاي تفاهم‌نامه نحوه صدور مجوز تاسيس بين صندوق و ناجا

وي با بيان اينكه در اين راستا تفاهم‌نامه نحوه صدور مجوز تاسيس، اداره و نظارت بر خوابگاه‌هاي دانشجويي غيردولتي نيز بين صندوق رفاه دانشجويان و اداره كل نظارت بر اماكن عمومي نيروي انتظامي منعقد شده است، گفت: بر اين اساس صدور مجوز تاسيس خوابگاه‌ها توسط دانشگاه و بعد از احراز صلاحيت هاي فردي، انتظامي و ترافيكي و اعلام نظر مثبت ناجا صورت مي گيرد و ناجا موظف است حداكثر 15 روز پس از دريافت نامه استعلام معاونت دانشجويي دانشگاه نسبت به اعلام پاسخ اقدام كند.

صاحبان مجوز تاسيس خوابگاه‌هاي غيردولتي حق واگذاري مجوز به ديگران را ندارند

وي افزود: بر اين اساس صاحبان مجوز تاسيس خوابگاه‌هاي غير دولتي حق واگذاري يا انتقال مجوز به ديگران را ندارند. همچنين بر اساس اين تفاهم‌نامه در صورت مشاهده هرگونه جرم در خوابگاه‌ها موضوع توسط دانشگاه به ناجا منعكس مي شود، در اين راستا در صورت مشاهده هرگونه جرم در خوابگاه‌ها از سوي مامورين ناجا، ضمن تشكيل پرونده و ارجاع به مراجع قضايي مراتب به دانشگاه اعلام و دانشگاه موظف است برابر نظريه ناجا اقدام لازم را به عمل آورد.

تغيير كاربري خوابگاه‌ها در تعطيلات تابستاني منوط به اخذ مجوز از ناجاست

وي با بيان اينكه اسامي ساكنين خوابگاه بر اساس نام، نام خانوادگي، نام خوابگاه، شماره اتاق بايد طي ليستي به ادارات نظارت بر اماكن عمومي ارسال شود، گفت: ناجا در صورت دريافت گزارش يا درخواست صندوق يا دانشگاه، همكاري همه جانبه از طريق بازديدهاي تيمي و انفرادي را به عمل مي آورد. همچنين تغيير كاربري خوابگاه‌هاي دانشجويي در ايام عيد نوروز و تعطيلات تابستاني منوط به اخذ مجوز از ناجا است.

خراشادي‌زاده در خاتمه، خاطر نشان كرد: با هدف نظارت مطلوب و رفع موانع و مشكلات، جلسات هماهنگي بين صندوق رفاه و اداره كل نظارت بر اماكن عمومي ناجا، هر شش ماه يكبار و يا در صورت نياز به درخواست طرفين تشكيل مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2045]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن