تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816333106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي‏اعتنايي به افكار عمومي و هزينه‏زايي براي نظام، چرا؟


واضح آرشیو وب فارسی:الف: بي‏اعتنايي به افكار عمومي و هزينه‏زايي براي نظام، چرا؟
ممكن است برخي، افشاي مدرك تحصيلي آقاي كردان وزير محترم كشور را يك مخالفت سياسي از سوي مخالفين دولت تلقي نمايند و نيز ممكن است برخي ديگر، بر اين باور باشند كه اساساً مخالفين آقاي كردان پس از عدم موفقيت در روز راي گيري، اقدام به افشاي مدارك تحصيلي براي انتقام جويي نمودند تا از اين راه، كار ناتمام را به اتمام برسانند.

از سوي ديگر، ممكن است طرفداران افشاي مدارك آقاي كردان نيز، اين اقدام را گامي اصولگرايانه و در راستاي شفاف سازي و مطابق با مشي اصولگرايانه و براي پالايش نظام و برخورد بدون اغماض با فساد و كژي و عدم صداقت، ارزيابي نمايند.

بهرحال اگر از طرفداران هر كدام از دو ديدگاه فوق باشيم، واقعيت موجود اين است كه هم اكنون فضاي بسيار سنگيني در مورد آقاي وزير كشور در ميان مردم وجود دارد. خاصه آنكه اقشار تحصيل كرده و دانشجويان و نخبگان، به هيچ روي وضعيت فعلي را برنمي‌تابند و شديداً به دولت و مجلس و وزير مربوطه معترض هستند. درميان عموم مردم هم، موضوع مدرك تحصيلي وزير كشور بصورت يك شوخي و تمسخر و استهزاء درآمده است. در مجموع، مردم بصورت گسترده‌اي به اين اقدام نظام جمهوري اسلامي در عدم برخورد با وزير مربوطه معترض هستند. صورت مسئله نزد مردم بسيار ساده است. از ابتدا عنوان شده بود كه اين وزير، داراي مدرك دكترا است و سپس معلوم شد كه نه تنها دكتراي مربوطه افتخاري و فاقد هرگونه ارزش علمي است، بلكه اساساً همين مدرك نيز جعلي است! و وزير مربوطه حتي ليسانس و فوق ليسانس هم (عليرغم تصريح آقاي كردان در مجلس به دارا بودن آنها) ندارد.

مردم در زندگي روزانه خود بخوبي شاهد هستند كه اگر فردي با مدرك جعلي در اداره‌اي استخدام شد و بعداً جعلي بودن مدركش كشف شود، كارمند مذكور را بسرعت اخراج مي نمايند حتي اگر فرد مذكور هيچ اطلاعي از جعلي بودن مدركش نداشته باشد و اگر مقصر باشد، به مراجع قضايي نيز معرفي مي‌شود. اما چرا اين اقدام در مورد وزير كشور اجرا نمي شود؟ آيا اين اقدام نظام، يك تبعيض آشكار نيست؟

بهرحال ترديدي نيست كه ادامه فعاليت آقاي كردان بعنوان وزير كشور، خسارات سنگيني را به كشور تحميل مي‌نمايد. الان زمان آن نيست كه در مورد مقصرين اين پرونده صحبت نماييم و اينكه آيا رييس جمهور يا مجلس يا شخص آقاي كردان يا هيات رييس مجلس و يا مخالفين آقاي كردان كوتاهي كردند. بهر صورت، هيچ گريزي جز رفتن آقاي كردان از ساختمان فاطمي بدليل فضاي عمومي كشور نيست و براستي چرا بايد هزينه هاي گزافي از جيب نظام براي نگهداري يك فرد در مقام وزارت پرداخت شود. بهترين راه حل، بركناري ايشان توسط رييس جمهور محترم است تا هم چهره لجوج آقاي احمدي نژاد از اذهان زدوده شود و هم اينكه مشي اصولگرايي دولت اثبات گردد. اگر دولت چنين نكرد، بهتر آنست كه آقاي كردان داوطلبانه استعفا دهند تا امكان خدمت در آينده و پست‌هاي مديريتي ديگر براي ايشان فراهم شود، در غير اينصورت، براي هميشه از صحنه افكار عمومي حذف خواهد شد.

در صورت عدم بركناري و استعفا، مجلس مي تواند ايشان را استيضاح نمايند كه پرهزينه ترين راه حل براي نظام است. علت پرهزينه بودن استيضاح مجلس اين است كه اولاً چهره دولت نزد افكار عمومي بشدت تخريب مي‌شود و رييس جمهوري كه با دلايل بسيار ساده و يا حتي بدون دليل قابل فهم براي مردم، وزيري را بركنار مي كند، در مورد اين موضوع بسيار مهم، مقاومت مي نمايد. دليل ديگر پرهزينه بودن اين اقدام مجلس براي نظام آن است كه ممكن است به احتمال ضعيف و با تلاش‌هاي دولت، نمايندگان به وزير مربوطه راي اعتماد دهند. در اين صورت هم دولت و هم مجلس و هم وزير كشور در معرض سوال جدي نزد افكار عمومي قرار مي گيرند.

سوال مهم اين است كه حتي اگر وزير محترم كشور بتواند بعنوان وزير كشور ادامه مسووليت دهد، آيا وزيري كه نزد افكار مردم و صاحبان نظر، چنين مورد سوال و تمسخر قرار گرفته است، آيا مي تواند بعنوان يك وزير كشور قوي و مقتدر و دومين شخص كابينه پس از رييس جمهور، ادامه مسووليت دهد؟ در اين صورت عواقب اين پرونده بعهده چه كساني است؟ آيا نگاه داشتن يك فرد در مسووليت وزارت كشور بايد اين مقدار هزينه را به نظام تحميل كند؟
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن